Nowa
linia obsługiwać ma te części miasta, w
których do tej pory transport publiczny nie był dostępny. Chodzi
m.in. o ulice Alojzjanów, Kochanowskiego, Katowicką, Jagiellońską,
Miarki, Fałata i Pułaskiego. Przy tych ulicach lub w ich pobliżu
powstaną nowe przystanki. W sumie będzie ich 17.
- Bytom Szkoła Medyczna 01 – zlokalizowany na drodze równoległej do ul. Wrocławskiej na wysokości przystanku tramwajowego o tej samej nazwie;
- Bytom Lodowisko 01 – zlokalizowany na ul. Pułaskiego w rejonie skrzyżowania z ul. Robotniczą;
- Bytom Lodowisko 02 – zlokalizowany na ul. Robotniczej w rejonie skrzyżowania z ul. Pułaskiego;
- Bytom Pułaskiego 01 – zlokalizowany na ul. Pułaskiego w rejonie skrzyżowania z ul. Wallisa;
- Bytom Pułaskiego 02 - zlokalizowany na ul. Pułaskiego w rejonie skrzyżowania z ul. Wallisa;
- Bytom Didura 01 – zlokalizowany na ul. Pułaskiego w rejonie skrzyżowania z ul. Didura;
- Bytom Didura 02 - zlokalizowany na ul. Pułaskiego w rejonie skrzyżowania z ul. Didura;
- Bytom Szpital nr 2 01 – zlokalizowany na ul. Stefana Batorego w rejonie szpitala;
- Bytom Opera 01 – zlokalizowany na ul. Karola Miarki na wysokości Centrum Integracji Społecznej;
- Bytom Miarki 01 – zlokalizowany na ul. Karola Miarki na wysokości budynków 40-42;
- Bytom Kochanowskiego 01 – zlokalizowany na ul. Kochanowskiego między budynkami 21 i 23;
- Bytom Musialika 01 – zlokalizowany na ul. Musialika na wysokości budynku 42;
- Bytom Sokoła 01 – zlokalizowany na ul. Sokoła w rejonie posesji 7;
- Bytom Kraszewskiego 01 – zlokalizowany na ul. Fałata w rejonie skrzyżowania z ul. Jaworową;
- Bytom Kraszewskiego 02 - zlokalizowany na ul. Fałata w rejonie skrzyżowania z ul. Jaworową;
- Bytom Pl. Rodła 01 – zlokalizowany na ul. Fałata w rejonie Pl. Rodła;
-
Bytom
Fałata 03 – zlokalizowany na ul. Fałata w rejonie budynku 3.
Jak
podkreślają przedstawiciele ZTM linia
740 zapewni bezpośrednie przejazdy pomiędzy zachodnią (rejon ulic
Wrocławskiej i Łużyckiej), a
wschodnią (rejon ulic Witczaka i Kochanowskiego) częścią
śródmieścia. W
wysłanej do mediów informacji ZTM stwierdza, że linia będzie
miała „charakter śródmiejski, okrężny, a odjazdy będą
następować w regularnych odstępach czasu”. To
prawda – to natomiast o czym ZTM w swej informacji nie wspomina to
fakt, że linia kursować ma tylko w dni robocze, a ogólna liczba
kursów to raptem siedem - osiem dziennie (w zależności od
kierunku), odbywających się co dwie godziny od godzin porannych do
wieczora.
Na nowych połączeniach maja skorzystać przede wszystkim osoby, których celem podróży będą placówki zdrowia (Szpital nr 4 przy al. Legionów, Szpital nr 2 przy ul. Batorego, przychodnie przy ul. Piłsudskiego i Witczaka), cmentarz Mater Dolorosa, czy też dworzec, park przy ul. Wrocławskiej i Stadion Polonii Bytom. W mniejszym zakresie z autobusów będą również korzystać np. uczniowie LO im. Smolenia lub Szkoły Medycznej – umożliwione zostaną dojazdy na godz. 8:00 oraz popołudniowe powroty do domów. Z racji tego, że autobusy linii 740 będą zatrzymywać się również na głównych przystankach w Bytomiu (Dworzec, Bytom Strzelców Bytomskich, Bytom Wrocławska) pasażerowie będą mogli przesiąść się tam na inne linie.
– Uruchomiona w trakcie modernizacji torowiska tramwajowego ul. Piekarskiej linia nr T-38 cieszyła się dużą popularnością wśród mieszkańców, którzy zwracali uwagę, że chcieliby jej utrzymania – mówi prezydent Bytomia Mariusz Wołosz.
– Temat linii minibusowej w centrum pojawił się również podczas spotkań z mieszkańcami Śródmieścia, dlatego zdecydowaliśmy się w uzgodnieniu z Zarządem Transportu Metropolitalnego na uruchomienie na okres próbny śródmiejskiej linii minibusowej, która połączy najważniejsze obszary centrum naszego miasta – podkreśla prezydent Mariusz Wołosz.
Może Cię zainteresować: