Bycie pieszym w Polsce nie należy do przyjemnych. Stan chodników wydaje się być na ostatnim miejscu na liście priorytetów zarządców infrastruktury. Nierówne, popękane, dziurawe, wąskie - takimi słowami można opisać większość z nich. A i tak dobrze, jeśli w ogóle jakiś jest, bo przy wielu ulicach nie ma żadnego traktu dla pieszych.
Miasto Bytom postanowiło wreszcie coś zrobić z tym problemem. W przyszłorocznym budżecie zabezpieczono środki na remonty chodników w Śródmieściu, Rozbarku i Łagiewnikach.
- Mieszkańcy często zwracają uwagę na konieczność przebudowy chodników. Staramy się na bieżąco realizować prace w miejscach, o których bytomianie informują nas podczas spotkań w dzielnicach - powiedział Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia.
Miejski Zarząd Dróg i Mostów zawarł dwie umowy na blisko 1 mln zł dotyczące przebudowy chodników przy ul. Fałata (odcinek od ul. Kraszewskiego do ul. Woźniaka - po stronie numerów parzystych) i ul. Łużyckiej (od budynku nr 3 do ul. Olimpijskiej) w Śródmieściu, ul. św. Piotra (od ul. Cyryla i Metodego do skrzyżowania z ul. Armii Krajowej i ul. Tulipanów) w Łagiewnikach oraz ul. Królowej Jadwigi (od budynku nr 3 do pl. św. Barbary) w Rozbarku.
Prace obejmą m.in.: rozbiórkę istniejących nawierzchni, wykonanie koryta, podbudowy z tłucznia kamiennego, a następnie regulację studzienek telekomunikacyjnych oraz ułożenie nowej nawierzchni z kostki brukowej.
Powyższe remonty zostały dofinansowane w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Prace zrealizuje bytomska firma Aquamer. Przebudowa chodników powinna zająć 8 miesięcy, wobec czego najpewniej zakończy się latem 2024 roku.