Niestety, choć ulica zyskała nową kostkę, to jej rodzaj nie przystaje do reprezentacyjnego kawałka miasta, jakim jest ulica Moniuszki. Zastosowano jeden z najtańszych i najczęściej spotykanych rodzajów betonowego bruku. Jego kształt stał się nawet symbolem architektonicznej antynagrody, którą co roku rozdaje katowickie Stowarzyszenie Moje Miasto za najgorsze inwestycje w regionie. Jak komentują na forum nasi użytkownicy, kostka tego typu dobrze wygląda na obrzeżach, ale nie w centrum miasta, tuż przy głównym deptaku. Forowicze krytykują także brak kostki integracyjnej w rejonie przystanku tramwajowego, którą układa się, aby pomóc osobom niewidomym i słabowidzącym w poruszaniu się po ulicach.
Za to zadowoleni powinni być kierowcy, ponieważ torowisko zostało wyrównane z resztą jezdni, dzięki czemu przejazd jest bardziej komfortowy. Remont powinien ulżyć także zabytkowym kamienicom przy Moniuszki, ponieważ szyny zostały ułożone z zastosowaniem specjalnej technologii, która minimalizuje drgania, bardzo szkodliwe dla wiekowych murów.
Inwestycja została zrealizowana w ramach dużego projektu unijnego obejmującego kompleksową modernizację infrastruktury tramwajowej w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym. Wykonawcą prac była firma Skanska, która aktualnie odbudowuje linię nr 7 do Łagiewnik oraz remontuje torowiska przy ul. Katowickiej i Zabrzańskiej.