Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Koniec marzeń o szybkiej kolei Pyrzowice-Katowice

Koniec marzeń o szybkiej kolei Pyrzowice-Katowice 2014/03/31 21:40 #142406

Jeszcze w lutym cieszyły nas informacje o kontynuowaniu działań na rzecz budowy szybkiej kolei Katowice – Pyrzowice przez Bytom. Pierwsze rozmowy o niej miały miejsce w 2008 roku. Niestety, opór części lokalnych społeczności wydłużył proces projektowania do granic absurdu. Ale co się stało, że dowiadujemy się dziś, że projekt zarzucono? Czy można powiedzieć, że wygrali lobbyści z Tarnowskich Gór i Zawiercia, bo to ta trasa zostanie wybudowana? To ogromna strata dla Bytomia i okolicznych miast, bowiem szybka kolej to nie tylko szansa na sprawny dojazd do lotniska i do Katowic. To również szansa na rozwój naszego miasta. Ale o te szanse trzeba było ciągle walczyć i tej walki prezydenta Bytomia zabrakło.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Koniec marzeń o szybkiej kolei Pyrzowice-Katowice 2014/03/31 22:18 #142410

Co za manipulacja, az w głowie sie nie mieści to bedzie kolej Bytom - Pyrzowice (lepiej dla nas) o statucie (?) szybkiej kolei. Proszę lepiej sie wypowiedzieć na temat wypocin dotyczących muzeum śląskiego, Hali NOSPR, czy działaniach Godlewskiego w "Parku Śląskim" bo to zdaje sie Pańscy koledzy partyjni?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Koniec marzeń o szybkiej kolei Pyrzowice-Katowice 2014/03/31 22:34 #142414

1. Był Pan jedynym prezydentem, który nie sprzeciwił się przebiegowi trasy przez swoje miasto, mimo że jej przebieg marginalizował jeszcze bardziej dworzec główny.
2. Przebieg na terenie Bytomia powodował, iż około 100 rodzinom groziło wywłaszczenie.
3. Pan nie miał nawet odwagi, żeby powiadomić mieszkańców o takowej inwestycji.
4. Zainteresowani mieszkańcy zorganizowali spotkanie z projektantem kolejki w UM. Pański zastępca na tym spotkaniu z uśmiechem na twarzy powiedział nam, że to nie problem UM ale nasz. Tutaj chciałbym podziękować za wielkie wsparcie jakiego udzielił nam Pan przez swojego zastępcę.
5. Absurdem było działanie projektanta (a raczej firmę przez niego wynajętą), który bez pozwoleń wchodził na tereny należące do wspólnoty mieszkaniowej i dokonywał odwiertów. Natomiast sam projektant nie potrafił uzupełnić dokumentacji i dzięki temu faktu RDOŚ nie wydał decyzji środowiskowej.

Walczyć to trzeba było o modernizację linii do TG i dalej do lotniska, przy dobrych decyzjach już dzisiaj cała linia przynajmniej do TG byłaby zmodernizowana.
A tak, partia z której ramienia Pan startował rozwaliła: Koleje Śląskie, Stadion Śląski, kolej do Krakowa, w Jastrzębiu-Zdrój kolej zaorała, i zmarnowała 7 lat na linię Katowice-Pyrzowice.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Koniec marzeń o szybkiej kolei Pyrzowice-Katowice 2014/03/31 23:21 #142416

Poza tym większa szansa na rozwój miasta jest jak juz linia przez TG, która ponownie uwolni tereny pokopalniane, pozwoli zostawić miliony w budżecie wojewódzkim (co z tego, jak Pańscy koledzy przeje..Ali już setki milionów...) i jest korzystniejsze dla naszego miasta.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Koniec marzeń o szybkiej kolei Pyrzowice-Katowice 2014/04/01 21:55 #142470

Nie odrzuca się przy "pierwszym czytaniu" inwestycji, która stwarza możliwość rozwoju miasta, zwłaszcza że na tym etapie. Warto wspomnieć też, planowane było odgałęzienie (druga linia) do Gliwic, przez nasz dworzec.
Nie uważam, aby przed ostatecznymi decyzjami, także co do przebiegu linii, winno się informować mieszkańców. I nie jest to kwestia odwagi, lecz odpowiedzialności.
Jaka jest prawda, to wie projektant. Szkoda, że nikt nie przypomina przy tej okazji obstrukcji w wykonaniu części lokalnych społeczności...
A projekt jest ponadpartyjny. Świadczą o tym starania posła Jerzego Polaczka, z PiS.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Koniec marzeń o szybkiej kolei Pyrzowice-Katowice 2014/04/01 22:19 #142471

I był to zły projekt od samego początku. Arogancki, robiony przeciwko ludziom - tym w Bobrownikach i tym w Bytomiu.

Wszystkie głosy osób, którze mają pojęcie o kolei jakie słyszałem, mówiły że ten projekt to błąd.

Pana Koja pomysł na rozwój kolei w Bytomiu polegał w skrócie na zamianie głównego, idealnie skomunikowanego dworca w galerię handlową (tzw. centrum przesiadkowe) i budowa nowego dworca w szczerym polu. Jeżeli to ma być strategia rozwoju kolei w naszym regionie to ja wysiadam.

Zamiast rozwoju kolei regionalnej, aglomeracyjnej mieliśmy mieć katowicką fanaberię z przystankiem (zapewne z blachy falistej) w pipiduwie Bytomia. Genialne!

Cieszę się, że podjęto w końcu racjonalne decyzje (remont linii przez TG). Szkoda tylko, że wpakowano ch. wie ile pieniędzy w lansowanie i projektowanie tego poronionego pomysłu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Koniec marzeń o szybkiej kolei Pyrzowice-Katowice 2014/04/01 23:42 #142476

Ależ i nic się nie stało bo przecież nadal mamy trasę przez Bytom i nawet lepiej bo i linia ożywi nasz dworzec który jest teraz remontowany , panowie tylko spokojnie :))Byle tylko zabrali się do robot.Pan Koj patrzy tylko komu by utrzeć nosa widząc w tym jakąś klęskę a to moim zdaniem na dobre wyjdzie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Koniec marzeń o szybkiej kolei Pyrzowice-Katowice 2014/04/02 07:11 #142479

Piotr Koj napisał: Nie odrzuca się przy "pierwszym czytaniu" inwestycji, która stwarza możliwość rozwoju miasta, zwłaszcza że na tym etapie.


Jakie pierwsze czytanie ? To już był ostateczny projekt.

Piotr Koj napisał: Warto wspomnieć też, planowane było odgałęzienie (druga linia) do Gliwic, przez nasz dworzec.


Co z tych planów wyszło to wiemy doskonale a szczególnie studenci dojeżdżający koleją do Gliwic, gdyby jednak Pan nie wiedział to poinformuję że linia Bytom-Gliwice została skasowana dla ruchu pasażerskiego.

Piotr Koj napisał: Nie uważam, aby przed ostatecznymi decyzjami, także co do przebiegu linii, winno się informować mieszkańców. I nie jest to kwestia odwagi, lecz odpowiedzialności.


Jeszcze raz napiszę, że to była ostateczna decyzja projekt z tym przebiegiem został wysłany do RDOŚu z prośbą o akceptację. Rozumiem, że chciał Pan nas poinformować po fakcie wydania decyzji środowiskowej i rozpoczęciu budowy ? To nie ma nic z odpowiedzialnością, jest to typowy przykład Pana tchórzostwa.

Piotr Koj napisał: Szkoda, że nikt nie przypomina przy tej okazji obstrukcji w wykonaniu części lokalnych społeczności...


Mieszkańcy gminy Bobrowniki, nauczyli się przy okazji budowy autostrady A1, jak działa prawo w naszym kraju. Tym razem nie dali sobie "w kaszę dmuchać" i wytknęli projektantowi wszystkie błędy zgłaszając do takowe do RDOŚ. Od dwóch lat RDOŚ prosi projektanta o uzupełnienie dokumentacji i jak wiemy nadal tego nie zrobił, pamiętajmy, że jest to projekt który Pan poparł.

Piotr Koj napisał: A projekt jest ponadpartyjny. Świadczą o tym starania posła Jerzego Polaczka, z PiS.


Poseł Polaczek jest z Piekar więc naturalnie że chciał takiego przebiegu. Tylko, że w Piekarach praktycznie żaden budynek mieszkalny nie byłby wyburzony. A w Bytomiu gdzie mamy dworzec i infrastrukturę kolejową mamy dla jego zachcianki wyburzyć domy i wysiedlać około 100 rodzin ? Pan także poparł ten fakt.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Koniec marzeń o szybkiej kolei Pyrzowice-Katowice 2014/04/02 07:46 #142480

Zamiast linii za niemałe pieniądze przez pola i przystanku na zad***u będziemy mieć mam nadzieję wyremontowaną linię i dworzec wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą znajdujący się w samym centrum miasta co powinno akurat być dużym plusem a że dojazd do samego lotniska będzie trochę dłuższy to nikomu to nie powinno robić większego problemu (osoby zainteresowane po prostu będą musiały trochę wcześniej wyjść z domu i tyle). Jestem zwolennikiem szybkiej kolei miejskiej, która przy okazji dojedzie do lotniska niż linii, która omija centra miast i wozi tylko pasażerów portu lotniczego, bo tych może być po prostu za mało żeby była ona rentowna. Teraz wg mnie władze miasta powinny się skupić na tym, aby wyremontowany został także dworzec z zewnątrz oraz cała hala peronowa, aby dworzec ten stał się jedną z wizytówek miasta i najważniejsze aby przez Bytom przejeżdżało jak najwięcej pociągów. Odrębna sprawa wciąż do załatwienia to dobra wspólna taryfa biletowa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Koniec marzeń o szybkiej kolei Pyrzowice-Katowice 2014/04/03 04:21 #142519

ha ha.oby nam ta linia i te inwestycje nie odjechały do Zawiercia.Tak jak ta linia przez Piekary.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Koniec marzeń o szybkiej kolei Pyrzowice-Katowice 2014/04/03 19:53 #142553

Jakby kolej na lotnisko miała odjechać do Zawiercia w planach byłby tylko remont/odbudowa linii kolejowej 182 od strony Zawiercia a nie także od strony Tarnowskich Gór. Ideałem byłyby dwa połączenia okrężne Katowice --> Zawiercie --> Tarnowskie Góry --> Bytom --> Katowice i Katowice --> Bytom --> Tarnowskie Góry --> Zawiercie --> Katowice.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: olowpbFantus


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.