Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Przebudowa ul. Strzelców Bytomskich

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/13 21:09 #182611

Tylko,ż etwój tok rozumowania nie ma szans sie wybic i dlatego będzie jak jest tyle,że lepiej lub gorzej.
I prosze zmień sposób pisania bo zle sie czyta twój sposób wyrażania.To nie jest ani modne ani inteligętne

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/14 07:48 #182616

AA- Nawet gdyby samochody elektryczne były tanie jak barszcz i dostępne dla każdego i tak pozostaje problem czym je zasilać.
Tak średnio ładowarka do naładowana elektryka w 4-5h potrzebuje mocy ok. 5-6 KW. Teraz załóżmy że co 4 samochód osobowy w Polsce to elektryk i d..a!, bo już dzisiaj nasze moce wytwórcze nie pokrywają zapotrzebowania na prąd, dodatkowo infrastruktura przesyłowa też jest już nadmiernie obciążona. A gdyby założyć wymianę co drugiego samochodu na elektryczny, to w każdym mieście musiałbyś stawiać elektrownie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/14 09:25 #182619

i to jest otóż przykład typowej wypowiedzi ukazującej całkowite niezrozumienie całości nauczania o Optymalnym Modelu Docelowym. Słowo klucz : ENERGOCHŁONNOŚĆ , a precyzyjnie: energochłonność mechaniczna ruchu w przeliczeniu na osobokilometr , którą można co najmniej ok 2 krotnie w autach osobowych w mieście (moc średnia może być 2-3 kW w osobowym ) i , co równie ważne, można zmniejszyć wymagania wzgledem przyspieszeń -czyli mocy chwilowych - a za tym idzie obniżyć wszelkie wymagania wzgledem el-napędów ( a przy okazji względem mocy silników spalinowych ) ..... i wtenczas wszystkie lamentacje że "nie da sie","prundu braknie", " za drogo" itp zostają obalone

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/14 18:28 #182626

Zacznij pisac normalnie bo tak wymieszałeś,że ciężko jest coś zrozumieć.
Wytłumacz nam skąd będziemy brać prąd na te tabuny elektryków nawet jak ich pobór będzie stosunkowo mały.Mnożac przez ilość aut,jak to marzysz,ilość prądu będzie ogromna.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/14 19:12 #182628

AA- 2 lub 3KW tak jak napisał Georg11 w przeliczeniu na ilość samochodów to dalej ilości energii której nie mamy i długo mieć nie będziemy. Idąc tym tropem to możemy już dzisiaj przesiąść się na mikrosamochody do 50cm. Są tańsze i na dzień dzisiejszy dużo bardziej eko niż elektryk. Tylko że ludzie używają samochodów nie tylko w ruchu miejskim w drodze do pracy i z powrotem, czasem muszą coś przewieść, pojechać na wakacje, wycieczkę albo zrobić jakąś dodatkową ilość km. itp. I co w takim układzie? Wychodzi że trzeba mieć min dwa samochody jeden na codzień drugi do zadań specjalnych.
A co do energochłonności, niestety globalny model gospodarczy opiera się na ciągłym rozwoju a do tego potrzeba bardzo dużo energii, a energia podlega prawą fizyki, i można optymalizować ograniczać straty ale kiedyś i tak dobrniemy do ściany kiedy tej energii dla wszystkich nie wystarczy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/14 19:33 #182630

A co do Strzelców to też uważam że na dzień dzisiejszy realnym rozwiązaniem było by połączenie Narutowicza i Vitoru z drogą na "Awaryjnym" bo na to Bytom chyba jeszcze stać, a w przyszłości może się doczekamy 2 pasów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/14 19:47 #182631

Ale w bardzo odległej przyszłości :-( nawet po 2025 roku.
Kasa a właściwie jej brak , po 2021 wiekszość programów dofinasowania z EU dla PL zostanie zakończonych lub kwoty dofinansowania nie będą tak atrakcyjne jak w latach 2017/2021.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/14 20:57 #182633

1. Elektryki to nie sa auta eko.Produkcja i utylizacja baterii sporo kosztuje kasy i energii.
2. Prąd do elektryków póki co produkujemy z węgla więc gdzie tu eko ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/14 21:32 #182637

georg11 napisał: Wytłumacz nam skąd będziemy brać prąd na te tabuny elektryków nawet jak ich pobór będzie stosunkowo mały.Mnożac przez ilość aut,jak to marzysz,ilość prądu będzie ogromna.

żadne "tabuny" , bo w priorytetach taksówki i reszta "drobnicy" postulowałem by były ZA zbiorkomem -co oznacza że ich ilość będzie ograniczana organizacją ruchu, czyli że po prostu wiecej ich sie nie pomieści w pewnych miejscach bo system nie powinien wpuścić ich nadmiaru -tak by nie przeszkodzić ruchowi busów - i ul Strzelców Bytomskich jest ( tzn powinna w przyszłości być ) tego przykładem.---Rozwiązanie reszty "problemów " o których pisaliście musi nastąpić w wyniku wymuszenia energoefektywnosci pojazdów cenami prądu i paliw oraz wymuszeniem spowolnienia organizacją ruchu i środkami policyjnymi

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/14 22:59 #182639

O jakim ty systemie piszesz ? Czytam to twoje teksty i jestem pełen podziwu dla twojej fantazji.Przecież to co piszesz to przez najbliższe 100 lat czysta utopia.Skąd ty czerpiesz natchnienie ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/14 23:59 #182644

Organizacja zbiorkomu w górnośląskiej aglomeracji to akademicki przykład jak zniechecić mieszkańców do korzystania z autobusów i tramwajów i wręcz zachęcać do zakupu bylejakiego własnego środka transportu czyli auta...
Kilka razy w roku mam przyjemność jechać do Krakowa, Wrocławia,Poznania,Warszawy.
Najlepsza komunikacja niestety w "stolycy" tramwaj,autobus,metro do wyboru. Drugie miejsce Poznań z dużą częstotliwościa kursów w godzinach szczytu czyli nie jedziemy "skompresowani" jak często w 820 :-(
Brązowy medal dla Wrocka , korki robią swoje to miasto ma problem z ilością aut na drogach przez co tramwaje też często wypadają o autobusach nie mówiąc.Podróż z głównego na Karłowice,Krzyki,Osobowice,Sołtki to nic przyjemnego czyli jak u Nas.
Kraków rzeczywiście udusi się kiedyś spalinami , tam jest trochę lepiej niż w GOP-ie zwłaszcza w centrum.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/15 22:57 #182665

Rafał napisał: Organizacja zbiorkomu w górnośląskiej aglomeracji to akademicki przykład jak zniechecić mieszkańców do korzystania z autobusów i tramwajów i wręcz zachęcać do zakupu bylejakiego własnego środka transportu czyli auta...
Kilka razy w roku mam przyjemność jechać do Krakowa, Wrocławia,Poznania,Warszawy.
Najlepsza komunikacja niestety w "stolycy" tramwaj,autobus,metro do wyboru. Drugie miejsce Poznań z dużą częstotliwościa kursów w godzinach szczytu czyli nie jedziemy "skompresowani" jak często w 820 :-(
Brązowy medal dla Wrocka , korki robią swoje to miasto ma problem z ilością aut na drogach przez co tramwaje też często wypadają o autobusach nie mówiąc.Podróż z głównego na Karłowice,Krzyki,Osobowice,Sołtki to nic przyjemnego czyli jak u Nas.
Kraków rzeczywiście udusi się kiedyś spalinami , tam jest trochę lepiej niż w GOP-ie zwłaszcza w centrum.

Jakoś tramwaj od UM do Stroszka to kwestia 15 minut, bez spalin, bez jakichś tam komplikacji.Zostawiam auto i do centrum jeżdżę tramwajem. Ale nie jestem uzależniony od samochodu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Przebudowa ul.Strzelców Bytomskich 2018/12/16 12:49 #182669

Dopóki komunikacja będzie kuleć i finansowo nie będzie się opłacac to ludzie zawsze wybiorą auta.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.