Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Byle jakie, ale też śmieszne lub dziwne oznakowanie ulic

Byle jakie, ale też śmieszne lub dziwne oznakowanie ulic 2015/01/14 07:56 #154568

Dlatego uważam, że to nie ma wpływu.
Zawsze można pomęczyć MZDiM i zapytać co było powodem takiego stanu rzeczy.

- - -
Ja mam trochę inne pytanie do znawców tematu (@Drogownik, @Edek Felka):
Czy jest zgodne z przepisami aby na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną przez krótki okres czasu - gdzieś około 1s - dla dwóch różnych, kolizyjnych kierunków w tym samym czasie nadawany był sygnał zielony i żółty?
Sytuacja ma miejsce na skrzyżowaniu Głowackiego i Chorzowskiej. Dla aut wyjeżdżających z Głowackiego zapala się zielone a w tym samym czasie jeszcze przez około sekundę dla aut na Chorzowskiej jadących w stronę centrum pali się żółte.
Może tak być? Sygnalizacja nie jest stało czasowa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Byle jakie, ale też śmieszne lub dziwne oznakowanie ulic 2015/01/14 08:06 #154570

Jest to możliwe. Przepisy określają minimalny czas międzyzielony na 0 sekund. Czas międzyzielony to zacz pomiędzy końcem sygnału zielonego dla strumienia ewakuującego się , a początkiem sygnału zielonego dla strumienia dojeżdżającego. Na tym konkretnym skrzyżowaniu pojazdy ewakuujące się jadą 50km/h (strumień na wprost), a prędkości dojazdu z Głowackiego nie sposób przyjąć 60km/h ze względu na geometrię wlotu i brak możliwości kontynuowania jazdy z taką prędkością za skrzyżowaniem (relacja na wprost, myjnia).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

50 znaków 2015/01/14 21:19 #154617

Pewna opolanka zwróciła mi uwagę na tę sytuację na ul. Wrocławskiej koło dawnych zakładów BYTOMia. Nie dość, że słup stoi na środku chodnika, to jeszcze na nim jest znak zezwalający na parkowanie na przystanku autobusowym:

maps.google.fr/maps?q=bytom+ul+wroc%C5%8...p=12,125.34,,0,16.38

Co o tym myśleć?

Co więcej, przez zatoczkę jest wyznaczone przejście dla pieszych. Oczywiście, w zatoczcie nie namalowano pasów, bo by jeszcze piesi wchodzili na to ubocze i trzeba by było im ustępować przejścia (jako że staliby na pasach), a tak to tylko zatoczka a nie jezdnia.

Pochwalić natomiast trzeba za przejście przez Niedźwiadka, które wyznaczono w ciągu chodnika ul. Wrocławskiej a nie poza skrzyżowaniem - jak to jest w zwyczaju drogowców.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Byle jakie, ale też śmieszne lub dziwne oznakowanie ulic 2015/01/14 22:45 #154620

Ale wiesz, że takie przejście jak na Niedźwiadka jest generalnie mniej bezpieczne dla pieszych?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Byle jakie, ale też śmieszne lub dziwne oznakowanie ulic 2015/01/15 00:17 #154629

Sopel, a ja sie z tym nie zgodzę i juz na politechnice studiując zawsze sie droczylem z wykładowcami na ten temat :D jak rozwiazanie, ktore oferuja pełna przejrzystość i widoczność sytuacji moze byc mniej bezpieczne od sytuacji, kiedy przejście dla pieszych chowa sie za zakrętem, często zasłoniete budynkami, a na pieszych wymusza nadrabianie drogi, w efekcie często nie stosowanie sie do przejscia i walenia na przełaj? W USA sie nie praktykuje w większości dużych miast odsunięcia przejscia dla pieszych, podobnie w Japonii. Zależy duzo od stanu, ale wiem, ze panuje tam podobny pogląd na ta sytuacje do tego, ktory przedstawiłem powyżej.

Dla zobrazowania... Często jadę z TG Strzelcow i na srzyzowaniu na Suchej Gorze skręcam w prawo. W tym czasie piesi maja tez zielone. Zza zakrętu nie widze, czy ktoś tam stoi, bo zasłania mi widok cukiernia na rogu. Wstydu sie przyznać, ale zdarza mi sie jechac na kamikadze i w ślepo zakładam, ze nikt i sie nie wpakuje pod auto. Gdyby przejście nie było odsunięte od skrzyżowania, wtedy z daleka bym widział ewentualnych pieszych.

Kilka dowodów z Nowego Jorku, Chickago, Dallas:




Tokio



Nie moge ścierpieć, jak patrzę na te nasze skrzyżowania, gdzie biedny pieszy wali ciagle naokoło w miejsce, w ktorym kierowca samochodu zobaczy go i tak w ostatnim momencie. Zwróć uwagę ma ddr w Tokio. U nas nie do pomyslenia :D jak to tak na wprost? Chyba dziennie wypadki śmiertelne. Teraz sobie przypomnij tą szykanę dla rowerzystów na Strzelcow przy skrzyżowaniu z Szymaly, popatrz na przekrój Strzelcow i na przekrój tej alei w Tokio. Jak dla mnie nasi projektanci sa niepoważni.

Edycja: jak już i tak robię offtop, to patrzcie na ta estetykę japońską:


Czysto, brak głupiej kostki bauma, ddr i przejscia dla pieszych zaraz na skraju wlotów, wszedzie krawężnik na zero, wszedzie kostka integracyjna z wypustkami przy przejściu i... Kostka z rowkami wzdłuż chodnika. Cos niebywałego u nas. Takie proste rzeczy, ktore niemalże nic nie kosztują, jedynie odrobine dobrych intencji projektanta, a tak duzo zmieniają.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Byle jakie, ale też śmieszne lub dziwne oznakowanie ulic 2015/01/15 08:28 #154633

Póki co "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach" str. 304 rys. 7.6.2.1 b) zaleca odsuwanie przejść dla pieszych o 5m od drogi poprzecznej. Minusem jest to, że pieszy musi przejść dodatkowo kilka metrów, plusy - pojazd skręcający ma szanse zjechać z drogi, którą się poruszał i ustąpić pierwszeństwa pieszemu praktycznie bez ryzyka najechania na tył lub bok jego pojazdu przez inny; pojazd na drodze podporządkowanej ma szanse zmieścić się między przejściem, a linią warunkowego zatrzymania i nie blokuje przejścia dla pieszych.

Co do znaku D-18 przed zatoką, to nic sobie uciąć nie dam, ale on chyba już wisi w innym miejscu. Co do malowania przejścia to zapraszam na nasz bytomski sitplan, na zdjęciu lotniczym widać, że pasy na zatoce są.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Byle jakie, ale też śmieszne lub dziwne oznakowanie ulic 2015/01/15 12:05 #154645

olowpb napisał: Ja mam trochę inne pytanie do znawców tematu (@Drogownik, @Edek Felka):
Czy jest zgodne z przepisami aby na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną przez krótki okres czasu - gdzieś około 1s - dla dwóch różnych, kolizyjnych kierunków w tym samym czasie nadawany był sygnał zielony i żółty?
Sytuacja ma miejsce na skrzyżowaniu Głowackiego i Chorzowskiej. Dla aut wyjeżdżających z Głowackiego zapala się zielone a w tym samym czasie jeszcze przez około sekundę dla aut na Chorzowskiej jadących w stronę centrum pali się żółte.
Może tak być? Sygnalizacja nie jest stało czasowa.


Teoretycznie i w skrócie wygląda to tak, że nie może być ruch otwarty dla kierunków kolizyjnych nawet na sekundę jednocześnie. W chwili wskakiwania czerwonego, wskakuje zielone dla kolizyjnego kierunku. Jadąc rozpędzony 50 km od Głowackiego i widząc zielone wjeżdżam na skrzyżowanie a z kierunku Chorzowskiej gość jedzie 80 km na późnym pomarańczowym i wtedy jest zagrożenie kolizją lub wypadkiem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Byle jakie, ale też śmieszne lub dziwne oznakowanie ulic 2015/01/15 12:45 #154651

Drogownik, ale nie można nadawać sygnałów zielonych dla grup kolizyjnych jednocześnie. Czyli jednoczesny sygnał żółty i zielony dla grup kolizyjnych jest dozwolony.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Byle jakie, ale też śmieszne lub dziwne oznakowanie ulic 2015/01/15 12:52 #154653

Edek Felka napisał: Drogownik, ale nie można nadawać sygnałów zielonych dla grup kolizyjnych jednocześnie. Czyli jednoczesny sygnał żółty i zielony dla grup kolizyjnych jest dozwolony.


Sygnał pomarańczowy nie zakazuje Ci wjazdu na skrzyżowanie.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

50 znaków 2015/01/15 13:20 #154659

Ratnik napisał: Pewna opolanka zwróciła mi uwagę na tę sytuację na ul. Wrocławskiej koło dawnych zakładów BYTOMia. Nie dość, że słup stoi na środku chodnika, to jeszcze na nim jest znak zezwalający na parkowanie na przystanku autobusowym:

maps.google.fr/maps?q=bytom+ul+wroc%C5%8...p=12,125.34,,0,16.38

Co o tym myśleć?

Co więcej, przez zatoczkę jest wyznaczone przejście dla pieszych. Oczywiście, w zatoczcie nie namalowano pasów, bo by jeszcze piesi wchodzili na to ubocze i trzeba by było im ustępować przejścia (jako że staliby na pasach), a tak to tylko zatoczka a nie jezdnia.


Tez ostatnio zwrocilem uwage na to miejsce, po tym jak ludzie stojac w tej zatoczce przy ulicy musza uciekac przed autobusem bo kierowcy nie poczuwali sie wczesnjej zeby przepuscic delikwenta. To jedna sprawa, druga ze autobus stojacy w zatoczce zaslania widok na pasy pojazdom z naprzeciwka. Puszki parkuja tam na chama miedzy zatoczka a skrzyzowaniem tak ze dupa auta wystaje na skosny wjazd na przystanek, ze kierowca nie moze podjechac do kraweznika. Oczywiscie drugi autobus za nim wyrzuca ludzi wprost na auta:/ Ten pierwszy nie moze podjechac dalej bo z drugiej strony auta tez pieknie prostopadle parkuja w zatoczce. I autobus zeby wyjechac z zatoczki musi przybrac drugi pas zeby nie przyhaczyc. Auta durne na ulicy nie przepuszcza, mysla ze wyprzedza wyjezdzajacy autobus pasem do skretu w lewo a tu nagle szok ze musza ciagla przecinac bo autobus tak daleko wyjezdza. Auta parkujace na tym rogu rowniez ograniczaja widocznosc na skrzyzowaniu, ale to w Btm modne jest. Przerzucilbym te pasy na druga strone skrzyzowania.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Byle jakie, ale też śmieszne lub dziwne oznakowanie ulic 2015/01/15 13:41 #154666

Drogownik napisał:

Edek Felka napisał: Drogownik, ale nie można nadawać sygnałów zielonych dla grup kolizyjnych jednocześnie. Czyli jednoczesny sygnał żółty i zielony dla grup kolizyjnych jest dozwolony.


Sygnał pomarańczowy nie zakazuje Ci wjazdu na skrzyżowanie.

Dlatego do czasu ewakuacji dolicza się 3 sekundy (czas żółtego ciągłego).
czas międzyzielony = czas ewakucji + 3s - czas dojazdu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Byle jakie, ale też śmieszne lub dziwne oznakowanie ulic 2015/01/15 13:49 #154667

Tak, tylko, że w tym momencie podczas pomarańczowego (żółtego) dla opuszczających skrzyżowanie, nie może być zielone dla ruchu kolizyjnego.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Byle jakie, ale też śmieszne lub dziwne oznakowanie ulic 2015/01/15 13:58 #154672

Może! Jeśli czas ewakuacji jest krótszy niż czas dojazdu. Czas między zielony jest liczony od końca zielonego w grupie ewakuującej się do początku zielonego w grupie dojeżdżającej (Szczegółowe warunki techniczne dla sygnałów drogowych i warunki ich umieszczania na drogach str. 5 rys 2.2.1 B).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Byle jakie, ale też śmieszne lub dziwne oznakowanie ulic 2015/01/15 14:16 #154680

Teoretycznie tak ale odległość oraz prędkość ruchu może być źle wyliczona w przypadku tego skrzyżowania o co cały czas podejrzewam. Przydałby mi się metraż to wyliczyłbym to i sprawdził z ciekawości na miejscu ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Byle jakie, ale też śmieszne lub dziwne oznakowanie ulic 2015/01/16 08:03 #154731

Drogownik sprawdziłem, kolizja między strumieniem ewakuującym się na wprost do centrum, a strumieniem dojeżdżającym na wprost z Głowackiego wynosi 1,46s czyli tm=2s. Ale faktycznie tm powinien zostać wydłużony do 3s, bo jest jeszcze skręt w prawo na myjnie i tutaj tm między prawo od Chorzowa i prosto z Głowackiego. Zostanie to skorygowane (tak mi obiecano). Ale teraz moja prywatna opinia na temat tej różnicy. Brak tej sekundki nie wpływa na bezpieczeństwo, bo ktoś kto skręca w prawo i tak zwalnia do 30km/h więc widząc żółte światło zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie będzie przelatywał na późnym żółtym. Z kolei strumień na wprost z Głowackiego jest tak powyginany, że prędkość przyjęta w obliczeniach (12,5m/s) jest ciężka do osiągnięcia. Ponadto nikt jadąc 40km/h i będąc 12m od sygnalizatora nie utrzymuje tej prędkości, tylko ściąga nogę z gazu. Ale tak jak napisałem, zostanie to skorygowane.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.