Już tylko dwa tygodnie dzielą nas od powrotu bezpośrednich pociągów z Bytomia na linię S8. Tym samym będzie stąd około 50 kursów w dzień roboczy w trzy kierunki: Katowic, Lublińca (przez Tarnowskie Góry) i Gliwic.
Pociągi do Lublińca (przez Tarnowskie Góry) i Katowic (z przesiadką w Chorzowie Batorym) z Bytomia od 15 grudnia 2024 r.
15 grudnia 2024 r. (czyli w niedzielę) wchodzi w życie nowy rozkład jazdy na kolei.
Tej daty najbardziej wyczekują pasażerowie z Bytomia, który od dwóch lat niemal został odcięty od sieci kolejowej z powodu remontu linii kolejowej (niemal, bo można dojechać do Gliwic). Wraz z nowym rozkładem jazdy zostanie przywrócony ruch pociągów do Bytomia od strony Chorzowa i Lublińca (Tarnowskich Gór).
Z Bytomia do Tarnowskich Gór i Lublińca dotrzemy od 15 grudnia bez problemu i bez przesiadek. Czas przejazdu do Tarnowskich Gór to od 24 do 28 minut, a pociąg w dni robocze będzie miał 15 kursów Bytom-Tarnowskie Góry, i dalej do Lublińca.
Gorzej z Katowicami. Ponieważ trwa przebudowa katowickiego węzła kolejowego i tym samym jego przepustowość jego ograniczona (zamknięto peron nr 1 katowickiego dworca), to do Katowic z Bytomia dojedziemy z przesiadką na stacji Chorzów Batory. Podróżni będą musieli przesiadać na pociągi jadące od strony Gliwic. Jedynie dwa pociągi z Bytomia będą jechać bezpośrednie do Katowic - ale późno w nocy, o 22:04 i 23:07.
Z Bytomia do Katowic z przesiadką będzie 25 kursów (kurs do Chorzowa Batorego, tam przesiadka na pociąg do Katowic) w dni robocze, w tym kilka w połączeniu Koleje Śląskie - Intercity. Czas podróży z Bytomia do Katowic może się drastycznie różnić - od 26 minut po ponad godzinę, więc trzeba na to zwracać baczną uwagę. Tramwaje do Katowic już jeżdżą i może się okazać, że "baną" będzie szybciej niż pociągiem.
Za to z Bytomia będzie można dostać się pociągiem na lotnisko w Pyrzowicach. Co prawda z przesiadką w Tarnowskich Górach, ale jednak.
Koleje Śląskie jeszcze nie prowadzą sprzedaży biletów na kursy od 15.12, więc nie wiadomo dokładnie, ile kosztują bilety na trasy do Katowic czy Lublińca.
Pojawią się też nowe przystanki
Na trasie z Chorzowa Batorego do Tarnowskich Gór i Lublińca:
- Chorzów Uniwersytet (jest już w rozkładzie),
- Bytom Stroszek (jeszcze nie ma go w rozkładzie, być może zacznie funkcjonowanie dopiero w marcu 2025 r.)
Na trasie z z Bytomia do Gliwic:
- Zabrze Północne,
- Zabrze Maciejów
- Około 50 kursów w dzień roboczy z Bytomia to wciąż co najmniej 3 razy mniej niż powinno być docelowo przy pełnej sieci Metrokolei, ale jest to już moment w którym jakieś zmiany będzie można obserwować. Mamy na razie punkty, które powoli będą układać się w sieć. Jesteśmy też po forum obywatelskim w północno-zachodnim korytarzu transportowym i zaczynamy zajmować się szczegółowym planem mobilności dla okolic linii kolejowej z Katowic przez Chorzów i Bytom do Tarnowskich Gór, w którym określimy również powiązanie dzielnic z siecią kolejową - informuje na LinkedInie Marcin Domański, zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji i Transportu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii
Może Cię zainteresować:
Hala peronowa to dziś duma Bytomia. Jeszcze w remoncie, ale już można się nią zachwycać
Może Cię zainteresować: