Od marca zeszłego roku trwają prace budowlane na linii kolejowej nr 131 na odcinku do Chorzowa Batorego, przez Bytom i Radzionków, do Nakła Śląskiego. To ogromna inwestycja o wartości ok. 1,2 miliarda złotych, na którą PKP Polskie Linie Kolejowe otrzymały dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. W jej ramach modernizowane są m.in. torowiska, sieć trakcyjna, wiadukty, perony, przejścia podziemne itd.
Zakres tego przedsięwzięcia obejmuje również budowę ekranów akustycznych w śródmieściu Bytomia. O ich powstanie zabiegali mieszkańcy ulic Rostka i Miarki już blisko dekadę wcześniej. Wówczas powstała petycja, pod którą podpisało się 136 osób. Przy ich pomocy mieszkańcy chcieli doprowadzić nie tylko do ograniczenia hałasu, ale też utrudnić dzieciom wejście na torowisko. Po dziewięciu latach wreszcie ich prośby zostaną spełnione.
- Ekrany akustyczne, zgodnie z decyzją środowiskową wydaną przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach dla realizacji przedsięwzięcia pn. „Prace na linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory - Nakło Śląskie” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odc. Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo” są przewidziane na odcinku od wiaduktu nad ul. Chorzowską (DK79) a dworcem kolejowym w Bytomiu. Ich lokalizacja wynika z wcześniejszych pomiarów hałasu - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK. - Zabudowa ekranów planowana jest etapowo w latach 2023-2025. Ponadto, po zakończeniu inwestycji zostaną przeprowadzone ponowne pomiary natężenia hałasu i – gdyby zaszła taka konieczność – zostaną wprowadzone dodatkowe środki ograniczające hałas - dodaje.
Pierwsze z planowanych ekranów powstają właśnie na placu Wolskiego, tuż przy dworcu kolejowym. Wykonawca postawił już słupy, pomiędzy którymi wkrótce zostaną zamontowane panele blokujące hałas dochodzący z torowiska. Mieszkańcy kamienic położonych po przeciwnej stronie placu będą dzięki temu słabiej słyszeć pisk pociągów zatrzymujących się na peronach, czy stukot przejeżdżających składów.
Może Cię zainteresować:
Tunel na Zamłynie gotowy. Koniec chodzenia naokoło
Może Cię zainteresować: