Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT:

Węzeł przesiadkowy w Bytomiu coraz bliżej? Właśnie ogłoszono przetarg na jego budowę! 2020/10/14 13:58 #193267

Tak się zastanawiam czy my potrafimy mierzyć siły na zamiary. Stadion na wypasie bo przecież wrócimy do Premier League PL bo tam jest nasze miejsce, centrum przesiadkowe środku miasta na pełnym wypasie (no prawie).
Czy ktoś zadał sobie pytanie kto tam będzie się przesiadał ? Przyjezdni z pociągu ? Z komunikacji międzynarodowej ? Szczerze wątpie. Ilu ich będzie. Wydaje mi się, że jeśli ktoś jedzie do centrum by przesiąść się na autobus dajmy na to do Katowic to przyjeżdża z zasady w punkt lub kilka minut przed. To nie jest CP na obrzeżach miasta gdzie mamy podróżnych z Flixbusa z Gdańska, Szczecina czy Dortmundu i oni muszą czekać 2 h na autobus do Wojkowic czy Pyskowic.
Uważam, że powinniśmy zejść na ziemię, zburzyć obecne perony i postawić nowoczesne, obudowane wiaty z tablicami online, strefę małego gastro, parking na auta, rowery i strefę Kiss & Ride.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Węzeł przesiadkowy w Bytomiu coraz bliżej? Właśnie ogłoszono przetarg na jego budowę! 2020/10/15 18:28 #193270

To w końcu te centra przesiadkowe mają sens w centrach miast, czy na obrzeżach?
Pytanie prawdopodobnie retoryczne, bo wydaje się, że zależy to od organizacji komunikacji w danym mieście (w naszym przypadku "metropolii"). A że ZTM bardziej dezorganizuje niż organizuje to wygląda tak jak wygląda.
Boli, że prezydent nie realizuje swoich założeń programowych dotyczących komunikacji miejskiej, które zawarł w ogłoszonym w czasie kampanii programie:

[...]
MIASTO SPRAWNEJ KOMUNIKACJI

- Dostosowanie komunikacji publicznej do potrzeb mieszkańców, weryfikacja rozkładów jazdy;
- Polepszenie taboru autobusowego i tramwajowego jeżdżącego na terenie Bytomia i okolic;
- Zwiększenie nakładów finansowych na remonty dróg i chodników oraz infrastruktury drogowej;
- Modernizacja sieci tramwajowych;
- Wsparcie budowy miejsc parkingowych, ułatwiających korzystanie z komunikacji publicznej;
- Zwiększenie liczby miejsc parkingowych na bytomskich osiedlach w porozumieniu ze spółdzielniami mieszkaniowymi.
[...]
Źródło: bytomski.pl

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Węzeł przesiadkowy w Bytomiu coraz bliżej? Właśnie ogłoszono przetarg na jego budowę! 2020/10/15 19:10 #193274

Mając na uwadze obecną sytuację w Bytomiu, Polsce czy na świecie, gdzie najzwyczajniej brakuje pieniędzy na wszystko zastanawiam się jak prezydent chciał lub nadal chce wpłynąć na zmianę taboru autobusowego/ tramwajowego czy zmiany w rozkładach. Poprawcie mnie jeśli się mylę ale są to zadania metropolii czy ZTMu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Węzeł przesiadkowy w Bytomiu coraz bliżej? Właśnie ogłoszono przetarg na jego budowę! 2020/10/18 01:32 #193279

Mając na uwadze obecną sytuację w Bytomiu, Polsce czy na świecie, gdzie najzwyczajniej brakuje pieniędzy na wszystko

Oszczędności na jakie Bytom może się pokusić w perspektywie komunikacji miejskiej to oszczędności na płaconych kilometrach od realizowanej usługi przewozowej co z punktu widzenia pasażera = mniejsza częstotliwość kursowania i dłuższe oczekiwanie na przystanku. W niektórych przypadkach to utrata połączenia i wymuszona przesiadka jak np jak to było z linią 280

zastanawiam się jak prezydent chciał lub nadal chce wpłynąć na zmianę taboru autobusowego/ tramwajowego czy zmiany w rozkładach. Poprawcie mnie jeśli się mylę ale są to zadania metropolii czy ZTMu.

Oficjalnie za komunikacje odpowiada ZTM ale ten wypełnia wolę gmin więc prezydent gdyby miał odpowiednią wiedzę w tym temacie (w co wątpię) może zawsze o coś merytorycznie wnioskować do ZTMu. Na zmiany w taborze tramwajowego nie bardzo bym liczył bo wynika on wprost z monopolu jednej firmy i jej własnych inwestycji w tabor. Natomiast kwestia taboru autobusowego wynika z przeprowadzanych postępowań przetargowych, to co obecnie jeździ obejmuje czasowa umowa po której zakończeniu z pewnością ZTM ogłosi nowe postępowania stawiając odpowiednie wymagania dotyczące potencjału technicznego. Ubolewam że prezydent miasta tak słabo zareagował na kontrole ITD kiedy okazało się że 70% skontrowanych autobusów zostało bez dowodów rejestracyjnych. Tak na marginesie skontrolowano bardzo mało autobusów z 10 czy 12 (w stosunku do ilości jaka przewija się przez bytomski dworzec). Prezydent dał plamę powinien żądać kontroli stanu autobusów co tydzień a ZTM dopilnować by do kontroli szły autobusy zakontraktowane w podpisanych umowach (tak by trupy/jeżdżące złomy, nie były ukrywane) Myślę że do 3 miesięcy wszystkie zakontraktowane w obowiązujących umowach, autobusy były skontrolowane.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Robert CzykielGhost
Bytomski.pl - 2019 - Wszelkie Prawa Zastrzeżone