Wraz z początkiem grudnia Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na przebudowę infrastruktury tramwajowej od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich z Sądową (gdzie będzie kończyć się kontrakt związany z modernizacją ul. Piekarskiej) aż do samej zajezdni w Suchej Górze. Prace mają objąć torowisko o łącznej długości ok. 14 km toru pojedynczego o konstrukcji klasycznej wraz z przejazdami w technologii prefabrykowanej płyty betonowej z konstrukcją szyny pływającej. W ramach inwestycji ma powstać też 27 platform przystankowych w rejonie istniejących przystanków oraz przejazdy międzytorowe. Projekt przewiduje likwidację wąskiego gardła na ul. Tarnogórskiej, gdzie tor pojedynczy ma zostać zastąpiony podwójnym, co ma poprawić płynność ruchu i skrócić czas przejazdu ze Stroszka do centrum Bytomia.
Do przetargu przystąpiło siedmiu oferentów. Zaproponowane ceny wahały się od 88,5 mln zł do 108,5 mln zł, natomiast jak podaje portal Transport-Publiczny.pl spółka pierwotnie zamierzała przeznaczyć na tę inwestycję 36,8 mln zł. Tramwaje Śląskie zdecydowały się jednak zwiększyć budżet i 7 marca wybrano ofertę konsorcjum firm Contraxim z Zielonej Góry oraz Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Handlowo-Usługowego z Chorzowa, które zaproponowało cenę 88 540 365,51 zł i uzyskało najwyższą punktację w przetargu.
Obecnie pozostali oferenci mają czas na złożenie odwołań. Po tym okresie zamawiający będzie mógł podpisać umowę z wykonawcą, który od tego momentu będzie mieć 14 miesięcy na wykonanie zamówienia.