Nawet 100 milionów za remont torów do Stroszka. Na szczęście były tańsze oferty

Tramwaje Śląskie dokonały wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na przebudowę torów ze Śródmieścia do Zajezdni Stroszek. Proponowane ceny przekraczały nawet 100 mln zł brutto.

Przejazd tramwajowy przez ul. Tarnogorską
Reklama

Wraz z początkiem grudnia Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na przebudowę infrastruktury tramwajowej od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich z Sądową (gdzie będzie kończyć się kontrakt związany z modernizacją ul. Piekarskiej) aż do samej zajezdni w Suchej Górze. Prace mają objąć torowisko o łącznej długości ok. 14 km toru pojedynczego o konstrukcji klasycznej wraz z przejazdami w technologii prefabrykowanej płyty betonowej z konstrukcją szyny pływającej. W ramach inwestycji ma powstać też 27 platform przystankowych w rejonie istniejących przystanków oraz przejazdy międzytorowe. Projekt przewiduje likwidację wąskiego gardła na ul. Tarnogórskiej, gdzie tor pojedynczy ma zostać zastąpiony podwójnym, co ma poprawić płynność ruchu i skrócić czas przejazdu ze Stroszka do centrum Bytomia.

Reklama

Do przetargu przystąpiło siedmiu oferentów. Zaproponowane ceny wahały się od 88,5 mln zł do 108,5 mln zł, natomiast jak podaje portal Transport-Publiczny.pl spółka pierwotnie zamierzała przeznaczyć na tę inwestycję 36,8 mln zł. Tramwaje Śląskie zdecydowały się jednak zwiększyć budżet i 7 marca wybrano ofertę konsorcjum firm Contraxim z Zielonej Góry oraz Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Handlowo-Usługowego z Chorzowa, które zaproponowało cenę 88 540 365,51 zł i uzyskało najwyższą punktację w przetargu.

Obecnie pozostali oferenci mają czas na złożenie odwołań. Po tym okresie zamawiający będzie mógł podpisać umowę z wykonawcą, który od tego momentu będzie mieć 14 miesięcy na wykonanie zamówienia.

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon
Reklama