Zakończyła się przebudowa pierwszego z odcinków ulicy Piłsudskiego, od skrzyżowania z ul. Chrobrego do skrzyżowania z ul. Piekarską. Oprócz jezdni i chodnika zmodernizowano zjazdy do posesji i wejścia do budynków. Roboty objęły również budowę drogi pieszo-rowerowej oraz wymianę studni rewizyjnych, ściekowych i teletechnicznych. Inwestycję zrealizowała firma ZRD Orfin z Radzionkowa, za kwotę ponad 676 tys. zł, w całości pochodzących z budżetu miasta.
- Ulica Piłsudskiego to jedna z najważniejszych dróg w mieście, przez
którą przebiega w części DK94. Przebudowa tej drogi wraz z budową
zbiornika retencyjnego ma na celu zapobieganie powstawaniu podtopień,
które od wielu lat stanowią problem tej ulicy w czasie ulew - mówi
zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda.
Przebudowa
kolejnego fragmentu ulicy Piłsudskiego, od skrzyżowania z ul. Matejki do
skrzyżowania z ul. Chrobrego, wraz z budową zbiornika retencyjnego pod
pl. Sobieskiego, rozpocznie się w pierwszej połowie 2024 r. Obecnie trwa opracowanie dokumentacji technicznej.
Przypomnijmy: W listopadzie 2022 roku zostały podpisane umowy pomiędzy Miejskim Zarządem Dróg i Mostów, Bytomskim Przedsiębiorstwem Komunalnym oraz konsorcjum firm: MT-ECO Sp. z o.o. z Imielina i JUSTMAR Turczyński Marcin z Chełma Śląskiego na przebudowę dróg i chodników wraz z infrastrukturą towarzyszącą w części ulic Piłsudskiego, Matejki, Krakowskiej oraz pl. Sobieskiego. Inwestycja ma ograniczyć problem zalewania ul. Piłsudskiego w czasie nawalnych deszczów. Na realizację wartej niemal 45 mln zł inwestycji miasto pozyskało dofinansowanie w wysokości 30 mln zł z Rządowego Funduszu Polski Ład. Zgodnie z umową, realizacji całej inwestycji powinna się zakończyć do końca 2025 roku.
Może Cię zainteresować:
Dzwony kościoła Mariackiego zamilkną? Mieszkaniec poskarżył się do urzędu
Może Cię zainteresować: