Oddział działa od 22 lat, a nowa lokalizacja oddalona jest o ponad 2 km od poprzedniej. Cała przestrzeń znajduje się na jednym poziomie, co stanowi duże ułatwienie dla osób z niepełnosprawnościami, starszych czy rodziców z małymi dziećmi w wózkach. Zadowolone będą także osoby przyjeżdżające autem, ponieważ przed placówką znajduje się teraz duży i wygodny parking. Mocną stroną jest także sąsiedztwo licznych punktów handlowo-usługowych, przychodni zdrowia, placówek oświatowych oraz przystanków dla osób podróżujących komunikacją miejską.
- PKO Bank Polski analizuje i dostosowuje swoje usługi i ofertę do preferencji oraz potrzeb klientów. Można powiedzieć, że to właśnie klienci nas zmieniają – w ostatnich latach częściej wybierają kanały zdalne, głównie serwis transakcyjny i aplikację mobilną, do kontaktu z bankiem. Pamiętamy o tym również w oddziałach, które modernizujemy lub przenosimy do dogodniejszych lokalizacji. Staramy się, aby placówki w nowym formacie spełniały wszystkie potrzeby naszych klientów w jednym miejscu – z jednej strony klienci znajdą tutaj doradztwo i standardową obsługę oddziałową, a z drugiej otrzymują do swojej dyspozycji samodzielne stanowisko internetowe, w którym zlecą przelew, czy sprawdzą saldo rachunku. Oddział 2 w Bytomiu to przykład takiej placówki – podkreśla Jacek Piechota, Dyrektor katowickiego Regionu Bankowości Detalicznej PKO Banku Polskiego.
Na ścianach można dostrzec elementy zieleni oraz piękną fototapetę. Całości wizerunku dopełniają donice z kwiatami. Nie znajdziemy tu ulotek i plakatów – wszystko to, co wcześniej mogliśmy przeczytać na tradycyjnych ulotkach zamieszczone jest na ogólnodostępnym ekranie. Ważną częścią placówki jest stanowisko samoobsługowe, dzięki któremu klient samodzielnie bądź z pomocą doradcy zaloguje się do swojego konta i sprawdzi saldo, historię rachunku itp.
- W pracy naszego oddziału skupiamy się przede wszystkim na dopasowaniu oferty i usług do każdego rodzaju klientów, którzy do nas przychodzą. Obsługujemy klientów indywidualnych, a w tym także osoby starsze, a nawet dzieci, dla których produkty staja się coraz bardziej popularne. To wymaga od nas dużej elastyczności, ale dzięki odpowiedniej ofercie i usługom, nad którymi bank stale pracuje, udaje nam się stanąć na wysokości zadania, o czym świadczy systematycznie rosnąca liczba naszych klientów. Niezmiernie cieszy mnie fakt, że od teraz możemy dbać o potrzeby osób nas odwiedzających w nowej, cyfrowej przestrzeni – podkreśla Sylwia Suchojad, dyrektor Oddziału 2 PKO Banku Polskiego w Bytomiu.
Klienci do swojej dyspozycji mają 6 doświadczonych doradców, którzy zawsze chętnie porozmawiają o ich finansach. Oprócz podstawowych produktów jak konto czy pożyczka gotówkowa, podzielą się swoją wiedzą dotyczącą m.in. ubezpieczeń komunikacyjnych, a także nieruchomości. Ważnym elementem ich pracy jest również edukacja klientów w zakresie korzystania ze zdalnych kanałów dostępu do banku (np. aplikacja mobilna banku IKO) czy przestrzeganie przed zagrożeniami z obszaru cyberbezpieczeństwa.
- Nasz oddział prowadzi obecnie obsługę klientów indywidualnych. W ciągu najbliższych kliku miesięcy chcemy poszerzyć swoją działalność o obsługę bankowości osobistej , a w dalszej perspektywie również bankowości hipotecznej. Modernizacja oddziału umożliwi nam większy komfort spotkań z klientami a tym samym pozwoli na odpowiednie dobranie produktów do potrzeb i oczekiwań obecnych i przyszłych klientów naszego oddziału – dodaje Sylwia Suchojad.