Od poniedziałku, 27 marca rusza przebudowa drugiej podpory mostu przy ulicy Zabrzańskiej. Wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu. Chodnik pod wiaduktem zostanie wyłączony z ruchu pieszego.
- Piesi, którzy będą chcieli przejść z ul. Miarki w stronę ul. Łagiewnickiej i Zabrzańskiej będą musieli korzystać z tymczasowego przejścia w rejonie dworca autobusowego - informuje urząd miejski w Bytomiu.
Zmiany w organizacji ruchu podczas remontu podpory mostu
Do dyspozycji kierowców jadących od strony Szombierek i Łagiewnik do centrum będzie wyłącznie jeden pas ruchu, który zostanie poprowadzony po torowisku tramwajowym, a kierujący wjeżdżający pod wiadukt od strony centrum będą mogli korzystać z dwóch pasów. Od 27 marca będzie można znów pojechać spod wiaduktu nie tylko w stronę Szombierek, ale też Łagiewnik. Otwarty zostanie również środkowy pas ruchu na ul. Jagiellońskiej umożliwiający jazdę w stronę Łagiewnik.
Kierowcy, którzy będą chcieli dojechać od strony Łagiewnik do centrum, będą mogli korzystać również z przygotowanych objazdów. Dla kierujących z Łagiewnik do centrum przygotowano objazd ulicami: Krzyżową, Starochorzowską i Chorzowską, zaś dla kierowców jadących do Krakowa, Opola i Wrocławia ulicami: Krzyżową, Starochorzowską, Chorzowską i al. Jana Pawła II.
27 marca nie zostaną wprowadzone zmiany w rozkładzie komunikacji miejskiej. Linie autobusowe nr 92 i 201 będą nadal jeździły według zmienionych rozkładów jazdy - więcej na informacji jest dostępnych na stronie Zarządu Transportu Metropolitalnego.
Kolejny etap prac rozpocznie się w III kwartale 2023 roku
Przebudowa linii kolejowej nr 131 w Bytomiu obejmuje cały jej odcinek. W III kwartale roku rozpoczną się prace związane z przebudową wiaduktów nad ul. Dojazd, Chorzowską i Sienną. Z kolei na przełomie kwietnia i maja 2023 r. planowane są roboty związane z montażem dźwigarów wiaduktu w rejonie Zamłynia, natomiast po przebudowie wiaduktu kolejowego nad ul. Strzelców Bytomskich w Stroszku, jesienią 2023 roku rozpocznie się tam budowa nowego przystanku kolejowego, gdzie zostanie przeniesiona stacja kolejowa.
Celem budowy nowego przystanku kolejowego w rejonie ul. Strzelców Bytomskich jest zintegrowanie komunikacji kolejowej z autobusową i tramwajową, a tym samym zachęcenie mieszkańców miasta do korzystania z komunikacji publicznej. Warto przypomnieć, że zmieni się nazwa stacji kolejowej w rejonie ul. Strzelców Bytomskich z „Bytom Północny” na „Bytom Stroszek”.
Może Cię zainteresować: