Ulica Kilara w Bytomiu do przebudowy. Miasto pozyskało dofinansowanie z GZM. Droga od dawna jest w złym stanie

Rozpoczyna się pierwszy etap związany z planowaną w najbliższych latach przebudową ulicy Kilara w bytomskim Rozbarku. Miejski Zarząd Dróg i Mostów właśnie podpisał umowę na wykonanie kompleksowej dokumentacji przebudowy. Sporą część kosztów pokryją środki pozyskane z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Ulica Kilara od dawna jest w złym stanie

Ulica Kilara w Bytomiu to dawna droga techniczna łącząca nieczynną już kopalnię Rozbark z ul. Łagiewnicką i Chorzowską. Dzisiaj wykorzystywana jest nie tylko przez mieszkańców Rozbarku, ale również widzów Teatru Rozbark, klientów Centrum Sportów Wspinaczkowych i Siłowych oraz przedsiębiorców.

Ze względu na zły stan nawierzchni, spowodowany m.in. brakiem kanalizacji deszczowej oraz licznymi spękaniami i wybrzuszeniami ulica Kilara od dłuższego czasu prosi się o remont.

- Ze względu na zły stan techniczny, droga wymaga kompleksowej przebudowy. Opracowanie dokumentacji projektowej to pierwszy etap. Po jej wykonaniu ponownie będziemy starać się o pozyskanie dofinansowania na realizację tej ważnej dla mieszkańców inwestycji - mówi Michał Bieda, wiceprezydent Bytomia.

Miejski Zarząd Dróg i Mostów podpisał wartą ponad 235 tys. zł umowę na wykonanie kompleksowej dokumentacji przebudowy ul. Kilara oraz odcinków ul. Tuwima, Bernardyńskiej i Łagiewnickiej. Miasto pozyskało na ten cel dofinansowanie z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii w ramach Funduszu Odporności na kwotę prawie 115 tys. zł.

Kompleksowa przebudowa ulicy Kilara

Pierwszym etapem realizacji inwestycji jest wykonanie dokumentacji projektowej obejmującej m.in. przebudowę drogi o długości 1 km wraz ze skrzyżowaniami ul. Kilara z ulicami: Tuwima, Bernardyńską i Łagiewnicką oraz w rejonie ul. Chorzowskiej, budowę drogi dla rowerzystów i pieszych, budowę kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego oraz budowę i przebudowę oświetlenia.

Ponadto projektanci będą musieli uwzględnić konieczność przebudowy sieci i urządzeń podziemnych, przestawienie słupów energetycznych i oświetleniowych, a także zagospodarowanie terenu oraz zmianę geometrii skrzyżowań: ul. Kilara z ul. Łagiewnicką, a także ul. Kilara i Tuwima, gdzie obecnie kierowcy korzystają z minironda. W projekcie przebudowy ulicy Kilara wykonawca będzie musiał uwzględnić zagospodarowanie zieleni.

- Oprócz kompleksowej dokumentacji Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „KaNaD” z Bytomia będzie musiało uzyskać wszystkie niezbędne decyzje oraz pozwolenia umożliwiające rozpoczęcie robót budowlanych.

Na opracowanie dokumentacji projektowej wykonawca będzie miał 18 miesięcy, w tym 14 miesięcy na wykonanie prac projektowych, zaś 4 miesiące na uzyskanie prawomocnych decyzji.

Tramwaje bytom ze stroszka do katowic linia 19

Może Cię zainteresować:

Tramwajem ze Stroszka do Katowic. Od środy znów dojedziemy 19-stką. Zakończyła się przebudowa torowiska

Autor: Redakcja Bytomski

23/09/2024

Pierwszenstwo tramwajow na skrzyzowaniach w rozbarku 1

Może Cię zainteresować:

Przebudowa skrzyżowania ulic Arki Bożka i Chorzowskiej w Bytomiu. Tramwaje będą miały pierwszeństwo

Autor: Redakcja Bytomski

11/09/2024

Nocna szychta bytom 19 lipca 2024 1

Może Cię zainteresować:

Obchody 170-lecia bytomskiej wąskotorówki przesunięte na 5 i 6 października

Autor: Arkadiusz Szymczak

11/09/2024

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon