Mało remontów torowisk? To Tramwaje Śląskie wyremontują kolejne...

Bytom przeżywa właśnie kumulację inwestycji w infrastrukturę tramwajową w obrębie Śródmieścia. W ostatnich dniach ogłoszono, że pracami zostanie objęty dodatkowy odcinek, aby kompleksowo zmodernizować tutejsze linie.

Aktualnie Tramwaje Śląskie prowadzą w Śródmieściu równolegle dwie inwestycje: przebudowę torowisk na ulicach Piekarskiej i Sądowej oraz modernizację linii do zajezdni Stroszek. Oba przedsięwzięcia się ze sobą łączą w rejonie skrzyżowania ul. Sądowej i Powstańców Warszawskich. Dzięki temu cały ciąg z centrum do Suchej Góry zostanie odnowiony, lecz to jednak swoje kosztuje, bowiem na realizację tych zadań zostanie wydanych w sumie 137,5 mln zł. Zgodnie z zawartymi umowami obydwie inwestycje mają zakończyć się latem 2023 roku. Prace na ul. Piekarskiej i Sądowej wykonuje firma Eurovia Polska S.A., natomiast za modernizację linii do zajezdni Stroszek realizuje konsorcjum firm Contraxim Sp. z o.o. z Zielonej Góry i PPHU Dabud Sp. z o.o. z Chorzowa.

- Postęp prac na placach budowy jest widoczny gołym okiem. Widać to zwłaszcza na odcinku ul. Sądowej oraz w rejonie Urzędu Miejskiego w Bytomiu - mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia.

Tymczasem Tramwaje Śląskie postanowiły rozszerzyć zakres inwestycji o dodatkowy, 140-metrowy odcinek torowiska wzdłuż ulicy Powstańców Warszawskich od łuku na skrzyżowaniu z ul. Moniuszki do rozjazdu na ul. Sądowej. Roboty będą obejmować m.in.: wymianę całości podbudowy torowiska, wykonanie rusztu torowego na podkładach strunobetonowych (a na przejazdach z zastosowaniem płyt betonowych) z bezstykowym połączeniem szyn i sprężystym przytwierdzeniem ich do podkładów, a także podbicie torowiska oraz szlifowanie korekcyjne szyn.

Ta część inwestycji ma zakończyć się szybciej, bo jeszcze w tym roku. Koszt modernizacji tego odcinka wyniesie 764 tys. zł, a spółka pokryje go z własnych środków.

Subskrybuj bytomski.pl

google news icon