Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Felieton: Strach się bać

Felieton: Strach się bać 2014/08/13 13:08 #147551

jurda napisał:

miras napisał: ... z kredytu który zaciągnie BPK.


A koszt tego kredytu poniesiemy MY wszyscy płacąc za wodę i ścieki.


Ależ skąd. Koszt tego kredytu oraz późniejsze niemałe koszty utrzymania obiektu poniosą tylko ci, którzy pozostaną w tym mieście.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Felieton: Strach się bać 2014/08/13 13:39 #147554

bardoz napisał: Ależ skąd. Koszt tego kredytu oraz późniejsze niemałe koszty utrzymania obiektu poniosą tylko ci, którzy pozostaną w tym mieście.


Hehehe, tyle, że mi brakuje jednego pytania- ile?

Pytanie, czy koszt utrzymania nowego stadionu będzie znacznie większy niż obecnie istniejącego? Moim zdaniem może być podobny- lub nieco wyższy ze względu tylko na wielkość obiektu i ew. uwarunkowania techniczne.

Co kredytu na budowę- on kiedys zostanie spłacony... Także ok, że miasto będzie musiało go spłacać, czy BPK, ale co gdy go spłaci?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Felieton: Strach się bać 2014/08/13 15:15 #147558

Daro85 napisał: Pytanie, czy koszt utrzymania nowego stadionu będzie znacznie większy niż obecnie istniejącego? Moim zdaniem może być podobny- lub nieco wyższy ze względu tylko na wielkość obiektu i ew. uwarunkowania techniczne.


Koszt utrzymania obiektu będzie znacząco wyższy od obecnego, choćby np. tylko z następującego względu: "W rezultacie, jak podają analizy Warszawskiego Instytutu Studiów Ekonomicznych cena hurtowa prądu, która wynosi dziś około 170 złotych za 1 MWh, w ciągu następnych 10 lat może wzrosnąć do 370 złotych."

biznesalert.pl/vlnka-rachunki-za-prad-beda-coraz-wyzsze/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Felieton: Strach się bać 2014/08/13 15:22 #147559

bardoz napisał: [...] "W rezultacie, jak podają analizy Warszawskiego Instytutu Studiów Ekonomicznych cena hurtowa prądu, która wynosi dziś około 170 złotych za 1 MWh, w ciągu następnych 10 lat może wzrosnąć do 370 złotych."

biznesalert.pl/vlnka-rachunki-za-prad-beda-coraz-wyzsze/

Unia Europejska wspiera poprzez dotacje rozwój komunikacji tramwajowej.
PRZYPADEK?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Felieton: Strach się bać 2014/08/13 16:55 #147561

Pytanie, czy koszt utrzymania nowego stadionu będzie znacznie większy niż obecnie istniejącego? Moim zdaniem może być podobny- lub nieco wyższy ze względu tylko na wielkość obiektu i ew. uwarunkowania techniczne.

Co kredytu na budowę- on kiedys zostanie spłacony... Także ok, że miasto będzie musiało go spłacać, czy BPK, ale co gdy go spłaci?


A co masz dzisiaj do utrzymywania ? Murawę, oświetlenie, odwodnienie i krzywy domek. Reszta to ruina na utrzymanie której nie idą praktycznie żadne pieniądze. Nowy obiekt będzie znacznie większy, dużo większa powierzchnia budynków do utrzymania, lodowisko, basen itd.

Kto utrzyma ten obiekt ? Biedna jak mysz kościelna Polonia ? Przecież Polonia nie ma z czego płacić zawodnikom a co dopiero płacić realną stawkę za korzystanie z porządnego obiektu sportowego. Na inne imprezy nie ma co liczyć, jeżeli przetarg na dokończenie Śląskiego zostanie rozstrzygnięty to będzie gotowy za max 2 lata i wyssie wszystkie imprezy na których da się zarobić a i tak pewnie sam na siebie nie zarobi. Jeśli nawet zostaną jakieś mniejsze imprezy to zauważ że konkurencję mamy dużą.
Taki przykład, Narodowy w Wa-wie. Stadion w nieporównywalnie lepszej sytuacji bo:
- w stolicy
- w 2-milionowym mieście
- w mieście relatywnie bogatym
- posiada swego rodzaju parasol ochronny czyli imprezy rangi krajowej czy międzynarodowej są niejako z założenia planowane na narodowym.

I pomimo tych atutów nie potrafi na siebie zarobić a w najlepszych prognozach będzie oscylował w okolicy 0 czyli się bilansował. A dochody mają jedynie pokrywać bieżące utrzymanie stadionu, tutaj nie trzeba spłacać kredytu na budowę w przeciwieństwie do stadionu miejskiego.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Felieton: Strach się bać 2014/08/13 21:07 #147568

miras napisał: I pomimo tych atutów nie potrafi na siebie zarobić a w najlepszych prognozach będzie oscylował w okolicy 0 czyli się bilansował. A dochody mają jedynie pokrywać bieżące utrzymanie stadionu, tutaj nie trzeba spłacać kredytu na budowę w przeciwieństwie do stadionu miejskiego.


A obecny stadion Polonii się bilansuje? Moim zdaniem jeszcze gorzej to wygląda...
Poza tym argument z cenami prądu jest mocno przesadzony. Bo równie dobrze można grać bez oświetlenia (maszty mogą sobie stać, użyje się ich może z 5 razy w roku). Poza tym nie kumam- piłkarze więcej wody w szatni zużyją? Światło w szatni się będzie dłużej palić? Kibice będą bardziej śmiecić? No to skąd potężny wzrost kosztów utrzymania stadionu?
Ja rozumiem, że usprzątnięcie większej powierzchni kosztuje więcej. Ja rozumiem, że są jakieś drobne awarie i konserwacje. Ale obecny stadion też trzeba kosić, podlewać, naprawiać, krzywy domek też ktoś sprząta. A wielkość murawy się nie zmieni...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Felieton: Strach się bać 2014/08/13 21:20 #147571

Takie porównanie, jak sądzisz czy jest różnica w utrzymaniu mieszkania o pow. 30m2 a domu o pow. 500m2 ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Felieton: Strach się bać 2014/08/14 06:26 #147576

JarJar napisał:

bardoz napisał: [...] "W rezultacie, jak podają analizy Warszawskiego Instytutu Studiów Ekonomicznych cena hurtowa prądu, która wynosi dziś około 170 złotych za 1 MWh, w ciągu następnych 10 lat może wzrosnąć do 370 złotych."

biznesalert.pl/vlnka-rachunki-za-prad-beda-coraz-wyzsze/

Unia Europejska wspiera poprzez dotacje rozwój komunikacji tramwajowej.
PRZYPADEK?


A propos komunikacji miejskiej to ze względu na wybory samorządowo w tym roku wstrzymano podwyżkę cen biletów, ale pewnie już w przyszłym roku ceny wzrosną o ok. 10% (zwyczajowo już tłumaczone inwestycjami i wymianą taboru). Jeśli przyjąć, że podwyżki będą wprowadzane średnio co dwa lata i wyniosą 10%, to po 10 latach wzrost kosztów wynikający z korzystania z miejskiej komunikacji dla mieszkańców Bytomia będzie jednak niebagatelny. Mieszkańcy okolicznych dzielnic będą musieli sporo wyłożyć żeby dotrzeć do Śródmieścia.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Felieton: Strach się bać 2014/08/14 09:17 #147581

bardoz napisał: A propos komunikacji miejskiej to ze względu na wybory samorządowo w tym roku wstrzymano podwyżkę cen biletów, ale pewnie już w przyszłym roku ceny wzrosną o ok. 10% (zwyczajowo już tłumaczone inwestycjami i wymianą taboru). Jeśli przyjąć, że podwyżki będą wprowadzane średnio co dwa lata i wyniosą 10%, to po 10 latach wzrost kosztów wynikający z korzystania z miejskiej komunikacji dla mieszkańców Bytomia będzie jednak niebagatelny. Mieszkańcy okolicznych dzielnic będą musieli sporo wyłożyć żeby dotrzeć do Śródmieścia.


