Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Ulica Siemianowicka /od 1.10.2013 zamknięcie/

Ulica Siemianowicka 2013/09/20 09:55 #133706

Ghost napisał: Obawiam się, że skorzystano z tej furtki stosując falandyszowską interpretacją prawa:

... w wypadku przebudowy albo remontu drogi dopuszcza się miejscowe zmniejszenie szerokości chodnika do 1,25 m,

od jezdni do latarni jest właśnie 1,25m :unsure: .


Przykre, że zamiast wydzielić latarnie z chodnika, łamie się głowę nad interpretacjami legalizującymi ich umieszczenie na chodniku. Dla kogo w końcu się ten chodnik buduje?

W przepisie nie ma mowy o wyniku remontu. Autor nie pisał, że "w wyniku remontu dopuszcza się..."

Jeśli już falandyzujemy, to najpierw określmy przeznaczenie chodnika:

3. Szerokość chodnika powinna być odpowiednio zwiększona, jeżeli oprócz ruchu pieszych jest on przeznaczony do usytuowania urządzeń technicznych, w szczególności podpór znaków drogowych, słupów, drzew, wejść lub zjazdów utrudniających ruch pieszych.


Ma więc dwojakie przeznaczenie; do ruchu pieszych i do usytuowania urządzeń technicznych.

W omawianym przepisie stoi:

2. Szerokość chodnika przy jezdni lub przy pasie postojowym nie powinna być mniejsza niż 2,0 m, a w wypadku przebudowy albo remontu drogi dopuszcza się miejscowe zmniejszenie szerokości chodnika do 1,25 m, jeżeli jest on przeznaczony wyłącznie do ruchu pieszych..

.

Jak widać to zwężenie dotyczy wyłącznie chodnika przeznaczonego do ruchu pieszych. Tymczasem chodnik ze zdjęcia przeznaczony jest również do sytuowania na nim urządzeń technicznych.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ulica Siemianowicka 2013/09/20 10:07 #133708

1,25 m do ruchu pieszych czyli w tym 1,25 m nie może być żadnych urządzeń obcych. Jest tyle od słupa do krawężnika?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ulica Siemianowicka 2013/09/20 10:29 #133711

Drogownik napisał: 1,25 m do ruchu pieszych czyli w tym 1,25 m nie może być żadnych urządzeń obcych. Jest tyle od słupa do krawężnika?


Tak, wiem o co chodzi. Po prostu przyglądam się przepisom, tak jak przyglądają się drogowcy zostawiający słupy na chodnikach.

W przepisie jest mowa o chodniku, który jest "przeznaczony tylko do ruchu pieszych". Na zdjęciu widać chodnik, który przeznaczony jest do dwóch funkcji (ustawowe rozróżnienie): i dla pieszych i do instalacji urządzeń, a więc takiego chodnika ten przepis nie dotyczy. "Falandyzacja prawa". Drogowcy interpretują przepis o zwężeniu "w wypadku remontu", jakoby w efekcie remontu można było zrobić chodnik o miejscowej szerokości 1,25. Czy na prawdę ministrowi chodziło o to, żeby trwale zwężać chodniki, bo te 1,5 - 2,0 m to za dużo czy może chodziło o zwężenie na czas remontu?

Zastanawiam się też nad "miejscowym zwężeniem" w przypadku latarni. Nie znalazłem opisu czym to "miejscowe zwężenie" jest, jak długie powinno być. Moim zdaniem miejscowe zwężenie to jest np. schodek wystający Latarnie są instalacją ciągłą na chodniku; ich funkcjonowanie jest powiązane, instalacja taka może się ciągnąć setki metrów - to nie jest rozwiązanie miejscowe moim zdaniem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ulica Siemianowicka 2013/09/20 13:02 #133716

Ghost napisał: . A szczytem pomysłowości byłoby przeniesienie przystanku 100m dalej i zrobienie zatoczki - w tym miejscu:


I zanim autobus wrzuci drugi bieg to będzie hamował bo za 200m jest następny przystanek :ohmy:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ulica Siemianowicka 2013/09/21 22:45 #133740

huri_khan napisał:

Ghost napisał: . A szczytem pomysłowości byłoby przeniesienie przystanku 100m dalej i zrobienie zatoczki - w tym miejscu:


I zanim autobus wrzuci drugi bieg to będzie hamował bo za 200m jest następny przystanek :ohmy:


Tu Powinna Być biedronka albo jakieś fajne Centrum Handlowe ale ciągną nowa nitkę gazowa kto wie

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ulica Siemianowicka 2013/09/24 13:10 #133787

Nitka gazowa jest prawdopodobnie przeznaczona na dodatkowe zasilanie dla nowo budowanej siedziby Orła Białego w Brzezinach.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ulica Siemianowicka 2013/09/24 14:09 #133791

huri_khan napisał: I zanim autobus wrzuci drugi bieg to będzie hamował bo za 200m jest następny przystanek

