Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/29 11:44 #63461

antonio, Ty w ogóle przeczytałeś mój poprzedni post? Bo mam wrażenie, że nie? A jeśli tak to proszę, skonfrontuj tutaj na forum Twoje "za" i moje "przeciw", bo póki co dalej trzymasz się swoich totalnie chybionych racji.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/29 15:31 #63472

przed BP koło cider centrum w prawo, pierwsza w lewo, czyli przystanek koło lidla byłby wykluczony, więc musiałby taki powstać gdzieś w okolicach targu.



Za wąsko tam jest, żeby jeszcze autobus tamtędy puszczać, to samo dalej przy Biedronce, mięsnym, tam auta jeżdżą prawie wahadłowo, a co dopiero autobusy tamtędy puszczać.

W ten sposób zostałyby ominięte 2 sygnalizacje świetlne, więc zakładając, że autobus stałby na obydwu na czerwonym, to czasowo te trasy nie różniłyby się wcale


Przy skrzyżowaniu z Długą jest znak stopu i wzniesienie, nie mówiąc o całkiem dużym ruchu na Długiej. 19tka miałaby problemy żeby przejechać na wprost przez to skrzyżowanie, nie wspominając o podjeździe pod samą górkę na Wyszyńskiego, chociażby w zimie, na nieodśnieżonej drodze.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/29 15:48 #63475

  • PKM b
  • PKM b Avatar
  • Gość
  • Gość

Więc naprawdę, narzekanie na brak linii tramwajowej do Miechowic nie ma co narzekać- akurat w tamta stronę cały czas cos jeździ. Wiem, bo mieszkam i jak chcę z Łużyckiej podjechac do Lidla, po prostu ide na przystanek.

Mnie tam również do szczęścia nie potrzeba tramwaju na Miechowice. Wystarczyło by tylko przywrócić 623 co 6 minut w szczycie by ludzie jak sardynki nie jeździli. Jak by się tak przyjrzeć to co upadku PKM-u się zmieniło? Oprócz złomów pod postacią Ikarusów i Jelczy mamy już w wielu przypadkach pełnoletnie Maniska. Obcięcie kursów na 623, 183, 39 z tego co ja kojarzę. Szukanie oszczędności wszędzie tam gdzie nie trzeba. Po co taki 167, w którym przewinie się z 20 osób na kółko. Tramwaj to by się teraz przydał na czas budowy obwodnicy kiedy będą tworzyć się gigantyczne korki. Później będzie i obwodnica i A1 to ruch powinien się upłynnić w tą stronę.

Przy skrzyżowaniu z Długą jest znak stopu i wzniesienie, nie mówiąc o całkiem dużym ruchu na Długiej. 19tka miałaby problemy żeby przejechać na wprost przez to skrzyżowanie, nie wspominając o podjeździe pod samą górkę na Wyszyńskiego, chociażby w zimie, na nieodśnieżonej drodze.

Ja bym był też za taką trasą 19-stki. Ludzie ze Stroszka mieli by te 820 i tramwaj do centrum więc poszkodowani by nie byli. Jednakże te wzniesienie na tej ulicy naprawdę może pokrzyżować plany w zimę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/29 16:21 #63476

I wydłużenie nie będzie o minutę na pewno...

No myślę, że jak najbardziej tak, bo wtajemniczeni miejscowi robią sobie w ten sposób skróty w godzinach szczytu. Możnaby tą 19tke wobec tego puszczać co 30minut tą zmienioną trasą. Kto za to zapłaci? Miasto, czytaj podatnicy, czytaj ludzie. Nie wiem dlaczego, niektórzy mówiąc "miasto za to zapłaci" traktuje to miasto, jako portfel jakiegoś wujka z Ameryki, w naszym wypadku raczej z Kambodży ( :P ), tylko to przecież nasze pieniądze i nam to musi służyć. Poza tym 19tka w godziny szczytu co 20 minut? Przeczytaj jeszcze raz, co piszesz i pojeździj trochę na tej lini :co3:

Przy skrzyżowaniu z Długą jest znak stopu i wzniesienie, nie mówiąc o całkiem dużym ruchu na Długiej. 19tka miałaby problemy żeby przejechać na wprost przez to skrzyżowanie, nie wspominając o podjeździe pod samą górkę na Wyszyńskiego, chociażby w zimie, na nieodśnieżonej drodze.