No ale cena wozokm w GOPie jest znacznie bardziej zależna od cen benzyny niż cen prądu.
Generalnie ja mam swoją koncepcję na to jak w ogóle powinny wyglądać ceny przejazdów w KM na Śląsku, bo obecna taryfa strefowa jest miejscami mocno bezsensowna. Chociażby na południe od Bobrka...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Felieton: Strach się bać 2014/08/14 09:43 #147582

Ale mamy taryfę strefowo-czasową, wybierasz co Ci bardziej odpowiada i jedziesz. Bez problemu z Miechowic do Centrum Katowic dojadę za 4,80.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:Felieton: Strach się bać 2014/08/14 11:37 #147587

Mi taryfa i oferta nie odpowiada wiec oczywiscie jade samochodem. Niestety jesli beda podwyzki bez wzbogacenia ofert i to zarowno taryfowej jak i przewozowej to potencjal naszej komunikacji bedzie spadal. Niestety teraz w glowach decydenów jest bez sensowny wyjatkowo kosztowny system ŚKUP, którego koszty zapewnie poniosa pasazerowie w drozszych biletach.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Felieton: Strach się bać 2014/08/14 14:01 #147590

miras napisał: Ale mamy taryfę strefowo-czasową, wybierasz co Ci bardziej odpowiada i jedziesz. Bez problemu z Miechowic do Centrum Katowic dojadę za 4,80.


No dobrze, ale ta sama taryfa utrudnia pewne rzeczy. Przykład- jadę po centrum Bytomia np. z Pl. Akademickiego na Dworzec. Iles tam pojadę, ale autem będę szybciej. Za to zapłacę za to 3,2 a autem jak pojadę to zapłacę jakieś tam niewielkie koszty paliwa, plus parking 1,5 zł. A dlaczego za przejazd na tej odległości płacę tyle samo, co za jazdę np. linią 167 z Szombierek do Stolarzowic przez Stroszek?

Moim zdaniem akurat w Bytomiu w trybie pilnym powinna być wdrożona następująca zmiana. Na terenie ograniczonym przystankami Fałata, Dom Pogrzebowy, Kruszcowa/Zajezdnia/Arki Bożka/Gojny/Szombierki Kopalnia/Łużycka powinno się podróżować za np. 2 zł, ale za to parkingi płatne powinny kosztować 2,5 zł za 1 h. I wtedy byśmy zobaczyli ile faktycznie ludzi korzysta z autobusów i tramwajów ;). Podobne rozwiązanie powinno działać w centrach Gliwic, Katowic, ew. innych miast.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:Felieton: Strach się bać 2014/08/14 16:24 #147592

W trybie pilnym to jest cala komunikacja miejska. Bilet za 2 zl czyli dla studentów frajda za 1zl bilet. Mi sie podoba ale czy nie wiadomo ile % ulgowiczów by jezdzilo na takim tanim bilecie i czy w rzeczy samej sie to utrzyma? Ja mam troche inne pomysly nad wzbogaceniem taryfy w sieci KZK GOP.
1.Chcialbym by przez caly rok (a nie od wielkiego dzwona) na podstawie dowodu rejstr. pojazdu własciciel mógłby podrózowac chociaz z biletem o 50% uldze.
2. wprowadzic bilet rodzinny za np za 10zl, który obejmowal by oplate za przejazd dwóch osób dorosłych oraz nieletnich do 13 rż (oczywiscie na podstawie jakiegokolwiek dokumentu z danymi osobowymi) oraz przejazd w dwie strony - mam w myslach taki powrót biletów dwukrotnego kasowania chociaz jak maja wejsc elektroniczne to moze szloby z góry okreslic trase. np. Stroszek Kop.- WPKiW-Stroszek Kop.
3.osobny bilet miesieczny na dwie strefy sieci KZK GOP oraz osobny bilet miesięczny na trzy strefy.
Żeby nie bylo kombinowania, bilet bylby związany z miejscem zakupu więc dotyczyc mógłby tylko stref od tego miejsca.
4.wprowadzic dodatkowo osobny bilet jednorazowy na tramwaj oczywiscie nieco tanszych niz AT Czy ma to sens? Przy dublowaniu tramwajowych tras przez autobusy takie rozwiązanie byloby protramwajowe.

Narazie tyle co bym widzial w ofercie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:Felieton: Strach się bać 2014/08/14 21:40 #147598

igor napisał: 1.Chcialbym by przez caly rok (a nie od wielkiego dzwona) na podstawie dowodu rejstr. pojazdu własciciel mógłby podrózowac chociaz z biletem o 50% uldze.
2. wprowadzic bilet rodzinny za np za 10zl, który obejmowal by oplate za przejazd dwóch osób dorosłych oraz nieletnich do 13 rż (oczywiscie na podstawie jakiegokolwiek dokumentu z danymi osobowymi) oraz przejazd w dwie strony - mam w myslach taki powrót biletów dwukrotnego kasowania chociaz jak maja wejsc elektroniczne to moze szloby z góry okreslic trase. np. Stroszek Kop.- WPKiW-Stroszek Kop.
3.osobny bilet miesieczny na dwie strefy sieci KZK GOP oraz osobny bilet miesięczny na trzy strefy.
Żeby nie bylo kombinowania, bilet bylby związany z miejscem zakupu więc dotyczyc mógłby tylko stref od tego miejsca.
4.wprowadzic dodatkowo osobny bilet jednorazowy na tramwaj oczywiscie nieco tanszych niz AT Czy ma to sens? Przy dublowaniu tramwajowych tras przez autobusy takie rozwiązanie byloby protramwajowe.

Narazie tyle co bym widzial w ofercie.


przede wszystkim- zmienić okres obowiązywania miesięcznych- że nie na miesiąc kalendarzowy, tylko na miesiac od dnia zakupu!
Pkt.3 do zastosowania przy innym układzie stref- np. w Niemczech wyjazd poza centrum to już przejazd do innej strefy, a na Śląsku jak idioci trzymamy się chaotycznie wyznaczonych granic miast. I tak kolo jeżdżący z Rudy 1 na Karb musiałby kupić bilet na 3 strefy, a ktoś z jadący z Pniowca na ten sam Karb tylko na 2...
Pkt.4 moim zdaniem bez sensu- tramwaje i autobusy tworzą jedną sieć. Nie wiem, czy gdzieś widziałem takie rozwiązanie przy jednym organizatorze, ale rozwiązanie z biletami po niższej cenie dla stref centralnych od razu dyskwalifikowałoby linie przyspieszone. Poza tym tańsze bilety T byłyby krokiem mocno w tył- po pierwsze dlatego, ze ja nie wiem czym się różni przejazd z centrum do Stroszka autobusem od przejazdu tramwajem. Jedzie się +- tyle samo, wygoda podobna, tyle, że ten co musi jechać autobusem (bo mieszka np. na Suchej Górze) albo będzie miał taniej i pójdzie więcej m pieszo, albo drożej i bliżej. Ale on nie będzie nad tym myślał- stwierdzi, ze to chaotyczne i autem pojedzie. Po drugie takie rozwiązanie jest lekko niesprawiedliwe- tramwaje kursują tylko na kilkudziesięciu trasach, a autobusy na kilkuset. Czemu gmina, gdzie tramwajów nie ma ma mieć drożej?

Poza tym KZK mogłoby się uczyć od ZTM Poznań. Tam są ciekawe promocje- np. 13 bilet miesięczny za darmo, albo dłużej ważne bilety dobowe w weekend, albo darmowe przejazdy dla dzieci, jeśli rodzic ma bilet imienny.

www.ztm.poznan.pl/bilety/promocje/

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:Felieton: Strach się bać 2014/08/15 13:49 #147615

Zgadzam się ze bilety okresowe powinny byc na ilosc dni. Co do stref to w sumie do tego co jest mozna by dodac strefe śródmiejską i wtedy własnie taki mega tani bilet w obrębie tej strefy. Tak poza tym to granice miast są proste do ogarnięcia nie tylko dla pasazera ale tez wśród tych ktorzy sprzedaja te bilety. Na koleji bylo prosciej wprowadzic inaczej strefy bo sprzedaz biletów odbywa sie zupelnie inaczej.
Co z uwielbianymi przez pasazerów liniami przyspieszonymi. W kazdej innej aglomeracji takie linie mają osobną taryfe. To taka kwestia sprawiedliwosci o której piszesz w kontekscie tramwajów. Czy sprawiedliwe jest obowiązywanie na liniach przyspieszonych taryfy czasowej? Tramwaje to akurat dla mnie zupelnie inna część sieci KZK GOP bo jak sam zauwazyles nie wszędzie tramwaj jest. Przy jakiejs promocji biletowej na tą trakcje moze mieszkancy wiadomo jakich miast zrozumieliby ze jednak tramwaj byl lepszy i wywalą winowajce. :-)
Inne promocje na biletach tez mile widziane.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: Tomasz ChojnackiolowpbFantus


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.