Miasto

Niepokojące wyniki kontroli. Bytomianie jeżdżą niesprawnymi autobusami


Twoja reklama w gazecie Bytomski.pl

W siedmiu z jedenastu skontrolowanych autobusów dopatrzono się usterek. Aż trzy od razu wyłączono z dalszej jazdy. Pasażerowie nawet nie wiedzą, że narażają swoje bezpieczeństwo, korzystając z komunikacji publicznej.

Pod koniec maja w Karbiu nieopodal skrzyżowania ul. Konstytucji i Miechowickiej doszczętnie spłonął autobus. Na szczęście pasażerowie i kierowca w porę z niego uciekli, bo inaczej doszłoby do wielkiej tragedii. To było ostrzeżenie, że należy czym prędzej sprawdzić stan taboru używanego w komunikacji publicznej.

Reklama

- Po pożarze, jaki miał miejsce 29 maja w autobusie linii nr 39 w Karbiu, zawnioskowaliśmy do Zarządu Transportu Metropolitalnego o wnikliwą kontrolę taboru autobusowego obsługującego wszystkie linie komunikacyjne w naszym mieście - mówił kilka dni później wiceprezydent Michał Bieda.

Nie trzeba było długo czekać na pierwsze działania. Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego pojawili się na bytomskim dworcu autobusowym. Kontrola taboru budzi strach, bo wyniki są oburzające.

Na jedenaście sprawdzanych autobusów zaledwie cztery były sprawne. Aż trzy natychmiastowo wyłączono z ruchu, a kolejne cztery mogły jedynie dojechać do warsztatu.

Usterki były przeróżne. Jak informuje portal naszemiasto.pl, to m.in. wycieki płynów eksploatacyjnych, niesprawne hamulce oraz uszkodzone zawieszenia. Wniosek jest niestety przykry i budzący strach. Pasażerowie nieświadomie codziennie narażają swoje bezpieczeństwo, korzystając z autobusów.

Zobacz też:
Discuss this article in the forums (7 replies).

igor Avatar
igor odpowiedział w temacie: #184877 2019/06/15 01:13

Daro85 napisał: A tym co narzekają na Kłosoka polecam sprawdzić ile ta firma bierze za usługi. Wybór jest prosty- albo jeździ prywaciarz, albo 623 będzie jeździć raz na 30 min :P

Przesadzasz, komunikacja ma być obsługiwana sprawnymi, czystymi autobusami (nieważne czy jest to firma prywatna czy komunalna) a firma powinna sobie to wszystko wkalkulować w ofertę z jaką staje do przetargu. A to że KZK kombinował z przetargami jak chciał co potem powodowało zero konkurencji i jeden słuszny zwycięzca to już inna bajka. Jestem zdania że wszystkie autobusy na 623 powinny zostać w tym samym dniu przebadane....Tu trzeba w końcu zrobić porządek...

Inna sprawa, że tabor w Bytomiu nie jest zły- kursują hybrydowe (24,42,91,99,104) i w większości nowe, albo kilkupletnie.

Ludzie Ci piszą wyraźnie o linii 623, która przewozi % więcej bytomian niż te wymienione przez Ciebie razem wzięte....

A za chwilę będą przetargi, gdzie zapewne żądany będzie jeszcze lepszy zestaw pojazdów.

Tak zamiast rozpadających się MAZów wejdzie więcej garbatych SORów czy kurduplowatych ciasnych Iveco...
Rozmach w przetargach pokazał KZK właśnie w przetargu pakietowym z 623 gdzie nie wymagano ani jednego nowego autobusu przegubowego...Nowszymi przegubami były chyba tylko te 3 szt z umowy z 2011 roku. Ogólnie to był jeden wielki cyrk, którego oczywiście miasto Bytom nie upilnowało. Przy 3 letnim kontrakcie w 2011 roku wymagano 4 nowe przeguby (roczniki minimum 2011) a w nowym (tym obecnie obowiązującym do 2022 roku) kontrakcie już wystarczyło zgłosić 3 przeguby z 2011 roku a pozostałe z minimum 2008 roku
Dla mnie nie wytłumaczalne jest dlaczego przy tak długim kontrakcie nie wymagano nowych przegubów..
Ciekaw jestem kiedy ta kontrola się powtórzy i czy sprawdzą więcej tych autobusów bo skala niesprawnych była duża jak na to co sprawdzili. Przyznaje że czuję trochę niedosyt...nie sprawdzili nawet połowy tego co odwiedza bytomski dworzec
empirius Avatar
empirius odpowiedział w temacie: #184866 2019/06/13 20:16
Daro
Napisane jest że skontrolowali 11 autobusów i że w 7 z nich były usterki. Czego tu nie rozumiesz?
Być może pozostałe nieskontrolowane były w stanie idealnym choć pewnie mało kto w to wierzy.
Co do Kłosoka. Nieważne za ile jeżdżą. Nawet jeśli dopłacają do interesu to chyba mamy prawo oczekiwać punktualności i kultury? Czy może z powodu niskich stawek mają prawo mieć wszystkich w D?


Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
Passphrase Avatar
Passphrase odpowiedział w temacie: #184858 2019/06/13 08:48
To ja napiszę tak, w ciągu tygodnia, 2 razy zmuszony byłem do przesiadania się z zepsutego 623. Tydzien temu odmówił posłuszeństwa na pl. Zamkowym, a wczoraj na Łużyckiej. Osobiście wątpię że te autobusy są w miarę nowe i w dobrym stanie. Klimatyzacja nie działa w żadnym na linii 623. Kultura kierowców tych wehikułów ? Nie piszmy o czymś czego nie ma.
Daro85 Avatar
Daro85 odpowiedział w temacie: #184857 2019/06/12 23:06
Ten artykuł to jak zwykle takie dziennikarskie sranie w banie. Po byku była ta kontrola- skontrolowano 11 autobusów- a w Bytomiu 11 autobusów kursuje np. razem na linii 146, 135 i 185 :P. Czyli kolosalna ilość- przez sam dworzec w Bytomiu w ciągu 30 minut może się przewalić nawet 30-40 pojazdów, więc się kontrola powiodła, aż głowa boli.

A samochody należy porzucać- ja jeżdżę jak muszę. Po co mam jechać np. do Katowic autem, skoro jadę nim godzinę, a pociągiem 30 min? :)
A tym co narzekają na Kłosoka polecam sprawdzić ile ta firma bierze za usługi. Wybór jest prosty- albo jeździ prywaciarz, albo 623 będzie jeździć raz na 30 min :P. Inna sprawa, że tabor w Bytomiu nie jest zły- kursują i autobusy elektryczne (na 830) i hybrydowe (24,42,91,99,104) i w większości nowe, albo kilkuletnie. A za chwilę będą przetargi, gdzie zapewne żądany będzie jeszcze lepszy zestaw pojazdów. Pasażerowie jeżdżą jacy jeżdżą- w innych miastach niestety jest podobnie- w Krakowie też się menelnia wozi, Cyganie z dziatwą i inne dziwy z puszkami, czy bezdomni, ale to jest margines- ja jeżdżę KMem bardzo dużo i bardzo rzadko trafiam na takich (w Bytomiu chyba najbardziej menelską trasą jest tramwaj linii 5), a na liniach po wsiach to w ogóle element nieznany.
duszek480 Avatar
duszek480 odpowiedział w temacie: #184856 2019/06/12 20:28
Ciekawe, że pod takimi postami nie udzielają się miejscy aktywiści, którzy tak gorąco zachęcają ludzi do porzucania ohydnych samochodów na rzecz komunikacji miejskiej :cheer:

Reklama: