Miasto

Nowa karta ŚKUP trafi do naszych skrzynek pocztowych?


Z uwagi na to, że niebawem swoją ważność straci wiele kart ŚKUP, Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia postanowiła przeprowadzić sondę, w której pyta mieszkańców czy chcieliby wprowadzenia możliwości zamówienia nowej karty ŚKUP do domu. Czy to dobry pomysł?

Reklama

Przypomnijmy, że pierwsze karty Śkup wprowadzono do użytku pod koniec 2015 roku. Wszystkie karty spersonalizowane mają określony termin ważności, który wynosi cztery lata i upływa w czerwcu tego roku. Podobnie jak w przypadku wielu innych kart, wniosek wydanie tej uprawniającej do podróżowania komunikacją miejską można złożyć 3 miesiące przed upływem terminu jej ważności. Zamiast czekać jednak do ostatniej chwili, już teraz można zamówić nowy egzemplarz – zarówno online za pośrednictwem Portalu Klienta, jak i stacjonarnie w Punktach Obsługi Klienta oraz Punktach Obsługi Pasażera.

- Dotychczas możliwość zamówienia karty ŚKUP do domu była niedostępna, ponieważ system ich produkcji i dystrybucji był planowany wiele lat temu i wówczas nie zdecydowano się na wprowadzenie tej opcji. Z tego też względu w tej chwili nie mamy możliwości uruchomienia bezpłatnie tej usługi dla pasażerów. Wymaga ona również wprowadzenia odpowiednich płatnych modyfikacji w systemie oraz przygotowania odpowiedniego procesu aktywacji i wysyłki kart – czytamy w komunikacie GZM.

Okazuje się jednak, że wysyłka nie byłaby bezpłatna, a jej koszt wyniósłby 10 zł. Głosowanie w tej sprawie potrwa do 4 maja do godz. 12.00. Wszyscy zainteresowaniu udziałem mogą to zrobić TU! Ankieta ma pomóc w oszacowaniu ile osób byłoby zainteresowanych płatną wysyłką karty na domowy adres. Oczywiście nadal będzie funkcjonowała bezpłatna forma zamawiania i odebrania kart w Punktach Obsługi Klienta.

fot. GZM

Zobacz też:
Reklama:


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.