Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Inwestycje kolejowe w Bytomiu

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/30 22:48 #98314

  • agpboo
  • agpboo Avatar
  • Gość
  • Gość
Wydawało mi się,że kolek do Pyrzowic ma pokonywać trasę jak najszybciej.natomiast trasa przez tarnowskie Góry wydłuża czas dojazdu o 15 min.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/31 00:17 #98323

agpboo napisał: Wydawało mi się,że kolek do Pyrzowic ma pokonywać trasę jak najszybciej.natomiast trasa przez tarnowskie Góry wydłuża czas dojazdu o 15 min.


1. Lepiej żeby pociąg jechał 30 min i mogły z niego korzystać osoby mieszkające na uboczu jakim jest Siemianowicka (bo tam ma być dworzec) oraz mieszkańcy Piekar ? Czy jechać 45 min i korzystają z niego zarówno mieszkańcy Bytomia (wtedy pociąg jedzie przez dworzec w centrum) jak i mieszkańcy Radzionkowa czy Tarnowskich Gór ?
Nie wiem kto się uparł na te 30 minut? Idąc dalej dlaczego nie 20 min i tylko przystanek w Katowicach i Pyrzowicach :)
2. Jaka będzie rentowność linii w obydwu wariantach
3. Budując w takim wariancie jaki jest obecnie, będzie trzeba wyburzyć kilka domów (czyli koszty związane z wywłaszczeniami) na Siemianowickiej, ogródki działkowe (Zawadzkiego i Przyjaźń) wybierając wariant przez TG tylko modernizujemy obecne połączenie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/31 01:03 #98326

  • mk1992
  • mk1992 Avatar Autor
  • Gość
  • Gość
Szkoda, że większość przeciwników wariantu piekarskiego nie chce (albo nieświadomie) nie zauważa jednej, niezmiernie ważnej rzeczy. Trasując tę szybką kolejkę przez Tarnowskie Góry sprawiamy, że od strony zachodniej, tj. z Gliwic, a pośrednio Opola, a nade wszystko z Wrocławia nie będzie możliwości sprawnego dostania się pociągiem do Pyrzowic.

Pierwsza sprawa, od dawna powtarzam, że budowa nowego dworca na Rozbarku nie musi oznaczać marginalizacji głównego dworca w centrum miasta. Pociągi w relacji Gliwice - Bytom docelowo (po wybudowaniu kolejki) powinny być podciągnięte właśnie do Pyrzowic. Jakie to niesie korzyści?

1. Automatyczne rozwiązanie problemu zbyt krótkiej relacji Gliwice - Bytom.
2. Zapewnienie dojazdu do Pyrzowic Gliwicom, mieszkańcom Opola, a także Wrocławia.
3. Brak marginalizacji dworca kolejowego w centrum Bytomia, ponieważ przewijałyby się tutaj pociągi w relacji Pyrzowice - Gliwice - Pyrzowice.

Ktoś powie, że wybudowanie kolejki do Pyrzowic spowoduje, że linia Katowice - Tarnowskie Góry straci na znaczeniu. Odpowiadam: nie straci, gdyż na tej linii podróżuje zupełnie inna grupa pasażerów, tutaj jeżdżą ludzie z biletami miesięcznymi, którzy dojeżdżają każdego dnia do Bytomia, Chorzowa i Katowic do pracy czy szkoły, a nie na lotnisko w Pyrzowicach. Dlatego i tak, i tak trzeba tę linię wyremontować. Argument, żeby trasować kolejkę do Pyrzowic przez TG z tego względu, aby linia w końcu została wyremontowana jest zupełnie bez sensu, bo i bez tej kolejki linia wymaga pilnego remontu.

Druga sprawa - nie wiadomo, gdzie zaplanowano zlokalizować przystanek w Piekarach Śląskich, przy założeniu w miarę dobrej lokalizacji, z dobrym dojazdem komunikacją miejską do przystanku kolejowego, pociąg mógłby się stać dla mieszkańców Piekar zbawienny jeśli chodzi o dojazdy do Bytomia, ale co najważniejsze - do Gliwic i Katowic. Szybko i komfortowo. Obecnie z Piekar do Gliwic nie dojedzie się krócej niż w 60 minut bez konieczności przynajmniej jednej przesiadki. Pociągiem zajęłoby to ok. 35 minut.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/31 06:03 #98330

mk1992 napisał: a nade wszystko z Wrocławia nie będzie możliwości sprawnego dostania się pociągiem do Pyrzowic.


