Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Chodniki & parkingi

Chodniki & parkingi 2014/01/27 14:08 #139386

Jaki byłby więc sens kursowania tam dwukierunkowego taboru? Wówczas byłaby to sztuka dla sztuki...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/01/27 14:42 #139390

MephiR napisał: Jaki byłby więc sens kursowania tam dwukierunkowego taboru? Wówczas byłaby to sztuka dla sztuki...


Jeśli chodzi Ci o to, że tramwaj jest dwustronny, to ta funkcja byłaby absolutnie zachowana. Na końcach trasy nie byłoby pętli, pozostawionoby tam ze stanu dzisiejszego "wspólny" tor. Wyglądałoby to jak "Y ".

Np. patrząc od Piłsudskiego w kierunku Agory tramwaj jechałby po prawej stronie, zjeżdżał na środek i wracał po lewej stronie. Nie wykonywałby żadnych obrotów, dalej byłby dwustronny.

Wbudowanie torów w pasy ruchu pozwoli oszczędzić 1,5 m przeznaczone dziś na dwukierunkowe torowisko. To 1,5m przyda się po bokach ulicy, gdzie jest wąsko. Poza tym tramwaj jeździłby bliżej przystanków.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/01/27 15:03 #139393

Przy kursowaniu jednego wozu eksploatacja byłaby nieopłacalna + koszty budowy drugiego toru... Kiedy i z czego ma się to zwrócić? A co do toru Y to musi być miejsce na łuki, oznakowanie zjazdu itp, itd. Ten pomysł według mnie generuje takie koszty, że jest najzwyczajniej nieopłacalny. To, że coś będzie wygodniejsze nie jest sukcesem niestety. A poza tym jak się ma to do stylu zabytkowej trasy?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/01/27 15:33 #139397

Ratnik część Twoich pomysłów zaczyna być - delikatnie rzecz ujmując - dziwaczna.
Temat był o parkingach i chodnikach a płynnie przeszedłeś do dojazdów do garaży by w dalszej kolejności zahaczyć o torowiska tramwajowe gdzie pobocznym efektem byłyby tytułowe chodniki i parkingi.
Zaczyna się robić mały burdel na forum bo w kilku tematach rozmawia się o tym samym.

Cenię Ciebie za dotychczasowe tematy, za inny punkt widzenia i poruszanie tematów interesujących.
Ale temat rozbudowy torowiska na Piekarskiej jest absurdalny. Jest to przecież linia turystyczna, mająca - poza kilkoma dniami w roku - marginalne znaczenie z punktu widzenia transportu zbiorowego. Należy się cieszyć że w głowach decydentów nie kiełkuje pomysł jej likwidacji a Ty wyskakujesz z propozycją przebudowy za grube miliony.

Natomiast odnośnie Katowickiej to jestem jak najbardziej "za", choć być może nie w takim kształcie jak proponujesz. I dzięki za tą "wizualizację".

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/01/27 16:11 #139398

Olowpb, chodzi o więcej miejsc na chodniki czy parkingi na Katowickiej i na Piekarskiej, gdzie po prostu jest wąsko. Można je uzyskać integrując osobne dziś torowiska z jezdniami. Temat jak najbardziej dotyczy "Chodników & parkingów". Nie idzie mi o podwajanie torowiska dla samego podwajania torowiska. A na to jak rozumiesz moje wpisy mam ograniczony wpływ, bo zdaje się "rozumiesz" je jeszcze przed ich przeczytaniem

P.S. gwoli ścisłości, remont Piekarskiej i tak kosztowałby te "grube miliony". Sama linia też nie musiałaby być tylko turystyczna - w końcu komunikuje od siebie oddalony i dobrze zabudowany kawał miasta. Kłopot m.in. w tym, że polityka biletowa KZK nie daje oferty na przejazdy krótsze niż 15 minut, ale to nie są problemy nie do rozwiązania.

Drogownik napisał: Przy kursowaniu jednego wozu eksploatacja byłaby nieopłacalna + koszty budowy drugiego toru... Kiedy i z czego ma się to zwrócić?


Drogownik, ja się przy tym pomyśle nie upieram, po prostu zastanawiam się jak dobrze gospodarować przestrzenią.

Rzeczywiście dwa tory byłyby mało wykorzystywane, ale może przez to choć trochę wydłużyłaby się ich żywotność.

Nie wiem kiedy i czy w ogóle ta inwestycja się zwróci. Zastanawia mnie czemu wymogów rentowności nie stawia się jezdniom - szczególnie tym wielopasmowym. Kiedy np. zwrócą się sygnalizacje świetlne?

Drogownik napisał: A co do toru Y to musi być miejsce na łuki, oznakowanie zjazdu itp, itd. Ten pomysł według mnie generuje takie koszty, że jest najzwyczajniej nieopłacalny. To, że coś będzie wygodniejsze nie jest sukcesem niestety.


Zjazd na jeden tor generuje stosunkowo duże koszty (?)... takie zjazdy są na Katowickiej - na Pogodzie i przy Sikorskiego, nie wygląda to jakoś bardzo drogo, ale może faktycznie jest tam jakaś kosztowna instalacja.

Drogownik napisał: A poza tym jak się ma to do stylu zabytkowej trasy?


A to już sprawa bardzo uznaniowa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/01/27 17:12 #139402

Co do kosztów to donosiłem się do całokształtu :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/01/27 19:38 #139419

Co do dwóch torów na ul. Katowickiej to jak najbardziej jestem za natomiast na ul. Piekarskiej dwa tory dla jednego wozu to byłoby nieporozumienie.

Samej ul. Piekarskiej na odcinku od kościoła Św. Trójcy do ul. Powstańców Śl. przydałby się gruntowny remont. Przy czym same tory wg mnie nie są w złym stanie. Potrzebna jest natomiast wymiana nawierzchni drogi w obrębie torowiska, najlepiej aby torowisko było wybrukowane co podkreślałoby zabytkowy charakter samej linii 38. Ponadto chodnik prawie w całości jest do wymiany, przydałyby się też stylowe latarnie w miejsce betonowych słupów, nieco zieleni, bo niestety drzew to nie ma prawie wcale, wygospodarowanie miejsc parkingowych tam gdzie jest na to miejsce i założenie dodatkowych kamer monitoringu - jedna szczególnie by się przydała w okolicy skrzyżowania z ul. Grottgera. Pieniędzy pewnie niestety mało na to wszystko ale miasto powinno chociaż zacząć opracowywać jakąś koncepcję.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/02/04 08:10 #139879

Boiska szkoły muzycznej i liceum Chrobrego jako parkingi:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/02/04 15:21 #139893

Parkingi dla uczniów i pracowników. Wszędzie w szkołach tak jest :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/02/04 16:09 #139895

Znając życie, to pewnie uczniowie nie mogą grać w piłkę na boisku, żeby przypadkiem któremuś nauczycielowi nie uszkodzić samochodu. Moim zdaniem nie powinno się zezwalać na parkowanie w takich miejscach.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/02/04 16:30 #139896

Taa i biegają po boisku w takich ubrankach
. Jak nie wiesz to nie pisz;) Zawsze można było tam grać w piłkę niezależnie czy stał jeden czy dziesięć samochodów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/02/04 16:54 #139899

Co by nie było to boisko nie jest chyba odpowiednim miejscem do parkowania aut.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/02/04 17:33 #139902

W czasie sezonu(tzn. wtedy kiedy można grać na boisku) samochody nie są zaparkowane tak jak na zdjęciu z google'a (przynajmniej w IV LO) tylko pod budynkiem, w taki sposób, że boisko jest puste.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/02/04 22:15 #139909

MephiR napisał: Znając życie, to pewnie uczniowie nie mogą grać w piłkę na boisku, żeby przypadkiem któremuś nauczycielowi nie uszkodzić samochodu. Moim zdaniem nie powinno się zezwalać na parkowanie w takich miejscach.

To widać kiepskich nauczycieli miałeś, że mieli takie pomysły, żeby stawiać auto na czynnym boisku.
Pomyśl - może boisko jest zamknięte, np. przez Sanepid, ze względu na stan nawierzchni? A może przy IV LO już nawet bramek nie ma?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/02/04 22:23 #139910

U mnie w dawnym liceum (Sempolowska w tg) tez tylko okresowo stawiano auta na boisku. Wiadome, ze nikt zima nie grał, wtedy był parking, wiosna i na jesień trza było gdzie indziej kombinować miejsce.

Jeśli juz mowa o parkingach, to chciałem zauważyć, ze na Stroszku na Rydza Smiglego to jest jakiś horror. Wieczorem jechałem, droga w całości biegnie po łuku, auta zaparkowane po obu stronach w dodatku nierówno. A mając budzet obywatelski na pewno wydadzą kasę na pierdoły, zamiast zrobic sobie porządny parking wzdłuż tej drogi prostopadly, a nie równoległy, bo tym sposobem ani miejsc, ani porządku tam nie bedzie :/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost