To nie pierwszy raz, gdy magistrat wychodzi naprzeciw mieszkańcom i umożliwia załatwienie spraw w sobotę. Poprzednim razem taka okazja miała miejsce 28 października. Wówczas urzędnicy obsłużyli blisko 70 klientów.
Podobnie, jak wtedy, do dyspozycji bytomian będą wydziały Spraw Obywatelskich i Komunikacji. Będą one czynne 16 grudnia w godzinach od 9:00 do 13:00.
W Wydziale Komunikacji UM Bytom będzie można dokonać m. in. rejestracji pojazdu, załatwiać inne formalności związane z odbiorem stałego dowodu rejestracyjnego, wymiany dowodu rejestracyjnego, zgłoszenia zbycia/nabycia oraz wydania wtórnika dokumentu. Natomiast przy stanowisku obsługowym dotyczącym prawa jazdy będzie możliwość złożenia wniosku na wymianę dokumentu, na profil kandydata na kierowcę (PKK) lub profil kierowcy zawodowego (PKZ), wydania międzynarodowego prawa jazdy oraz odbioru prawa jazdy.
Z kolei w Wydziale Spraw Obywatelskich mieszkańcy będą mogli złożyć wniosek na wydanie dowodu osobistego w pokoju numer 116, natomiast w pokoju nr 113 odebrać dowód, zastrzec lub zgłosić jego utratę.
Obsługa klienta będzie się odbywać na podstawie biletu pobranego w biletomacie lub wizyt umówionych przez Internet. Co istotne, opłaty będzie można dokonywać wyłącznie kartą płatniczą przy stanowisku obsługi, chyba że opłata była realizowana na poczcie lub przelewem na konto bankowe, to wtedy będzie trzeba przedłożyć potwierdzenie dokonanej transakcji.