Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Inwestycje kolejowe w Bytomiu

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/23 13:33 #97669

A tymczasem na stacji Bytom Północ dobrze się dzieje :)
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1639
Jeden tor zerwany, przez co przepustowość poleciała na pysk, ale za to może mniej pociągów będzie utykać na podjeździe, a przez większą prędkość i kradzieże się zmniejszą?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/23 13:42 #97674

  • hanysek71
  • hanysek71 Avatar
  • Gość
  • Gość

Jeden tor zerwany, przez co przepustowość poleciała na pysk, ale za to może mniej pociągów będzie utykać na podjeździe, a przez większą prędkość i kradzieże się zmniejszą?

Z okna mojego bloku mam widok na nastawnie i kilkaset metrów torowiska przy "dworcu centralnym" Bytom...wierz mi,nic nie jest w stanie odbić sie na przeputowości trasy prowadzącej przez Bytom bo częstotliwośc przejezdżajacych tędy składów jest znikoma ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/23 14:13 #97683

Kolego, a bierzesz pod uwagę ruch pociągów towarowych? Bo wiesz, ruch pasażerski to taki maleńki wierzchołek góry lodowej, poboczny wręcz. Najważniejszy jest ruch towarowy, bo to on "utrzymuje" linie, wypracowuje zysk i napędza gospodarkę. I gwarantuję Ci, że na odcinku Bytom Karb- Tarnowskie Góry pociągi ustawiają się w kolejkach, nierzadko od Mysłowic, Gliwic czy Makoszów bo pociągi jadą, a przepustowość jest jaka jest. Jeśli Karb "weźmie" jeden pociąg od Biskupic na Góry na pół godziny to jest super sytuacja. Zdarza się zwykle w nocy, gdy ruch jest mniejszy. W dzień pociągi czekają na swoją kolej nawet po kilka godzin. Nie sugeruj więc, proszę, że jest mały ruch, bo linie 131, 132 i poboczne są jednymi z najsilniej obłożonych ruchem w Polsce. Pociągi pasażerskie na liniach "typowo pasażerskich" jak 137 od Katowic do Gliwic to takie małe "miki", bo tylko jedzie jeden za drugim i tyle. A przy towarach defekty, manewry, podmiany drużyn trakcyjnych, kradzieże, no i ciężkie podjazdy (3400t to nie zabawka).

PS. No i z okna widzisz tylko jakieś 2/5 tego, co jedzie przez Karb. Większość pociągów z TG na kierunki: Wrocław, Gliwice, Rybnik, Kędzierzyn Koźle, Chałupki, Tychy jedzie linią 132 na Biskupice, nie na Bytom. Tam to właściwie tylko ruch z kierunku Jaworzna Szczakowej i osobówki.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/23 14:23 #97687

  • hanysek71
  • hanysek71 Avatar
  • Gość
  • Gość

mlk2 napisał: Kolego, a bierzesz pod uwagę ruch pociągów towarowych? Bo wiesz, ruch pasażerski to taki maleńki wierzchołek góry lodowej, poboczny wręcz. Najważniejszy jest ruch towarowy, bo to on "utrzymuje" linie, wypracowuje zysk i napędza gospodarkę. I gwarantuję Ci, że na odcinku Bytom Karb- Tarnowskie Góry pociągi ustawiają się w kolejkach, nierzadko od Mysłowic, Gliwic czy Makoszów bo pociągi jadą, a przepustowość jest jaka jest. Jeśli Karb "weźmie" jeden pociąg od Biskupic na Góry na pół godziny to jest super sytuacja. Zdarza się zwykle w nocy, gdy ruch jest mniejszy. W dzień pociągi czekają na swoją kolej nawet po kilka godzin. Nie sugeruj więc, proszę, że jest mały ruch, bo linie 131, 132 i poboczne są jednymi z najsilniej obłożonych ruchem w Polsce. Pociągi pasażerskie na liniach "typowo pasażerskich" jak 137 od Katowic do Gliwic to takie małe "miki", bo tylko jedzie jeden za drugim i tyle. A przy towarach defekty, manewry, podmiany drużyn trakcyjnych, kradzieże, no i ciężkie podjazdy (3400t to nie zabawka).

PS. No i z okna widzisz tylko jakieś 2/5 tego, co jedzie przez Karb. Większość pociągów z TG na kierunki: Wrocław, Gliwice, Rybnik, Kędzierzyn Koźle, Chałupki, Tychy jedzie linią 132 na Biskupice, nie na Bytom. Tam to właściwie tylko ruch z kierunku Jaworzna Szczakowej i osobówki.

A to problem gminy czy PKP?Zarówno przewozy pasażerskie jak i towarowe to usługi komercyjne,więc to przewożnikowi powinno najbardziej zależeć na przepustowości o której robisz taki raban...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/23 14:30 #97688

hanysek71 napisał: Zarówno przewozy pasażerskie jak i towarowe to usługi komercyjne,więc to przewożnikowi powinno najbardziej zależeć na przepustowości o której robisz taki raban...

A teraz mi powiedz co ma przewoźnik do przepustowości...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/23 14:45 #97691

  • hanysek71
  • hanysek71 Avatar
  • Gość
  • Gość

mlk2 napisał: A teraz mi powiedz co ma przewoźnik do przepustowości...

Ok,a kto jest właścicielem torowisk biegnących przez gminy?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/23 15:09 #97697

PKP Polskie Linie Kolejowe

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/23 16:31 #97711

  • hanysek71
  • hanysek71 Avatar
  • Gość
  • Gość

jurdziol napisał: PKP Polskie Linie Kolejowe

Dziekuje,nie mam wecej pytań.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/30 14:09 #98250

Samorządowcy chcą zmienić trasę kolei do Pyrzowic ,ja jestem za :)

http://tarnowskiegory.naszemiasto.pl/ar ... ea70,1,3,4

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/30 14:26 #98252

ADALBERTUS napisał: Samorządowcy chcą zmienić trasę kolei do Pyrzowic ,ja jestem za


Ja także.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/30 21:18 #98293

  • mk1992
  • mk1992 Avatar Autor
  • Gość
  • Gość
Czy jest ktoś, kto twierdzi, że linia Tarnowskie Góry - Katowice, a przede wszystkim odcinek Bytom - Katowice nie może być drugą w województwie, a nawet tak samo, dochodową linią co linia Gliwice - Katowice? Jeśli ktoś taki się znajdzie, to zapraszam do lektury tego oto artykułu:

Horror pasażerów linii 820, trzeba zacisnąć zęby

Wystarczy wziąć głęboki oddech, zacisnąć zęby, a jazda autobusem linii numer 820 na trasie Tarnowskie Góry-Katowice staje się całkiem znośna. Ogromny ścisk panuje szczególnie w godzinach porannych – między 6, a 10.

Przekonują się o tym każdego dnia pasażerowie dojeżdżający do stolicy śląskiej aglomeracji. Ogromny
ścisk panuje szczególnie w godzinach porannych – między 6, a 10. Doszło już nawet do sytuacji, gdy kierowca autobusu po dotarciu na dworzec autobusowy w Bytomiu (autobus kursuje z Tarnowskich Gór i Katowic przez Bytom-przyp.red.) wyłączył silnik. Po chwili jadące autobusem studentki zorientowały się w
czym rzecz. Pasażerowie ścisnęli się i autobus ruszył.

Po tym incydencie organizator komunikacji miejskiej w regionie KZK GOP obiecał, że przeliczy pasażerów. Rzeczywiście - słowa dotrzymał, ale badanie potoków pasażerskich dotyczyło jedynie tego kursu, gdzie doszło do takiej sytuacji. - Wyliczyliśmy, że ilość osób jadących tym kursem wynosi około 100 osób, a ten typ Solarisa może pomieścić 160 osób – wyjaśnia Anna Koteras, rzeczniczka prasowa KZK GOP-u. I dodaje, że z ostatnich badań przeprowadzonych pod koniec ubiegłego roku wynika, że ilość pasażerów na linii 820 wynosi 140 osób.

Pasażerów takie tłumaczenia nie przekonują. - Jeżdżę tym autobusem codziennie do pracy. Wsiadam na czwartym przystanku – w Bytomiu-Stroszku i czasem już wtedy jest potworny ścisk. A to nawet nie połowa trasy tej linii autobusowej! Na dworcu w Bytomiu zaczyna się horror, bo do ponad setki jadącym w nim osób dołącza kolejna setka, a wysiada tylko garstka – wylicza Anna Gładoch, pasażerka. - Bilety są coraz droższe, jedne z najdroższych w Polsce, a warunki skandaliczne! - wtóruje jej pani Monika, która wsiada do autobusu linii 820 w Bytomiu.

Na nasze pytanie czy organizator komunikacji rozważy zwiększenie ilości kursów w godzinach szczytu, KZK GOP odpowiada wymijająco. - Autobusy obsługujące tę linię są najbardziej pojemnymi ze wszystkich, jakimi dysponujemy. Ponadto Bytom i Katowice są najlepiej skomunikowanymi miastami
aglomeracji śląskiej – kwituje rzeczniczka.

Ĺšródło: onet.pl

Pomijam wymijającą odpowiedź pani rzecznik, bo to jest jawna kpina i nic nie robienie sobie z pasażerów. Pociągów sami wiecie ile jest i z jakim czasem przejazdu one "funkcjonują". Oto właśnie GOP i totalna zapaść komunikacji miejskiej i kolejowej.

Ludzie mi się dziwią, że wolę jechać z Bytomia do Katowic tramwajem, który jedzie ok. 20/25 minut dłużej, ale wiem, że jadąc tramwajem, przynajmniej będę miał miejsce siedzące wsiadając w centrum Bytomia, a w najgorszym wypadku na pewno nie będę jechał jak sardynka w puszce. Równolegle do mojego tramwaju jedzie "8-setka", a ludzie się gniotą jeden na drugim. Tak wygląda komunikacja w GOP, za którą co kilka miesięcy trzeba płacić więcej i więcej. A jakość usług w dalszym ciągu na żenująco niskim poziomie.

A teraz zadam pytanie retoryczne - czy ktoś kur*a w tym województwie jest w stanie dojrzeć potencjał linii kolejowej Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice!? Z czasem przejazdu 45-50 minut (jest to możliwe do osiągnięcia po przeprowadzeniu remontów w kilku newralgicznych punktach) i z bogatszym rozkładem jazdy (co 30 minut w szczycie z TG i co 15 z Bytomia) pociągi będą jeździć pełne. I ja w to głęboko wierzę.

Przepraszam za nerwowy ton wypowiedzi, ale z jednej strony chcą budować jakąś śmieszną kolejkę do Pyrzowic, a z drugiej strony mamy rozwaloną linię TG - Katowice, gdzie autobusy jeżdżą przepełnione, a pociągi w ilości aż 12 sztuk, z czasem przejazdu 71-75 minut jeżdżą puste. Paranoja, której nie potrafię w jakikolwiek racjonalny sposób wytłumaczyć...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/30 21:37 #98295

100% się z Tobą zgadzam. Dodam jeszcze, że dodatkowo konieczny jest wspólny bilet KZK i kolei oraz nagłośnienie tego faktu szerszemu gronu odbiorców. Ja jeżdżę zawsze 820 do Arki Bożka, później przesiadam się do samochodu z kumplem. Inaczej bym nie wytrzymał :/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/30 21:42 #98296

Dodam tylko, że wczoraj przypadkiem jechałem pociągiem z Katowic do Bytomia. Połowę trasy pociąg jedzie żółwim tempem a mimo to czas przejazdu jest podobny do 820/830 !!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/30 22:12 #98302

mk1992 napisał: Przepraszam za nerwowy ton wypowiedzi, ale z jednej strony chcą budować jakąś śmieszną kolejkę do Pyrzowic, a z drugiej strony mamy rozwaloną linię TG - Katowice, gdzie autobusy jeżdżą przepełnione, a pociągi w ilości aż 12 sztuk, z czasem przejazdu 71-75 minut jeżdżą puste. Paranoja, której nie potrafię w jakikolwiek racjonalny sposób wytłumaczyć...


A żeby było jeszcze weselej to te 820 jest najmniej dochodową linią autobusową w mieście i tak naprawdę nadaje się do likwidacji a nie do rozwijania. Prawda jest niestety taka, że to zatłoczenie dotyczy tylko niektórych kursów- w tym szczególnie tych o 6:45 i 7:05 z Bytomia do Katowic.
http://bip.kzkgop.pl/pdf/uchwaly_zarzad ... 0_2012.pdf

820 na wozokm robi 4,23 zł w tył. Z linii autobusowych tylko 80 (co przez Bytom robi 1 kurs) wypada gorzej, dla porównania A19 -1,68 zł, A830 -3,08 zł, T6 -3,94 zł (czyli nawet tramwaj zarabia więcej kasy), T19 - 4,38 zł.

Pociąg byłby w szczycie i poza rozwiązaniem bardzo dobrym. Gdzieś to sobie liczyłem, że skasowanie 820 i ograniczenie 830 pozwoliłoby na uruchomienie pociągu nawet co 20 min (ok. 28 kursów na dobę oprócz istniejących). Nie byłaby to zła oferta a dodać należy, że stacje na tej trasie nie są w najgorszych punktach- razem 28+12 czyli 40 na dobę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/05/30 22:42 #98312

  • lemur
  • lemur Avatar
  • Gość
  • Gość

jurdziol napisał: Dodam tylko, że wczoraj przypadkiem jechałem pociągiem z Katowic do Bytomia. Połowę trasy pociąg jedzie żółwim tempem a mimo to czas przejazdu jest podobny do 820/830 !!

I datego warto reklamowac ten sposob komunikacji. Jest przynajmniej wygodniej i pewniej co do czasu przejazdu(odpadaja korki). To powinno wplynac na decyzje decydentow co do modernizacji tej lini.


Zgadzam sie w przedmowcami.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost