W czasach, gdy Urząd Miejski forsował kontrowersyjne hasło "Bytom - energia kultury" pozyskano 1,2 mln zł na stworzenie Systemu Informacji Kulturalnej. W 2010 roku w ramach projektu uruchomiono portal internetowy z informacjami o imprezach organizowanych przez instytucje działające na terenie miasta oraz stworzono sieć 16 infokiosków i 6 telebimów rozlokowanych w różnych punktach Bytomia.
Projekt zweryfikował czas. Portal przestał mieć rację bytu w chwili, gdy jedną z kolejnych wersji strony internetowej Urzędu Miejskiego rozbudowano o dział z kalendarium imprez. Z kolei dotykowe infokioski straciły sens, kiedy wśród bytomian upowszechniły się smartfony i nielimitowany internet, dzięki którym każdy mieszkaniec w każdej chwili i w każdym miejscu mógł szybko sprawdzić co będzie się działo w jego mieście. Po zakończeniu okresu trwałości projektu niepotrzebne urządzenia wycofano z użytku.
Najdłużej przetrwały telebimy. Ulokowano je w witrynie centrum handlowego Agora, naprzeciw przystanków komunikacji miejskiej na pl. Sikorskiego i Wolskiego oraz przy głównych drogach. Każdy, kto organizował jakąś imprezę kulturalną lub sportową mógł poprosić o bezpłatne wyświetlanie na nich grafik promujących jego wydarzenie. Ekrany jednak były kosztowne w utrzymaniu. Rocznie wydawano na nie ponad 30 tysięcy złotych.
Na koszt utrzymania telebimów poważnie wpływały też ciągłe awarie. W 2019 roku naprawy kosztowały aż 8 tys. zł, a w następnym roku wydano ponad 5 tys. zł. W związku z wysokimi kosztami utrzymania, przestarzałą technologią, awaryjnością i szybującymi cenami prądu ratusz zdecydował się wyłączyć wszystkie ekrany.
- Nie planujemy ich ponownego uruchomienia. Zamiast tego, planujemy modernizację miejskich bilbordów - poinformował Tomasz Sanecki z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego w Bytomiu.
Co stanie się z niewykorzystywanymi urządzeniami? Decyzja o ich demontażu jeszcze nie zapadła.