Do tej pory oba przystanki (przy ogródkach i Siemianowickiej 77) dzieliła odległość 500 metrów. Co za problem zrobić jeden przystanek w połowie tej drogi, zamiast dwóch dotychczasowych. Tym bardziej, że ulica jest bardzo ruchliwa i zatrzymujący się (co 500 metrów) na jej środku autobus, utrudnia ruch...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ulica Siemianowicka 2013/09/24 16:14 #133795

Ghost napisał:

huri_khan napisał: I zanim autobus wrzuci drugi bieg to będzie hamował bo za 200m jest następny przystanek

Do tej pory oba przystanki (przy ogródkach i Siemianowickiej 77) dzieliła odległość 500 metrów. Co za problem zrobić jeden przystanek w połowie tej drogi, zamiast dwóch dotychczasowych. Tym bardziej, że ulica jest bardzo ruchliwa i zatrzymujący się (co 500 metrów) na jej środku autobus, utrudnia ruch...


Nie do końca wiem o jakie miejsce chodzi, ale na rozum biorąc, wygodniej jest dojść do przystanków, gdy są dwa niż gdy jest tylko jeden pośrodku nich.

A autobusy nie utrudniają ruchu tylko są ruchem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Ulica Siemianowicka 2013/09/24 16:26 #133796

ghost70 napisał:

huri_khan napisał: I zanim autobus wrzuci drugi bieg to będzie hamował bo za 200m jest następny przystanek

Do tej pory oba przystanki (przy ogródkach i Siemianowickiej 77) dzieliła odległość 500 metrów. Co za problem zrobić jeden przystanek w połowie tej drogi, zamiast dwóch dotychczasowych. Tym bardziej, że ulica jest bardzo ruchliwa i zatrzymujący się (co 500 metrów) na jej środku autobus, utrudnia ruch...

Powiedz to starszym osobom, które dojeżdżają na ogródki działkowe. Przecież to głównie oni korzystają z tego przystanku.

Wysłane z Taptalka

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Ulica Siemianowicka 2013/09/25 23:56 #133852

Ratnik napisał: Nie do końca wiem o jakie miejsce chodzi, ale na rozum biorąc, wygodniej jest dojść do przystanków, gdy są dwa niż gdy jest tylko jeden pośrodku nich.

Jak ja to kocham: Nie wiem o co chodzi, ale na wszelki wypadek jestem przeciw wszelkim zmianom na lepsze … Trzeba złożyć wniosek żeby przystanki były co 100 metrów, bo co 500 metrów (na Siemianowickiej) to zdecydowanie za dużo, a 1100 metrów (na Chorzowskiej) to rozbój w biały dzień! ;)

Ratnik napisał: A autobusy nie utrudniają ruchu tylko są ruchem.

Pod warunkiem, że są w ruchu … ale jeżeli zatrzymują się (i pozostały ruch) co chwila na środku ulicy i do tego w strefie zakazu zatrzymywania i wyprzedzania, to chyba jednak utrudniają pozostałym użytkownikom korzystanie z drogi … czy uważasz, że mimo wszystko nie?

huri_khan napisał: Powiedz to starszym osobom, które dojeżdżają na ogródki działkowe. Przecież to głównie oni korzystają z tego przystanku.

Widzę huri-khan, że nie wiesz o czym mówisz. Z ogródków korzystają w większości bytomianie, więc dojeżdżają od strony Centrum, a po tej stronie ulicy przystanek akurat znajduje się 250 metrów od ogródków … więc i tak muszą przejść ten odcinek. I tak faktycznie wcale nie wydaje mi się, żeby akurat taka odległość była trudna do pokonania nawet dla starszej osoby.

Dyskusja jest bezprzedmiotowa, bo przystanek przy ogródkach (jadąc od strony Siemianowic huri-khan) już został wykonany.

Wysłane z iOS7 :P

Zmienię wątek.
Dzisiaj zauważyłem w śladzie ul. Siemianowickiej (w miejscu, w którym sfrezowano asfalt do bruku) ... tory tramwajowe.
Niestety nie zdążyłem udokumentować fotograficznie "znaleziska" - w nocy położono nową nawierzchnię.
Nie wiedziałem, że kiedyś tramwaj przebiegał po ulicy (a nie obok, po poboczu) . A może były dwa torowiska równoległe?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Odp: Ulica Siemianowicka 2013/09/26 10:28 #133853

Dyskusja jest bezprzedmiotowa jak widać na zdjęciu teren na sprzedaż tylko kupców nie ma

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ulica Siemianowicka 2013/09/27 11:51 #133887

Zamknięcie ul. Siemianowickiej na odcinku Chorzowska - Aleja Jana Pawła II od 1 października 2013 r.

UM napisał: Uwaga kierowcy!
Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu informuje, że w związku z remontem ul. Siemianowickiej od 1 października zamknięty dla ruchu kołowego będzie odcinek tej ulicy od skrzyżowania z ul. Chorzowską do węzła na Al. Jana Pawła II.

Objazd do Krakowa prowadzony będzie ul. Witczaka, Kędzierzyńską i Al. Jana Pawła II. Objazd od strony Krakowa do centrum prowadzony będzie Al. Jana Pawła II i ul. Chorzowską.

Dojazd mieszkańców do zabudowy przy ul. Siemianowickiej możliwy będzie od ul. Kochanowskiego i od strony Piekar Śląskich. Komunikacja miejska od strony dworca autobusowego prowadzona będzie ul. Matejki i Katowicką w kierunku ul. Siemianowickiej (z wjazdem od strony ul. Katowickiej w śladzie torowiska tramwajowego). Trasa komunikacji autobusowej w kierunku Centrum nie ulegnie zmianie.


www.bytom.pl/pl/10/1380274881/4

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ulica Siemianowicka 2013/09/29 15:48 #133998

Ghost, ale co, to ten autobus ma nie brać pasażerów? :) Przystanek bez zatoczki jest wygodniejszy dla kierowcy autobusu, łatwiej, sprawniej i szybciej mu zahamować i ruszyć. Pasażerami nie rzuca zakręcając pojazd, nie grozi sprzątnięciem kogoś z płyty przystanku, uspokaja ruch na czas wymiany pasażerów, wiele argumentów jest. Tak to wygląda na tzw. "Zachodzie":

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ulica Siemianowicka 2013/09/29 21:54 #134009

Ratnik napisał: Tak to wygląda na tzw. "Zachodzie":

Chyba na Północy (bo to Szwecja jest)? Może mnie źle zrozumiałeś? Wcale nie mam nic przeciwko autobusom i wogóle komunikacji miejskiej. Gdyby jeszcze była darmowa ...
W tym temacie jestem daleki od uogólnień a odnoszę wrażenie, że ty nie. Powyższy przykład, przedstawia ul. Wieselgrensgatan - drogę osiedlową przebiegającą w gęstej zabudowie domków jednorodzinnych (z jednej strony) i kampusu studenckiego (z drugiej strony). Przystanek zlokalizowany jest przy odpowiedniuku naszego Orlika - boiska dla młodzieży, oraz biblioteki dla studentów. I rzeczywiście, w takich warunkach, "uspokojenie ruchu" wydaje się mocno zasadne.
Dodam jeszcze, że autobusy linii 31 zatrzymują się tam jedynie późna nocą (2x) i wczesnym rankiem (2x).


Natomiast ja piszę o ul. Siemianowickiej, czyli drodze krajowej nr 94, rekomendowanej do ruchu długodystansowego i tranzytowego, umożliwiającej krajową i międzynarodową komunikację kołową pomiędzy dużymi miastami oraz ogólnodostępnymi przejściami granicznymi oraz będącą bezpłatną trasą alternatywną dla autostrady A4. W tym przypadku "uspokajanie ruchu" wydaje się niedorzeczne.

(patrz: (Dz. Urz. MI Nr 15, poz. 78, z późn. zm.) Zarządzenie Nr 73 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 2 grudnia 2008 r. w sprawie nadania numerów drogom krajowym ; przebieg DK94 - (węzeł „Zgorzelec”) – Bolesławiec – Krzywa – Chojnów – Legnica – Prochowice – Wrocław – Brzeg – Opole – Strzelce Opolskie – Toszek – Pyskowice – Bytom – Będzin – Sosnowiec – Dąbrowa Górnicza – Olkusz – Kraków Wieliczka – Targowisko – (węzeł „Tarnów Wschód”))
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Ulica Siemianowicka 2013/09/29 22:46 #134016

Siemianowcka jest wciąż drogą, przy której mieszkają ludzie i przez to a także przez jej zwykłe śródmiejskie parametry:

maps.google.pl/maps?q=Siemianowicka,+Byt...bp=12,282.85,,0,2.28

nie powinno się jej traktować jako darmowej alternatywy dla płatnej autostrady, a jeśli ktoś jednak tak zechce, to powinien liczyć się z uciążliwymi konsekwencjami.

Efekty zatoki autobusowej:
pl.wikipedia.org/wiki/Zatoka_autobusowa

Sens antyzatoki autobusowej:
pl.wikipedia.org/wiki/Antyzatoka .

Co do przystanku na ul. Chorzowskiej, to pisałem kilka lat temu do UM o zrobienie go na wysokości basenu CDP (chodziło o przesunięcie przystanku dla 820 z końca Arki Bożka). Moim zdaniem byłby to dobry pomysł przynajmniej z 8 powodów. Odpisali, że zrobią, ale gdzie indziej i przy okazji - jednak nie zrobili do dziś dnia (i w sumie bardzo dobrze, bo ich lokalizacja była bez sensu). Podaję to, jako argument, że troska o transport publiczny jest działaniem podrzędnym i okazjonalnym a nie celowym i priorytetowym - co za tym idzie, pewnie na Siemianowickiej i tak zrobią zatoczki gdy tylko prezydent czy ludzie z MZDiM zaczną nią trochę częściej jeździć na Zagłębie albo do Krakowa. :)

P.S.
Tak, istnienie zatok ułatwia samochodom osobowym zachowanie płynności jazdy, są ulgą dla ich kierowców. Jadąc autem nie lubię stać i czekać. :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost