Co mówią pierwsze statystyki?
Dobre pytanie.
2952 – dokładnie taką liczbę pasażerów wskazały liczniki
zamontowane w pojazdach kursujących na trasie łączącej Gliwice
z Rybnikiem w dni robocze. Na sumę
składają się wejścia do pociągu na poszczególnych dworcach,
stacjach i przystankach. Najwięcej
pasażerów od uruchomienia połączenia wsiadło na dworcu w
Gliwicach – 1140,
najmniej, bo 113 osób
na przystanku w Przyszowicach.
Z kolei najbardziej oblegane połączenia to
pociągi odjeżdżające o godz. 14:21 z Gliwic – 509 pasażerów i
o godz. 7:00 z Rybnika –
455 podróżnych.
Czy S17 powtórzy sukces połączeń między Bytomiem a Gliwicami?
Warto podkreślić,
że pierwsze statystyki połączeń między Rybnikiem a Gliwicami
przypominają frekwencje pociągów (tzn. z wprowadzonych w grudniu
2021 roku) bezpośrednich połączeń na linii Gliwice – Bytom. W
trakcie pierwszych czterech tygodni z połączenia korzystało
średnio 177 pasażerów dziennie. Rok później było to już 227, a
dwa lata później 570 osób dziennie.
– Zmiana przyzwyczajeń pasażerów i przesiadka z samochodu do pociągu to proces, który wymaga czasu. Na bieżąco monitorujemy liczbę pasażerów i wspólnie z Województwem Śląskim, Miastem Rybnik i Śląsko- Zagłębiowską Metropolią robimy wszystko, aby promować połączenie Rybnik – Gliwice – mówi Krzysztof Klimosz, prezes Kolei Śląskich i dodaje: – Wierzymy, że linia S17 powtórzy frekwencyjny sukces pociągów kursujących na trasie z Bytomia do Gliwic.
Od września więcej połączeń
Zgadza się!
Regionalny przewoźnik, oprócz dotychczas kursujących składów
weekendowych na tej trasie, 10
czerwca uruchomił dodatkowo osiem pociągów na dobę (tzn. 4 pary),
które kursują w dni robocze. To jednak nie koniec.
– Od września Koleje Śląskie uruchomią na tej trasie 18 codziennych połączeń (9 par pociągów) – zapowiada Krzysztof Klimosz.
Koleje
Śląskie – by podróżowało się lepiej
Koleje Śląskie zapraszają!
WWW
| FACEBOOK
| X