Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Inwestycje kolejowe w Bytomiu

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/07/04 12:26 #101404

  • lemur
  • lemur Avatar
  • Gość
  • Gość

mk1992 napisał: Od 1 stycznia 2013 prawdopodobnie wrócą pociągi osobowe z Bytomia do Gliwic, tym razem realizowane nie przez Przewozy Regionalne, ale przez Koleje Śląskie, które przejmują wszystkie linie w województwie śląskim.

Nasza spółka jest na etapie pozyskania taboru niskopojemnego (jedno i dwuczłonowych pojazdów spalinowych).

:-)

Super.
Ciekawe jakie pociagi rzuca na kier. Tarnowskie G.?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/07/04 14:04 #101418

mk, słyszałem, że chcą kupić nowe składy i ileś tam wyremontować (30?). Nie wiesz coś więcej na ten temat? Powiedz mi też, czy te "kible" wyremontowane mają klime?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/07/07 19:57 #101716

Nie wiedziałem czy umieścić zdjęcie w tym temacie czy w temacie związanym z oznakowaniem ulic.
Zdjęcie zrobione z wiaduktu nad autostradą - tory prowadzą od terminalu paliwowego w Radzionkowie.


Po obu stronach torów są znaki wbite na zwykłych gałęziach :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/07/07 20:15 #101717

Widać trend ECO opanował także kolejarzy :P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/07/08 09:35 #101742

  • wigru
  • wigru Avatar
  • Gość
  • Gość
Albo obawa przed złomiarzami...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/07/09 11:31 #101874

  • mk1992
  • mk1992 Avatar Autor
  • Gość
  • Gość

lemur napisał: Ciekawe jakie pociagi rzuca na kier. Tarnowskie G.?


Tego jeszcze nikt nie wie, sam Marszałek jeszcze tego nie wie, gdyż problem jest dość poważny. Ale o co chodzi? Otóż, to że przejmujemy (Koleje Śląskie) obsługę wszystkich linii w województwie nie oznacza, że faktycznie wszędzie będziemy jeździć. Ale o co chodzi? Już tłumaczę. Z liniami typu Bytom - Gliwice (100% w woj. śląskim), Gliwice - Częstochowa (100% w woj. śląskim), Katowice - Bielsko - Żywiec - Zwardoń (100% w woj. śląskim), Katowice - Rybnik - Racibórz/Wodzisław Śląski (100% w woj. śląskim), Katowice - Wisła (100% w woj. śląskim) problemu nie ma, na pewno będziemy tam jeździć. Problem jest niestety z liniami typu Gliwice - Opole, Katowice - Kluczbork/Wieluń, Katowice - Kielce i Katowice - Kraków, które częściowo leżą w woj. śląskim, a częściowo odpowiednio w opolskim, łódzkim, świętokrzyskim i małopolskim. I tak, jeśli w przypadku linii Gliwice - Opole, gdzie obecnie Przewozy Regionalne jeżdżą w pełnej relacji GLIWICE - OPOLE, marszałek woj. opolskiego powie, że on jest zadowolony z usług Przewozów Regionalnych i nie życzy sobie wjazdu do Opola pociągów spod bandery KŚ, to wtedy Koleje Śląskie będą dojeżdżały do najbliższej stacji węzłowej na tzw. "styku województw" czyli w tym wypadku do Strzelec Opolskim, gdzie będzie czekał pociąg Przewozów Regionalnych do Opola. Jest to ogromny minus dla pasażerów, gdyż powoduje konieczność zbędnych przesiadek. I tak wtedy będziemy mieli pociągi Gliwice - Strzelce Opolskie, Katowice - Lubliniec (lub Olesno Śląskie)<- kierunek Kluczbork/Herby Nowe (lub Krzepice)<- kierunek Wieluń), Katowice - Sławków (lub Sędziszów)<- kierunek Kielce, Katowice - Jaworzno Szczakowa (lub Trzebinia)<- kierunek Kraków. Ale jeśli marszałkowie się dogadają, w co wszyscy zainteresowani głęboko wierzą, będziemy dojeżdżać do Opola, Kluczborka, Wielunia, Kielc i Krakowa. A ciężko będzie wypracować naszemu marszałkowi, Panu Matusiewiczowi takiego rozwiązania, ale nie jest to niemożliwe. Tak czy inaczej czasu jest niewiele i wszyscy czekamy w niecierpliwości na rozwiązanie tego problemu.

Wracając jednak do tego, co będą uruchamiać Koleje Śląskie. Na pewno będziemy jeździć do Lublińca, a więc mogę zapewnić, że na pewno nie będzie mniejszej ilości pociągów niż obecnie. Mogę również zapewnić, że pracują u nas na prawdę znakomici rozkładowcy, którzy znają potrzeby pasażerów, którzy nie będą tworzyć pociągów w godzinach, które nikomu nie pasują. Jednak jest też druga strona medalu - stan infrastruktury. Cały czas to powtarzam, że dopóki z Tarnowskich Gór do Katowic będzie się jeździć 20/30/40 km/h, osiągając tym samym czas przejazdu 75 minut, to choćby jeździły tutaj francuskie TGV, czy niemieckie ICE, to ludzie i tak wybiorą zapchany do granic możliwości autobus 820, gdyż jest on zdecydowanie szybszy. Tutaj należy ganić PKP Polskie Linie Kolejowe za to, że nie robią kompletnie NIC, aby poprawić stan infrastruktury na najgorszych odcinkach (TG - Bytom, Chorzów Stary - Chorzów Miasto). No i usypy węgla, ale to już jest zupełnie inna bajka.

antonio napisał: mk, słyszałem, że chcą kupić nowe składy i ileś tam wyremontować (30?). Nie wiesz coś więcej na ten temat? Powiedz mi też, czy te "kible" wyremontowane mają klime?


A więc tak, obecnie dysponujemy następującym taborem:

1) 9 sztuk pociągów serii EN76 (z klimatyzacją)
2) 3 sztuki pociągów serii EN75 (z klimatyzacją) - warto dodać, że 4 sztuka jest w Szwajcarii i niedługo powinna przyjechać z naprawy po wykolejeniu w 2010 roku między Katowicami, a Tychami
3) 5 sztuk pociągów serii EN57 (zmodernizowane "kible", klimatyzacja tylko w kabinie maszynisty)
4) 2 sztuki pociągów serii EN57 (stare "kible", brak klimatyzacji)

Co do nowych zakupów, ostatnio były przetargi na:

1) 1 sztukę zmodernizowanego EZT: CZYTAJ WIĘCEJ
2) 2 sztuki zmodernizowanych EZT serii EN71 (lub równoważnych), najprawdopodobniej przetarg wygra NEWAG z Nowego Sącza, który już sprowadził sobie z Chorwacji dwie takie jednostki (tak, tak, poza granicami Polski też można spotkać poczciwe EN57/71 :-P), które będą modernizowane do standardu EN57, które już jeżdżą w Kolejach Śląskich: CZYTAJ WIĘCEJ
3) 6 sztuk zupełnie nowych, 6-członowych EZT: CZYTAJ WIĘCEJ
4) 36 sztuk pojazdów spalinowych, część jedno, a część dwuczłonowych: CZYTAJ WIĘCEJ

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/07/09 11:59 #101877

  • lemur
  • lemur Avatar
  • Gość
  • Gość
Jakiegos 1 Elfa lub Flirta nie puscicie? Plis!:)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/07/09 12:43 #101882

  • mk1992
  • mk1992 Avatar Autor
  • Gość
  • Gość
Żeby się rozleciał na tych torach...? ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/07/09 17:18 #101901

lemur napisał: Jakiegos 1 Elfa lub Flirta nie puscicie? Plis!:)


A na jakiej trasie byś go chciał i czy widziałeś stan torowiska ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/07/09 20:01 #101904

Tutaj nie stan torowiska jest problemem, a brak taboru. KŚ miało (i ma) chrapkę na Wandlopery. Problem w tym, że oferuje je Sigma - firma bankrut, która ma kilka sztuk i resztę na papierze. A te sztuki "z papieru" popłynęły do Argentyny.


Jest jeszcze opcja na Linty, jednak w praktyce też nie wiadomo co z tego wyjdzie. Innymi słowy będzie jeździć to co naprędce uda się skądś wytrzasnąć, Elfy i Flirty zostaną na średnicówce. Nowe EZeTy to daleeka przyszłość. Przetarg, odwołania...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/07/18 15:21 #102469

  • ELJAKUBO
  • ELJAKUBO Avatar
  • Gość
  • Gość
po liwidacji polaczenia byto-gliwice przesiadlem sie na 850.... przezylem traume... nie wytrzymalem dlugo, w porowaniu z ta linia , 820 czy 830 to lux
w styczniu tez troche jezdzilem busem to nie dosc ze tlok ze dychac nie szlo to jescze autobus zamarzniety od srodka i trzeba bylo sie ubierac na cebule i to tak konkretnie zeby przezyc podroz....
tera sie wycwanilem i z zona jezde autem do batorego( ona tam pracuje) a ja zostawiam auto i za 100 kupilem miesieczny do gliwic, jezdze KŚ , w komforcie etc...
do tego wychodzi mi taniej nix 2x miesieczny kzk...

marzy mi sie transport oparny na kolejwoym kregoslupie( miedzy miastami) a autobusy i tramwaje jako uzupeninie tego na krotszych odcinkach, ewentualnie z centr, stacji kolejowych, na peryferie...
tak jak np w berlinie albo cos w ten desen, wszystko na jednym miesiecznym w adekwatnej cenie
pewnie sie nie doczekam w zyciu

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/08/08 17:54 #103799

Na odcinku Chorzów Miasto a Chorzów Stary leży trochę używanych podkładów betonowych oraz wiele szyn. Szlak przy wyłączonym z użytku torze został wykarczowany, a w niektórych miejscach tory zostały zaznaczone różnymi kolorami (miejsca do wymiany?).

Został wymieniony rozjazd przed wyłączonym torem patrząc od strony stacji Chorzów Miasto.

Ktoś ma więcej informacji ? Czego możemy się spodziewać?

Widok zgromadzonych materiałów bardzo mnie ucieszył :) Może wreszcie pociągi pojadą tam z przyzwoitą prędkością.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/08/08 20:56 #103811

jurdziol napisał: Czego możemy się spodziewać?


Zapewne prowizorycznej wymiany, ten szlak jest w opłakanym stanie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/08/09 11:37 #103848

  • mk1992
  • mk1992 Avatar Autor
  • Gość
  • Gość
Zgadza się. Na ten rok były przewidziane drobne prace utrzymaniowe, bo tylko kwestią czasu jest, aż tor numer 1 (V max=20 km/h.) też do reszty się rozleci, a wtedy szlak byłby całkowicie nieprzejezdny. Ciekaw tylko jestem, czy po tych drobnych pracach remontowych zwiększą prędkość do tych 40-50 km/h.?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Inwestycje kolejowe w Bytomiu 2012/10/02 18:36 #109625

  • jacobs
  • jacobs Avatar
  • Gość
  • Gość
Zapraszam serdecznie na utworzony fanpage:
http://facebook.com/BytomGliwicePKP
strona, która broni interesów linii kolejowej z Bytomia do Gliwic, im więcej osób zbierzemy, tym więcej możemy zdziałać

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost