Kontrakt próbowało zdobyć m.in. polsko-hiszpańskie konsorcjum NDI-Balzola, które obecnie zajmuje się przebudową strefy Rondo-Rynek w Katowicach oraz krakowska firma TOR-KRAK, która w 2008 roku modernizowała plac Sikorskiego. Ostatecznie za najkorzystniejszą uznano ofertę konsorcjum polskiego i czeskiego oddziału spółki Skanska. Sprowadzi z powrotem Siódemkę do Bytomia za 28,4 mln zł.
To druga inwestycja Tramwajów Śląskich w naszym mieście, która będzie realizowana przez Skanską. Wcześniej udało jej się wygrać przetarg na przebudowę krótkich odcinków torów na ulicach Powstańców Warszawskich, Moniuszki, Katowickiej i Zabrzańskiej. Łącznie za oba kontrakty otrzyma 37,7 mln zł.
Linia do Łagiewnik będzie przebiegać nieco inaczej, niż przed rozbiórką. Wcześniej aż dwukrotnie przecinała ulicę Łagiewnicką, a jeszcze w latach 90' krzyżowała się nawet z torami kolejowymi. Teraz Siódemka będzie kursować po odrębnym torowisku. Wbrew wcześniejszym założeniom, od razu zostaną odbudowane oba tory. Inwestycja ma zakończyć się w przyszłym roku.
Tramwaje Śląskie wybrały wykonawcę odbudowy linii nr 7 i modernizacji torów w jezdni ul. Jagiellońskiej. O zamówienie starało się siedem firm.