Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Promocja miasta

Promocja miasta 2007/05/07 22:36 #12329

Coś pośredniego...żeby było tanio ale w miare dobrze...jak to w Bytomiu bywa...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2007/05/07 22:45 #12331

Wydaje mi się, że pojechano po kosztach i wynajęto do tego jakąś firmę bez doświadczenia. Nie sądzę by jacyś profesjonaliści takie gapy popełniali. :luzak:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2007/05/07 22:46 #12332

MoDaN napisał: Coś pośredniego...żeby było tanio ale w miare dobrze...jak to w Bytomiu bywa...

Taki sposób od lat się nie sprawdza i nowe władze powinny zastanowić się, czy powielać błędy poprzedników. Ale chwała za to, że UM stara się reklamować miasto za pomocą wystaw na zagranicznych festiwalach, czy filmach na lotnisku, które rocznie obsługuje ponad 3 miliony osób - kalendarze z ładnymi zdjęciami, które wiszą w szaletach miejskich i w sekretariatach firm komunalnych, to całkowita pomyłka i mam nadzieję, że nie będzie się już wydawać pieniędzy na taką tandetę.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2007/05/20 22:14 #13053

- To unikalna w skali kraju inwestycja, która już dziś cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, zarówno ze strony najemców, jak i mieszkańców Bytomia. Na Placu Kościuszki powstanie galeria, która stworzy miejsce do zakupów i rozrywki, ale także kultury i biznesu - uważa Bożena Fedas-Frączek z duńskiej firmy.

Rok temu za 15 mln zł inwestor kupił od samorządu teren jednego z głównych miejskich placów, o powierzchni 10 tys. m kw. Projekt był krytykowany przez część mieszkańców i lokalnych działaczy, którzy uznali, że to tak, jakby sprzedać rynek; obawiali się budowy tam hipermarketu. Zwolennicy uspokajali, że koncepcja zabudowy jest inna, a plac był w przeszłości zabudowany i stanowił reprezentacyjną część miasta.

W przeszłości na obecnym Placu Kościuszki stały domy. Już na początku XX wieku były tam główne handlowe ulice należącego wówczas do miasta. W latach 70., w związku z eksploatacją górniczą, całe centrum ulegało postępującej degradacji. Ówczesne władze zdecydowały o wyburzeniu całego kwartału domów, czyli dużej części historycznego centrum Bytomia. Miały tam powstać nowe sklepy i biura, ale w latach 80. realizacji tych planów zaniechano.

Kilka lat temu samorządowcy powrócili do pomysłu ponownej zabudowy placu, położonego w pobliżu rynku i dającego początek głównej handlowej ulicy miasta. Wywołało to m.in. protesty kupców oraz taksówkarzy ze zlokalizowanego tam postoju. Sprawa trafiła do sądu, ale gmina wygrała procesy o to, czy wolno jej sprzedać plac. Ogłoszono przetarg i rok temu wybrano inwestora.

Decyzja o pozwoleniu na budowę oznacza formalne rozpoczęcie inwestycji. Prace przygotowawcze ruszą latem tego roku, a jesienią zostanie wyłoniony generalny wykonawca robót budowlanych. Uruchomienie obiektu zaplanowano na 2009 rok. Powstanie tam wielofunkcyjny kompleks budynków handlowo-usługowych o łącznej powierzchni 40-50 tys. m kw. Bryła obiektu ma być rozproszona, podzielona ulicami. Powstanie też wewnętrzny plac. Przy budowie będzie pracować ok. tysiąca osób, a w obiekcie po jego ukończeniu - ok. 850.

Częścią kompleksu ma być sala widowiskowa na potrzeby wydarzeń kulturalnych. Deweloper podpisał już listy intencyjne o współpracy z Operą Śląską, Śląskim Teatrem Tańca i Bytomskim Centrum Kultury.

Nowa zabudowa ma być dostosowana do otoczenia, w którym dominuje zabytkowy gmach sądu oraz neogotycki kościół św. Trójcy, który ma być widoczny przez przeszklony dach jednego z nowych obiektów. Na kilku poziomach zabudowanego placu znajdą się m.in. galerie handlowe, restauracje, multikino, przestrzeń dla instytucji kultury oraz biura. Pod ziemią będzie parking i niewielki supermarket.
Rys

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2007/07/31 19:09 #14819

Ruda Śląska wystartowała z fajną kampanią promocyjną. Mi się pomysł bardzo podoba i chciałbym, żeby Bytom kiedyś też pochwalił się ludźmi z nim związanymi...

Gazeta Wyborcza napisał: Znani mieszkańcy zapraszają do Rudy Śląskiej
Już wkrótce z billboardów zawieszonych w Katowicach, Gliwicach, Sosnowcu i innych miastach naszej aglomeracji będą na nas spoglądać uśmiechnięci mieszkańcy Rudy Śląskiej. Miasto rozpoczęło kampanię, która ma zachęcać ludzi do osiedlenia się w Rudzie.

W centralnym punkcie Katowic - kopule na rondzie - Ruda Śląska rozpoczęła we wtorek swoją kampanię promocyjną. Zamiast pustych haseł miasto chce się reklamować poprzez swoich mieszkańców.

- Ruda Śląska to nie tylko górnicy i hutnicy. To także artyści, malarze, architekci, profesorowie różnych dziedzin. To oni są naszym bogactwem. A o tym, że żyje się u nas dobrze, świadczy największa liczba narodzin w regionie - mówił Andrzej Stania, prezydent Rudy Śląskiej.

Miasto wybrało 10 osób związanych z Rudą, które odniosły sukces. Każda z nich pojawi się na billboardzie i powie, co jej daje Ruda Śląska. Osoby reprezentują różne profesje. Jest nawet Marlena Nowak, żona uratowanego górnika z kopalni Halemba. Jej oczekiwanie na szczęśliwy powrót męża obserwowały wszystkie media w kraju. Teraz na billboardach będzie uosabiać śląską opiekunkę domowego ogniska i promować hasło "Ruda - źródłem nadziei".

Wśród sfotografowanych osób jest też Robert Konieczny, młody i utytułowany śląski architekt. Zaprojektowany przez niego dom w Opolu otrzymał niedawno tytuł najlepszego na świecie. - Pierwsze dziewięć lat życia spędziłem w Rudzie, teraz mieszkają tam moi rodzice i babcia. To miasto pełne zieleni i świetnie skomunikowane z resztą regionu. Żałuję tylko, że kampania ruszyła tak wcześnie. Chciałem tam kupić działkę, teraz ceny nieruchomości pewnie skoczą do góry i nie zdążę - żartował Konieczny, który na billboardzie przekonuje, że z Rudy czerpie inspiracje. Na billboardzie będzie też biznesmen Krzysztof Sromek, prezes firmy technologicznej DST, z której oprogramowania korzystają takie duże firmy, jak hotel Hilton czy Mittal Steel Poland.

Wśród wybranej dziesiątki mieszkańców nie ma najsłynniejszej rudzianki - pływaczki Otylii Jędrzejczak. Medalistce przeszkodziły kontrakty reklamowe, które uniemożliwiły jej wystąpienie na billboardach swego miasta. - Ślązacy zobaczą, że Ruda to nie tylko Otylia. To także inni ludzie, którzy tworzą wyjątkową atmosferę miasta. Nikt z bohaterów zdjęć nie zażądał od nas złotówki. Cała akcja powstała z zaangażowania rudzian, a projekt graficzny wykonała rudzka firma - mówi Bartosz Satała, wiceprezydent miasta.

Kampania miasta potrwa półtora roku i obejmie wszystkie miasta w aglomeracji górnośląskiej. - Chcemy przyciągnąć inwestorów, ale i nowych mieszkańców. Mamy wiele terenów przygotowanych pod inwestycje, także mieszkaniowe - mówi Satała.

Billboardy to tylko fragment kampanii. Miasto odświeżyło stronę internetową, przygotowało nawet maskotkę miasta - małą wiewiórkę Rudą. Sympatyczny zwierzak oprowadza dzieci po mieście na stronie www.dladzieci.rsl.pl .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2007/07/31 20:42 #14822

Szyb Krystyna po remoncie będzie wizytówką, a zarazem promotorką miasta.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2007/07/31 21:16 #14827

kris_61 napisał: Szyb Krystyna po remoncie będzie wizytówką, a zarazem promotorką miasta.

