Pamiętajmy o zamykaniu okien w pomieszczeniu, w którym znajduje się wodomierz i rury z instalacji wewnętrznej i docieplmy instalację i wodomierz specjalną otuliną, gąbką lub kawałkiem materiału. Odpowiednie zabezpieczenie wewnętrznej instalacji wodociągowej i wodomierza ochroni je przed skutkami mrozu!
W przypadku zmrożenia wewnętrznej instalacji wodociągowej lub wodomierza, prosimy w pierwszej kolejności zawiadomić zarządcę nieruchomości.
Warto wiedzieć
Zarządzanie siecią wodociągową, czyli kto i za co odpowiada
• ciąg główny wodociągu – eksploatuje i o jego właściwy stan techniczny dba Bytomskie Przedsiębiorstwo Komunalne. Po stronie BPK leży sprawne dostarczanie wody, usuwanie awarii, przeprowadzanie remontów, dokonywanie napraw i wymiana uszkodzonych lub wyeksploatowanych odcinków sieci. BPK eksploatuje sieci wodociągowe, które są jego własnością.
•
przyłącze
wodociągowe
- do
wodomierza głównego przyłącze
wodociągowe eksploatuje BPK,
- wodomierz
główny jest
własnością BPK. Natomiast zabezpieczenie go przed zmrożeniem
i
mechanicznym uszkodzeniem leży po stronie Odbiorcy wody. W przypadku
zmrożenia wodomierza lub jego mechanicznego uszkodzenia, Odbiorca
pokrywa koszty zakupu wodomierza i jego wymiany.
- granicą
podziału własności sieci wodociągowej jest
zawór za wodomierzem głównym. Przyłącze wodociągowe za
wodomierzem oraz instalację wewnętrzną za zaworem eksploatuje
Odbiorca wody. Dba on o właściwy stan techniczny instalacji i we
własnym zakresie usuwa wszelkie występujące awarie. Pokrywa także
koszty naprawy uszkodzonej instalacji