Wrocław ma lotnisko więc po co sprawne połączenie z Pyrzowicami ?

mk1992 napisał: Odpowiadam: nie straci, gdyż na tej linii podróżuje zupełnie inna grupa pasażerów, tutaj jeżdżą ludzie z biletami miesięcznymi, którzy dojeżdżają każdego dnia do Bytomia, Chorzowa i Katowic do pracy czy szkoły, a nie na lotnisko w Pyrzowicach.

Czyli linia jest rentowna ponieważ jeździ dużo ludzi a chcemy wybudować nową, którą tak naprawdę nie wiemy ilu ludzi będzie podróżować. Przecież na lotnisko bardzo dużo osób przyjeżdża spoza Katowic czy Chorzowa np. Zagłębie nie wspominając o Beskidach czy Małopolsce. Przejedź się na lotnisko i zobaczysz ile jest rejestracji samochodów zaczynających się od SK czy SH.

mk1992 napisał: Druga sprawa - nie wiadomo, gdzie zaplanowano zlokalizować przystanek w Piekarach Śląskich, przy założeniu w miarę dobrej lokalizacji, z dobrym dojazdem komunikacją miejską do przystanku kolejowego, pociąg mógłby się stać dla mieszkańców Piekar zbawienny jeśli chodzi o dojazdy do Bytomia, ale co najważniejsze - do Gliwic i Katowic.

W Piekarach dworzec ma być między oś.Sowińskiego a Bobrownikami. A co do dojazdów mieszkańców Piekar to jedynie mają problem z Gliwicami, z wymienionymi Katowicami czy Bytomiem nie ma większych problemów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/31 08:27 #98339

huri_khan napisał: A co do dojazdów mieszkańców Piekar to jedynie mają problem z Gliwicami, z wymienionymi Katowicami czy Bytomiem nie ma większych problemów.


Co do dojazdów z Piekar to Katowic to jest jakiś dramat- co z tego, że masz 860, skoro te 860 to jest wehikuł czasu- niby jedzie najkrócej, ale i tak strasznie długo (+- 45 minut). Pociąg na 1000% skróciłby czas przejazdu.

Wrocław ma lotnisko więc po co sprawne połączenie z Pyrzowicami ?


Wolisz latać do Egiptu z Pyrzowic, czy z Wrocławia?

Przecież na lotnisko bardzo dużo osób przyjeżdża spoza Katowic czy Chorzowa np. Zagłębie nie wspominając o Beskidach czy Małopolsce. Przejedź się na lotnisko i zobaczysz ile jest rejestracji samochodów zaczynających się od SK czy SH.


Dojeżdża tez sporo z okolic Częstochowy i dalej na północ. Prawda jest taka, że te lotnisko mamy dość daleko. Dla potrzeb sprawnej obsługi raczej nie będzie opcji innej niż budowa nowej linii. Przyczyna jest jasna- linia Bytom-TG jest mocno obciążona przewozami towarowymi. Tam wrzucając kolejne składy np. co godzinę do Pyrzowic masz już mocną ciasnotę. Z okna widzę towarowe składy czasem co 15 min...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/31 11:46 #98361

Daro85 napisał: Wolisz latać do Egiptu z Pyrzowic, czy z Wrocławia?


2 razy leciałem z Pyrzowic

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/31 12:00 #98362

huri_khan napisał: 2 razy leciałem z Pyrzowic


No to super- fakt jest taki, że warto powalczyć o pasażerów z opolskiego, czy łódzkiego. Dopuścisz do tego, by latali z Wrocławia i już nasze lotnisko traci 2. miejsce w przewozach. Dla linii lotniczych najbardziej atrakcyjne jest to lotnisko, gdzie masz najlepiej rozwiązany "problem ostatniej mili". W Pyrzowicach jest on rozwiązany praktycznie najgorzej w Polsce, bo lotnisko jest bardzo daleko od miast regionu, a nie posiada ani dobrego połączenia autobusowego, ani kolejowego, do niedawna nie posiadało też dobrego połączenia drogowego. Kolej to nie tylko dojazdy Katowice- Pyrzowice, ale też np. Bielsko- Pyrzowice, albo Kędzierzyn- Pyrzowice. Ja jestem zdania, że nie tylko powinna powstać nowa linia przez Piekary, ale jeszcze Pyrzowice powinny być połączone z CMK przez Zawiercie. Po to, by pociągi jadące z Łodzi mogły obsługiwać nasz Port Lotniczy oferujący jednak lepsze połączenia niż Lublinek.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/31 12:44 #98368

  • mk1992
  • mk1992 Avatar Autor
  • Gość
  • Gość
Otóż to. Linia na lotnisko nie ma być dedykowana tylko mieszkańcom Katowic i Chorzowa, ale całego regionu, a także sąsiednim województwom. Prowadząc linię przez Tarnowskie Góry, nie będzie możliwości połączenia lotniska z Gliwicami, Opolem i Wrocławiem, chyba, że łącznicą omijającą Bytom, na co wielu z Was na pewno nie będzie chciało się zgodzić. A tak od strony zachodniej cały ruch może być poprowadzony przez centrum Bytomia (przy wariancie piekarskim rzecz jasna).

Druga sprawa, nic nie stoi na przeszkodzie, aby na lotnisko w Pyrzowicach jeździły również pociągi od strony Krakowa, linia Katowice - Kraków jest właśnie modernizowana, po zakończeniu tej inwestycji z powodzeniem można uruchomić bezpośredni pociąg relacji Kraków - Katowice - Pyrzowice, na czym przy odpowiednich skomunikowaniach w Krakowie, może zyskać zarówno Małopolska, jak i Podkarpacie (Tarnów, Rzeszów, Przemyśl, które mają dość dobre połączenia jak na polskie warunki z Krakowem).

Natomiast linia do Tarnowskich Gór tak czy inaczej musi zostać wyremontowana, tutaj w zupełności wystarczy, aby cały odcinek jechało się z V max=100 km/h. I wtedy mamy kilka naturalnych ciągów komunikacyjnych:

- (Wrocław - Opole) - Gliwice - Bytom (centrum) - Piekary - Pyrzowice
- Tarnowskie Góry - Bytom (centrum) - Katowice
- (Rzeszów - Tarnów - Kraków) - Katowice - Bytom (Rozbark) - Piekary - Pyrzowice

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/31 15:18 #98394

Już nie przesadzajcie, żeby Pyrzowice robić lotniskiem na pół Polski. Obecnie grozi nam utrata nie 2, ale 3 miejsca na rzecz Wrocławia. Na południu jest nas 3: Pyrzowice, Balice, Wrocław. O ile Balice mogą mieć mega problem z perspektywą dalszego rozwoju, krótkiego pasa (czartery 747 z El-Al w zeszłym roku z wycieczkami do Oświęcimia z pewnych przyczyn lądowały jednak w Pyrzowicach). Rozmawiałem wtedy z Arturem Tomasikiem, dlaczego nie lecą od razu do Balic. Odpowiedź dość zawiła, ogólnie "bo wolą u nas", EPKK krzywo patrzy na takie masowe czartery. Kluczem jest rozwój lotniska, nastawienie np. w naszym przypadku rozwój cargo. Moim zdaniem wystarczy najprostszy łącznik kolejowy na bazie obecnej trasy, ale przystanki wyłącznie w centrum TG, Bytomia. Powiecie - wtedy to nie ekspres. Ok, ale czy ten "ekspres", jak zauważyliście, skracający podróż o kilkanaście minut jest wart tak dużych nakładów finansowych? Nie jesteśmy Gdańskiem, który jest praktycznie samotnym lotniskiem na całe Pomorze, żeby gwałtownie się rozwinąć. Rozwój tak zapewne będzie, ale mniej spektakularny. Gdańsk ładnie nas "połknął'' w ostatnich statystykach, ciekaw jestem nowych info za maj, bo Pyrzowice głównie zawyżają sobie na czarterach ;)