Już nie przesadzajmy. Każdy, nawet najlepszy produkt trzeba wypromować. Co z tego, że Krystyna będzie odnowiona, jak nikt w Polsce nie będzie wiedzieć o jej istnieniu, ani tym bardziej kojarzyć jej z Bytomiem?

Myślę, że za dwa, trzy lata Bytom powinien powoli wziąć się za aktywniejszą promocję. Śródmieście powinno nam w tym czasie nieco wypięknieć, a do tego pojawi się kilka atrakcyjnych miejsc...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2007/08/01 20:43 #14847

Coś tu nie gra albo ja tracę pamięć bo nie przypominam sobie żebym pisał posta 20 maja.

[ Dodano: Sro 01 Sie, 2007 ]
Ktoś tu się za mnie podpisuje
Rys

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2007/08/20 20:06 #15262

Warto popatrzeć, jak inne miast z regionu walczą o swój wizerunek.Np Chorzów czy Zabrze.Teraz zangażowany jest także Rybnik aby pokazać swoje miasto.
Miasto przygotowało koncepcję terenów sportowych w Rudzie i Kamieniu z wieloma nowymi obiektami - boiskami, stadionami czy basenami. Rozmach jest imponujący, a jakość rozwiązań architektonicznych przewyższa te przygotowane na mistrzostwa piłkarskie przez Wrocław czy Warszawę
Rybnik ma kilka miejsc o charakterze typowo rekreacyjnym. Blisko centrum w Rudzie jest kąpielisko, boiska piłkarskie oraz najbardziej znany obiekt sportowy w mieście - stadion żużlowo-piłkarski. Drugim takim miejscem jest ośrodek MOSiR-u w dzielnicy Kamień, już o charakterze bardziej rekreacyjnym, choć w czasach świetności trenowała tam na zgrupowaniach piłkarska kadra Polski Kazimierza Górskiego i Antoniego Piechniczka.

Od dwóch lat miasto zastanawia się nad rozwojem tych miejsc. Pomaga jej w tym Fundacja Ekologiczna "Ekoterm Silesia", finansowana przez elektrownię w Rybniku. Fundacja właśnie skończyła przygotowanie koncepcji funkcjonalno-przestrzennej terenów w Rudzie i Kamieniu. Znacznie powiększono ich obszary, razem mają prawie 90 hektarów. Koncepcja to szczegółowe plany zagospodarowania wraz z propozycjami budynków, które swoją klasą i imponującymi rozwiązaniami architektonicznym przewyższają propozycje wielu polskich miast na Euro 2012.

Projekt opracowali młodzi architekci z grupy plus8.pl, którzy poznali się już jako autorzy naszej "Gazetowej" propozycji nowego Stadionu Śląskiego. - Jesteśmy teraz na etapie szukania inwestorów, miasto samo nie poradziłoby sobie z tak dużym projektem. Będziemy też starać się o środki unijne. Projekt nie powstał z myślą o Euro, jest znacznie wcześniejszy. Ale teraz przy okazji mistrzostw Rybnik może być świetnym zapleczem treningowym, o ile zdążymy z przebudową infrastruktury sportowej - mówi Michał Śmigielski, zastępca prezydenta Rybnika.

Ruda i Kamień różnią się charakterem, dlatego rozwiązania architektów są zupełnie inne. - W Rudzie powstanie sport-market, bo oprócz obiektów sportowych towarzyszyłyby im funkcje komercyjne: hotele, centrum kongresowe, parkingi wielopoziomowe, sklepy i restauracje. Kamień to miejsce spokojniejsze, nazwaliśmy je sport-piknik, idealne do rekreacji - opowiada Paulina Seemann z grupy projektowej plus8.pl.

Sport-market przypominałby zwykły market tym, że do każdego obiektu można by dojechać samochodem. Porozrzucane w zieleni boiska, hale sportowe, lodowisko i basen spiąłby wijący się wąż wielopoziomowego parkingu, który architekci nazywają terminalem. Terminal mieści w sobie również funkcje komercyjne, a na jego dachu powstałby szeroki trakt spacerowy.

Obszar w Kamieniu to wzbogacenie obecnych funkcji o elementy małej architektury. Dziś wygląda na trochę opuszczone miejsce, w koncepcji przy stawach pojawia się przystań kajakowa, a na brzegach plaża do gier sportowych, wokół korty tenisowe i plac z przeszkodami do gry w paintball. - Obszar obu koncepcji jest bardzo duży, dlatego przewidzieliśmy w nim, że poszczególne tereny mogą być realizowane przez różnych inwestorów w różnym czasie - dodaje Seemann .

Koncepcja z kolorowymi wizualizacjami ma pomóc miastu w pozyskaniu inwestora, są już pierwsze zapytania od marketów sportowych i sieci hotelowych. Odezwał się nawet najsłynniejszy polski bramkarz Jerzy Dudek. Wraz z bratem Darkiem chce założyć w Rybniku akademię piłkarską. Spodobała im się koncepcja sześciu boisk treningowych w Rudzie. Prowadzą właśnie z miastem rozmowy na temat przejęcia tych terenów.

- Wiele osób nie dowierza nam, że w Kamieniu i Rudzie mogą powstać wysokiej klasy obiekty sportowe. Gdy planowaliśmy stworzenie kampusu w Rybniku, było podobnie. Wtedy się udało. Myślę, że i teraz mamy dużą szansę. Takie tereny będą magnesem, przyciągną do Rybnika nowych mieszkańców i inwestorów - przekonuje wiceprezydent Śmigielski.


Ĺšródło: Gazeta Wyborcza Katowice

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2007/11/28 11:39 #17679

Wczoraj rozmawiałem z panią, która szefuje w nowej powstałej piekarni przy rynku. Super miejsce. Jeszce trzy lata temu Bytom był miastem, które miał najwięcej prywatnych piekarń w Polsce. Zachęcałem do tego aby zrzeszenie rzemieślników (CECH) powyślało nad wymyśleniem jakiegoś oryginalnego produktu utożsamianym z naszym miastem, może cukierniczego takie jak np. (Kremówki z Wadowic) lub jakiegoś piekarniczego.W Kazimierzu są Koguty, w Toruniu Pierniki, w Sandomirzu coś tam mają (Ciżemki). Jest to towar zabierany na pamiątkę gdzieś daleko, wdedy budzi zainteresowanie. Ale ta pani odpowidziała abyśmy my sami wymyślili soś na forum a oni upieką. Więc co myślicie na ten temat?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2007/11/28 11:43 #17680

kris_61 napisał: Ale ta pani odpowidziała abyśmy my sami wymyślili soś na forum a oni upieką. Więc co myślicie na ten temat?

Dobry pomysł. Niestety w kwestii wypieków nie jestem zbyt kreatywny :P .

kris_61 napisał: Jeszce trzy lata temu Bytom był miastem, które miał najwięcej prywatnych piekarń w Polsce.

Skąd to wiesz?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2007/11/28 12:06 #17682

  • salek
  • salek Avatar
  • Gość
  • Gość

kris_61 napisał: Ale ta pani odpowidziała abyśmy my sami wymyślili soś na forum a oni upieką. Więc co myślicie na ten temat?


Może czarne bułeczki o nazwie - węgielki ;) albo koksiki :yeah:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2007/11/28 14:50 #17684

MephiR napisał: Skąd to wiesz?

Byłem na prywatnym spotkaniu jenej z właścicielek piekarń bytomskich, gdzie otrzymali pochwałe w Wrszawie!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2007/11/28 16:00 #17690

Może czarne bułeczki o nazwie - węgielki ;) albo koksiki :yeah:

:D węgielki lepiej się kojarzą nić koksiki


mamy temat o symbolach miasta i tam jest wiele różnych propozycji, a co dopiero tu ;)
choć nic mi odkrywczego na razie nie przychodzi do głowy...jedynie jakieś placuszek z numerem 38 jako nawiązanie do "pewnego" tramwaju.
Gdy patrzę w twe oczy, zmęczone jak moje
To kocham to miasto, zmęczone jak ja

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Promocja miasta 2007/11/28 16:00 #17691

MAM! NIECH ZROBIĄ NASZEGO LWA!
Gdy patrzę w twe oczy, zmęczone jak moje
To kocham to miasto, zmęczone jak ja

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.