No tak, 19tka ma się na stopie zatrzymać, a ludzie, którzy na 73 chcą przesiąść muszą aż cały parking lidla przejść :nie: Za to ludzie z tzw. "Rudy" na SG niech zapylają zimą w zaspach pół godziny na autobus, bo po co ludziom dogodzić, skoro można zrobić po najmniejszej linii oporu... Nadajecie się na polityków, myślenie macie już adekwatne :(

Totalnie bez sensu jest wariantowanie trasy tej samej linii.
Dana linia powinna mieć zawsze tę samą trasę, a nie tak, że trzeba pamietać o której godzinie jaką trasą pojedzie.
Jeżeli wariantujemy trasy, to dodając nową linię.

Tak, ale wystarczy na jednym przystanku (przy lidlu) wyrzucić co 3 czas przyjazdu, najlepiej ten, który jest najbliżej 820, wtedy nikt tego nie odczuje.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/29 22:32 #63493

antonio, Ty jesteś niereformowalny. Odniesiesz się w końcu do moich pytań czy będziesz dalej brnął w swoje brednie mimo totalnej irracjonalności swojego pomysłu? Gwoli przypomnienia, bo chyba ciężko Ci zajrzeć stronę wcześniej:

Dobry mieszkańcu, proszę Cię, nie zaskakuj nas swoimi pomysłami bo jestem w coraz większym szoku... Najlepiej opracuj projekt stworzenia na Suchej Górze centrum sterowania wszechświatem.
Jestem z Vitoru, ale znam SG jak własną kieszeń, na już mogę Ci wskazać kilka powodów dla których to nigdy nie będzie miało miejsca:
- czas przejazdu o minutę-dwie dłuższy? Gdyby posyłać tamtędy autobus to konieczne byłoby stworzenie nie tylko przystanku "na górze" Wyszyńskiego, ale także w rejonie OSP/cmentarza na 9 maja. Postój na przystanku wraz z wyhamowaniem i rozpędzeniem to +/- 1 minuta. Przejazd od Lidla do Wyszyńskiego to co najmniej 2 minuty, od Wyszyńskiego do Cmentarza co najmniej jedna, od cmentarza do przystanku na SG kolejne 2 minuty (pamiętaj o długim cyklu świetlnym). W sumie 7 minut, a to już dużo, bardzo dużo, jeśli dotychczas dojazd spod Lidla do TG zajmował 14 minut.
- jak sobie wyobrażasz przejazd autobusu przez wąskie 9 maja/Wyszyńskiego? Przecież tam (szczególnie w warunkach zimowych) trudno minąć się dwóm samochodom, a co dopiero autobusowi(om).
- jak sobie wyobrażasz skręcanie autobusu ze Strzelców w 9 maja, z 9 maja w Wyszyńskiego, z Wyszyńskiego w Długą? A co dopiero "łamanie" na tych skrzyżowaniach autobusów przegubowych?
- jak widzisz podjeżdżanie i zjeżdżanie z wzniesień na 9 maja/Wyszyńskiego? Szczególnie w warunkach zimowych? Przecież to samobójstwo. Nie ma szans bezpiecznie wjechać i zjechać tak ciężkim pojazdem po zaśnieżonej i oblodzonej drodze o takim nachyleniu (sam najlepiej wiesz jak tam z odśnieżaniem). Ale nie tylko o zimę chodzi - skoro jeździsz 19 to wiesz jak nieraz ciężko sapią busy na wzniesieniu między Korola w TG a Strzelców, przed Dolomitami jadąc w stronę Bytomia. Gdyby nie redukcja do dwójki, a zdarzało się, że i do jedynki, to te padła nie podjechałyby pod to wzniesienie. A ten podjazd z porównaniu z podjazdem na Wyszyńskiego to małe miki. (Tak, tak, wiem, wkrótce będą dysponowali busami z 12 litrowymi, 320 konnymi silnikami - masz tylko pewność, że zostaną skierowane na 19 w miejsce zdychających Ikarów 260 czy Jelczy M11 (MANy niewiele lepsze)?).

Poza tym kolejne głupoty to trasowanie autobusu obok targowiska i biedronki/mięsnego i dalej, przecież tam jest tak wąsko, że ruch właściwie jest wahadłowy! Nie mówiąc już o przejeździe na końcu tego odcinka na wprost. Przecież w godzinach targowych to skrzyżowanie jest zapchane przez samochody skręcające w stronę Stroszka. Wielokrotnie zdarzyło mi się stracić na nim kilka dobrych minut.

Więc jak, odniesiesz się w końcu w sposób racjonalny do moich pytań? Czy dalej będziesz szedł w zaparte? Ja wszystko co napisałem wyżej jestem w stanie potwierdzić/udokumentować. Dlatego jeśli masz wątpliwości to proszę bardzo - policzę Ci nachylenia wzniesień, dokładne odległości, czasy przejazdów, długości cykli świetlnych, zrobię zdjęcia etc. Jesteś chętny? Tylko pamiętaj, jeśli pójdziesz w zaparte a ja udowodnię Ci, że jest inaczej, to się skompromitujesz. Pamiętaj, że jeżdżenie dziewiętnastką nie daje monopolu na wiedzę. Ja też jeździłem 19 z Vitoru i Stroszka do TG dzień w dzień przez 4 lata, a ponadto mam dość spore pojęcie o komunikacji miejskiej, ekonomice tejże itd, do tego od kilku lat kilka razy w tygodniu poruszam się po w/w ulicach samochodem i wiem jak wygląda ruch na nich etc.
Współczuję ludziom z Rudy, sam chodziłem setki razy pieszo na Wacmana, Grotę, cmentarz itd, jednakże uruchomienie tamtędy linii autobusowej jest:
a) ekonomicznie nieuzasadnione
b) technicznie niemożliwe
Przyjmiesz to w końcu do wiadomości?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/29 23:08 #63499

Jak by się tak przyjrzeć to co upadku PKM-u się zmieniło? Oprócz złomów pod postacią Ikarusów i Jelczy mamy już w wielu przypadkach pełnoletnie Maniska. Obcięcie kursów na 623, 183, 39 z tego co ja kojarzę. Szukanie oszczędności wszędzie tam gdzie nie trzeba. Po co taki 167, w którym przewinie się z 20 osób na kółko.


1- badania wskazują, ze jest na 167 stała grupa pasażerów. Wytniesz im to, to będą jeździć samochodami. Nie każda linia musi wozić 100 osób, czasem są potrzebne też przewozy typu 744, czy 167 pod stricte określoną grupę pasażerów. Zresztą tam jest niziutka stawka, więc nie ma co płakać.
2- straszne, same oszczędności. Nawet na 820 z 8 Ikarusów zrobili 8 Solarisów dziady. Podobnie na 608/708 też jeżdżą auta kilkuletnie, nie wiem po co. To samo na 73, 850, 14, 92, 132, 135/735, 184, 750. I jeszcze na 623, 183 i np. 146 puścili skurczysyny autobusy niskopodłogowe. Po co kurna ja się pytam? Miały jeździć Ikarusy z PKMu, a nie takie niemieckie badziewia i to na wszystkich wozach. Jeżdżą tam jacyś niepełnosprawni, ze takie auta tam mają hulać, to nie idzie dać im jednego woza na 135 do Rept i gra? :P :P:P:P. Jak można zażądać w przetargu niskaczy na 114 i 201 do tej patologii na Świony- no ja nie wiem tego... :lol2:
Ja rozumiem, ze komuś czasy PKMu się podobały, ale bez jaj. Od tego czasu komunikacja się poprawiła w sposób skokowy- jakość taboru, punktualność (np. w zimie to sobie można było kiedyś czekać na 176- do wiosny), koszty. Kursów nie przybyło i do tego można mieć zastrzeżenia, a także do kierunku niektórych zmian (np. wycinanie kursów z miejsc gdzie można, a nie gdzie trzeba). Inna sprawa, ze i tak w Bytomiu układ linii jest dość czytelny, jest co najmniej kilka linii o dobrych częstotliwościach kursowania (T5, T6, T9, T19, 19, 114, 623)- co sprawia, że masz z centrum w każdą stronę transport co min. 10 minut i to jednym połączeniem. To dobry wynik, zważywszy na to, ze takich linii w Gopie za dużo nie ma, a np. w Zagłębiu co 10 min jeździ tylko T26... Jest kilka kierunków mocno spieprzonych, np. Miechowice Kopalnia, Radzionków, czy Brzeziny Śl., ale w inne punkty spokojnie da się dotrzeć i to bez większego kłopotu.

[ Dodano: Sro 29 Gru, 2010 ]

No myślę, że jak najbardziej tak, bo wtajemniczeni miejscowi robią sobie w ten sposób skróty w godzinach szczytu. Możnaby tą 19tke wobec tego puszczać co 30minut tą zmienioną trasą. Kto za to zapłaci? Miasto, czytaj podatnicy, czytaj ludzie. Nie wiem dlaczego, niektórzy mówiąc "miasto za to zapłaci" traktuje to miasto, jako portfel jakiegoś wujka z Ameryki, w naszym wypadku raczej z Kambodży ( :P ), tylko to przecież nasze pieniądze i nam to musi służyć. Poza tym 19tka w godziny szczytu co 20 minut? Przeczytaj jeszcze raz, co piszesz i pojeździj trochę na tej lini :co3:


Tak, co 20 minut, ale tylko na trasie Storszek- Bytom. Sorry, ale do centrum masz tramwaj co 7,5 min, po co jeszcze autobus co 5-10 min?
A co do zmian na 19- już widze rozklad z TG
13- 0,10,20A,30,40,50
14- 0,10,20A,30,40,50
a teraz z Witoru
13- 0,10,20,35,40,50
14- 0,10,20,35,40,50
Marketingowo wyjątkowo udana sprawa ;) .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/29 23:38 #63500

mlk2, wybacz rzeczywiście w tym wszystkim pominąłem Twoje wiadomości. więc odpowiednio odpowiadam:

uruchomienie tamtędy linii autobusowej jest:
a) ekonomicznie nieuzasadnione

Cała komunikacja miejska z grubsza jest ekonomicznie nieuzasadniona. Ma służyć ludziom, nie generować zyski. W tym przypadku zapominamy o możliwe, że garstce ludzi, bo ilu tam mieszka? 500? Super, jest tam też pociągnięta sieć latarni, pomimo, że ruch tam znikomy, bez tego też by tam żyli, może niektórzy nie wiedzieliby, że tak szłoby puścić tam oświetlenie. Jest - i super, że jest.

b) technicznie niemożliwe

:

- czas przejazdu o minutę-dwie dłuższy? Gdyby posyłać tamtędy autobus to konieczne byłoby stworzenie nie tylko przystanku "na górze" Wyszyńskiego, ale także w rejonie OSP/cmentarza na 9 maja. Postój na przystanku wraz z wyhamowaniem i rozpędzeniem to +/- 1 minuta. Przejazd od Lidla do Wyszyńskiego to co najmniej 2 minuty, od Wyszyńskiego do Cmentarza co najmniej jedna, od cmentarza do przystanku na SG kolejne 2 minuty (pamiętaj o długim cyklu świetlnym). W sumie 7 minut, a to już dużo, bardzo dużo, jeśli dotychczas dojazd spod Lidla do TG zajmował 14 minut.

Tutaj mapka, czarne - obecna trasa, czerwone - sugerowana zmiana przeze mnie (to tak ogólnie dla niezorientowanych przedstawiam):

Autobus, który wyjeżdża planowo o 13:04 z Bytomia, jest o 13:35 w TG. Jest to 31minut, w tym czasie autobus pokonuje dokładnie 13.6km, zatrzymując się w tym czasie na 15 przystankach. Teraz tak: wykrawamy odcinek 1.5 km od BP po skrzyżowanie na SG (taka jest to odl. po drodze 2 światła, koło lidla, jak ma pecha, to stoi ponad minutę), nowy odcinek, to 2.2 km. Ozn. to, że faktycznie autobus pojedzie 0.7km dłuższą trasą, co stanowi 5,1% całej długości trasy, więc czasowo porównując to będzie ok 1:30 minuty. Zakładając, że postój na 1 przystanku, to 1 minuta, da nam to w sumie 3:30 minuty. Możemy uwzględnić też mniejszą prędkość, z jaką będzie poruszał się pojazd, dołóżmy kolejną minutę. 4,5 minuty tak pi razy drzwi dłużej jechałby autobus 19 z Bytomia do TG. Przystanek na Wyszyńskiego mógłby być na żądanie. W rzeczywistości polecam przejechać się Strzelców Bytomskich na tym odcinku, dokonać pomiaru (zakładając, że na jednych światłach się stoi), następnie drogą alternatywną. Wychodzi ciut dłużej, a w przypadku korku na tym odcinku - dosyć sporo szybciej.

- jak sobie wyobrażasz przejazd autobusu przez wąskie 9 maja/Wyszyńskiego? Przecież tam (szczególnie w warunkach zimowych) trudno minąć się dwóm samochodom, a co dopiero autobusowi(om).

Dokładnie tak samo, jak 19, 820 jeździły w czasie remontu kanalizacji na Strzelców, gdzie stało się pół godziny od SG do świateł przy Lidlu. Kursowały sobie Drzewną w 2 strony, co prawda nie wszyscy, ale tak co 4,5 bus tak robił :lol2: Nie omijał przystanku, omijał korki. Na Drzewnej też się robi mijanki, są 2 progi zwalniające, nikomu to nie przeszkadzało.

- jak sobie wyobrażasz skręcanie autobusu ze Strzelców w 9 maja, z 9 maja w Wyszyńskiego, z Wyszyńskiego w Długą? A co dopiero "łamanie" na tych skrzyżowaniach autobusów przegubowych?

Dokładnie tak samo, jak 820 skręcał z Niepodległości w lewo na Strzelców Bytomskich w przypadku, który opisałem wyżej. Uwierz - da się :yeah: I nie było to nic "na chama", podobnie autobusy jeżdżą na małym rondku w TG. Mieszczą się, poza tym przyjrzyj się, jakie skrzyżowanie jest na kolejnym przypadku - 9 maja i Wyszyńskiego:

Pewien mieszkaniec przy tym skrzyżowaniu jest kierowcą TIRa, przez co często można tam zaobserwować, jak sobie radzi ciągnik siodłowy z naczepą na tym skrzyżowaniu, więc nie ma problemu.

- jak widzisz podjeżdżanie i zjeżdżanie z wzniesień na 9 maja/Wyszyńskiego? Szczególnie w warunkach zimowych? Przecież to samobójstwo. Nie ma szans bezpiecznie wjechać i zjechać tak ciężkim pojazdem po zaśnieżonej i oblodzonej drodze o takim nachyleniu (sam najlepiej wiesz jak tam z odśnieżaniem).

Zgodzę się tutaj z tym odśnieżaniem, ostatnio pchałem tam z mojej dobrej woli odruchowo, bez zapytania pewnego kierowce, który nie umiał tam wjechać :D
To akurat jest problem, który musiałby zostać w jakikolwiek sposób rozwiązany, bo STOP i najazd w tym miejscu zimą, to mieszanka wybuchowa... Jak wspomniałem, z Niepodległości w Strzelców umiał się wbić, a przy kaplicy na SG w tym miejscu jest dużo bardziej stromy podjazd. Poza tym nie wierzę, że żadna z jakiejkolwiek innej linii w GOPie nie ma podobnych podjazdów, z którymi musi sobie poradzić w zimie. Kwestia stopienia śniegu, zakład, który odpowiada za odśnieżanie miałby wtedy oczko w głowie - zadbać o dobry podjazd w tamtym miejscu.

Poza tym kolejne głupoty to trasowanie autobusu obok targowiska i biedronki/mięsnego i dalej, przecież tam jest tak wąsko, że ruch właściwie jest wahadłowy! Nie mówiąc już o przejeździe na końcu tego odcinka na wprost. Przecież w godzinach targowych to skrzyżowanie jest zapchane przez samochody skręcające w stronę Stroszka. Wielokrotnie zdarzyło mi się stracić na nim kilka dobrych minut.

Co do przystanku, to myślałem o tym, zjazd dla busa trudno tam taki pełnowymiarowy wygospodarować, ale można zastosować pewną innowację, o taki przypadek (podobne rozwiązanie będzie na ewentualnym nowym dworcu w TG. Chodzi o to, że autobus wjeżdża na przystanek pod kątem, przed sobą ma jedynie łuk, który stanowi miejsce na wykonanie manewru powrócenia na drogę, to przykładowa fota:

Swoją drogą takie coś mogliby zastosować też na przystanku SG Poczta (kierunek TG), tam też nie ma zjazdu, DK11, a bus tamuje ruch, na zjazd pełnowymiarowy też miejsca nie ma.

Ja też jeździłem 19 z Vitoru i Stroszka do TG dzień w dzień przez 4 lata, a ponadto mam dość spore pojęcie o komunikacji miejskiej, ekonomice tejże itd, do tego od kilku lat kilka razy w tygodniu poruszam się po w/w ulicach samochodem i wiem jak wygląda ruch na nich etc.

Ja studiuje Transport, z punktu widzenia, kto, kim, gdzie zarządza, za co jest odpowiedzialny jestem trochę zielony, ale się doszkalam, pozostałe kwestie poruszamy na laboratoriach...

Współczuję ludziom z Rudy, sam chodziłem setki razy pieszo na Wacmana, Grotę, cmentarz itd

Ja też im współczuję, moja była dziewczyna tam mieszka i znam ten ból przy jakiś odprowadzaniach itp. na ten koniec świata :yeah: :lol2: Jeszcze chciałbym zauważyć, ile domów jest tam budowanych, tendencja zdecydowanie rosnąca pod tym względem, więc prędzej, czy później ten temat pociągnięcia trochę bliżej jakieś linii i tak powróci...

Daro:

Tak, co 20 minut, ale tylko na trasie Storszek- Bytom. Sorry, ale do centrum masz tramwaj co 7,5 min, po co jeszcze autobus co 5-10 min?

Zwracam honor, tu się zgodzę :mephirjestmymbogiem:

PS Oh mlk2, poświęciłem na to wyżej 30 minut mojego życia :P Jak chcesz, możemy zrobić eksperyment dla bytomski.pl , weźmiemy auto, stoper, spotkamy się i przejedziemy tą trasą zachowując wszystkie przystanki mn.w. tak, jak to być powinno :ble2: ? Szybko nie odpiszę, bo muszę lecieć spać, jutro wyjeżdżam, zatem życzę wszystkim SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU! :D

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/12/30 11:08 #63508

(...) Ja studiuje Transport (...)

Witaj w klubie :D

A odnośnie eksperymentu to jak najbardziej jestem w stanie go zrobić. Wystarczy mi samochód, stoper, nawigacja (do mierzenia wysokości a co za tym idzie nachyleń) i kartka+ołówek. Nima problima. :yes:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2011/01/17 21:31 #64971

  • PKM b
  • PKM b Avatar
  • Gość
  • Gość
Trzeba pochwalić zachowanie kierowców z Tychów. W wyniku wypadku po 16 przy wiadukcie sześć-sety utknęły w korku. Po kilkudziesięciu minutach gdy pierwsza z nich dotarła na dworzec kierowcy widząc tłumy na przystanku postanowili wykorzystać rezerwę i puścili dwa autobusy za sobą. Widać jak chcą to potrafią pomyśleć :D

[ Dodano: Wto 25 Sty, 2011 ]
Bytom - Zmiany w rozkładach jazdy linii autobusowych nr 57, 135, 623, 735, 850 Od 1 lutego 2011 r. zmieni się rozkład jazdy linii nr 850 poprzez wycofanie z obsługi przystanków: Bytom Miechowice Warszawska i Bytom Miechowice pl. Szpitalny. Jednocześnie wydłużona zostanie trasa linii nr 57 na terenie Bytomia w co drugim kursie przez cały dzień w dni robocze i dni wolne od pracy oraz z włączeniem do obsługi przystanków: Bytom Miechowice Bławatkowa i Bytom Miechowice Pętla. Trasa autobusu w obu kierunkach przebiegać będzie od Zabrza Helenki ulicami: Rokitnicką, Stolarzowicką, Felińskiego, Nickla w Bytomiu do Pętli w Miechowicach.
          Nastąpią również zmiany w rozkładzie jazdy linii nr 623 w Bytomiu na dni robocze, soboty oraz niedziele i święta.
          W celu usprawnienia dojazdu do Ośrodka Rehabilitacji Dziennej GCR "REPTY" zmieni się rozkład jazdy linii autobusowej nr 135 poprzez uruchomienie dwóch nowych kursów w godzinach od 16:37 do 19:04 z jednoczesnym zawieszeniem dwóch kursów linii nr 735 w godzinach od 16:47 do 19:03.
Nie wiem czy ja jestem taki tępy czy osoby piszące te informacje w GOP-ie.
Pierwsze to jak ten 57 ma jeździć? Ma zaczynać przy Elzabie(kolor czerwony na mapce) następnie zahaczyć o Miechowice i Nickla udać się na Zabrze by w Rokitnicy włączyć się na pierwotną trasę czy druga opcja (kolor fioletowy), która bardziej pasuje do zdania podanego w informacji KZK tylko z tym felerem, że zapomnieli podać przystanku na Placu Szpitalnym. W tym wypadku Pętla by była przystankiem początkowym, a 57 by zwiedzał całe Osiedle.
Mapka
Druga rzecz to zmiana godzin odjazdów 623. Pierwsza anegdota mówi, że sześćseta miał by być jakoś skomunikowana z 57, a druga legenda głoszona przez kierowców iż mieli by jeździć przez Plejadę i nowo zrobioną drogą udać się na pętlę przez "Kopalnię". Stan gdzieś dwa dni temu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2011/01/26 10:54 #65723

  • adas
  • adas Avatar
  • Gość
  • Gość

2011-02-01
Zabrze, Bytom – Zmiany w rozkładach jazdy linii tramwajowych nr 1, 3, 4, 5, 9, 31... schowaj
Od 1 lutego 2011 r. zostaną zmodyfikowane rozkłady jazdy linii trawmajowych nr: 1, 4, 5. Częstotliwości kursowania linii nr 3 zmniejszy się z co 15 minut na co 20 minut, natomiast linia nr 5 w dni robocze w godzinach wieczornych (od 20:00 do 22:30) będzie kursować częściej. Linia nr 9 zmieni częstotliwość kursowania z co 15 minut na co 20 minut, zmieni się także jej trasa – będzie przebiegać z przystanku „Bytom Plac Sikorskiego” do przystanku „Chorzów Ratusz”, przez Godulę, Chebzie, Wirek. Zostanie przywrócona linia 31 na trasie „Bytom Plac Sikorskiego” – „Stroszek Osiedle”.

Od 1 lutego 2011 r. zmieni się rozkład jazdy linii nr 850 poprzez wycofanie z obsługi przystanków „Bytom Miechowice Warszawska” i „Bytom Miechowice pl. Szpitalny”. Jednocześnie wydłużona zostanie trasa linii nr 57 na terenie Bytomia w co drugim kursie przez cały dzień w dni robocze i dni wolne od pracy oraz z włączeniem do obsługi przystanków: „Bytom Miechowice Bławatkowa” i „Bytom Miechowice Pętla”. Trasa autobusu w obu kierunkach przebiegać będzie od Zabrza Helenki ulicami: Rokitnicką, Stolarzowicką, Felińskiego, Nickla w Bytomiu do Pętli w Miechowicach.
Nastąpią również zmiany w rozkładzie jazdy linii nr 623 w Bytomiu na dni robocze, soboty oraz niedziele i święta.
W celu usprawnienia dojazdu do Ośrodka Rehabilitacji Dziennej GCR „REPTY” zmieni się rozkład jazdy linii autobusowej nr 135 poprzez uruchomienie dwóch nowych kursów w godzinach od 16:37 do 19:04 z jednoczesnym zawieszeniem dwóch kursów linii nr 735 w godzinach od 16:47 do 19:03.


Od razu brakuje przystanku na skrzyżowaniu DK88/94 tak aby 850 mogło się tam zatrzymać (oraz 750). I by można było się przesiąść z linii 623 na Warszawskiej (zamiast na Karbiu).

A co do 57 - nie ma przejazdu ulicą Felińskiego dla autobusów?

Co do 623: powinien być też skomunikowany z 830N.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2011/01/26 11:15 #65728

Nie wiem czy ja jestem taki tępy czy osoby piszące te informacje w GOP-ie.
Pierwsze to jak ten 57 ma jeździć? Ma zaczynać przy Elzabie(kolor czerwony na mapce) następnie zahaczyć o Miechowice i Nickla udać się na Zabrze by w Rokitnicy włączyć się na pierwotną trasę czy druga opcja (kolor fioletowy


Nie czytasz uważnie- 57 będzie jeździć tak jak dawniej nocne 735- czyli z lasu posto Stolarzowicką, potem przed Jerszym w prawo drogą między wieżowcami i potem w lewo w kierunku Pętli na Rondku. Z powrotem na Rondku w prawo, przy Jerszym w lewo a potem dalej Stolarzowicką do Helenki.

Co do 623: powinien być też skomunikowany z 830N.


Ztcw to będzie, dodatkowo w dni wolne częstotliwość będzie z sensem, a nie tylko z arytmetyką.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2011/01/26 11:24 #65730

  • adas
  • adas Avatar
  • Gość
  • Gość

Nie wiem czy ja jestem taki tępy czy osoby piszące te informacje w GOP-ie.
Pierwsze to jak ten 57 ma jeździć? Ma zaczynać przy Elzabie(kolor czerwony na mapce) następnie zahaczyć o Miechowice i Nickla udać się na Zabrze by w Rokitnicy włączyć się na pierwotną trasę czy druga opcja (kolor fioletowy


Nie czytasz uważnie- 57 będzie jeździć tak jak dawniej nocne 735- czyli z lasu posto Stolarzowicką, potem przed Jerszym w prawo drogą między wieżowcami i potem w lewo w kierunku Pętli na Rondku. Z powrotem na Rondku w prawo, przy Jerszym w lewo a potem dalej Stolarzowicką do Helenki.

goo.gl/maps/Zgxp - coś takiego?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2011/01/26 11:44 #65736

goo.gl/maps/Zgxp - coś takiego?


Tak.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2011/01/26 12:24 #65746

  • mk1992
  • mk1992 Avatar
  • Gość
  • Gość
Wiecie czym jest spowodowane skrócenie 9-tki o odcinek Bytom Stroszek - Bytom Pl. Sikorskiego?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2011/01/26 12:38 #65752

  • adas
  • adas Avatar
  • Gość
  • Gość

Wiecie czym jest spowodowane skrócenie 9-tki o odcinek Bytom Stroszek - Bytom Pl. Sikorskiego?

Tym aby na trasie Stroszek-Sikorskiego nie przenosiła opóźnień z dalszej trasy. No i wraca linia 31. Czy czymś jeszcze - nie wiem (może zmianą częstotliwości 9 jeszcze... nie wpasowywałaby się pomiędzy 19)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Ghost
Bytomski.pl - 2019 - Wszelkie Prawa Zastrzeżone