Poza tym w pierwszej kolejności po oddaniu A1, KZK MUSI(!) wprowadzić pośpieszną linię po autostradzie. 85, to jest jakieś nieporozumienie, jeżdżą tą linią chyba wyłącznie pracownicy lotniska mieszkający nieopodal.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/31 17:09 #98406

Czas przebiegu pociągu do Pyrzowic można skrócić poprzez ograniczenie ilości przystanków ,i tak pociąg mógłby się zatrzymywać tylko na jednej stacji w każdym mieście.
Takie dworce jak w Nakle Śl. ,Radzionkowie starym, czy Bytomiu północnym można by sobie odpuścić .Każde zatrzymanie pociągu, to strata około 2-3 minut.
Poza tym kumulacja pasażerów na jednej trasie z lotniska ,oraz ruchu lokalnego pozwoli na częstsze puszczenie pociągu ,na przykład co 30 minut.
Wyobraźmy sobie ,że pociąg na trasie przez TG będzie jeździł co 30 minut ,a na trasie przez Piekary co godzinę , bo oczywiście na trasie przez Piekary będzie mniej pasażerów ,to też nie będzie się opłacało puszczać pociągu częściej.
Taka sytuacja poskutkuje tym ,że oczywiście trasą przez Piekary pojedziemy do Katowic krócej ,ale czas oczekiwania na pociąg się wydłuży ,co sprawi ,że osobie chcącej dojechać z lotniska do Katowic zabierze to więcej czasu ,niż jakby pojechała dłuższą trasa przez TG,ale jednocześnie nie musiała oczekiwać tych dodatkowych minut na pociąg,który z racji mniejszego potoku pasażerów będzie kursował rzadziej .
Więc jestem zdania ,że krótszy czas przejazdu z lotniska w Pyrzowicach do Katowic ,przez Piekary jest mitem, no chyba ,że będziemy dokładać duże pieniądze do utrzymywania nierentownych pociągów ,które będą często kursowały ,ale głównie będą woziły powietrze.
Myślę sobie ,że Zarząd Województwa Śląskiego, długo by takiej niegospodarności nie tolerował , i po roku ,może dwóch ,jeżeli byłaby taka potrzeba, to ograniczyłby ilość kursów na linii przez Piekary.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/31 18:51 #98412

antonio napisał: Nie jesteśmy Gdańskiem, który jest praktycznie samotnym lotniskiem na całe Pomorze, żeby gwałtownie się rozwinąć. Rozwój tak zapewne będzie, ale mniej spektakularny. Gdańsk ładnie nas "połknął'' w ostatnich statystykach, ciekaw jestem nowych info za maj, bo Pyrzowice głównie zawyżają sobie na czarterach ;)


:P Co ty godosz- u nas możliwy popyt w samym województwie jest 2 razy większy niż na Pomorzu. Mamy spory rynek, bo docelowo Pyrzowice są lotniskiem na teren woj. śląskiego, opolskiego i części łódzkiego. I to są fakty- tu się nie ma co ograniczać, albo walczymy o całą pulę, albo rezygnujemy w imię jakiś tam lokalnych interesów. Zresztą kolejna sprawa- brak połączenia kolejowego w wypadku, gdy posiadają je Okęcie, za chwilę Rębiechowo, Balice i Wrocław skazuje nas na druga ligę lotnisk. A weź pod uwagę, ze oprócz lotniska w Goleniowie nie ma Portu Lotniczego o gorszej względem swojego miasta macierzystego Portu Lotniczego. Dojazd z Pyrzowic do Katowic zajmuje sporo czasu, nawet autem. A nie mówię już o kosztach...

KZK MUSI(!) wprowadzić pośpieszną linię po autostradzie.


Ale bzdura- MUSI to na Rusi. Taka linia po pierwsze się zupełnie nie będzie opłacać, po drugie kiedyś już coś takiego było (885 się nazywało) i w ogóle nie spełniło swojej roli. Jazda na linii autobusowej bez przystanków, z marną wymianą pasażerów jest opłacalna tylko za 20 zł za bilet. Czyli najdrożej w Polsce, bo w Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu, Krakowie można do lotniska dojechać miejską komunikacją za ok. 4 zł...

Więc jestem zdania ,że krótszy czas przejazdu z lotniska w Pyrzowicach do Katowic ,przez Piekary jest mitem, no chyba ,że będziemy dokładać duże pieniądze do utrzymywania nierentownych pociągów ,które będą często kursowały ,ale głównie będą woziły powietrze.


Jest to pewne zagrożenie, z tym, że linia przez TG jest jak pisałem mocno obciążona pociągami towarowymi i to się nie zmieni. Pewnie to "poeta miał na myśli" biorąc pod uwagę budowę nowej trasy. Inna sprawa, że rzeczywiście jest pytanie po co w ogóle kolej na Śląsku jeżdżąca sobie a muzom. W aglomeracji jest za droga i przegrywa z autobusami i tramwajami, a poza niestety z tego względu staje się nieatrakcyjna.
Jeśli nie uda się w okresie 5-6 lat wprowadzić jednego biletu na kolej i KM to w ogóle nie ma sensu czegokolwiek rozbudowywać. I to atrkacyjnego biletu, a nie tej durnoty pod nazwą bilet metropolitalny...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/31 19:05 #98413

Jakie bzdury. Od kiedy to komunikacja miejska przynosi jakieś zyski? Tym bardziej, jak wyobrażasz sobie przynoszenie zysków przez ten pociąg. To ta sama sytuacja. Puśćmy bus pośpieszny zbliżoną trasą przebiegu. Marna wymiana pasażerów, no co Ty nie powiesz, a w pociągu, to niby będą się wylewać z okien? Przemyśl jeszcze raz. Wjeżdżamy na A1 i przystanek Bytom Dworzec PKP. Identycznie, jak w przypadku pociągu. O ile dłużej pojedziemy tym busem? Te kilka minut nikogo nie zbawi, a popatrz na koszta budowy linii i eksploatacje pociągu, a autobusu. Głupie M1 ma swój busik, więc w interesie samego portu lotniczego jest dorzucenie się do realizacji jakieś linii. Widziałeś, co OLT zrobił w Gdańsku? Dogadali się z prywaciarzem, który realizuje nowym Citaro połączenie z lotniska.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/31 19:16 #98416

Daro85 napisał: Jest to pewne zagrożenie, z tym, że linia przez TG jest jak pisałem mocno obciążona pociągami towarowymi i to się nie zmieni

Obciążenie pewnie jest ,nie mam danych ,ale w latach osiemdziesiątych obciążenie tej trasy przez pociągi towarowe jak i osobowe było dużo większe.Nie mieszkam bezpośrednio przy torach , mam natomiast znajomych ,którzy mieszkają i twierdzą ,że dziś ruch pociągów jest dużo mniejszy niż kiedyś , więc myślę ,że dołożenie tej linii do Pyrzowic nawet co 30 minut nie stanowiłoby jakiegoś większego problemu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/31 19:38 #98419

antonio napisał: Już nie przesadzajcie, żeby Pyrzowice robić lotniskiem na pół Polski.

Przy takiej konkurencji jaka jest w południowej Polsce, Pyrzowice powinny robić wszystko, żeby stać się jak najbardziej dostępne.

ADALBERTUS napisał: oczywiście na trasie przez Piekary będzie mniej pasażerów

Niby dlaczego? Piekary mają porównywalną liczbę ludności, co TG, jednocześnie posiadając dwukrotnie większą gęstość zaludnienia.

antonio napisał: Wjeżdżamy na A1 i przystanek Bytom Dworzec PKP. Identycznie, jak w przypadku pociągu. O ile dłużej pojedziemy tym busem?

Jeśli bus ma wjeżdżać do centrów miast, to będzie jechać co najmniej 2x dłużej. Pociągi nie stoją na światłach, a autobus zjeżdżając z A1 do dworca musiałby pokonać ok. 10 skrzyżowań z sygnalizacją. Poza tym korki itd...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/31 20:02 #98423

antonio napisał: Jakie bzdury. Od kiedy to komunikacja miejska przynosi jakieś zyski?


