Modernizacja LK nr 131 jest z pewnością utrapieniem dla mieszkańców Bytomia, bo co rusz pojawiają się nowe utrudnienia na mapie miasta. Niedawno pisaliśmy na naszych łamach o zamknięciu przejazdu nad ul. Dąbrowa Miejska, teraz natomiast drogowcy są zmuszeni ograniczyć ruch samochodów w okolicach ul. Chorzowskiej (DK 79).
Przejazd pod wiaduktem na ul. Chorzowskiej w Bytomiu niemożliwy
Do zmian w organizacji ruchu doszło 28 czerwca od godziny 22:00. Zamknięto przejazd pod ul. Chorzowską przy ul. Karola Miarki. Ma on zostać otwarty w sobotę 29 czerwca w nocy. Oczywiście zmiany obejmą też komunikację miejską, autobusy także jadą objazdami.
Na czas utrudnień związanych z zamknięciem drogi pod wiaduktem na ul. Chorzowskiej, wykonawca przygotował objazdy.
Przejazd z centrum w stronę Chorzowa możliwy będzie ulicami: Siemianowicką i al. Jana Pawła II. Z kolei kierowcy jadący od strony Chorzowa do centrum, będą mogli skorzystać z dwóch możliwości: przejazdu al. Jana Pawła II i ulicą Siemianowicką oraz objazdem ulicami: Chorzowską – Tuwima – Kilara i dalej Łagiewnicką.
Kierowcy jadący od strony ul. Pszczyńskiej oraz osiedla przy ul. Tuwima i Głowackiego, aby dojechać do centrum miasta będą musieli korzystać z objazdu ulicami: Tuwima, Kilara i Łagiewnicką do pl. Wolskiego. Dojazd ul. Chorzowską od strony Chorzowa do ul. Pszczyńskiej i Siennej zostanie utrzymany.
Piesi nie przejdą pod wiaduktem
Ruch pieszy w rejonie wiaduktu nie będzie możliwy. Wykonawca wprowadzi specjalne tablice informacyjne umieszczone w rejonie przejść dla pieszych i skrzyżowań wskazujące kierunek dojścia do ul. Chorzowskiej, Tuwima, Miarki, Katowickiej oraz Witczaka. Trasa została ustalona następującymi ulicami: Siemianowicką – Sienną – Pszczyńską – Chorzowską – Tuwima.
Komunikacja autobusowa
Autobusy linii M3, 92, 127, 227 i 830 kursujące ulicą Chorzowską, na czas zamknięcia przejazdu pod wiaduktem będą korzystać ze zmienionych tras. Autobusy tych linii pojadą ulicami: Miarki – Chorzowską – Siemianowicką – al. Jana Pawła II – Chorzowską oraz Chorzowską – al. Jana Pawła II – Siemianowicką – Witczaka. W związku z objazdami, przystanek Bytom Teatr Tańca zostanie wyłączony z obsługi, zaś dodatkowym przystankiem na zmienionej trasie będzie Rozbark Siemianowicka.
W przyszłym roku pojadą pociągi
Wszystkie prace związane z przebudową linii kolejowej 131 w Bytomiu powinny zakończyć się w 2025 roku. Wówczas na tory pomiędzy Tarnowskimi Górami a Chorzowem powinny również wrócić pociągi osobowe.
W ramach rewitalizacji powstaje także Lokalne Centrum Sterowania przy ul. Składowej. Pomoże ono dbać o bezpieczeństwo ruchu kolejowego między Chorzowem Batorym a Radzionkowem, czyli na całym bytomskim odcinku. W planach jest również otwarcie przystanku kolejowego Stroszek.
Może Cię zainteresować:
Wiceprezydent Bytomia pokieruje Związkiem Subregionu Centralnego
Może Cię zainteresować: