Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Komunikacja miejska w Bytomiu.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/03/10 23:22 #39361

  • bolko
  • bolko Avatar Autor
  • Gość
  • Gość
Chorzów, Zabrze nigdy nie miało swojej KM a KZK GOP to dla mnie firma potocznie.
Za czasów WPK Katowice KM na Śląsku funkcjonowała wręcz idealnie o czym świadczy sam fakt dostaw nowego taboru ok. 200-300 sztuk rocznie tego już nigdy na Śląsku nie będzie ktoś powie że autobusy są teraz trwalsze przykład jelcze oraz solarisy z meteorra brak bazy oraz zasobów ludzkich które dbają o ten tabor zaprzecza wszystkim standartom.
Prywatne to tylko gorsze a nie lepsze przykłady można mnożyć.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/03/11 08:01 #39376

bolko napisał: Za czasów WPK Katowice KM na Śląsku funkcjonowała wręcz idealnie o czym świadczy sam fakt dostaw nowego taboru ok. 200-300 sztuk rocznie tego już nigdy na Śląsku nie będzie


Idealnie ;) . Jak to mierzyć tylko liczbą zakupów to może i tak, ale punktualność i pewność dojazdu to już inna bajka ;) .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/03/11 09:44 #39391

  • svistu
  • svistu Avatar
  • Gość
  • Gość
Dyńka te pojazdy na razie jeżdżą po Nicei i tam w ruchu miejskim (ich zadaniem jest komunikacja lotnisko-miasto) spisują się wyśmienicie. Jeżeli chodzi o zastosowanie w naszym mieście to jedyną rzeczą mogącą zniweczyć moje plany jest stan naszych dróg :(

Pozostaje nam czekać aż przejdą testy w Nicei i zacznie się ich seryjna produkcja :)

Plany związane z wdrożeniem AirPodów w Bytomiu mam ale jeżeli faktycznie chciałbym tego dokonać to jeszcze wiele trudności przede mną. Ale jeżeli doszło by do realizacji tej koncepcji to sądzę, że to mógłby być hit rynkowy :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/03/11 11:35 #39398

  • bolko
  • bolko Avatar Autor
  • Gość
  • Gość
Daro a co powiesz o Zagozdzie i Meteorze oni są tacy punktualni.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/03/11 17:27 #39404

  • Dyńka
  • Dyńka Avatar
  • Gość
  • Gość
svistu, jeśli się zdecydujesz na ten projekt pomogę jak mogę.Nie ukrywam że mi się to podoba.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/03/11 17:50 #39406

bolko napisał: Daro a co powiesz o Zagozdzie i Meteorze oni są tacy punktualni.

Udajesz czy naprawdę masz duże klapki na oczach że widzisz tylko nieskazitelny PKM ? A może w którymś pracujesz ? Zrób sobie wycieczkę do Gdyni, Gdańska czy nawet Krakowa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/03/11 18:27 #39409

bolko napisał: Daro a co powiesz o Zagozdzie i Meteorze oni są tacy punktualni.


A co powiesz o PKMie Katowice? Na 830 też jest sporo wypadnięć wbrew pozorom,a na niektórych liniach jeździ tabor wedle uznania ;) .

Poza tym mi jakoś 176 przyjeżdża na czas :-)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/03/11 18:59 #39412

  • svistu
  • svistu Avatar
  • Gość
  • Gość
Akurat na 830 i 820 narzekać nie mogę ale na autobusy jeżdżące na trasie Miechowice -Bytom Centrum - Miechowice lepiej się nie wypowiem :/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/03/11 20:33 #39417

  • bolko
  • bolko Avatar Autor
  • Gość
  • Gość
Igor nie pracuję w żadnym PKM-ie a nawet nie mam nic wspólnego z jakimkolwiek przewoźnikiem mam ponad 40-kę i doskonale pamiętam czasy WPK częstotliwość kursowania była taka że wsiadając w Bytomiu do 24 a wysiadając w Grodźcu przesiadałem się na 125 i byłem w Psarach po około godzinie (zaznaczam nie było internetu jechało się na wyczucie) a teraz jadąc tam można stracić 2 albo 3 godziny.
KZK GOP to twór który przejada tak wielkie pieniądze które przeznaczając na KM mielibyśmy porządny tabor ktoś powie że to organizator KM a gmina czy miasto nie może przejąć tego obowiązku notabene są komórki w UM Śląskich miast zajmujące się tym zagadnieniem.
Pisać można godzinami na ten temat i tak nikt nie wyciągnie żadnych wniosków z naszego pisania i tak będę dalej dopier....ł na tą pieprzoną budżetówkę (z Państwowych lepiej się żyje).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/03/11 22:23 #39426

  • AA
  • AA Avatar
  • Gość
  • Gość
Po 1-sze zwracam Wam uwage na to, że roztrząsanie przyczyn niewydolności KZK GOP-u ma niewielki sens- podobnie jak każdej firmy prowadzonej przez państwo a realizującej usługi które mogłyby efektywniej wykonać firmy prywatne. W temacie transportu głównym zadaniem państwa jest tworzenie warunków do rozwoju jaknajmniej szkodliwych środków przemieszczania a praktycznie powinno to wykonywać właściwym inwestowaniem w infrastrukturę (czyli NIE w autostrady ) oraz nakładaniem sprawiedliwych i motywujących opłat ekologicznych. Pomoc dla pewnych grup obywateli powinna odbywać się głownie refundacją kosztów przejazdu. Działania te można podejmować również na szczeblu lokalnym.

Po 2 gie , ale ściśle wiążące sie 1szym, to co poruszył p.Svistu : potrzeba istnienia tanich usług taksówkowych. Są one warunkiem koniecznym efektywności wszelkiego zbiorkomu-jego absolutnie niezbędnym uzupełnieniem, zwłaszcza w tym sensie by stworzyć realną alternatywę względem nadużywania własnych aut.
Aby doprowadzić do poprawy w tym względzie należy oczywiście całkowicie zaprzestać limitowania ilości licencji taksówkowych by ekonomicznie wymusić potanienie. Bedzie to wymagało oczywiście również zmiany używanych pojazdów a przynajmniej ich napędów.
Pewne działania w kierunku zbudowania pojazdów odpowiednich na taksówkę podejmujemy w Pracowni .
Pojazdy, pokazane przez Svistu tez mogłyby zająć swe miejsce na tym rynku-głównie latem i w zatłoczonych miejscach (rynek, dworcowa) . Główny jednak ciężar przewozu powinien spoczywać na smartopodobnych i ciut większych autach naprawdę miejskich oferujących komfort wyższy niż riksza.

Dyskutując o komunikacji trzeba mieć wizję celu uwzględniająca optymalny model transportu miejskiego i rzecz jasna kryteria czyli minimalizację szkodliwości i kosztów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/03/12 11:25 #39447

bolko napisał: Igor nie pracuję w żadnym PKM-ie a nawet nie mam nic wspólnego z jakimkolwiek przewoźnikiem mam ponad 40-kę

Ja też nie pracuję i nie pracowałem w żadnym PKMie ani u żadnego przewoźnika.

doskonale pamiętam czasy WPK częstotliwość kursowania była taka że wsiadając w Bytomiu do 24 a wysiadając w Grodźcu przesiadałem się na 125 i byłem w Psarach po około godzinie (zaznaczam nie było internetu jechało się na wyczucie) a teraz jadąc tam można stracić 2 albo 3 godziny.

. Ale co ma do tego przewoźnik ? Rozkładami jazdy zajmuje się KZk GOP, który raczej wprowadza chaos i destrukcję. Co ważne nie robi badań preferencji pasażerów. Te badania napełnień co są teraz robione to głównie po to by wiedzieć ile gmina ma dać kasy do KZK GOP. Dla przypomnienia koszt kursowania autobusu składa się z zysków ze sprzedaży biletów i dotacji gminnych. Jak dobrze się domyślić im mniej pasażerów tym mniejsze zyski z biletów. Większy koszt spada na gminę. Przewoźnicy stają do przetargu oferując tzw cenę wozokilometra jeśli jest konkurencja to te wzkm są atrakcyjne. Jednakże wczoraj akurat było otwarcie ofert w przetargu na aż 59 linii. Tak trudne postawione warunki spowodowały że złożył tylko jeden oferent, PKM Katowice. Jednakże najbardziej dziwną rzeczą był upublicznienie uchwały przed dniem otwarcia ofert, która określała maksymalną kwotę jaką chce przeznaczyć KZK GOP na to zamówienie. PKM Katowice znał już najwyższą cenę zamówienia i oczywiście taką cenę zaoferował. Biorąc pod uwagę wzór umowy i liczbę aż 145 autobusów, które nie musiały spełniać jakichkolwiek wymagań (np rocznika, emisji spalin) i mają prawo jeździć przez kolejne 4 lata Na linii 830 mogą pojawić się właśnie tego typu wozy gdzie według umowy nie ma obligatoryjnego przydziału na ani jednego niskopodłogowca.
To nie jest fikcja w normalnym konkurencyjnym przetargu i z odpowiednimi warunkami za tą cenę zaoferowano by nowe i niskopodłogowe pojazdy. PKS Wejherowo (prywatny) za cztery fabrycznie nowe Mercedesy krótkie w dodatku każde klimatyzowane, zaoferował netto 4,78 zł
http://www.phototrans.eu/14,366850,0,Me ... _6086.html
a PKM Katowice za kurs czy nowym czy starym ma 4,94 zł

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/03/12 12:09 #39449

bolko napisał: Pisać można godzinami na ten temat i tak nikt nie wyciągnie żadnych wniosków z naszego pisania i tak będę dalej dopier....ł na tą pieprzoną budżetówkę (z Państwowych lepiej się żyje).


:) No i w tym nawiasie jest klu dlaczego jest tak jak jest ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/04/17 23:23 #42039

Nie orientuje się ktoś, ile przystanków tramwajowych i nazwijmy to przesiadkowych z autobusów na tramwaj znajduje się w obrębie naszego miasta oraz kto odpowiada za ich zarządzanie? Jestem dosyć przeczulony na tym punkcie, a mianowicie umiejscowienia przystanku w dość kluczowej lokalizacji (np przystanki koło m1 :) ) na tyle odsuniętego od jakieś infrastruktury, chodnika bez jakiegoś polączenia utwardzonego z chodnikiem, że można sobie nawet zrobić krzywdę dochodząc własnie np. z tego przystanku do chodnika-> świateł->przejścia na 2str. ulicy... Kwestia przystanku jest dosyć dobrze rozwiązana na stroszku, na przeciwko lidla. Jest tam przystanek "przesiadkowy" z autobusu (m.in. linia 19) na tramwaj (tez linia 19), ladnie, czysto, jednak brak wiaty wspolnej, przejścia na drugą stronę na przystanek tramwajowy w kierunku centrum... Dlaczego nigdy nie ma przejścia w formie chodnika z przystanków leżących na przeciwko siebie? W Katowicach przystanek tramwajowy przed silesią jest pod tym względem jednym z moich wzorów:), tutaj przykład z melbourn: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... n_2008.jpg . Ladna wiata (najlepiej idiotoodporna-> ławka może być zrobiona z prętów (takie ławki są przed UJ w Katowicach na przeciwko Altusa) i z tego co się orientuje, to troche juz tam istnieją, trudno je zdewastować, pomalować sprayem, ubrudzić, gdyż składa się ona z poprzecznie ułożonych prętów odpowiednio wyprofilowanych tworząc stosunkowo wygodną ławkę z oparciem. Wymyśliłem, że możnaby stworzyć takie prefabrykaty betonowe tworzące przystanek, generalnie to 3 modele takiego prefabrykatu, jeden płaski kloc między tory, by umożliwiać swobodne przejście po utwardzonej nawierzchni na przeciwną stronę, drugi tworzący mały schodek tworzący taki "peron" na którym znajdowałaby się wiata, no i 3 to taki zjazd na skrajnych częściach peronu dla osób niepełnosprawnych... Troche pomyślunku, gotowy projekt czegoś takiego i myślę, że całkiem rozsądnym kosztem można naprawdę na poziomie stworzyć taką sieć przystanków przynajmniej w naszym mieście... Wizerunek komunikacji publicznej no i walory estetyczne miasta napewno zyskają:) Problem tkwi w kosztach i chęciach...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/05/05 12:48 #43560

  • kalashnikov
  • kalashnikov Avatar
  • Gość
  • Gość
witam mam pytanie, czy emeryci muszą płacić za bilety autobusowo-tramwajowe ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Komunikacja miejska w Bytomiu. 2010/05/05 15:59 #43576

  • svistu
  • svistu Avatar
  • Gość
  • Gość
Tak do czasu aż nie przekroczą jakiegoś tam wieku. Ale płacą połowę (jak studenci) za okazaniem legitymacji/karty emeryta.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.