Przebudowa przejścia podziemnego łączącego plac Wolskiego z ulicą Zabrzańską ma związek z modernizacją linii kolejowej 131, w ramach której m.in. modernizowane są perony i hala peronowa bytomskiego dworca. Tunel niemalże został zburzony i wybudowany na nowo. Niestety w efekcie zatracił swój zabytkowy charakter, ponieważ zachowały się tam okładziny ścienne z cegły glazurowanej i klinkierowej oraz balustrady, które pamiętały czasy starego budynku dworca, jaki stał w tym miejscu.
Przejście stało się jednak bardziej schludne, zadbano o dużą liczbę punktów świetlnych, które lepiej oświetlają całą przestrzeń, a także zastosowano szereg rozwiązań dla osób niepełnosprawnych. Na posadzce pojawiły się specjalne ścieżki naprowadzające dla niewidomych, od strony dworca autobusowego i przystanku przy Zabrzańskiej wybudowano pochylnie dla wózków inwalidzkich, natomiast na perony będzie można wjechać przy pomocy wind.
Chociaż modernizacja linii 131 wciąż trwa, to wykonawca prac wraz z inwestorem - PKP Polskimi Liniami Kolejowymi - zdecydowali się wcześniej udostępnić mieszkańcom przejście pod dworcem. Jak informują komunikaty rozwieszone na terenie stacji Bytom 16 sierpnia zostaną dokonane stosowne odbiory tunelu i tego samego dnia powinien zostać otwarty dla pieszych, lecz może to nastąpić nawet do godzin wieczornych.
W związku z otwarciem przejścia podziemnego na Zamłynie zostanie zamknięte dotychczasowe dojście przez tory od strony dworca autobusowego na tymczasowy peron 5, z którego odjeżdżają pociągi do Gliwic. Dojście wciąż będzie możliwe od strony Zamłynia. Zamknięcie drogi przez tory jest konieczne, aby wykonawca mógł kontynuować prace przy przebudowie układu torowego i peronów stacji Bytom.