Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Tramwaje w Bytomiu

Tramwaje w Bytomiu 2019/01/03 12:24 #182886

Projekt, który zna opinia publiczna to koncepcja sprzed kilku lat. Został ostro skrytykowany zanim jeszcze MZDiM zamówił projekt budowlany. Ten powstawał przez ostatnie lata i jak dotąd nie upubliczniono jego szczegółów. Nie wiadomo jak duże zmiany wprowadzono względem pierwotnej koncepcji. Być może ktoś poszedł po rozum do głowy i jednak przybliżył CP do dworca kolejowego i bardziej zintegrował je z tramwajem... Nie znam nowego projektu i dlatego wstrzymuję się z krytyką pomysłu odbudowy linii tramwajowej na placu Wolskiego. Zajmę bardziej zdecydowane stanowisko, gdy zobaczę rysunki CP i linii tramwajowej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2019/01/03 12:42 #182887

Gojira napisał: . I brak torów odstawczych na potrzeby CP?! Hahaha MephiR... zawsze sensownie pisałeś i miałeś dobre argumenty, ale z tym lobbowaniem tego tramwaju to mnie zaskakujesz... Dla nikogo nie jest tajemnicą, że mam bzika na punkcie tramwajów i widziałbym ich rozwój gdzie to tylko możliwe.... ale wole gdy dzieje się to z sensem - bo będzie to rozwiązanie na lata, a nie działanie pod publiczkę - rozwiązanie, które nie spełni swojego zadania.


Ale co ty masz za problem- ja tu wtórności nie widzę, bo jak sobie zerkniesz na mapę to wszystkie linie z Zamłynia kończą na Pl. Sikorskiego. Jest to spora wada układu torowego w Bytomiu, że nie da się tak poprowadzić linii tramwajowej, żeby łączyła północne Śródmieście z dzielnicami południowymi.
Ja bym widział to tak- dwa tory od wiaduktu (lewoskręt z Szombierek pod Dworzec) plus skręt z Sądowej na Powstańców w lewo, plus dodatkowy tor odstawczy na Sądowej np. lub skręt z Pl. Wolskiego na Jagiellońską (w lewo)
Daje to możliwość prowadzenia komunikacji np. tak:
- T5 Bytom Pl. Sikorskiego-Agora-Dw. PKP-Szombry i dalej (wielkie koło)
- T6 Pl. Sikorskiego- Katowice (powrót Pl. Sikorskiego- Agora- Moniuszki) lub ze Szkoły Medycznej, ale bez Dw. PKP
- T7 Pętla Szk. Medyczna- Supersam- Dw. PKP- Łagiewniki (i powrót przez Dw. PKP), albo tak samo jak linie z Szombierek
- T9 jak teraz np. lub z wydłużeniem jak T6, tyle, że nie przez Moniuszki
- T19- Stroszek- Supersam- Dw. PKP- Pl. Sikorskiego- Agora- Stroszek (bez Katowic)
- T30- Biskupice- Zamłynie- Dw.PKP- Stroszek
- T38 Piekarska- Agora- Dw. PKP-Pl. Sikorskiego-Piekarska

I takie rozwiązanie przyniesie pewne oszczędności- linia 201 do wywalenia z Bytomia (po co ma jeździć skoro dokładnie tak samo pojedzie T7), podobnie z linią 146 w dużej części (jeśli T9 obsłuży dworzec). Podobnie skasować można 19 autobusową, bo Stroszek ma dojazd tramwajem pod dworzec (wreszcie zostanie rozwiązany problem z uzupełnianiem Stroszka, przez linię ze słabym obłożeniem). Kolejna sprawa- można wtedy wrzucić do Szombierek jakąś linię z Rozbarku np.
W takim rozwiązaniu nie musi istnieć T19 do Katowic, bo przesiadki będą nie dość, że mega wygodne, to jeszcze bedzie mozna zyskać względem 820- przesiadka na pociąg na metrobilecie :)
Z Pl. Sikorskiego najlepiej żeby wyciągnąć którąś z linii z grupy 5,7,9- po to, by każda z nich nie musiała mieć postoju na Pl. Sikorskiego, co jest problematyczne. Jak dla mnie na Sikorskiego powinny kończyć linia z Katowic i max. 2 inne linie- na więcej nie ma miejsca. Lepiej żeby kończyła tam 9, bo to linia z niestabilnym rozkładem- więc do wyboru 5 i 7. Wydaje się, że lepiej wyciągnąć stamtąd 7, bo tak na oko mniej ludzi jeździ nią do Sikorskiego (wiekszośc wysiada na Łagiewnickiej).

Dużo można nadrobić budując linię w ten sposób jak opisałem. Pozostaje jednak kilka spraw spornych- po co odcinek na Jagiellońskiej (od Katowickiej do Moniuszki?) i po co odcinek na Moniuszki. Ja bym ich jednak nie likwidował, bo mozna założyć, że dla kierunku Szkoła Medyczna dojazd tramwajem do Dworca może być nieatrakcyjny czasowo, więc linia stamtąd lepiej gdyby została na Moniuszki. Podobnie z Jagiellońską dobrze by było, gdyby istniało "małe koło", czyli możliwość nawrotu od razu na Pl. Sikorskiego a nie objeżdżając pół miasta.

Ten pomysł to niejako powrót do układu sprzed 1971 roku- wtedy wszystkie linie "szombierkowo-łagiewnickie" przed jazdą pod wiadukt zaliczały kółko przez Pl. Kościuszki. Nie było wtedy torów na Jagiellońskiej (od Katowickiej do Moniuszki) i na Moniuszki (od Powst. Warsz. do Jagiellońskiej)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2019/01/03 13:19 #182888

MephiR napisał: Nie znam nowego projektu i dlatego wstrzymuję się z krytyką pomysłu odbudowy linii tramwajowej na placu Wolskiego. Zajmę bardziej zdecydowane stanowisko, gdy zobaczę rysunki CP i linii tramwajowej.


No cóż, opieram się na założeniach, które trafiły do opinii publicznej. Nawet jeśli projekt zakłada zmiany to czy nie należałoby go skonfrontować z tym odcinkiem tramwaju? Zamiast na siłę wydawać kasę na już i zablokować jego sensowny przebieg?

Daro" napisał: Ale co ty masz za problem- ja tu wtórności nie widzę, bo jak sobie zerkniesz na mapę to wszystkie linie z Zamłynia kończą na Pl. Sikorskiego.

To nie powód by budować nowe tory, a po prostu zmienić przebieg linii...

Daro" napisał: Jest to spora wada układu torowego w Bytomiu, że nie da się tak poprowadzić linii tramwajowej, żeby łączyła północne Śródmieście z dzielnicami południowymi.

Dlatego zostaną dobudowane rozjazdy od sądowej w powstańców i z piekarskiej w sądową... to wystarczy i nie potrzeba do tego tramwaju pod dworcem
Lepiej w tej kwocie uelastycznić istniejącą siatkę, albo nawet rozszerzyć projekt przebudowy 38 i niech obsłuży właśnie więcej północy... (np. Bolko?)

Daro" napisał: Dużo można nadrobić budując linię w ten sposób jak opisałem. Pozostaje jednak kilka spraw spornych- po co odcinek na Jagiellońskiej (od Katowickiej do Moniuszki?) i po co odcinek na Moniuszki. Ja bym ich jednak nie likwidował, bo mozna założyć, że dla kierunku Szkoła Medyczna dojazd tramwajem do Dworca może być nieatrakcyjny czasowo, więc linia stamtąd lepiej gdyby została na Moniuszki. Podobnie z Jagiellońską dobrze by było, gdyby istniało "małe koło", czyli możliwość nawrotu od razu na Pl. Sikorskiego a nie objeżdżając pół miasta.

Ja bym niczego nie likwidował... mamy jedną z najmniej elastycznych siatek w kraju i europie. U nas każdy remont czy przebudowa wiąże się ze wstrzymaniem ruchu określonych linii zamiast objazdu pobliskimi odcinkami.

Daro" napisał: Ten pomysł to niejako powrót do układu sprzed 1971 roku- wtedy wszystkie linie "szombierkowo-łagiewnickie" przed jazdą pod wiadukt zaliczały kółko przez Pl. Kościuszki. Nie było wtedy torów na Jagiellońskiej (od Katowickiej do Moniuszki) i na Moniuszki (od Powst. Warsz. do Jagiellońskiej)

Od tamtych czasów wiele się zmieniło, a dzisiejsze linie cierpią na brak potoków bo nikt nie dostosowywał układu do faktycznych potrzeb na bieżąco, a teraz na siłę będziemy jeszcze odbudowywać ten układ?! Sorry, podchodzę z dużym szacunkiem do historii i dziedzictwa, ale tramwaj to przede wszystkim środek transportu i ma zaspokajać potrzeby, a nie historyczne widzimisie. Nie zrozumcie mnie źle - ja nie jestem przeciwnikiem tego odcinka całkowicie... Ale uważam, że należy to zrobić z głową i powinien powstać NA POTRZEBY CP i być pod niego DOSTSOWANY, a nie sam dla siebie... Bo to będzie kolejny gwóźdź do trumny, gdzie tramwaj po raz kolejny będzie "gdzieś tam" z boku i będzie stanowił zaledwie ALTERNATYWĘ AWARYJNĄ, a nie atrakcyjną opcję. Na ten moment wolałbym, żeby te pieniądze były przeznaczone na zwiększenie dostępności linii na osiedlach lub w północnej części śródmieścia...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2019/01/03 14:43 #182890

Gojira napisał: No cóż, opieram się na założeniach, które trafiły do opinii publicznej. Nawet jeśli projekt zakłada zmiany to czy nie należałoby go skonfrontować z tym odcinkiem tramwaju? Zamiast na siłę wydawać kasę na już i zablokować jego sensowny przebieg?


No właśnie rzecz w tym, że projekt CP powstaje w powiązaniu z tym tramwajem i obie inwestycje mają się wzajemnie uzupełniać. Ten tramwaj ma powstać przede wszystkim dla CP, a nie z powodu czyjegoś widzimisie...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2019/01/03 15:09 #182891

MephiR napisał: No właśnie rzecz w tym, że projekt CP powstaje w powiązaniu z tym tramwajem i obie inwestycje mają się wzajemnie uzupełniać. Ten tramwaj ma powstać przede wszystkim dla CP, a nie z powodu czyjegoś widzimisie...


Życie już nie raz pokazało jak wyglądają takie "uzupełniania"... Będzie udostępniony projekt, wtedy będę w stanie podjąć z Tobą polemikę, bądź przyznać Ci rację. Na ten moment, swoją opinię opieram na jedynych dostępnych materiałach, które jestem w stanie zweryfikować i ocenić. Mogę GDYBAĆ jak może być, ale na ten moment wygląda to źle. Na ten moment trudno mi sobie wyobrazić jakby to miało sensownie wyglądać - jeszcze bez toru (nie mówiąc o liczbie mnogiej) odstawczego i z aktualnym układem dróg (jakoś wątpię by zmniejszono przepustowość dróg, a już tym bardziej by wycofano samochody z tego obszaru).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2019/01/03 19:59 #182895

Niezależnie od tego czy CP będzie mniej czy bardziej przesunięte ku obecnemu dworcowi to wygodniej będzie gdy przystanki tramwajowe będą między ul Kolejową a powstańców, niż przed dworcem

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2019/01/04 11:11 #182900

Zaiste, piękna dyskusja.
Odnoszę wrażenie, że niektórzy forowicze urodzili się troszkę za późno ... tak z grubsza o ok. 50 lat. Myślałem, że wszyscy "uszczęśliwiacze narodu" odeszli już w niebyt, a tu proszę ... taki wysyp na bytomskim.
Jako zupełnie wściekły "Nieświadomy Obatel" wracając z pracy swoim - przepraszam - samochodem doznałem olśnienia. W Bytomiu powinno się wszystkie jezdnie pomalować na biało. Bowiem już z daleka widziałem wszystkich pieszych...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2019/01/04 11:36 #182901

Gojira napisał: Od tamtych czasów wiele się zmieniło, a dzisiejsze linie cierpią na brak potoków bo nikt nie dostosowywał układu do faktycznych potrzeb na bieżąco, a teraz na siłę będziemy jeszcze odbudowywać ten układ?! Sorry, podchodzę z dużym szacunkiem do historii i dziedzictwa, ale tramwaj to przede wszystkim środek transportu i ma zaspokajać potrzeby, a nie historyczne widzimisie. Nie zrozumcie mnie źle - ja nie jestem przeciwnikiem tego odcinka całkowicie... Ale uważam, że należy to zrobić z głową i powinien powstać NA POTRZEBY CP i być pod niego DOSTSOWANY, a nie sam dla siebie... Bo to będzie kolejny gwóźdź do trumny, gdzie tramwaj po raz kolejny będzie "gdzieś tam" z boku i będzie stanowił zaledwie ALTERNATYWĘ AWARYJNĄ, a nie atrakcyjną opcję. Na ten moment wolałbym, żeby te pieniądze były przeznaczone na zwiększenie dostępności linii na osiedlach lub w północnej części śródmieścia...


No ale właśnie błędem było rozdzielenie de facto sieci tramwajowej od autobusowej, czego efektem jest np. linia autobusowa 19, której wprost nie da się zastąpić tramwajem. Podobnie masz z 201 i T7.
I wiele innych- nikt np. nie pamięta, że linia 201 była w założeniach przewozem pracowniczym dla Zgody z Bytomia i miała na początku kilka kursów- teraz ta liczba urosła do rozmiarów moim zdaniem kompletnie niepotrzebnych. Raczej nie będzie to kolejny gwóźdź do trumny- ale oczywiście zależy jak zostanie zbudowany, bo jakiś śmieszny jeden tor wokół centrum to można sobie darować.
Poza tym tej kasy tak nie wykorzystasz... Juz teraz nie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2019/01/05 22:47 #182925

Szkoda że faktyczny projekt CP owiany jest aż taką tajemnicą. Można mówić o jakimś układzie okrężnych linii tramwajowych ale czy ktoś pyta ludzi jakie są ich preferencje komunikacyjne? Już dawno można było zrobić dobre i dogodne węzły przesiadkowe w Bytomiu ale najlepiej było taką autobusową 39 skrócić do Bobrka bo do pętli Wrocławskiej ludzie by mieli zbyt większe możliwość przesiadki? Kolega mi pisał że tramwajowa 5 to ponoć dość często się wykoleja więc likwidacja alternatywy tj, linii nr 280 nie było dobrym pomysłem. Bez dobudowy drugiego toru dla 9 nie ma co myśleć o likwidacji 146 w Bytomiu. Nie wiem jak wygląda zapotrzebowanie na 201 ale mogła dalej kończyć przy Szybie Krystyna a nie robić puste kółka Pl.Wolskiego-Powstańców Warsz-Kolejowa. phototrans.pl/14,701052,0.html

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2019/01/06 20:44 #182932

ktoś tu ma rację, że 146 przy obecnie funkcjonującej 9 w ogóle nie powiela tej linii bo tak nie jest. Jak ktoś myśli, że jazda autobusu i tramwaju obok siebie przez jakiś czas to powielanie to jest w błędzie. Oprócz tego co ten ktoś widzi z okna tramwaju to np. 146 objeżdża ogromny kawał Goduli i Ogrzeowa a po wjechaniu do Rudy 1 też nie próżnuje to objeżdża spore osiedle na Gierałtowskiego. Jest to wręcz linia krajoznawcza i w porównaniu z nią 9 jedzie na wprost. Tylko co z tego, że tramwaj nr 9 teoretycznie jedzie?? bo przecież co rusz stoi na mijankach. Ta linia jest chyba najmniej pewnym środkiem transportu w całej aglomeracji w poprzednich latach co chwilę wypadały kursy albo przez wykolejenie albo jakieś inne wypadki na torach. Okres jesienno-zimowy?? tragedia!!! na praktycznie każdym wzniesieniu jest problem z pojazdem.
Jak dla mnie powinni wydłużyć kursy autobusu 982 np, do stadionu Szombierek lub Kauflandu wtedy po wypadnięciu 9 jest bynajmniej alternatywne połączenie z Bytomiem a tak to klops. 146 wcale nie jeździ jakoś często. Po za tym na pętli Waniora i tak jest mało miejsca do parkowania i autobusy 982 na przerwę i tak często zjeżdżają pod stadion Szombierek ale pasażerów już nie biorą niestety.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2019/01/07 08:28 #182935

marcinen napisał: ktoś tu ma rację, że 146 przy obecnie funkcjonującej 9 w ogóle nie powiela tej linii bo tak nie jest. Jak ktoś myśli, że jazda autobusu i tramwaju obok siebie przez jakiś czas to powielanie to jest w błędzie. Oprócz tego co ten ktoś widzi z okna tramwaju to np. 146 objeżdża ogromny kawał Goduli i Ogrzeowa a po wjechaniu do Rudy 1 też nie próżnuje to objeżdża spore osiedle na Gierałtowskiego. Jest to wręcz linia krajoznawcza i w porównaniu z nią 9 jedzie na wprost. Tylko co z tego, że tramwaj nr 9 teoretycznie jedzie?? bo przecież co rusz stoi na mijankach. Ta linia jest chyba najmniej pewnym środkiem transportu w całej aglomeracji w poprzednich latach co chwilę wypadały kursy albo przez wykolejenie albo jakieś inne wypadki na torach. Okres jesienno-zimowy?? tragedia!!! na praktycznie każdym wzniesieniu jest problem z pojazdem.


Ale nie robi się projektów pod stan aktualny, tylko pod docelowy. W tej chwili sytuację masz taką, że na trasie Nowy Bytom- Bytom można jechać jednym z 3 połączeń- albo 39, albo 146, albo T9- każde z nich jedzie kosmicznie dłuuugo. Jednak o ile na T9 są szanse na skrócenie czasu przejazdu (dodatkowy tor z Szombierek do Goduli- taki jest plan i tak będą robione przetargi pewnie w tym roku), o tyle 146 jak i 39 krócej raczej nie pojadą, podobnie 118. Alternatywą do rozbudowy T9 jest np. zamiana tras linii 146 i 982. Wtedy T9 do likwidacji a w zamian robisz "szybką linię" z Nowego Bytomia do Bytomia przez Niedurnego. To, że teraz coś kursuje mega długo nie znaczy, że tak samo będzie za 2 lata.

Jak dla mnie powinni wydłużyć kursy autobusu 982 np, do stadionu Szombierek lub Kauflandu wtedy po wypadnięciu 9 jest bynajmniej alternatywne połączenie z Bytomiem a tak to klops. 146 wcale nie jeździ jakoś często. Po za tym na pętli Waniora i tak jest mało miejsca do parkowania i autobusy 982 na przerwę i tak często zjeżdżają pod stadion Szombierek ale pasażerów już nie biorą niestety.


W ten sposób nie robi się komunikacji- jak jakiś tramwaj kursuje tak niepunktualnie i tak niesolidnie, że nie spełnia zadań to należy go zastąpić autobusem. Tyle, że ciekawe jak by było z punktualnością takiej linii patrząc na korki na Chebziu i na Karmańskim, a także na Zabrzańskiej. Ale fakt faktem jest to paranoja, podobnie jak swego czasu taka linia jak 215 w Rudzie, która niemal w całości dublowała T9. Tyle, że projekt z likwidacją T9 jest nierealny- ponieważ linia podlega pod przebudowę z projektu unijnego, co oznacza, że zlikwidowana za bardzo być nie może.

Nie wiem jak wygląda zapotrzebowanie na 201 ale mogła dalej kończyć przy Szybie Krystyna a nie robić puste kółka Pl.Wolskiego-Powstańców Warsz-Kolejowa


Bez sensu to jest- 201 traci po kilkadziesiąt minut w korku na Łagiewnickiej i to w godzinach, kiedy ma najbardziej atrakcyjny rozkład. Dlatego najdalej powinna kursować do Krzyżowej w Łagiewnikach, ale ja bym w ogóle to zlikwidował w Bytomiu, skierował do Wiślan, albo do Skrzyżowania w Łagiewnikach, ew. połączył ze 102.
Poza tym mówimy o stanie za 2 lata- a nie na teraz. Teraz są pewne kłopoty, ale też są robione różne remonty, które jeszcze potrwają i zmienią miejsce. Np. na T5 już niewiele odcinków pozostanie bez nowego torowiska po zakończeniu projektu unijnego. T9 też zyska spory odcinek nowej trasy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2019/01/08 08:32 #182953

Spoko, to jeśli jesteś przy takich przyszłościowych tematach. To czy nie uważasz że w Szombierkach przydałoby zrobić pętle tramwajową? Ciągnięcie wszystkiego na Biskupice i Zabrze to czas i dodatkowe kursy Szombierki Pętla - Centrum

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2019/01/10 12:59 #182977

igor napisał: Spoko, to jeśli jesteś przy takich przyszłościowych tematach. To czy nie uważasz że w Szombierkach przydałoby zrobić pętle tramwajową? Ciągnięcie wszystkiego na Biskupice i Zabrze to czas i dodatkowe kursy Szombierki Pętla - Centrum


No ale wtedy Bobrek wykluczasz, a tam jednak jest co wozić. Jak dla mnie kluczowe jest skrócenie T5 najdalej do centrum Zabrza i to powinno poprawić funkcjonowanie tej linii. Problemem z tramwajami na Śląsku jest to, że linie są zdecydowanie za długie. T9 tez powinno jeździć najdalej do Bykowiny.
Dyskusyjne jest też kursowanie linii Stroszek- Katowice, ale tu jest kłopot, bo mamy w perspektywie zastąpienie 820 przez kolej, co znowu może spowodować konieczność utrzymania jakiejś linii w relacji Stroszek- Rozbark.

Ale fakt faktem- ja jestem za tym, żeby w Bytomiu całkowicie zmienić układ linii i przede wszystkim kierunek ruchu wokół centrum. Ten układ jaki jest obecny do czasu był dobry, ale teraz nie spełnia swojego celu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2019/01/12 23:54 #183024

Daro85 napisał: No ale wtedy Bobrek wykluczasz, a tam jednak jest co wozić

Twierdzisz że T5 i 118 o obecnej częstotliwości kursowania mieszkańcom Bobrka nie wystarczy? Chyba bardziej zaludnione Łagiewniki mają gorszą komunikację niż Bobrek.

Dyskusyjne jest też kursowanie linii Stroszek- Katowice, ale tu jest kłopot, bo mamy w perspektywie zastąpienie 820 przez kolej, co znowu może spowodować konieczność utrzymania jakiejś linii w relacji Stroszek- Rozbark.

To nie jest żaden kłopot tylko dalej wmawianie że przesiadka to zło konieczne i musi być bezpośrednie połączenie. Nie wiem jak ważna jest relacja Stroszek-Arki Bożka (bo mam rozumieć że o tej relacji mówisz) ale wydaje mi się że większym problemem przy braku 820 może być Osada Jana.

Ale fakt faktem- ja jestem za tym, żeby w Bytomiu całkowicie zmienić układ linii i przede wszystkim kierunek ruchu wokół centrum

Nie wiem czy nie jest już za późno, bo potrzeba by rozwalać już wyremontowane fragmenty by zmienić rozjazdy.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Tramwaje w Bytomiu 2019/01/13 18:39 #183028

igor napisał: Twierdzisz że T5 i 118 o obecnej częstotliwości kursowania mieszkańcom Bobrka nie wystarczy? Chyba bardziej zaludnione Łagiewniki mają gorszą komunikację niż Bobrek.


118 to w ogóle do wycofania z Szombierek jest- ta linia robi niepotrzebny dubel z tramwajem, ja od zawsze uważałem, że 118 powinno kursować prosto Konstytucji do Karbia i dalej Wrocławską- w zamian 39 do skrócenia na stałe do Bobrka, albo do całkowitej zmiany. Jak dla mnie układ komunikacyjny w północnej Rudzie jest chory- zauważ, że tam ulica Sobieskiego ma lekko paranoiczną komunikację- np. chcesz jechać do szkoły to jedziesz albo na około przez Biskupice, albo dylasz 2 km do 118. W takim wypadku wybierasz samochód.
A wystarczyłoby jakąś linię skierować z Sobieskiego w prawo w Piastowską i skończyć koło pętli w Biskupicach. Taką linią mogłoby być 39 np. albo 147.
Argument za wycofaniem 118 z Szombierek jest taki, że zarówno Ruda 1 jak i Karmańskie ma już połączenie z centrum Bytomia w postaci linii 146, która na Szombierkach obsługuje właściwie wszystkie przystanki linii 118, a w Rudzie ma lepszy przebieg niż 118, bo kursuje m.in. przez Gierałtowskiego, a 118 robi to tylko tymczasowo.

To nie jest żaden kłopot tylko dalej wmawianie że przesiadka to zło konieczne i musi być bezpośrednie połączenie. Nie wiem jak ważna jest relacja Stroszek-Arki Bożka (bo mam rozumieć że o tej relacji mówisz) ale wydaje mi się że większym problemem przy braku 820 może być Osada Jana.


E tam, jak się ludziom zamiast 820 da jakiś zamiennik w postaci 19 z TG do Stroszka co 10 min to to wystarczy.

Nie wiem czy nie jest już za późno, bo potrzeba by rozwalać już wyremontowane fragmenty by zmienić rozjazdy.


Mi nie chodzi o tramwaje, tylko o autobusy. Układ "wielkiego ronda" był dobry do czasu- obecnie wyklucza komunikacyjnie spore rejony miasta. Przykładem może być Rozbark, gdzie w sumie nie ma sensownych połączeń, a z Dworca najlepiej chyba iść pieszo... A potem dziwne, że miasto się wyludnia, a jak się ma nie wyludniać, skoro niektóre rejony centrum są gorzej skomunikowane niż wioski w pobliżu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost