Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Do kogo te żale? Czyja to wina?

Do kogo te żale? Czyja to wina? 2017/05/02 10:28 #171960

Korzyści wizerunkowe,estetyczne no i większa frekwencja na meczach.Sądze,że na starym stadionie po spadku do 1 ligi ilość widzów tez by drastyczne spadła.A tak mimo spadku,stadion był magnesem ściągającym ludzi na mecze.Nowe szatnie,sale odnowy.Zresztą ja nie jestem kibicem Górnika i nie do mnie te pytania.
Samo zaplecze jest dla piłkarzy,tym ludzi na stadion nie ściągniesz.Gdybys sie interesował sportem to wiedziałbyś,że nowe stadiony przyciągaja ludzi.nawet gdy drużyna gra gorzej to i tak frekwencja na nowym stadionie jest lepsza niż na starym.Jak myslisz dlaczego poznikały stare małe kina w miastach? Bo większość ludzi wolała duże nowoczesne kina.Mimo,ze nie ma tam tej atmosfery ale dzisiaj ludzie chca oglądac filmy(widowiska) w luksusowych warunkach.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Do kogo te żale? Czyja to wina? 2017/05/02 11:05 #171961

georg11 napisał: [...]Samo zaplecze jest dla piłkarzy,tym ludzi na stadion nie ściągniesz.Gdybys sie interesował sportem to wiedziałbyś,że nowe stadiony przyciągaja ludzi.nawet gdy drużyna gra gorzej to i tak frekwencja na nowym stadionie jest lepsza niż na starym. Jak myslisz dlaczego poznikały stare małe kina w miastach? Bo większość ludzi wolała duże nowoczesne kina.Mimo,ze nie ma tam tej atmosfery ale dzisiaj ludzie chca oglądac filmy(widowiska) w luksusowych warunkach.[...].


Wnioski
1. Szatnie, toalety, siłownie, gabinety odnowy, drużyna i w ogóle piłkarze to zbytek. Wystarczy, raz na dwa tygodnie posiedzieć dwie godziny na nowej trybunie za 100 milionów i drzeć się czym jest Legia.
2. Każdy spadek do niższej ligi - to gwarancja większych wpływów za bilety na kolejny nowy stadion.

Z taką potężną wiedzą trzeba kandydować znacznie wyżej niż do UM w Bytomiu. Spróbuj, masz spore szanse.

Co do kin w Bytomiu też masz rację. W latach 70 - tych zamknięto kino Śląsk. W latach 80-tych zaczęto zamykać kina Świt, Pokój, Świt ( w Miechowicach) i Rozbark. Kino Bałtyk zamknięto chyba około roku 2002. Gloria - nie pamiętam. Pamiętam remont.
Powodem ich zamknięcia - jak powszecchnie wiadomo - było otwarcie w 2010 roku Cinema City w Agorze.

Dzięki Georg, że uświadomiłeś nas, jak fatalne mogą być skutki interesowania sie sportem dla kibica PB. Pozostaje mieć nadzieję, że na sporcie Twoje zainteresowania się kończą ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Do kogo te żale? Czyja to wina? 2017/05/02 14:37 #171964

Zwisają mi twoje gadki.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Do kogo te żale? Czyja to wina? 2017/05/02 14:54 #171965

@georg11:
Większa frekwencja tylko na początku - efekt świeżości. Potem już standardowo co najwyżej 2000 widzów. Dla takiej liczby nie warto.
Lodowisko tak, stadion - jeżeli będzie w mieście klub, który się wybije to jeden wspólny - dla obu klubów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Do kogo te żale? Czyja to wina? 2017/05/02 15:54 #171966

Wspólny stadion,ok.Ale pokaż mi klub w tym miescie poza Polonią który może wygenerować 500 ludzi na mecz.Dla kogo ten wspólny stadion?
Pojemność nowego powinna być co najmniej 5 tyś z możliwościa powiększenia,bo nigdy nie wiadomo co sie może przytrafić.11 lat temu też nikt nie przypuszczał,że Polonia awansuje do Ekstraklasy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Do kogo te żale? Czyja to wina? 2017/05/02 20:24 #171968

Czytam i nie wierzę. Ten stadion dla niektórych ma być panaceum na całkowity upadek naszego miasta. Raczej upadek miasta skutkuje brakiem stadionu. Najpierw miasto później stadion. Myślenie odwrotne daje efekty takie jakie widzimy. Zwłaszcza, że ktoś kto uważa, że stadion odbuduje Bytom, nie może mieć równo pod sufitem, a co za tym idzie źle będzie zarządzał miastem poświęcając jego dobro dla dobra wybranej grupy mieszkańców tj. kibiców. Jeszcze jedno. Przyjrzałem się stadionom rywali Polonii .Na przykład Stadion Odry Opole-lepszej od Polonii-5000 widzów.
Może niech Polonia coś zacznie grać, później budujmy jej stadiony.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Do kogo te żale? Czyja to wina? 2017/05/02 20:57 #171969

z wiadomości przekazywanych przez Bytomski wynika, że Bartyla jeszcze ma możliwość odkupić swoje winy i zacząć budowę kompleksu od hali i lodowiska. No to teraz zobaczymy czy Bartyli w ogóle zależało na tym kompleksie czy po prostu miał kompleks by rządzić!!! Wszystkich już wykiwał no i zobaczymy czy będzie chciał chociaż cokolwiek naprawiać czy przez kolejny rok nie będzie robił kompletnie nic, żeby zmienić postrzeganie swojej osoby.

Pytanie:
1) czy Bartyli, ktoś jeszcze wierzy, że chciał postawić stadion, halę i lodowisko ?
2) czy Bartyla zagrał na ludzkich emocjach i niespełnionych marzeniach kibiców, którzy chcieli oglądać mecze w cywilizowanych warunkach a tak naprawdę chodziło mu wyłącznie o zdobycie poparcia rzeszy obecnie wykiwanych kibiców aby tylko wygrać wybory
3) jeśli odpowiedź na pytanie 1 i 2 jest przecząca to co zrobi Bartyla mając pozostawioną furtkę do postawienia hali i lodowiska

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Do kogo te żale? Czyja to wina? 2017/05/02 22:03 #171973

Błażej napisał: @georg11:
Większa frekwencja tylko na początku - efekt świeżości. Potem już standardowo co najwyżej 2000 widzów. Dla takiej liczby nie warto.
Lodowisko tak, stadion - jeżeli będzie w mieście klub, który się wybije to jeden wspólny - dla obu klubów.

Kryterium ilości użytkowników to bardzo dobry pomysł. W ślad za tym oczywiście uznajesz za absurdalne i niepotrzebne takie fanaberie jak budowa linii tramwajowej na trasie obsługiwanej przez liczne autobusy, jakieś nowe przystanki dla nieistniejących pasażerów PKP itp. I słusznie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Do kogo te żale? Czyja to wina? 2017/05/02 23:56 #171976

@Foxbat:

Wytłumaczę to najprościej jak się da.
Polonia Bytom piłkarska jest w 2 lidze (trzeciej klasie rozgrywkowej z wielomilionowym długiem na koncie. To bankrut). Jaki jest sens pakować w bankruta miejskie pieniądze w mieście, w którym bezrobocie jest wysokie na tle innych miast metropolii, wygląd centrum miasta jest tragiczny, a ludzie tutaj po prostu nie chcą mieszkać?
Stadion zachęci do mieszkania?
Kryterium ilości użyłem dlatego, że jedynym beneficjentem stadionu będą piłkarze i kibice. Kibice nie stanowią większości w mieście. Każdy jednak czymś jeździ z punktu A do punktu B. Jedni jeżdzą samochodem inni pociągiem inni tramwajem i autobusem.
Szybka Kolej Miejska to przyszłość nie tylko Bytomia, ale i całej aglomeracji. Korzyści są oczywiste, ale je przytoczę:
1. Lepsze skomunikowanie potencjalnych inwestycji.
2. Podniesienie jakości życia w mieście poprzez większą dostępność i łatwość przemieszczania się.
Jeśli chodzi o linię tramwajową do Miechowic:
1. Zmniejszenie liczby pojazdów na drogach - tramwaje pesa twist mieszczą więcej osób.
2. Zwiększenie dostępności (tramwajem można dojechać do ścisłego centrum miasta.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Do kogo te żale? Czyja to wina? 2017/05/03 00:24 #171977

Miałeś wytłumaczyć a zamieściłeś zamiast tego listę pobożnych życzeń

Uważasz,że pociąg zachęci kogoś do zamieszkania? Przypominam,że mamy rok 2017 a nie 1817 i wynalazek Stephensona zdążył się opatrzeć...
Również mogę powiedzieć,że beneficjentami kolejowo- tramwajowych fanaberii będą jedynie pasażerowie. A nie jest ich wielu.
I nie stanowią większości w mieście. Zupełnie jak kibice
Nie wiem też dlaczego szybka kolej miałaby być przyszłością tego czy innego miasta. Byłeś u wróżki czy masz jakieś badania na ten temat. Bo poczynanie znaczących inwestycji na podstawie obrazu z kryształowej kuli to średni pomysł. na razie Polacy unikają kolei jak mogą (a mieszkańcy naszego regionu sa w czołówce tych uników).
Masz tez jakieś badania dotyczące odcięcia mieszkańców Miechowic od centrum miasta? Czyżby biedacy żyli jak oblężeni w Deir Ezzor Syryjczycy?

Sam teraz widzisz,że frekwencyjna pułapka to paskudne miejsce

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Do kogo te żale? Czyja to wina? 2017/05/03 00:48 #171978

foxbat napisał:

Błażej napisał: @georg11:
Większa frekwencja tylko na początku - efekt świeżości. Potem już standardowo co najwyżej 2000 widzów. Dla takiej liczby nie warto.
Lodowisko tak, stadion - jeżeli będzie w mieście klub, który się wybije to jeden wspólny - dla obu klubów.

Kryterium ilości użytkowników to bardzo dobry pomysł. W ślad za tym oczywiście uznajesz za absurdalne i niepotrzebne takie fanaberie jak budowa linii tramwajowej na trasie obsługiwanej przez liczne autobusy, jakieś nowe przystanki dla nieistniejących pasażerów PKP itp. I słusznie.

Tramwaj do Miechowic jest dzisiaj taką samą fanaberią jak stadion.A realia sa takie,że ani jedno,ani drugie nie powstanie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Do kogo te żale? Czyja to wina? 2017/05/03 01:06 #171979

Wszytko wskazuje na to,że masz rację. Tym niemniej, kiedy ktoś twierdzi, że pomysł budowy stadionu jest do kitu z powodu małej ilości użytkowników a jednocześnie optuje za budową niepotrzebnej linii tramwajowej i nie widzi w tym sprzeczności to zachowuje się niezbyt racjonalnie

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Do kogo te żale? Czyja to wina? 2017/05/03 09:17 #171981

Bo transport to nie tylko własny samochód i parę autobusów na krzyż i drogi. Transport to podstawa miasta, gdy miasto nie jest dobrze skomunikowane w całości to znacznie trudniej o rozwój. Cały obszar KZK GOP cierpi na podobne problemy komunikacyjne, autobusy na długich trasach, brak dobrze skomunikowanych przesiadek 820/830 zamiast SKM. Komfort podróżowania tymi autobusami w wielkim tłoku, w korkach pozostawia wiele do życzenia. Przez co ludzie wybierają coraz częściej samochód i tak powoli korkuje się DTŚ w Katowicach. Wystarczy jedna mała stłuczka i miasto jest sparaliżowane. Podobnie w Bytomiu jest z ul. Chorzowską lub Łagiewnicką i budowa BECETki pomoże na kilka lat.
Nie można budować dróg i obwodnic w nieskończoność. BECETka jest niezbędna z innego powodu - z powodu słabego skomunikowania Szombierek i Łagiewnik - do centrum prowadzi tylko jedna droga.
Bytom staje się częścią metropolii, a stolicą czy tego chcemy czy nie będą Katowice. Poprawienie skomunikowania z tym miastem jest szansą dla Bytomia ze względu na tanie mieszkania. Połączone z łatwym i szybkim dojazdem do Katowic są w stanie przekonać studentów, pracowników do osiedlenia się w Bytomiu jeżeli suma dojazd + wynajem (opłaty) będzie niższa niż mieszkanie w samych Katowicach.
Dodatkowo aby zachęcić do zamieszkania dobrze jest tchnąć życie w centrum miasta, aby rynek w Bytomiu stał się równie, a może nawet i bardziej atrakcyjny niż ten w stolicy województwa. Nie są to pobożne życzenia, trzeba jednak co najmniej kilka lat ciężkiej i żmudnej pracy u podstaw i dobrego wykorzystania środków na rewitalizację.

Szkoda, że tematem numer jeden stał się stadion, a nie to co naprawdę ważne, czyli próba uratowania upadającego miasta.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Do kogo te żale? Czyja to wina? 2017/05/03 10:43 #171982

foxbat napisał: Miałeś wytłumaczyć a zamieściłeś zamiast tego listę pobożnych życzeń

Uważasz,że pociąg zachęci kogoś do zamieszkania? Przypominam,że mamy rok 2017 a nie 1817 i wynalazek Stephensona zdążył się opatrzeć...
Również mogę powiedzieć,że beneficjentami kolejowo- tramwajowych fanaberii będą jedynie pasażerowie. A nie jest ich wielu.
I nie stanowią większości w mieście. Zupełnie jak kibice
Nie wiem też dlaczego szybka kolej miałaby być przyszłością tego czy innego miasta. Byłeś u wróżki czy masz jakieś badania na ten temat. Bo poczynanie znaczących inwestycji na podstawie obrazu z kryształowej kuli to średni pomysł. na razie Polacy unikają kolei jak mogą (a mieszkańcy naszego regionu sa w czołówce tych uników).
Masz tez jakieś badania dotyczące odcięcia mieszkańców Miechowic od centrum miasta? Czyżby biedacy żyli jak oblężeni w Deir Ezzor Syryjczycy?

Sam teraz widzisz,że frekwencyjna pułapka to paskudne miejsce


Sam pociąg nie zachęci kogoś do zamieszkania, ale przemyślny transport publiczny z resztą miasta jak najbardziej.
Chyba, że termin "pociąg" jak przystaje na tubę propagandową specjalisty od zadłużania czego się dotknie, definiujesz jako "skłonność", "upodobanie" do siedzenia raz na dwa tygodnie przez dwie godziny na trybunie za 100 mln bez zawodników na murawie i darcia mordy na temat czym jest Legia.
www.propertyjournal.pl/7-cech-dobrej-lok...-kupujac-mieszkanie/
Poza tym miasta zawsze rozwijały się przy szlakach komunikacyjnych, nie przy łąkach gdzie jacyś grajkowie kopali piłkę przy akompaniamencie pijackich piosenek o najstarszym zawodzie świata.

Równie dobrze możesz przekonywać, że pasażerów jest mniej niż kibiców, tak samo jak to, że już za 2 miesiące Polonia zagra o 1 miejsce na Mundialu na stadionie w Deir Ezzor.

Tramwaje na Śląsku przewożą rocznie 100 000 000 pasażerów.
Procent pracy eksploatacyjnejj dla Bytomia wynosi 14,6%. Co stanowi 14 600 000 pasażerów rocznie. 14.6 mln /365 daje 40 000 pasażerów dziennie na same tramwaje w Bytomiu.
Wobec 800 kibiców i to dwóch drużyn na meczu rozgrywanym co 2 tygodnie mamy (14 x 40 000) 560 000 osób korzystających w Bytomiu z komunikacji tramwajowej. Średnio z jednej drużyny to 400 kibiców wobec 560 000 pasażerów w dwa tygodnie.
To proporcja rzędu 1 kibic PB vs.14 000 pasażerów w tramwajach w Bytomiu.
pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_w_konurba...no%C5%9Bl%C4%85skiej
www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/tr...przyszlosc-3164.html

Jak widzisz, Twój wywód doskonale potwierdza znany wszystkim fakt iż, ludzie z silnymi inklinacjami budowy kompleksu dysponują specyficzną wiedzą potwierdzającą teorię wysokich lotów doktora Strosmayera.
Ponoć dla MIG-a 25 pułap wynosi 25 000 m i wszelkie latające ptactwo zostawia daleko w tyle.
samoloty.ovh.org/mig-25.html

Wróżki i wróżenie z kuli pozostaw znanemu w kraju sztukmistrzowi, który z rad owych korzystał już w 2012 roku i poniższymi słowy fakt ów publicznie ujawnić raczył :
„Wiem nie tylko co trzeba zrobić w Bytomiu, ale jak to osiągnąć”
www.henrykbonk.pl/archiwum/pdf/Gazeta_okreg3.pdf
Chyba w to wierzył, bo z premedytacją i świadomie przecież by nie kłamał.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Do kogo te żale? Czyja to wina? 2017/05/03 11:58 #171983

Sęk w tym, że aby porównanie było adekwatne musiałbyś podać liczbę pasażerów, którzy korzystać będą z nowej linii. Tymczasem bierzesz całe miasto. Czy ktoś prowadził jakieś badania ukierunkowane na ustalenie ilu byłoby chętnych?
Nic o tym nie słyszałem. zamiast tego jedynie zaklęcia, które można krótko podsumować jako wishful thinking.
Miasta rozwijały się przy szlakach komunikacyjnych. To prawda. Tyle,ze czasy Union Pacific minęły i to dosyć dawno temu.


Błażej - nigdy nie pomyślałbym,że rozwiązanie bolączek komunikacyjnych regionu tkwi w budowie kilku kilometrów linii tramwajowej w Bytomiu. Genialnie proste. Poważnie mówiąc to co proponujesz to leczenie ręki człowiekowi z chorobą płuc. Miechowice są akurat z resztą miasta dobrze skomunikowane. Kolej natomiast to problem opisywany już wielokrotnie, nie mam ochoty tych wszystkich wywodów powtarzać. Ślązacy póki co unikają tego środka transportu i nic nie wskazuje na to aby miało się to szybko zmienić.

A MiG-25 to wyjątkowo piękny samolot aczkolwiek odnajdujący się w zupełnie innej roli, niż ta do której go zaprojektowano

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: olowpbFantus


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.