Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Inwestycje kolejowe w Bytomiu

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2014/10/15 12:38 #150323

miras napisał: Ratnikoczywiście że są miejsca do siedzenia.

tylko czy nie skłaniają one właśnie do opinii, że zakup wyświetlaczy jednak nie był rozpatrywany z perspektywy bytomskich pasażerów?

Tylko co Ty masz na myśli ? Chodzi ogólnie o pasażerów korzystających z tych przystanków bo tym co jadą w pociągu to raczej te tablice potrzebne nie są.

Tablice stawia PLK czyli Polskie Linie Kolejowe a dworzec jest własnością innej spółki Dworzec Polski, czyli PLK nie będzie inwestować w tablice na nie swoim terenie. Takie idiotyzmy mamy dzięki podzieleniu PKP na milion spółek.


OK, są krzesła. Miałem wątpliwości, dzięki. :)

Chodzi mi o to, że z założenia czeka się głównie w poczekalniach a na perony idzie się chwilę przed przyjazdem. To jest perspektywa pasażera.

Wyświetlacze będą na peronach. Perony są własnością PLK? Ostatni remont dworca dotyczył hallu, przejścia na perony i na peronach też coś robili. Czyli... chciałem napisać "można się dogadać", ale to jest tak oczywiste, że aż nie wypada takich banałów wypisywać..

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2014/10/15 14:14 #150330

Tak, perony są własnością PLK tak samo jak tunel (przejście na perony). Ostatni remont przeprowadzały dwie spółki: hall - Dworzec Polski i tunel - PLK.

Chodzi mi o to, że z założenia czeka się głównie w poczekalniach a na perony idzie się chwilę przed przyjazdem. To jest perspektywa pasażera.

Twoje założenie jest oczywiście słuszne ale:
- nasz dworzec w chwili obecnej jest dworcem o znaczeniu lokalnym i na liniach łączących Katowice z T.G. czy Lublińcem prawie nie zdarzają się takie opóźnienia które by zmuszały pasażera do zejścia do hallu ( no bo jeżeli masz opóźnienie o 5 czy 7 min nie będziesz się wracał do hallu )
- pasażer który czeka na dworcu ( mam tutaj na myśli czekanie 30 min i więcej) to głównie pasażer dla którego dany dworzec jest dworcem przesiadkowym a Bytom takim dworcem nie jest. Ewentualnie jest to pasażer który jedzie w dalszą podróż i nie chce się spóźnić na pociąg i dlatego przyjeżdża wcześniej ale z Bytomia praktycznie nigdzie dalej nie dojedziesz.

Ja nie przeczę że tablicy na dworcu nie powinno być, ja tylko cały czas twierdzę że do póki nie zostaną wyremontowane torowiska pomiędzy Bytomiem a Chorzowem i T.G. to te inwestycje są czynione dla nikogo bo przewoźnicy omijają tą trasę z uwagi na ograniczenia prędkości (i nie ma się co dziwić bo jeżeli mam do wyboru dojechać z miejscowości A do B dziurawą drogą gdzie będę jechał 30 km/h lub drogę ekspresową to wybór jest oczywisty). A to z kolei przekłada się na brak pasażerów, bo jeżeli połączeń mamy bardzo mało to i mało mamy pasażerów. Jeżeli mielibyśmy pewność że w najbliższym czasie torowiska będą remontowane to proszę bardzo można stawiać tablice ale jeżeli one mają być stawiane dla samego stawiania to jaki to ma sens. Jeżeli mam w domu popękane ściany grożące zawaleniem to nie kładę na nich tapet żeby ładnie wyglądały...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2014/10/15 20:26 #150339

Może z Bytomia odjeżdża mało pociągów dalekobieżnych, ale jakieś są, szczególnie w okresie letnim, gdy w rozkładzie jazdy pojawia się więcej połączeń z nadmorskimi miejscowościami. Byłem kilka razy zdziwiony, gdy trafiłem na nasz dworzec, a tam dość spora grupka oczekiwała na wyjazd na wakacje nad Bałtyk. Im na pewno przydałaby się informacja w holu.

Jeżeli hol naszego dworca ma pełnić swoją właściwą funkcję, to przede wszystkim powinno dać się w nim kupić bilet na pociąg, uzyskać informację o aktualnym rozkładzie jazdy oraz wygodnie zaczekać na wyjazd. Jak na razie można w nim jedynie chwilę posiedzieć. Plakatowe rozkłady jazdy, które tam wiszą są trudne w zrozumieniu i trzeba się w nie dokładnie wczytać, aby pozyskać oczekiwaną informację. Jeśli ktoś sporadycznie korzysta z kolei, to każdorazowy kontakt z plakatowym rozkładem będzie dla niego mordęgą.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2014/10/16 00:36 #150350

MephiR napisał: Może z Bytomia odjeżdża mało pociągów dalekobieżnych, ale jakieś są, szczególnie w okresie letnim, gdy w rozkładzie jazdy pojawia się więcej połączeń z nadmorskimi miejscowościami. Byłem kilka razy zdziwiony, gdy trafiłem na nasz dworzec, a tam dość spora grupka oczekiwała na wyjazd na wakacje nad Bałtyk. Im na pewno przydałaby się informacja w holu.

Jeżeli hol naszego dworca ma pełnić swoją właściwą funkcję, to przede wszystkim powinno dać się w nim kupić bilet na pociąg, uzyskać informację o aktualnym rozkładzie jazdy oraz wygodnie zaczekać na wyjazd. Jak na razie można w nim jedynie chwilę posiedzieć. Plakatowe rozkłady jazdy, które tam wiszą są trudne w zrozumieniu i trzeba się w nie dokładnie wczytać, aby pozyskać oczekiwaną informację. Jeśli ktoś sporadycznie korzysta z kolei, to każdorazowy kontakt z plakatowym rozkładem będzie dla niego mordęgą.


Potwierdzam zainteresowanie letnimi pociągami nad morze. Tak patrzę i nawet stałe połączenie z morzem mamy, z Wrocławiem jako tako, a z Oświęcimiem, Przemyślem/Rzeszowem też cały rok. Jakby ktoś chciał to do 2 listopada mamy pociąg do Warszawy w 4h przed 20. Tablice w holu fajna sprawa, ale czy przypadkiem nie mamy na dworcu zapowiedzi głosowej o nadjeżdżającym pociągu? Zanim pociąg wjeżdża na peron jest zapowiadany, a przy niezbyt dużej częstotliwości nie da pociągu pomylić z innym jak np w Katowicach, gdzie 5 pociągów na raz się zapowiada i można coś przegapić/nie zrozumieć. Co do czytelności plakatowego rozkładu jazdy to racja. Społeczeństwo jest coraz bardziej leniwe i ubogie w szare komórki więc coraz mniej ludzi potrafi czytać te rozkłady...niestety. Taka tablica pokazywałaby tylko pociągi odjeżdżające w danym dniu, a nie wszystkie jakie się przewina przez dworzec raz na rok.

Kas biletowych mimo wszystko bym nie uruchamiał. Automat biletowy z prawdziwego zdarzenia który sam pokarze pociągi nas interesujące i pozwoli zapłacić za bilet kartą. W automatach KŚ chyba trzeba samemu wpisać relację i godzinę, nie wyszuka połączenia, nie wiem jak to w automatach Przewozów Regionalnych jest. Bo w obecnej formie to w automatach KŚ brakuje tylko właśnie takiej funkcji, która wyszukałaby sama połączenie. No może że jest a ja o tym nie wiem:)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2014/10/16 10:52 #150365

Rzeczywiście jest zapowiedź głosowa w holu, ale kto zrozumie, co pani mówi do mikrofonu, ten powinien dostać medal. Wczoraj byłem na dworcu zrobić zdjęcia i mogłem się przekonać jak niezrozumiałe są te komunikaty głosowe. Problem potęguje akustyka holu, bo projektanci ewidentnie nad tym się nie zastanawiali. Wszystkie ściany i sufit są idealnie płaskie, przez co fale dźwiękowe swobodnie się rozchodzą. Dawniej na suficie były specjalne ekrany w kształcie harmonijki, a ściany pokrywały karbowane panele, aby rozpraszać dźwięk. Teraz w holu jest głośno, nawet gdy normalnie rozmawiają tylko dwie osoby.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2014/10/18 11:31 #150455

MephiR napisał: Rzeczywiście jest zapowiedź głosowa w holu, ale kto zrozumie, co pani mówi do mikrofonu, ten powinien dostać medal. Wczoraj byłem na dworcu zrobić zdjęcia i mogłem się przekonać jak niezrozumiałe są te komunikaty głosowe. Problem potęguje akustyka holu, bo projektanci ewidentnie nad tym się nie zastanawiali. Wszystkie ściany i sufit są idealnie płaskie, przez co fale dźwiękowe swobodnie się rozchodzą. Dawniej na suficie były specjalne ekrany w kształcie harmonijki, a ściany pokrywały karbowane panele, aby rozpraszać dźwięk. Teraz w holu jest głośno, nawet gdy normalnie rozmawiają tylko dwie osoby.


Nigdzie czegoś takiego na dworcach nie widziałem, ale wyobrażam sobie, że zamiast jednego megafonu echującego po hali można było wmontować wiele głośniczków w różnych miejscach, tak żeby każdy słyszał blisko i wyraźnie.

Ciekawostka poza tematem:

Miasta bez kolei w naszym regionie są prawie tylko w Polsce

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2014/10/18 12:21 #150456

Aż sie nie chce wierzyć,że mieszkamy w sercu Europy.W czeskich Karkonoszach jeżdżą pociągi do WIOSEK w takiej częstotliwości jak u nas na lini Wrocław - Opole.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2014/10/18 14:39 #150458

Trzeba też zauważyć że u nas kolej jest droga. Takie porównanie:

Katowice - Kraków
Pociąg jedzie 2 godz i kosztuje ok 20 zł
Bus jedzie 1:15 min i kosztuje 8 lub 10 zł w zależności od przewoźnika (odjazdy co 15 min)

Katowice - Warszawa
pociąg zwykły jedzie prawie 5 godz i kosztuje 60 zł
Pociąg inter city jedzie niespełna 3:30 min i kosztuje prawie 130 zł
Polski Bus jedzie w zależności od trasy 4:15 lub 4:45 i kosztuje od 2 do 40 zł (odjazdy średnio co 2 godz)

Kiedyś był interregio (jeden na dobę) który jeździł ok 15-20 min dłużej od IC a bilety kosztowały od 19 do 53,90 ale został wycofany nie wiadomo dlaczego bo obłożenie było bardzo duże, pewnie był konkurencją dla kilku IC odjeżdżających w podobnej godzinie.

Katowice - Wrocław
Pociąg jedzie ok 3 godz i kosztuje ok 40 zł
PolskiBus jedzie 2:20 min i kosztuje od 2 do 30 zł

Jak widać na trasie Katowice - Kraków i Katowice - Wrocław bus deklasuje pociąg i pod względem kosztu przejazdu i długości podróży.
Nawet na trasie Katowice - Warszawa czyli już dość długiej trasie (300km) Porównanie wypada na korzyść busa, lepszy jest IC ale jest co najmniej 3 razy droższy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2014/12/07 22:14 #153225

Teraz a propos nowego rozkładu kolejowego:

Od 14.12. nie będzie już pociągów z Bytomia do Gliwic.

Dodatkowo ubędzie 1 pociąg na dzień do Lublińca (przez Bytom będzie kursować 8 pociągów na dobę) i będą bezpośrednie pociągi do Oświęcimia.
Na plus- skróci się czas jazdy do Katowic- z 30 do 26 min :):)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2014/12/07 22:30 #153228

Daro85 napisał: Teraz a propos nowego rozkładu kolejowego:

Od 14.12. nie będzie już pociągów z Bytomia do Gliwic.

Dodatkowo ubędzie 1 pociąg na dzień do Lublińca (przez Bytom będzie kursować 8 pociągów na dobę) i będą bezpośrednie pociągi do Oświęcimia.
Na plus- skróci się czas jazdy do Katowic- z 30 do 26 min :):)


Przed edycją chyba pisałeś ze przybyło do Lublińca?:P A ju myślałem, że ludzie ze szkół w TG będą w końcu mniej kiblować po lekcjach. W ten sposób busiarstwo coraz bardziej zaczyna tam wygrywać.

Tymi ogryzkami do Gliwic i tak nikt nie jeździł pewnie. To te do Oświęcimia jaka trasą wgl w GOP-ie jadą?

To w stronę Katowic też w końcu będzie jakiś mały odcinek 120km/h?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2014/12/07 22:56 #153234

PKM b napisał: To te do Oświęcimia jaka trasą wgl w GOP-ie jadą?


Mysłowice- Imielin- Chełm Śl.- Bieruń Nowy-Oświęcim- i dalej bo będzie 1 bezp. do Cz-Dz

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2015/01/16 20:40 #154767

Rozbroił mnie dzisiaj ten peron : P Grunt że tablice elektroniczne będą ^^
tinyurl.com/kf2rz8c
O dziwo zapowiedź głosowa na Bytom Północny działa. Może jak zobaczyła, że kręci się ktoś po peronie i torach z aparatem to zaczęła mówić :P Pociąg wcześniej była cisza. Wymiana pasażerów zdumiewająca. 1 do 1.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:Odp: Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2015/01/16 21:15 #154770

Macie informacje kiedy dalsza część remontu nitki Bytom Płn>Radzionków>TG?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2015/01/17 17:58 #154826

@Rafer: nie remont, tylko rewitalizacja :), od Bytom Płn do TG jeden tor był robiony jakieś 2 lata temu, drugi miał być robiony w 2014 ale chyba nie doszło to do skutku :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost