Sprawdzona franczyza przy wsparciu
Wiele osób rozważających własny biznes obawia się początkowych nakładów finansowych, działania całkowicie w pojedynkę bez wsparcia kogokolwiek, czy niepowodzenia. Te wszystkie wątpliwości adresuje Żabka w ramach systemu franczyzowego.
Żabka to przede wszystkim ludzie. Od samego początku spotykam się z życzliwością i wsparciem ze strony przedstawicieli sieci. To także bardzo nowoczesna organizacja, która nieustannie dostarcza franczyzobiorcom wiele narzędzi ułatwiających prowadzenie biznesu. Nie jesteśmy zdani na siebie, jeśli chodzi o dostawy towaru, naprawę sprzętu czy kontrolę procesów zachodzących w naszych sklepach - mówi Mateusz Marszałek.
Osoby rozpoczynające współpracę z siecią, mogą liczyć na jej wszechstronne doradztwo i wsparcie. Obejmuje ono na początek wynajęcie lokalu, wyposażenie go w niezbędny sprzęt, meble i systemy informatyczne, a dalej zatowarowanie sklepu i wszechstronne wsparcie w trakcie współpracy. Już na etapie rekrutacji przyszli franczyzobiorcy odbywają 3-tygodniowe, bezpłatne szkolenie, przybliżające im takie zagadnienia jak sprzedaż, finanse czy zarządzanie personelem. Dalej przedsiębiorcy działający pod zielonym szyldem mają możliwość podnoszenia swoich kompetencji, korzystając z e-kursów za pośrednictwem platformy edukacyjnej czy poprzez udział w takich inicjatywach jak ‘Akademia Przedsiębiorczości’, która realizowana jest przez Żabkę wspólnie z Politechniką Warszawską.
Przedsiębiorcy prowadzący sklepy Żabka zyskują też pomoc w obszarze IT, serwisu sprzętu, bezpośrednie dostawy towaru czy opiekę przedstawicieli sieci, w tym partnera ds. sprzedaży czy dedykowanej im jednostki Centrum Wsparcia Franczyzobiorców. Do dyspozycji mają wiele narzędzi technologicznych ułatwiających im zarządzanie biznesem oraz personelem. Wśród nich jest Pakiet Optiplan z Asystentem Żabka, pomagający w optymalizacji zadań realizowanych w placówce (np. dostarcza komunikaty o konieczności uzupełnienia towaru, produktach z krótką datą ważności) czy aplikacja Cyberstore, umożliwiającą zdalne składanie zamówień, otrzymywanie raportów czy informacji o terminach dostaw. Przedsiębiorcy działający pod szyldem Żabki mają również dostęp do dodatkowych benefitów takich jak karta sportowa czy ubezpieczenie zdrowotne.
Co więcej franczyzobiorcy mogą skorzystać z rozwiązania, które minimalizuje ryzyko niepowodzenia finansowego – czyli ze specjalnego ubezpieczenia zbiorowego "Polisa na biznes”, które na zasadach określonych z zakładem ubezpieczeń chroni ich od różnych nieprzewidzianych i zapewnia stabilność finansową w momencie zakończenia współpracy. Transparentność, wszechstronne wsparcie ze strony Żabki oraz indywidualny rozwój przedsiębiorców pomagają im w osiągnięciu satysfakcji biznesowej.
- Mam poczucie nieustannego rozwoju, do czego Żabka stwarza mi odpowiednie warunki. Poza prowadzeniem sklepu, jestem też Trenerem w dziale szkoleń, przygotowując kandydatów do roli franczyzobiorcy. Działam ponadto w gronie Ambasadorów Franczyzy, dzieląc się swoim doświadczeniem z osobami, które są zainteresowane franczyzą Żabki. Znajduję przy tym czas na moje hobby, którym są sztuki walki, i co najważniejsze dla rodziny, w tym 2-letniego synka - zaznacza franczyzobiorca z Bytomia.
Co jest potrzebne do otwarcia sklepu franczyzowego?
Na początek konieczny jest kontakt z przedstawicielem sieci Żabki, najlepiej poprzez wypełnienie formularza kontaktowego na stronie: www.franczyza.zabka.pl/pl/. Po wstępnej rozmowie, kandydat na franczyzobiorcę przechodzi kilkuetapowy proces rekrutacji, na który składają się spotkania: z partnerem odpowiedzialnym za rekrutację, managerem, a także szkolenia w sklepie trenerskim zakończone egzaminem.
Ważne jest podejście osoby, która chce poprowadzić placówkę franczyzową pod szyldem Żabki. Powinna ją charakteryzować motywacja, zaangażowanie czy umiejętności komunikacyjne. Przyszły franczyzobiorca musi również zarejestrować jednoosobową działalność gospodarczą. Będąc indywidualnym przedsiębiorcą, we franczyzowym modelu biznesowym, samodzielnie reguluje kwestie związane z zatrudnieniem czy opłaceniem podatków.
Aby w tym biznesie się powiodło, poza zaangażowanym zespołem, niezwykle istotna jest determinacja i poczucie, że da się radę niezależnie od wszystkiego, a także duża świadomość biznesowa – dodaje Mateusz Marszałek.
Aktualnie pod szyldem
Żabki swoje sklepy w całej Polsce prowadzi ponad 8800
przedsiębiorców. W 2023 r. ponad 81% z
nich wypracowało co najmniej 25 tys. zł przychodu miesięcznie.
Więcej
informacji o franczyzie z Żabką https://www.zabka.pl/franczyza