Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT:

S11 2016/10/11 16:40 #168817

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/11 20:07 #168820

jeśli kiedyś cała DK 11 będzie miała dwa pasy to będzie zdecydowanie alternatywą dla A1 choć prowadzi raczej na środkową część wybrzeża. Po za tym polepszy się płynność jazdy po tej drodze. Obecnie mkną nią TIR za TIR-em.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/11 23:54 #168822

Na jedenastkę poczekamy ze 20 lat...albo lepiej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/12 10:54 #168823

Jak widać Polaczek lobbuje żeby Piekary stały się ważne na mapie drogowej Polski. Bytomski poseł jakoś niespecjalnie przejęty jest losami miasta a szkoda.
Chorzów i Katowice zabiegają aby S11 przedłużyć do Katowic i puścić ją śladem planowanej obwodnicy Chorzowa i to byłoby bardzo dobre rozwiązanie dla Bytomia ponieważ Bytom zyskałby szybkie i bezkolizyjne połączenie drogowe z Katowicami, mielibyśmy też spory odcinek obwodnicy w randze ekspresówki.
Zastanawia mnie jedno, jakim cudem S11 ma przebiegać przez Bytom skoro ma biec od węzła autostradowego w Piekarach w stronę Tarnowskich Gór ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/12 17:25 #168825

przecież obwodnica Chorzowa i Katowic to ma być nowa DK 79 czyli bardzo "popularna i bezpośrednia" trasa Bytom - Warszawa. Wobec tego chyba nie ma sensu przedlużać DK 11 aż do Katowic skoro w planach jest właśnie DK 79, która i tak będzie biegła w tym samym śladzie. Bardziej korzystne jest pozostawienie obecnych oznaczeń czyli DK 11 Kołobrzeg- Bytom i DK 79 Warszawa- Bytom z tym, że obie zaczynały by się lub kończyły w rejonie węzła A1 to nie jest tak naprawdę rozstrzygnięte do którego węzła te drogi polecą. Sam węzeł Piekary Śl. jest zbyt mały na włączenie ruchu jeszcze z dwóch dróg krajowych i to planowanych dróg szybkiego ruchu. Biorąc pod uwagę fakt, że zaraz za węzłem w Piekarach A1 biegnie na wysokim nasypie to być może węzeł zostanie rozbudowany an terenach należących do Bytomia. Przy włączeniu nowych dróg może okazać się, że z uwagi na bliskość węzły Bytom i Piekary Śl. stworzą jeden wielki organizm do rozprowadzenia ruchu na A1, DK 11 i poprzez obwodnicę Bytomia DK 79

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/12 18:14 #168827

Nie jest rozstrzygnięte jaki status będzie miała obwodnica Chorzowa. Miasta kombinują na różne sposoby, aby znaleźć środki na tę inwestycję i jedną z opcji było właśnie poprowadzenie S11 do Katowic. Jeśli więc GDDKiA przystałaby na taki wariant, to obwodnica nie byłaby nową DK79, lecz właśnie S11.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/13 14:23 #168844

to nie jest tak naprawdę rozstrzygnięte do którego węzła te drogi polecą

Lobbuje za nią Polaczek, tak że raczej pewnym jest że poleci do Piekar (tak dla przypomnienia to Polaczkowi Piekary zawdzięczają węzeł A1)
Obwodnic w opcji "S" jest o tyle korzystna dla miast że budowa jak i późniejsze utrzymanie leży w gestii GDDKiA.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/13 14:51 #168845

Myślmy w kategorii integracji konurbacji. Potrzebujemy przede wszystkim rozwoju połączenia kolei aglomeracyjnej TG>Bytom>Kato.

Ekspresówka z Bytomia do Katowic będzie w pewnym sensie przeciwdziałać rozwojowi transportu publicznego. Nie da się iść jednocześnie do przodu i do tyłu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/13 17:17 #168846

Akurat ekspresówka ma duże znaczenie dla integracji konurbacji. Nie wyobrażam sobie rewitalizacji Chorzowa bez rozwiązania problemu estakady na Rynku i ruchu tranzytowego w samym środku miasta. Na szczęście ewentualny przebieg śladem DW911 przez teren Bytomia nie byłby tak antymiejski, jak ma to miejsce w przypadku np. DTŚ w Gliwicach. Ta droga omijałaby miasto od wschodu i nie przecięłaby go na pół. Co więcej można by się spodziewać, że przy okazji jej budowy wreszcie wybudowano by wiadukt łączący obie strony ulicy Brzezińskiej, którą przerwano kilkadziesiąt lat temu budując obwodnicę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/13 18:28 #168847

Na dzień dzisiejszy nikt przy zdrowych zmysłach nie wybuduje wiaduktu na Brzezińskiej.Powód? Brak opłacalności inwestycji.Po drugiej stronie obwodnicy po prostu nic nie ma.A sama Brzezińska jako równoległa do Siemianowickiej dawno temu straciła na znaczeniu jako połączenie z Brzezinami.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/13 18:54 #168852

Tak Ci się tylko wydaje. Każdego dnia mnóstwo ludzi przebiega na drugą stronę Brzezińskiej, a śmieciarki notorycznie zawracają na pasie zieleni. Bez tej przeprawy będą spore problemy i takie sytuacje, jaka miała miejsce niedawno, gdy chłopak zginął na al. JPII mogą być częste po podniesieniu parametrów drogi.

Poza tym miasto musi wybiegać w przyszłość. To, że teraz jest niewiele po drugiej stronie Brzezińskiej, wcale nie znaczy, że za X lat dalej będą tam tylko pola. To są atrakcyjnie położone tereny, blisko autostrady, przy głównej drodze z Piekar i TG do Katowic. W 2020 roku mają wyczerpać się złoża węgla w pokładzie Brzeziny i w pobliżu nie będzie już prowadzone żadne wydobycie. Można więc spodziewać się, że jeśli te tereny będą dobrze skomunikowane, to w nieodległej przyszłości zostaną zagospodarowane. Inna sprawa, że lepiej wybudować wiadukt przy okazji budowy S11, niż później wyłączać ruch na ekspresówce.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/13 22:31 #168856

Zwracam tylko uwagę, że Ci co przecinają obecnie Chorzów estakadą (koszmar) to potencjalni użytkownicy kolei TG>Bytom>Kato. Jeśli dasz im ekspresówkę nigdy nie przesiądą się na kolej.

I powiedz mi czemu chcąc rewitalizować warszawską Pragę nie połączono jej ze śródmieściem Warszawy za pomocą ekspresówki tylko wybudowano linię metra? Bo tam nikt nie ma wątpliwości, że integrują metropolię a u nas jest burdel.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/13 23:46 #168859

Tak Ci się tylko wydaje. Każdego dnia mnóstwo ludzi przebiega na drugą stronę Brzezińskiej, a śmieciarki notorycznie zawracają na pasie zieleni. Bez tej przeprawy będą spore problemy i takie sytuacje, jaka miała miejsce niedawno, gdy chłopak zginął na al. JPII mogą być częste po podniesieniu parametrów drogi.

Dałeś najgorszy przykład jaki mogłeś. Chłopak przebiegał w miejscu gdzie pod wiaduktem jest normalny chodnik. Co więcej zginął w miejscu gdzie są schody, które prowadzą na ten chodnik.
Najwięcej ludzi przebiega w miejscu wjazdu na wysypisko, gdzie kiedyś był przejazd na drugą stronę. A co do śmieciarek to wystarczy postawić betonowe bariery jakie są w niektórych miejscach na obwodnicy.

Poza tym miasto musi wybiegać w przyszłość. To, że teraz jest niewiele po drugiej stronie Brzezińskiej, wcale nie znaczy, że za X lat dalej będą tam tylko pola. To są atrakcyjnie położone tereny, blisko autostrady, przy głównej drodze z Piekar i TG do Katowic.


Wysypisko śmieci jest tym atrakcyjnym terenem ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/14 10:49 #168864

Robot, to nie prawda, że jeśli będzie obwodnica Chorzowa, to ludzie nie będą korzystać z kolei. Podchodzisz do tematu zupełnie jak nasi cudowni urzędnicy, tylko popadasz w przeciwną skrajność. Przy założeniu, że tory do Katowic zostaną wyremontowane, podróż skróci się do 20 lub nawet kilkunastu minut, liczba pociągów w ciągu doby wzrośnie, a bilety wciąż będą tanie i będą umożliwiać przesiadki na inne środki komunikacji, to mało komu będzie się opłacało jeździć samochodem. Oferta kolei musi być konkurencyjna. Jeśli nie będzie, to nawet największe korki w Katowicach nie zmuszą ludzi do przesiadki na pociąg.

Inna kwestia jest taka, że jeśli obwodnica Chorzowa miałaby być Drogą Ekspresową, to musiałaby spełniać odpowiednie parametry dla takich tras. A to oznacza, że węzły nie będą mogły być tak gęsto rozlokowane jak np. na DTŚ. Z tego względu S11 nie byłaby aż tak atrakcyjna dla ruchu lokalnego, natomiast rzeczywiście przejęłaby na siebie ciężar obsługi ruchu tranzytowego. Jeżeli obwodnica Chorzowa nie powstanie, to tym gorzej dla Bytomia (nie mówiąc już o Chorzowie), bo wzrost natężenia ruchu na DW911 jest nieunikniony. Po doprowadzeniu A1 z Pyrzowic do Częstochowy nasza al. JPII będzie główną drogą dojazdową z Katowic do autostrady na północ kraju. To nastąpi już w 2019 roku (tylko nieco ponad dwa lata!), a wtedy korki na Arki Bożka będą 3x dłuższe.

Google Bot, a w czym będzie przeszkadzać wysypisko innym zakładom przemysłowym? Widziałeś ile firm działa przy śmierdzącej oczyszczalni ścieków w Radzionkowie? A wiesz, że w Gliwicach po dwóch stronach autostrady A4 jest Auchan i składowisko odpadów? Nasze wysypisko i tak jest położone w odległości 750 m od al. JPII.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

S11 2016/10/14 16:16 #168867

Byłem kilka razy w Auchan w Gliwicach i nie czułem smrodu.
W lato na Siemianowickiej czuć smród z wysypiska które jest oddalone około 1km. Przejdź się Brzezińską lub zapytaj ludzi co mają ogródki działkowe na Brzezińskiej jakie zapachy serwuje wysypisko.

Jeżeli śmierdzący teren uważasz za atrakcyjny - nie widzę sensu dalszej dyskusji.

P.S. Zdobądź dostęp do map osiadania terenu (odcinek od obwodnicy do granicy z Brzezinami) i zobaczysz jak atrakcyjny jest to teren. Ja niestety nie mogę tego udostępnić.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderatorzy: Ghost
Bytomski.pl - 2019 - Wszelkie Prawa Zastrzeżone