No bzdury pociskasz :P . Fakt jest taki, ze takie ekspresowe połączenia mają makabryczne napełnienia- np. w Tychach jest taka linia E2. Wg danych z 2009 roku linia ma statystykę rzędu 0,5 os./wozokm, czyli dużo poniżej krytyki. A wozi studentów do Gliwic- co z tego, że ma w niektórych kursach i po 100 os./kurs, skoro trzeba wykonać jeszcze kurs powrotny, gdzie tych osób masz pojedyncze sztuki. Oczywiście może tam stać 5 godzin, aż studenci będą wracać, ale koszt takiej linii będzie dramatyczny. Ten sam problem był z linią 885, ten sam jest z 820. Po prostu najlepiej finansowo wychodzą trasy, gdzie wymiana pasażerów po drodze jest wysoka. Dlatego taka linia po autostradzie to byłaby finansowa katastrofa.

Tym bardziej, jak wyobrażasz sobie przynoszenie zysków przez ten pociąg. To ta sama sytuacja. Puśćmy bus pośpieszny zbliżoną trasą przebiegu. Marna wymiana pasażerów, no co Ty nie powiesz, a w pociągu, to niby będą się wylewać z okien? Przemyśl jeszcze raz.


Ja tu nic nie muszę przemyśleć- fakt jest taki, że linia kolejowa ma po pierwsze wyższe możliwości przewozowe, a po drugie przy zadanym popycie oferuje lepsze warunki przewozu. Wystarczy porównać w jakich warunkach jedzie 100 osób w autobusie, a w jakich 100 osób w EZT. Koszty eksploatacji nie są zbliżone, w pociągu nikt się nie musi wylewać z okien, żeby linia miała sens. W autobusie, w którym przewidujesz jazdę 15 km autostradą masz bardzo wysoko ustawiony próg rentowności (gdzieś na poziomie 6 pas./km- masakra, w życiu tego nie uzbierasz- nawet na bardzo mocno obciążonych liniach ciężko do tego dojść- byś musiał mieć 100 os. w każdym kursie, czyli skrajny tłok- a to jest liczone przy obsłudze autobusami standardowymi i dość kiepskiej klasy). W pociągu zakładamy stację w Piekarach i wyższe możliwości przewozowe (nie przypominam sobie, by kiedykolwiek w normalnym ruchu autobusowym na jakimś przystanku wsiadło więcej niż 25 osób naraz, w pociągu wsiada nawet 60-80 i na nikim to wrażenia nie robi), więc osiągnięcie tego wyniku staje się bardziej realne. I są jeszcze jakieś luzy, a nie, że kursuje zawalone po dach.
Także to, że linia na zasadach komercyjnych ma takie ceny biletów to nie jest przypadek. Jeśli nie chcesz się zarżnąć to albo zbierasz ludzi po Siemoniach, albo robisz bilety za 20 zł.

Wjeżdżamy na A1 i przystanek Bytom Dworzec PKP. Identycznie, jak w przypadku pociągu. O ile dłużej pojedziemy tym busem? Te kilka minut nikogo nie zbawi, a popatrz na koszta budowy linii i eksploatacje pociągu, a autobusu. Głupie M1 ma swój busik, więc w interesie samego portu lotniczego jest dorzucenie się do realizacji jakieś linii. Widziałeś, co OLT zrobił w Gdańsku? Dogadali się z prywaciarzem, który realizuje nowym Citaro połączenie z lotniska.


No i wspaniale. Tyle, że nikt im nie broni robić Combi-ticketów z pociągiem. A co w wypadku jeśli to wypasione Citaro nie dotrze do Lotniska z powodu korka? Kolejna sprawa- i tak jeśli nie jesteś z Gdańska musisz do tego Gdańska czymkolwiek dojechać. Taniej chyba kupić bilet w relacji Tczew- Barcelona ze zniżką Wizz-Air niż bilet Tczew- Lotnisko i Gdańsk-Barcelona, albo Tczew- Gdańsk, Centrum- Lotnisko i Gdańsk- Barcelona.
Tu się trzeba odwołać do tworzenia łańcucha podróży. Wiadomo, że jazda z jednym przewoźnikiem na dłuższej trasie jest tańsza. Przy dobrej organizacji podróży (a za taką należy uważać taką z użyciem pewnych środków transportu, nie narażonych na kongestię) pasażer może zyskać i na czasie i na cenie. A trzeba zauważyć, że pasażer lotniska rzadko podróżuje bez niczego. Ma walizkę- więc nie ma sensu oferować mu miliona przesiadek po drodze.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost