"odnowi oblicze Tej Ziemi! JPII", "niech zstąpi Duch Twój JPII" - billboardy i citylighty o takiej treści można znaleźć przy głównych drogach w mieście. W niektórych miejscach wisi nawet kilka takich samych tablic obok siebie. Billboardy z cytatami Jana Pawła II pojawiły się również w wielu innych miastach w całej Polsce, w tym m.in. w Katowicach, Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Gdyni, Łodzi, Poznaniu, czy Krakowie.
Jak ustalił portal WirtualneMedia.pl za kampanię odpowiada Fundacja "Nasze Dzieci" z Kornic koło Raciborza. Na zlecenie tej samej organizacji na przełomie 2020 i 2021 roku w całym kraju eksponowano nośniki outdoorowe z grafikami pro-life przedstawiającymi płód znajdujący się w łonie w kształcie serca. Przedsięwzięcie wzbudziło wówczas spore emocje, ponieważ jego realizacja przypadła na okres, gdy przez Polskę przetaczała się fala protestów związanych z zaostrzeniem prawa antyaborcyjnego. Ponadto okazało się, że autorka ilustracji - rosyjska artystka - w ogóle nie była świadoma, że jej praca została wykorzystana w Polsce na masową skalę.
- Ta ilustracja nie została narysowana w kontekście aborcji lub jej zakazu, a już na pewno nie w kontekście polityki. Na pewno nie chodzi o zabijanie dzieci, jak niektórzy to nazywają. Ale nie chodzi też o przemoc wobec kobiet, zmuszanie ich do porodu. Tutaj cała uwaga skupiona jest na oczekiwaniu dziecka, dziecka upragnionego, być może długo wyczekiwanego. Chodzi o emocje, których kobieta może doświadczyć, kiedy świadomie i celowo ma zostać matką - napisała Katerina Glazkova na swoim profilu na Instagramie.
Specjaliści oszacowali, że antyaborcyjna kampania musiała kosztować minimum 5,5 mln zł. Fundacja miała ją sfinansować ze środków własnych. Fundatorem organizacji jest firma Eko-Okna, która w minionych latach była wymieniana w gronie stu największych polskich firm według magazynu "Forbes". Jak wskazują WirtualneMedia.pl, do jesieni prezesem fundacji był Mateusz Kłosek - właściciel i członek rady nadzorczej Eko-Okien - który przed rokiem znalazł się na liście "Forbesa" stu najbogatszych Polaków z majątkiem 674 mln zł. On i jego firma angażują się w wiele przedsięwzięć religijnych. Eko-Onka sfinansowały m.in. budowę kaplicy i klasztoru sióstr zawierzanek w Pietrowicach Wielkich, a także przekazały milion złotych dla szpitala w Raciborzu.