Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Chodniki & parkingi

Chodniki & parkingi 2014/01/13 08:20 #138719

Majeranek, coś takiego znalazłem, może dalej nie trzeba szukać,

www.drogibetonowe.pl/page/koszty/

Potwierdzeniem powyższych wyliczeń kosztorysowych są rzeczywiste koszty budowy* nawierzchni betonowej w gminie Ujazd z roku 2006. W przeliczeniu na powierzchnię 1 m2 nawierzchni betonowej cena wyniosła 95,45 PLN, dla porównania cena nawierzchni asfaltowej (również w gminie Ujazd), która eksploatowana jest w tych samych warunkach, wyniosła 91,83 PLN. W obu przypadkach koszty budowy są porównywalne, z tą różnicą, że wykonawca udzielił gwarancji 10 lat dla nawierzchni betonowej, natomiast dla nawierzchni asfaltowej okres gwarancyjny wynosi 5 lat.


" rzeczywiste koszty budowy " - to chyba znaczy, że wraz z robocizną.

Może Twoja cena jest prawdziwa, ale znalazłem wiele ofert (nie tylko nawierzchni asfaltowej) i informacji, z których wynika, że "1.000 zł za mb" to gruba przesada.

Przypuszczam, że skoro dojazdy do garaży nie mają ani takiego natężenia ruchu jak zwykła jezdnia, ani obciążeń jak ona, to zużywają się wolniej. Poza tym nawet jeśli pojawią się na dojeździe nierówności, to przy jeździe z prędkością 5km/h nie są one specjalnie kłopotliwe.

Dlatego przypuszczam, że koszty takiej inwestycji można podzielić na dobrych kilkanaście, kilkadziesiąt lat amortyzacji.

100 zł / 20 lat amortyzacji = 5 zł rocznie od metra.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/01/13 08:40 #138720

pomyliłeś tylko jednostki mb<>m2

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/01/13 09:05 #138721

bart12 napisał: pomyliłeś tylko jednostki mb<>m2


Nie pomyliłem. ;) Dlatego dałem majerankowe "1000 zł za 1 mb" w cudzysłów.

Co prawda ciężko mi sobie wyobrazić ile to miałby być 1 mb asfaltu, czym różniłby się od 1 m2, ale znalazłem taki przykład:

To zależy czego. Metr bieżący to nie jest jednostka powierzchni. Na przykład 3 metry bieżące wykładziny o szerokości 4m to 12 metrów kwadratowych, a 3 metry bieżące wykładziny o szerokości 2m to 6 metrów kwadratowych.


Majeranek podał tylko 1 mb. Jeśli nawet liczyć to jako 1 mb x 5 m długości podjazdu, to i tak z tego "mojego" cennika wyjdzie mniej niż 500 zł za taki metr.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/01/13 13:22 #138737

Panowie podajcie mi parametry przykładowej drogi, czyli długość, szerokość, z krawężnikiem lub bez, z odwodnieniem czy bez oraz na jakim podłożu a ja zrobię bieżący kosztorys z obecnymi cenami w Polsce.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/01/13 15:33 #138748

Drogownik napisał: Panowie podajcie mi parametry przykładowej drogi, czyli długość, szerokość, z krawężnikiem lub bez, z odwodnieniem czy bez oraz na jakim podłożu a ja zrobię bieżący kosztorys z obecnymi cenami w Polsce.


OK. :) Będę w okolicy, to zmierzę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/01/14 12:24 #138783

Ratnik nie zapomnij zrobić wykopów kontrolnych.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/01/14 14:45 #138790

olowpb napisał: Ratnik nie zapomnij zrobić wykopów kontrolnych.


Po co? :lol:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/01/14 15:02 #138791

To oblicz mi cos takiego:
3x24 (trzyrazy taka droga z kostek bądź asfaltu) + 60 podjazdów pod sam garaż od tej drogi, gdzie mamy ok 60 podjazdów o uśrednionych wymiarach 3x5 do wykonania np. Z płyt azurowych. Teren na polu, brak odwodnienia, jedna z tych dróg 3x24 musiałaby mieć krawężnik z jednej strony, ale policz z dwóch, zeby był zapas na jakies inne wykończeniowe iż tego krawężnika.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/01/14 15:06 #138792

Trzy drogi o wymiarach 3x24?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/01/27 11:18 #139358

Paradoks. Jeden tor wymaga więcej miejsca niż dwa. Tak jest np. na ul. Katowickiej. Dwukierunkowy tor nie może zostać wkomponowany w żaden pas ruchu, bo ten z założenia jest jednokierunkowy. W efekcie torowisko musi być wydzielone. Zobaczcie, ile miejsca oszczędziłoby się, gdyby na katowickiej zrobić dwa jednokierunkowe tory:



- byłoby więcej przestrzeni na chodnik,
- byłaby dodatkowa przestrzeń na ewentualny postój samochodów,
- można by było zlikwidować te obozowe ogrodzenia, co ułatwiłoby chodzenie.

A ponadto:

Jeden dwukierunkowy tor na tak długim odcinku stanowi poważne ograniczenie przepustowości ruchu tramwajowego. Tramwaj musi szybko przejechać to "wąskie gardło", dlatego po drodze - na tak długim odcinku - nie ma żadnego przystanku.

Powrót do dwóch torów zwiększyłby wspomnianą przepustowość a także pozwolił na wyznaczenie potrzebnego przystanku gdzieś w połowie drogi, np. przy skrzyżowaniu z ul. Korfantego. (wizualizację tego miejsca zrobię później).

Kolejną ulicą, na której warto by było wprowadzić dwa tory jest ul. Piekarska. Tam samochody bardzo blokują chodnik po drugiej stronie ulicy patrząc od budynku byłej poczty. Oszczędność miejsca mogłaby dać więcej luzu na tym chodniku.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/01/27 12:07 #139370

Dwa tory na Piekarskiej wymusiłby budowę pętli oraz cała frajda z 38 by zniknęła.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/01/27 12:22 #139374

Na Piekarskiej chyba nie ma problemu z jednym torem. Gorzej jest na Katowickiej, gdzie jest po prostu ciasno.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/01/27 12:27 #139376

Drogownik napisał: Dwa tory na Piekarskiej wymusiłby budowę pętli oraz cała frajda z 38 by zniknęła.


A czemu zakończenia torów nie mogłyby się zbiegać z jednej i drugiej strony w jeden tor na kształt litery "Y" ?

MephiR, no na Piekarskiej jest wąsko na chodniku z powodu parkingu. Integracja torowisk z pasami ruchu dałaby te co najmniej 1,5 m. dodatkowej przestrzeni.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/01/27 12:37 #139379

Ale przecież na Piekarskiej po torowisku można jeździć, a na Katowickiej nie. Na Piekarskiej trzeba jedynie wyremontować nawierzchnię.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Chodniki & parkingi 2014/01/27 13:15 #139382

MephiR napisał: Ale przecież na Piekarskiej po torowisku można jeździć, a na Katowickiej nie. Na Piekarskiej trzeba jedynie wyremontować nawierzchnię.


No można jeździć.... ale myślę, że to jest wartość dodana. Ten tor jest dwukierunkowy, na mój chłopski rozum nie może być więc oficjalnie przyporządkowany żadnemu z pasów ruchu ani obu ( z rozdziałem pasów przez środek torowiska). Pasy są jednokierunkowe, kolidowałyby z ruchem tramwajów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost