Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Re:Rozkopali Katowicką i wszystko stoi w miejscu

Rozkopali Katowicką i wszystko stoi w miejscu 2019/05/24 20:26 #184728

Czytając forum dzięki Wam zauważyłem problem, pojechałem na miejsce i opisałem sprawę. Udało się dotrzeć do urzędników i jest reakcja. Szkoda, że Kostka Bauma zostaje, ale przynajmniej władza wie, że mieszkańcy obserwują temat i nie zaakceptują takiej fuszery...

www.facebook.com/BytomGP/posts/808345546225667?__tn__=K-R

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rozkopali Katowicką i wszystko stoi w miejscu 2019/05/26 21:30 #184740

71hanysek napisał: Z tego "mądrego" tekstu zamieszczonego na oficjalnej stronie UM wynika że MZDiM zajął się problemem po interwencji mieszkańców.To chyba jakaś kpina.Największy remont w mieście pod egidą miejskiej spółki a ONI interweniują po uwagach mieszkańców???Tam przez 24h na dobę powinien stać cieć i pilnować czy wszystko idzie zgodnie z założeniami.

Oj już tak nie narzekaj :P
Jest przynajmniej progres bo zaczęli działać a nie udawać, że problemu nie ma.

I bardzo rozbawił mnie ten tekst w komunikacie:

Warto podkreślić, że na nawierzchnie wykonane w ramach przebudowy ul. Katowickiej zostaną udzielone gwarancje przez wykonawców.

I co z tego, że będą gwarancje jak się ich wykonania doprosić nie będzie można?
Podstawowych prac nie potrafią wykonać, a co tu mówić o jakiś gwarancjach.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rozkopali Katowicką i wszystko stoi w miejscu 2019/05/27 13:56 #184752

Gdzieś w komentarzach wyczytałem,że kładzie to maszyna i stąd te uszkodzenia, wczoraj byłem zobaczyć tam na 1m2 przypada albo uszkodzenie albo kostka się zapada. Tragedia!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rozkopali Katowicką i wszystko stoi w miejscu 2019/05/28 08:48 #184763

Co z tym miastem jest nie tak ... że firmy które tu coś robią zawsze muszą coś spierd*** Jakaś choroba?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:Rozkopali Katowicką i wszystko stoi w miejscu 2019/05/28 09:16 #184764

No to maszynę trzeba oddać na serwis. Gwarancyjny.

Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rozkopali Katowicką i wszystko stoi w miejscu 2019/06/02 16:09 #184803

borutaPB napisał: Co z tym miastem jest nie tak ... że firmy które tu coś robią zawsze muszą coś spierd*** Jakaś choroba?

Może w gówniany sposób skonstruowane umowy z wykonawcami, które w żaden sposób nie chronią interesów Miasta.
Czyi de facto ludzie w miejskich instytucjach.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rozkopali Katowicką i wszystko stoi w miejscu 2019/06/02 21:47 #184805

trochę poboczny temat ale po remoncie Katowickiej ZBM czy tam inna spółka miejska wyremontuje tj. dociepli budynki akurat na Katowickiej co z pewnością choć trochę podniesie estetykę tej ulicy. Wszystko by było fajnie ale prawdopodobnie pomimo modernizacji budynki nie zostaną podpięte pod sieć centralnego ogrzewania. Jeśli tak będzie to zdecydowanie będzie to ogromną porażką bo przy termomodernizacji można się również było pozbyć palenisk na węgiel a co za tym idzie obniżyć niską emisję. Centrum miasta mamy tak zadymione, że przy każdej takiej termomodernizacji powinno się wręcz na siłę podłączać budynki do sieci CO. Ja wiem, że odezwie się masa ludzi dla których palenie słabym węglem, płytami meblowymi i w starych piecach to jest podstawa egzystencji (widać kto rozbija stare meble przy śmietnikach a płyty bierze do piwnicy) ale jak mamy na poważnie walczyć z niską emisją to z pewnością przy udziale takiego molocha jak ZBM czy Bytomskie Mieszkania bo właśnie w tych zasobach znajduje się najwięcej palenisk. Nie może być wytłumaczeniem, że węgiel jest tańszy niż CO bo tak nie jest a tani węgiel to najczęściej jest ten kradziony z usypów i pokątnie kupowany.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rozkopali Katowicką i wszystko stoi w miejscu 2019/06/03 14:07 #184807

Marcin jeśli by mieli podpinać CO to musieli by kłaść instalację teraz, a nie jak przeprowadzą remont i potem rozkopią na nowo.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rozkopali Katowicką i wszystko stoi w miejscu 2019/06/04 21:54 #184815

Budynki przylegają do siebie.Można c.o. prowadzić piwnicami. Przy okazji je osuszy!:woohoo:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:Rozkopali Katowicką i wszystko stoi w miejscu 2019/06/10 17:46 #184838

bytom.naszemiasto.pl/artykul/tramwaje-po...,artgal,t,id,tm.html

Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:Rozkopali Katowicką i wszystko stoi w miejscu 2019/06/16 16:59 #184894

Co tam słychać na katowickiej?
Całkiem niepostrzeżenie minął drugi miesiąc od dnia, kiedy według Biedowołosza miała być gotowa.
www.bytom.pl/rozmowy-z-mieszkancami-ul-katowickiej

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:Rozkopali Katowicką i wszystko stoi w miejscu 2019/06/16 18:25 #184896

Foxbat, a Ty którym jesteś nazwiskiem na liście najemców, którzy otrzymali mieszkanie komunalne poza kolejnością?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:Rozkopali Katowicką i wszystko stoi w miejscu 2019/06/16 22:08 #184900

Zapewne Foxbat nie potrafił nawet tego sobie załatwić.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Re:Rozkopali Katowicką i wszystko stoi w miejscu 2019/06/17 18:02 #184904

Najwyraźniej temat stal się nieprzyjemny.
"Stop katowickiej w samorządach".

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Rozkopali Katowicką i wszystko stoi w miejscu 2019/06/19 00:11 #184916

Witam wszystkich po długiej nieobecności.
Nie wspominając samego remontu, chciałbym zauważyć , że śmietniki są non stop przepełnione, na "placu budowy" częściej widać sportowców grających w siatkówkę przez ogrodzenie, lub pijących piwo na paletach kostki brukowej niż samych remontujących. Nie wspomnę też o tym że każdy plac budowy powinien być ogrodzony i zabezpieczony przed dostępem osób postronnych. O samej jakości wykonania robót też lepiej nie wspominać. A o czym chciałbym wspomnieć? Że dość dawno temu, ale chyba nadal jest to aktualne, znalazłem na internecie projekt przebudowy ul. Katowickiej. Dla zainteresowanych część wydaje mi się najważniejsza odnośnie wyglądu ul. Katowickiej:

Ogólna charakterystyka obiektu objętego modernizacją w ramach zadania pn.: "Modernizacja torowiska tramwajowego w Bytomiu w ul. Katowickiej na odcinku od Pl. Sikorskiego do ul. Siemianowickiej".

W ramach zadania przewidziano poprowadzenie ruchu pojazdów kołowych oraz pojazdów szynowych tym samym pasem ruchu. W związku z tym, na całej długości projektowanego odcinka dostosowano geometrię jezdni do geometrii torów. Wprowadzono także stały rozstaw osiowy torów wynoszący 2,90 m. W wyniku korekty promieni łuków, zlikwidowano odcinki łukowe o zmiennej krzywiźnie. Spowodowało to jednak nieznaczne przesunięcia osi torów w płaszczyźnie poziomej w obrębie łuków poziomych. Z uwagi na fakt, że torowisko wykonane ma być w technologii płyt wielkogabarytowych, koniecznym było utrzymanie równoległości torów na łukach, dlatego projektowane promienie torów na poszczególnych łukach różnią się o wartość rozstawu osiowego.
W ramach realizacji przewidziano również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego wraz z trakcją tramwajową. W związku ze zmianą geometrii krawężnika zmieniono lokalizację wpustów ulicznych.
Zaprojektowano nowe miejsca postojowe, ścieżkę rowerową oraz elementy zieleni w postaci donic z drzewami.
Tor zaprojektowany został jako bezstykowy z zastosowaniem urządzeń wyrównawczych, a nawierzchnia stalowa torów - z szyn typu 60R2.
Założenie prowadzenia ruchu pojazdów szynowych i pojazdów kołowych jednym przekrojem jezdni wymaga zastosowania konstrukcji nawierzchni do tego dostosowanej. Podczas procesu projektowania szczególną uwagę zwrócono na trwałość i szczelność konstrukcji. W ramach realizacji zaprojektowano odporną na intensywne obciążenia dynamiczne i statyczne, bezutrzymaniową nawierzchnię o wydłużonym okresie żywotności. Zaprojektowano mocowanie szyn zapewniające szczelność konstrukcji, odporność na penetrację wody i co ważne w ciężkich warunkach eksploatacyjnych – sprężyste przenoszenie obciążeń od przejazdu pojazdów szynowych. Konstrukcja torowiska bezpodsypkowego zaprojektowana została jako zintegrowana nawierzchnia torowo-drogowa z ciągłym sprężystym mocowaniem szyn masą zalewową na bazie poliuretanu w kanałach szynowych prefabrykowanych płyt torowych. Obszar międzytorza zabudowany zostanie przy pomocy prefabrykowanych płyt żelbetowych o wymiarach dostosowanych do rozstawu osi torów. Niemalże pełna prefabrykacja elementów nawierzchni torowej wpłynie korzystnie na harmonogram prac i skróci czas realizacji zadania. Połączenia pomiędzy prefabrykatami wypełnione zostaną elastyczną masą zalewową zapewniającą prawidłową pracę płyt nawierzchni. Na całej szerokości torowiska, zarówno pod płytami torowymi jak i międzytorowymi zaprojektowano wibroizolacyjną matę podpłytową, która zapewni skuteczną ochronę przed drganiami i wibracjami wywołanymi przez poruszający się tabor. Ma to ogromne znaczenie ze względu na małą odległość zabudowy mieszkalnej i użytkowej w obrębie trasy. Zabudowę pomiędzy płytą torową a krawężnikiem kamiennym należy wykonać w formie nawierzchni z kostki kamiennej 9x11cm.

Wykonanie robót obejmuje modernizację torowiska tramwajowego w technologii zintegrowanej nawierzchni torowo-drogowej, której warstwy konstrukcyjne wymieniono poniżej:
1. Nawierzchnia stalowa torów z szyn 60R2 mocowana za pomocą elastycznej masy zalewowej na bazie poliuretanu w kanałach szynowych płyt torowych.
2. Elementy wypełniające kanały szynowe, zmniejszające zużycie masy zalewowej mocującej szynę.
3. Elementy do regulacji położenia szyny w płaszczyźnie pionowej i poziomej.
4. Ciągła sprężysta przekładka podszynowa z elastomeru na bazie poliuretanu.
5. Prefabrykowane wielkogabarytowe żelbetowe płyty torowe z betonu C45/55 z ukształtowanymi kanałami szynowymi dla rozstawu 1435 mm.
6. Wibroizolacyjna mata podpłytowa z materiału poliuretanowego.
7. Warstwa wyrównawcza z kruszywa łamanego 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie.
8. Podbudowa z kruszywa łamanego 31,5/63 stabilizowanego mechanicznie.
9. Geowłóknina separacyjna.
10. Warstwa odcinająca z piasku.

Torowisko w systemie zintegrowanej nawierzchni torowo-drogowej zaprojektowano na długości~ 800 metrów torowiska dwutorowego, płyty torowe zostaną ułożone na długości ok. 1 600 mtp wraz z płytami międzytorza na długości 800 mb.
Nawierzchnię z płyt granitowych z powierzchnią górną płomieniowaną na całym odcinku wraz częścią jezdni z wyłączeniem skrzyżowania z ul. Chorzowską dł. ~100 mb. Na skrzyżowaniu nawierzchnia torowiska betonowa z dowiązaniem do tarczy skrzyżowania za pomocą warstw bitumicznych.


Modernizacja obejmuje cały przekrój drogi prowadzącej zarówno ruch kołowy jak i ruch pojazdów szynowych. Obszar zewnętrzny poza płytami torowymi i międzytorowymi, tzn. poza pasem wspólnym dla samochodów i tramwajów zaprojektowano w postaci nawierzchni o warstwach konstrukcyjnych wymienionych poniżej:
1. Warstwa ścieralna z kostki kamiennej 9 x 11 cm.
2. Podsypka cementowo-piaskowa 1:2.
3. Podbudowa z betonu C20/25.
4. Podbudowa z kruszywa łamanego 31,5/63 mm stabilizowanego mechanicznie.
5. Podbudowa z kruszywa 31,5/63 mm stabilizowanego mechanicznie.
6. Geowłóknina separacyjna.
7. Warstwa odcinająca z piasku.

Chodnik i ścieżka rowerowa zaprojektowane zostały w formie nawierzchni z kostki w następujących warstwach konstrukcyjnych:
1. Warstwa ścieralna z kostki brukowej szarej – w przypadku nawierzchni chodnika i z kostki bezfazowej grafitowej – w przypadku ścieżki rowerowej.
2. Podsypka cementowo-piaskowa.
3. Podbudowa z kruszywa 0/63 mm stabilizowanego mechanicznie.
4. Grunt stabilizowany cementem o Rm=2,5 MPa.

Warstwy konstrukcyjne miejsc postojowych projektowanych w ramach modernizacji podano poniżej:
1. Warstwa ścieralna z kostki kamiennej 9x11 cm.
2. Podsypka cementowo-piaskowa 1:2.
3. Podbudowa z betonu C20/25.
4. Podbudowa z kruszywa łamanego 31,5/63 mm stabilizowanego mechanicznie.
5. Podbudowa z kruszywa stabilizowanego mechanicznie 31,5/63 mm.
6. Geowłóknina separacyjna.
7. Warstwa odcinająca z piasku.

Warstwy konstrukcyjne zjazdów projektowanych w ramach modernizacji podano poniżej:
1. Warstwa ścieralna z kostki kamiennej.
2. Podsypka cementowo-piaskowa.
3. Podbudowa z kruszywa stabilizowanego mechanicznie 0/63 mm.
4. Grunt stabilizowany cementem Rm=2,5 MPa.

Kto zna się choć trochę, niech porówna z czym się minęli ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: Robert CzykielGhostolowpbFantus


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.