Bytom stopniowo staje się coraz bardziej fioletowy. Zaczęło się od fontann na Rynku i przed Urzędem Miejskim. Obecnie znaczna część sklepów jest oklejona fioletowymi plakatami "I love Bytom", na samochodach da się zauważyć okrągłe naklejki z identyczną grafiką, a co rusz można natknąć się na dzieci wymachujące fioletowymi chorągiewkami. To znak, że finał jest coraz bliżej.
Dziś na Rynku trwają wzmożone przygotowania do niedzielnej imprezy, której najważniejszym punktem będzie koncert Maryli Rodowicz. Pomiędzy krzątającymi się robotnikami spacerują fioletowe krowy, przytulające się z każdym, kto ma na to ochotę. Więcej o jutrzejszej imprezie ->
Właśnie rozpoczął się ostatni etap plebiscytu. Od godziny 14:00 wyniki głosowania będą ukryte. Nikt, poza Milką, nie będzie wiedzieć kto jest na prowadzeniu. Jak dotąd wygrywał Bytom, ale rywale dali się już poznać po tym, że potrafią się mocno zmobilizować i poważnie zagrozić naszej pozycji.
Oczywiście wygra to miasto, które zdobędzie najwięcej głosów, lecz te będą liczone w specyficzny sposób. Ostateczny wynik będzie przeliczony według wzoru A+(BxC)=D, gdzie A oznacza sumę głosów zebranych w trakcie jawnego głosowania, B ilość przytuleń zdobytych podczas ukrytego głosowania (od 29.06 14:00 do 30.06 18:30), a C jest liczbą przez którą zostanie pomnożona wartość B (1. miejsce x3, 2. miejsce x2, 3. miejsce x1). Może więc się okazać, że wygra miasto, które dotąd przegrywało, ale uzyskało największe poparcie w ostatnim etapie.
Głosowanie odbywa się na witrynie www.fioletowastrona.pl.
Bytom już teraz wiele skorzystał na uczestnictwie w plebiscycie. Miasto jest promowane na antenach stacji TVN oraz rozgłośni RMF FM, a ponadto przewija się w reklamach w internecie, prasie i telewizji. Teraz jeszcze Milka finansuje i organizuje jutrzejszy koncert na Rynku. Jeśli uda się wygrać zabawę, to Bytom otrzyma jeszcze dodatkowe pół miliona złotych na dalszą promocję.