Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Felieton: Strach się bać

Felieton: Strach się bać 2014/08/16 11:38 #147623

Moim zdaniem dokładanie stref jest bezzasadne, strefy funkcjonują już tyle lat i wszyscy są do nich przyzwyczajeni dodatkowe zmiany wprowadziłby tylko niepotrzebne zamieszanie.
Brakuje biletu weekendowego takiego jak w Warszawie, w Wa-wie koszt biletu weekendowego na 2 strefy to 24 zł gdzie bilet dobowy na 2 strefy kosztuje 26 zł. Bilet ten obowiązuje od 19 w piątek do 8 w poniedziałek. Moim zdaniem bilet weekendowy w cenie biletu dobowego byłby bardzo dobrym rozwiązaniem. W weekendy komunikacja miejska do przepełnionych nie należy a taka cena na pewno by przyciągnęła dodatkowych weekendowych pasażerów.
Po wprowadzeniu dodatkowej taryfy czasowej zrobiło się bardziej przyjaźnie i zdecydowanie taniej.
Taki przykład z Miechowic chcąc dojechać na górne tysiąclecie kiedyś musiałem skasować :
Miechowice - Bytom - bilet na jedno miasto
Bytom - Chorzów Rynek - bilet na dwa miasta
Chorzów Rynek - Chorzów stadion śląski - bilet na jedno miasto
Przy dzisiejszych cenach musiałbym zapłacić 10,20 zł, co nam daje 2 litry paliwa czyli samochodem dojadę z palcem w nosie, co pokazuje irracjonalność dawnego systemu taniej samochodem niż komunikacją miejską. Dzisiaj kasuję bilet godzinny za 4,80 zł.
Oczywiście prawdą jest że przy przejechaniu 2-3 przystanków KM wychodzi drogo, ale dokładanie stref i tańszych biletów nie jest rozwiązaniem ponieważ wprowadzi dodatkowe zamieszanie. Po wprowadzeniu kart ŚKUP ma pojawić dodatkowa taryfa kilometrowa, wtedy będziemy mieli 3 rodzaje taryfy do wyboru.
Wyłączanie ze wspólnego biletu tramwajów jest nonsensem, nam potrzeba w systemie jeszcze pociągów na co najmniej 2 trasach.
A co do podwyżki cen biletów to z tego co pamiętam miało to być powiązane z wprowadzenie kart elektronicznych i bilet elektroniczny miał pozostać bez zmian, natomiast podwyżka miała objąć bilety papierowe. I podwyżka nie została wprowadzona ponieważ nie wprowadzono kart elektronicznych.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Felieton: Strach się bać 2014/08/16 12:43 #147627

Oczywiście punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Jak się ma dostęp do komunikacji częściej jeżdżącej do której idzie dopasować przesiadki to taryfa czasowa "by KZK GOP" jest fajna ale jakbyś tracił swój biletowy czas na oczekiwanie na przesiadkę to z pewnością z takiej taryfy czasowej KZK GOP nie byłbyś zadowolony. Śmiem twierdzić że jest znaczna grupa pasażerów, która ma w nosie jakieś strefy. Jak kupuje bilet to mówi "taki do Katowic poproszę" etc dlatego nie zgadzam się z stwierdzeniem że dodatkowa strefa byłaby jakimś większym zamieszaniem. W gruncie rzeczy kto chce płacić mniej to się tym zainteresuje bo to w jego interesie a kto nie to i tak będzie miał po staremu i gdzie tu jest zamieszanie? Zgadzam się że na weekendy powinna być dodatkowa taryfa.
Co do taryfy kilometrowej to ciekawe czy sygnał gps i internet nie będą się gubić przy wjeździe do takiego dworca podziemnego w Katowicach a co za tym idzie jak odbijesz wyjście z autobusu? Jakiś super rewelacji ze ŚKUPa bym się nie spodziewał. Ja wolę jednak zapłacić za usługę od razu a nie zamartwiać się czy mi odbije przy wyjściu czy nie. Zwłaszcza że mowa o bardzo krótkiej trasie w ścisłym śródmieściu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Felieton: Strach się bać 2014/08/16 20:45 #147632

miras napisał: Moim zdaniem dokładanie stref jest bezzasadne, strefy funkcjonują już tyle lat i wszyscy są do nich przyzwyczajeni dodatkowe zmiany wprowadziłby tylko niepotrzebne zamieszanie.


Tyle, ze tak jak granice miast są w wielu miejscach wyznaczone bez sensu, tak i potem te strefy są bez sensu. Przykład- jedziesz do tych samych Stolarzowic z centrum Bytomia. Autobus linii 20 jedzie tam 32 min, a 135 ledwo 7 min mniej. A różnica w cenie przejazdu to 1,6 zł. Przecież to idiotyzm,bo jedzie się w to samo miejsce, jeszcze kilometrowo bardzo podobną trasą, A potem się okazuje, że ktoś jadący ze Stolarzowic do Bytomia musi kupować bilet miesięczny o 24 zł droższy, jeśli nie chce by skazany na linie kursujące przez Stolarzowicką, kursujące tyle co kot napłakał, jeszcze w W nie jeżdżące w ogóle.

Oczywiście prawdą jest że przy przejechaniu 2-3 przystanków KM wychodzi drogo, ale dokładanie stref i tańszych biletów nie jest rozwiązaniem ponieważ wprowadzi dodatkowe zamieszanie.


Pamiętam, że jak byłem w Niemczech to wszyscy się znakomicie w tym odnajdywali. Efekt tego byłby taki, że w strefach śródmiejskich nie opłacałoby się korzystać z samochodu, a znowu poza śródmieściami strefy bardziej odzwierciedlałyby potrzeby klientów. Zresztą miasta śląskie wyglądają dalej trochę atomowo, więc wątpliwości nie byłyby duże.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: Tomasz ChojnackiolowpbFantus


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.