Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Droga Ekspresowa S11

S11 2009/01/05 12:50 #24363

Tylko czy te węzły mieli by uzasadnienie od strony ekonomicznej? Nie jest sztuką wydac duże pieniadze na węzły, które by się nie amortyzowały. Być może, dlatego drudno przepchnąć tę koncepcję. Dwa węzły na odcinku Piekarskim śmiało mogło by powstać i jeden w Radzionkowie w poblizu Stacji Lotos.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/05 14:04 #24364

  • igor
  • igor Avatar
  • Wylogowany
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Posty: 1260
  • Otrzymane podziękowania: 12

kris_61 napisał: Tylko czy te węzły mieli by uzasadnienie od strony ekonomicznej? Nie jest sztuką wydac duże pieniadze na węzły, które by się nie amortyzowały.

Czy jest ekonomiczny sens budowania jedynie dróg szybkiego ruchu w stronę lotniska, podczas gdy z punktu widzenia mieszkańca regionu ważniejsze jest połączenie ze stolicą województwa. Czy nie lepiej podjąć daleko idącą modernizację DK 78 aby zapewnić bezpieczny dojazd na równej nawierzchni z niekoniecznie dużą szybkością ?
Wracając do tematu węzłów S11. To jednak nie chciałbym aby S11 zbudowano w śladzie DW911. Uważam że droga ta powinna zostać i spełniać funkcję dojazdową chociażby z/do szarlejskiego węzła autostradowego dla mieszkańców Radzionkowa i transportu miejskiego. (jakby nie patrzeć autobusy użytkują DW911)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/06 22:12 #24396

Z tego co mi wiadomo z dobrego zrodla temat budowy S11 obecnie "umarl".
Panowie prezydenci/burmistrzowie/starostowie nie dogadali sie miedzy soba jak i poszlo o kase.
Niektorzy wspominala ze S11 miala by isc rownolegle do DW911 - jakos tego nie widze bo za bardzo nie ma gdzie - zwlaszcza na obszarze Piekar.

Poza tym wogole po co nam droga o kategorii drogi ekspresowej? Jej budowa i uzytkowanie wiaze sie z pewnymi ograniczeniami dla terenow sasiednich o czym niektorzy juz wspominali.
Zgodze sie ze potrzebna jest droga ktora ulatwi mieszkancom Piekar, Radzionkowa, Orzecha, Tarnowskich Gor i innych osciennych miast jak najkorzystniejsze (najszybsze) dotarcie do Katowic oraz do planowanego wezla z A1 w Piekarach zatem najlepszym rozwiazaniem byla by modernizacja DW 911 na pewnym odcinku oraz budowa nowej drogi omijajacej Orzech - ale nie o kategorii drogi ekspresowej.
Remont obecnej JPII na terenie Bytomia i Piekar oraz rozbudowa DW911 do 4 pasow.

Poza tym zauwazcie ze od kiedy otwarto odcinek A4 przebiegajacy przez Gliwice ruch na trasie DK11 przez Bytom w kierunku Poznania sie zmniejszyl.
Wiekszosc osob woli przejechac A4 (jeszcze bezplatna) do Wroclawia i tam odbija na Poznan.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/07 00:12 #24400

Z tego co mi wiadomo to umarło tzw porozumienie pomiedzy powiatem TG oraz gminami (Piekary,RadzionkówTarnowskie Góry ,Świerklaniec) ,które właśnie zakładało modernizację DW911 i budowe nowego odcinka tej drogi pomiędzy stacją LOTOS przed Orzechem ,a obwodnicą TG.
Wniosek o pieniądze UE w imieniu tego poruzomienia , złożyły ponad rok temu Piekary ,ale dotacji nie udalo się uzyskać ,i w ten sposób sprawa umarła.
Starostwo tarnogórskie, oraz burmistrz TG w między czasie wymyslilo , że jak nie można dostac na to funduszy z UE to trzeba próbować gdzie indziej ,i tak powstala koncepcja poprowadzenia S11 do wezła w Piekarach, dzięki czemu powstalo by to połaczenie i to za środki centralne, a nie samorządowe.
S11 na pewno powstanie ,tylko nie wiadomo jeszcze ,czy trasa będzie przebiegac na Piekary ,czy na Pyrzowice.
A czy ekspresówka jest nam w tym miejscu potrzebna ? sam mam wątpliwości.
Ekspresówka sprawi ,że tereny bezposrednio przylegle do niej ,nie beda się rozwijały,bo tak jak przy autostradzie, tak i przy ekspresówce nie będzie zjazdów na poszczególne dzialki .
I dlatego tez jestem zdania ,że lepiej by było gdyby GDDKiA przejeła DW911 zmodernizowała ją i wybudowała nowy odcinek ,omijający Orzech, jednocześnie nie nadajac tej drodze rangi drogi ekspresowej .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/07 11:30 #24406

  • igor
  • igor Avatar
  • Wylogowany
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Posty: 1260
  • Otrzymane podziękowania: 12

ADALBERTUS napisał: Ekspresówka sprawi ,że tereny bezposrednio przylegle do niej ,nie beda się rozwijały,bo tak jak przy autostradzie, tak i przy ekspresówce nie będzie zjazdów na poszczególne dzialki

Dlatego S11 nie powinna iść w śladzie DW911.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/07 15:01 #24409

Warunki, by DW 911 podnieśc kategorię niewatpliwie istnieją. Prawie na całym wspomnianym odcinku. Jak juz ktos wspomniał DK 11 na odcinku TG - Bytom dla ruchu ciężarowego nie może byc wykorzystana. Juz w tej chwili Stroszek jest zakorkowany. Dlatego musi powstac droga alternartywna łącząca aglomeracje z miejcowościami połozonymi w północnej części województwa. I trudno wymagać, by ktoś z Kalet, Tworoga chcąc jechać do Chorzowa, Bytomia czy Katowic musi jechac przez Pyrzowice :lol2:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/07 15:22 #24410

ADALBERTUS napisał: I dlatego tez jestem zdania ,że lepiej by było gdyby GDDKiA przejeła DW911 zmodernizowała ją i wybudowała nowy odcinek ,omijający Orzech, jednocześnie nie nadajac tej drodze rangi drogi ekspresowej .

Tu jest maly zgrzyt - GDDKiA jest zarzadca autostrad, drog krajowych i ekspesowych. Wynika to m.in. z ustawy o drogach publicznych.
Zarzadca DW911 jest badz miasto na prawach powiatu (Bytom, Piekary) badz zarzad drog wojewodzkich (Radzionkow, Orzech).
I jak wspomniales brak porozumienia miedzy poszczegolnymi gminami spowodowal ze temat ucichl.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/07 19:34 #24414

olowpb napisał: Tu jest maly zgrzyt - GDDKiA jest zarzadca autostrad, drog krajowych i ekspesowych. Wynika to m.in. z ustawy o drogach publicznych.
Zarzadca DW911 jest badz miasto na prawach powiatu (Bytom, Piekary) badz zarzad drog wojewodzkich (Radzionkow, Orzech).

Trafiłeś w sedno sprawy. Jeśli nie unia i rząd, to samorządy same musiałyby sfinansować przebudowę DW911. Bytom właściwie ma sprawę z głowy, bo w grę wchodziłby jedynie remont i przebudowa skrzyżowania z Kędzierzyńską, ale Piekary i cała reszta musieliby wziąć na siebie znacznie więcej. Dlatego więc jeszcze długo sobie poczekamy na modernizację tej trasy...

EDIT: Dziś na stronie UM ukazał się wywiad z prezydentem Piotrem Kojem. Można tam znaleźć fragment dotyczący infrastruktury drogowej w naszym mieście:

Piotr Koj napisał: Jeden z atutów Bytomia - jego średniowieczny układ - to również źródło bardzo wielu problemów. Sporo ulic w śródmieściu jest jednokierunkowych, brakuje miejsc parkingowych, stąd konieczna jest w centrum strefa płatnego parkowania. Trzeba też odciążyć śródmieście z ruchu samochodowego. Dlatego właśnie kontynuuję budowę Obwodnicy Północnej Aglomeracji Góronośląskiej. Drugi jej odcinek został oddany do użytku bez zbędnej zwłoki. Rozpoczynamy budowę trzeciego. Pozyskaliśmy środki zewnętrzne i prace mogą być kontynuowane. Planowana jest przebudowa ulic Świętochłowickiej i Łagiewnickiej. Przystępujemy do pierwszego etapu prac, a całą inwestycja kosztować będzie ponad 70 milionów złotych, wraz z przełożeniem linii tramwajowej. Kolejnym projektem jest przebudowa placu Wolskiego, by udrożnić ten odcinek drogi, a przede wszystkim przygotować dodatkowy pas ruchu prowadzący w stronę wiaduktu. Konieczna jest też likwidacja skorodowanej kładki dla pieszych, która ponadto oszpeca bryłę dworca, mogącą - rzecz jasna po renowacji - stać się ciekawym elementem krajobrazu miasta. To tylko najistotniejsze projekty. Wydatkowane są przecież także miliony złotych na bieżące utrzymanie właściwego stanu dróg i te działania również muszą być kontynuowane. Przygotowywane są projekty nowych rozwiązań komunikacyjnych - między innymi trasy Północ-Południe, która miałaby odciążyć istniejące obecnie drogi. Wspieramy działania Chorzowa w zakresie budowy drogi ekspresowej E11 śladem DK79. Wiem, że problemów jest o wiele więcej, że wystarczy przejść się po śródmieściu, by się o tym przekonać. Nie posiadamy wystarczająco wielu środków, by systematycznie (zaczynając od Rynku), remontować kolejne ulice aż po najdalsze granice miasta. W obecnej sytuacji musimy po prostu rozwiązywać bieżące problemy i starać się zaspokoić najbardziej palące potrzeby gminy, starając się połączyć tą działalność z realizacją dalekosiężnych planów.

Domyślam się, że zamiast E11 miało być S11. Skoro prezydent mówi jeszcze o tej drodze, to można sądzić, że nie wszystko jeszcze stracone...

Pełna treść wywiadu: http://www.bytom.pl/pl/10/1231342623/4 . Co prawda ten tekst o propaganda, ale myślę że warto to przeczytać zachowując pewien dystans.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/07 20:03 #24415

  • igor
  • igor Avatar
  • Wylogowany
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Posty: 1260
  • Otrzymane podziękowania: 12

MephiR napisał: Bytom właściwie ma sprawę z głowy, bo w grę wchodziłby jedynie remont i przebudowa skrzyżowania z Kędzierzyńską

Ten bytomski remont będzie się składał z budowy skrzyżowania ze światłami. Poza tym cała nawierzchnia bytomskiej DW911 nie jest najlepsza. No i jeszcze jest skrzyżowanie z Brzezińską. Normalnie na drodze tej powinno być ograniczenie do 100 km/h (chyba jest liczona jako droga poza obszarem zabudowanym)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/07 21:39 #24417

Wspieramy działania Chorzowa w zakresie budowy drogi ekspresowej E11 śladem DK79

Cos sie chyba prezydentowi pokielbasilo.
Po pierwsze nie jest realnym zeby w sladzie DK79 (Chorzowskiej) zrobic droge ekspresowa - raz ze za duzo jest nieruchomosci ktorych jedyne skomunikowanie polega wlasnie na wyjezdzie na Chorzowska - to samo co DW911.
Po drugie Chorzow przeciez chce usunac estakade z centrum a to o czym mowi p. Koj ma sie do tych planow ni jak.
Droga alternatywna dla DK79 miala zaczynac sie od DW911 gdzies na wysokosci Siemianowickiej, przebiegac w obrebie Zabich Dolow i biec po wschodniej stronie Chorzowskiej ostatecznie "wylatujac" w okolicach Stadionu Slaskiego i AKS-u.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/07 22:32 #24419

olowpb napisał: Cos sie chyba prezydentowi pokielbasilo.

Nic się Kojowi nie pomyliło. Tak jak napisałeś Chorzów ma zamiar wybudować obwodnicę, dzięki której będzie mógł pozbyć się m.in. estakady z Rynku. W tym celu zostało podpisanie porozumienie z Bytomiem i Katowicami. Po wybudowaniu ta droga ma przejąć ruch z DK79. Na tej mapce widać w jaki sposób ma przebiegać na terenie Bytomia - CLICK! . Widać także na niej inne projektowane drogi.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/08 14:55 #24422

MephiR no wlasnie tak jest.
Ale niech nie mowi ze "sladem DK79" bo to bedzie calkiem nowa droga. A Chorzowska zostanie bo nie sadze ze chcieliby ja zlikwidowac.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/08 15:01 #24423

Masz rację, ale chyba wszyscy wiemy o co chodziło.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/08 17:19 #24428

  • igor
  • igor Avatar
  • Wylogowany
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Posty: 1260
  • Otrzymane podziękowania: 12
No i tak samo S11 do węzła z A1 w Szarleju powinna iść obok DW911 a nie w jej śladzie

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2009/01/08 17:34 #24430

Nie wiem czy jest sens dublować DW911 tylko po to, aby mieć drogę ekspresową w pobliżu. Poza tym gdzie ty chciałbyś ją upchać? Gdyby do piekarskiego węzła miałaby dojść jeszcze jedna droga, to ciężko byłoby z jego drożnością.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost