Kolejny rekord
Od
stycznia do maja 2024 roku w aplikacjach i na stronach internetowych
bilety na przejazd pociągami Kolei Śląskich kupiło blisko 4%
wszystkich podróżnych - to rekord! Z cyfrowych kanałów sprzedaży
w 2022 roku skorzystało 27%, a rok później 42% wszystkich
pasażerów Kolei Śląskich.
Ogólnopolski trend
Według raportu Urzędu Transportu Kolejowego, który został opublikowany w czerwcu br., trend rosnącej popularności kanałów cyfrowych jest widoczny u wszystkich przewoźników w kraju. W 2023 roku w kanałach cyfrowych sprzedano 42,9% wszystkich biletów, czyli o 8% więcej niż rok wcześniej.
Co
więcej, odnotowano także spadek popularności kas biletowych i
biletomatów. W 2022 roku skorzystało z nich łącznie 38,8%, a w
2023 roku – 34,3% wszystkich pasażerów. W kasach i biletomatach
Kolei Śląskich bilety kupiło odpowiednio 43,1% i 36,5% wszystkich
podróżnych.
W Kolejach Śląskich online ze zniżką
Cyfrowe bilety na przejazd Kolejami Śląskimi można kupić w internetowym systemie sprzedaży przewoźnika oraz w aplikacjach i na stronach partnerów, z którymi współpracują Koleje Śląskie:
- e-Podróżnik,
- SkyCash,
- mPay,
- BILKOM,
- KOLEO.
Do
zakupu biletów online (ale też w biletomatach) zachęca nie tylko
wygoda, ale także zniżki, które czekają na pasażerów.
– Kupując bilet online lub w biletomacie możemy skorzystać z promocji „Taniej w kanałach elektronicznych” i za przejazd zapłaci 10% mniej – mówi Tomasz Niedziela, wiceprezes Kolei Śląskich ds. handlowych.
Ważne tradycyjne kanały sprzedaży
Warto podkreślić, że pasażerowie zapłacą więcej za bilety zakupione u drużyn konduktorskich (o ile na stacji lub dworcu nie ma kasy biletowej lub biletomatu z możliwością płatności gotówką; z dodatkowej opłaty zwolnione są także osoby z niepełnosprawnościami, kobiety w ciąży i osoby po 60. roku życia). To zapewne jedna z przyczyn spadającej popularności tej formy sprzedaży – z 29,7% w 2022 do 21,4% w 2023 roku.
– Mimo rosnącej popularności elektronicznych kanałów sprzedaży, te tradycyjne są dla nas nadal bardzo ważne. To w kasach czy w Centrum Obsługi Pasażera podróżni mogą̨ zapytać o najlepszą dla siebie ofertę – mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich i dodaje: – W Kolejach Śląskich stawiamy na bezpośredni kontakt z pasażerem i fachową pomoc naszego zespołu, zwłaszcza w kontekście czekających nas utrudnień w związku z przebudową węzła katowickiego, realizowaną przez PKP PLK.
Koleje
Śląskie – by podróżowało się lepiej
Koleje
Śląskie zapraszają!
WWW
| FACEBOOK
| X