Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Centrum przesiadkowe

Centrum przesiadkowe 2014/12/27 18:00 #153777

Robot napisał: "Ma tu powstać także duży parking dla kierowców samochodów osobowych, z którego ci będą przesiadać się do komunikacji miejskiej i nią poruszać po centrum.
- Będą to mikrobusy o napędzie ekologicznym - mówi Józef Butrym, zastępca dyrektora ds. technicznych Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu. W każdym z nich będzie od 7 do 10 miejsc siedzących. Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się w wielu europejskich krajach."


Tego się nie da skomentować tu wyraźnie trzeba wręczyć Panu Józefowi naganę za takie pomysły.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/27 19:10 #153779

1. Wielki parking w centrum - czyli wpychanie ruchu samochodowego do miasta.
2. Gdzie niby tymi busikami po centrum jeździć? Przecież z Wolskiego piechotą można spokojnie wszędzie w centrum dojść.
3. Likwidacja strefy płatnego parkowania, ale nie piszą, czy likwidacja parkingów. O ile za likwidacją SPP mogę być, bo w ten sposób miasto uniezależnia się finansowo od parkowania w centrum, to jednak powinno to iść w parze z likwidacją parkingów w centrum.

Centra przesiadkowe robi się na obrzeżach miast albo przynajmniej obrzeżach centrum. Czyli ewentualnie Karb, Nowy Dwór, Arki Bożka/Rozbark, Łagiewniki/Goj.

Wejście do MZDiM nie jest od frontu gmachu, tylko od tyłu, od parkingu strony, gdzie nawet chodnik nie dochodzi. Plac Kościuszki przebudowano pod parking BPK. Do UM nawet porządnie chodnik nie prowadzi, najważniejszy jest tam podjazd i parking - na potrzeby parkingu nawet przybetonowano kawałek parku. Nie chcę, żeby MZDiM miał 90.000.000 zł do dyspozycji i nie ważne skąd te pieniądze pochodzą. Choćby się Bytom walił, nie chcę, żeby ci ludzie cokolwiek przy mieście majstrowali.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/27 21:17 #153780

z tymi busikami to pewnie tylko tak napisali, aby jakoś urzeczywistnić w projekcie szumną nazwę "Centrum Przesiadkowe", miały być tramwaje "podciągnięte" do pl. Wolskiego, (widać zrezygnowali - nie ma takiego zadania w projekcie TŚ) więc coś musiano wpisać w zamian aby dobrze wyglądało :) a co będzie to się zobaczy :)

jako tako dzisiejszy dworzec autobusowy śmiało funkcjonuje jako centrum przesiadkowe typu autobus-autobus :P, przebudowa dobrze mu zrobi, bądź co bądź dworce są zazwyczaj wizytówkami miast :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/28 01:38 #153783

Ratnik, a ja chce. Ludzi moze nie, ale od kiedy kupiłem auto l musze twnkowac lpg, ubezpieczać je i naprawiać, tak komunikacja kosztuje mnie niewiele, bo o ok. 60 zł miesięcznie drożej od tej, ktora fundował mi Kzk w wersji ulgowej. Komfort? Nieporównywalnie większy i o wiele cześciej zdarza mi sie w weekend byc w centrum, kiedy komfortowo znajduje darmowe miejsce parkingowe w mieście. Kto traci? Ano silesia i plejada, wiec zysk dla miasta.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/28 05:56 #153787

antonio napisał: Ratnik, a ja chce. Ludzi moze nie, ale od kiedy kupiłem auto l musze twnkowac lpg, ubezpieczać je i naprawiać, tak komunikacja kosztuje mnie niewiele, bo o ok. 60 zł miesięcznie drożej od tej, ktora fundował mi Kzk w wersji ulgowej. Komfort? Nieporównywalnie większy i o wiele cześciej zdarza mi sie w weekend byc w centrum, kiedy komfortowo znajduje darmowe miejsce parkingowe w mieście. Kto traci? Ano silesia i plejada, wiec zysk dla miasta.


No więc chcesz, żeby wydali 90 baniek na centrum przesiadkowe, z którego i tak nie będziesz korzystać.

90 baniek na centrum przesiadkowe, w którym za bardzo nie będzie się z czego do czego przesiadać, za to będzie poczekalnia, sklepy i co tam jeszcze.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/28 12:13 #153790

antonio napisał: Ratnik, a ja chce. Ludzi moze nie, ale od kiedy kupiłem auto l musze twnkowac lpg, ubezpieczać je i naprawiać, tak komunikacja kosztuje mnie niewiele, bo o ok. 60 zł miesięcznie drożej od tej, ktora fundował mi Kzk w wersji ulgowej. Komfort? Nieporównywalnie większy i o wiele cześciej zdarza mi sie w weekend byc w centrum, kiedy komfortowo znajduje darmowe miejsce parkingowe w mieście. Kto traci? Ano silesia i plejada, wiec zysk dla miasta.

Każdy ma prawo do własnego zdania. Jednakże to że teraz jest fajnie pojechać samochodem nie oznacza że za kilka lat przy takiej tendencji jaką prezentujesz podróż samochodem będzie równie fajna. Kilka lat temu jeździłem samochodem po Warszawie i jakoś nie było to super przyjemne bo tam na porządku dziennym jest zajeżdżanie drogi, wpychanie się w każdą zostawioną lukę (oczy dookoła głowy).
Nie zaprzeczam że oferta KZK GOP jest katastrofalna ale nie oznacza to że nie idzie jej zmienić a ostatecznie można zawsze podziękować KZK GOP za współpracę. Z pewnością nie można marginalizować komunikacji miejskiej tylko wreszcie postawić na jej możliwy rozwój.

P.S Ciekaw jestem o jakim zysku dla miasta piszesz gdy Ty łaskawie skorzystasz z darmowego parkingu wybudowanego za 90 mln zł?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/28 12:54 #153791

Byłem wielkim fanem komunikacji miejskiej do lipca 2014, kiedy zainwestowałem w pierwsze autko. Wtedy dalej byłem troche fanem zbiokomu, do października, kiedy juz skończyły sie ulgi na bilety. Komunikacja jest tak tragicznie droga, ze nie opłaci sie moim zdaniem nią jeździć. Zwłaszcza, kiedy do pracy ma sie ok. 4 km w jedna stronę, a lubi sie częste wypady za miasto, gdzie nie dojechałyby, na bilecie Kzk, wiec wydatki na miesięczne to by było nie wszystko. Dlatego uważam, ze nie ma co robic lobby prozbiorkomowe, ani prosamochodowe. Każdy wybierze rozsądna dla siebie ofertę, a miasto niech znajduje kompromis dla obydwu.
Jak mam mieć centrum przesiadkowe z dała od centrum, gdzie musze zajechać i do tego kupić jeszcze tragicznie drogi bilet za przejechanie 1km, to jaki w tym interes? Ani to dla mieszkanca, któremu sie utrudnia zycie i rujnuje portfel, ani to dla miasta, ktore pompuje miliony w budowę jakiegoś dziwnego centrum przesiadkowego.
Chcemy mieć czyściej? To ustawmy zakazy wjazdu do centrum dla aut, ktore powodują nadmierny hałas, czy maja duża emisje spalin. Postawiajmy gniazdka dla aut elektrycznych i otwórzmy salon tesli.
Jednak nie wymyślajmy sztucznych barier dla aut, zeby zniechęcać do korzystania z nich. Realizujmy politykę zachęcania do korzystania z KM i niech to idzie ta droga.

Jaki zysk dla miasta, ze korzystam z darmowego parkingu? A jadę na zakupy do centrum, gdzie pójdę pózniej cos zjeść, sie czegoś napić (bez%oczywiscie) i zostawię byc moze z kilkaset złotych przedsiębiorca w centrum, a nie np. W jakimś blaszaku na przedmieściach. Mało? Byłem wczoraj w kinie w Agorze i nie mogłem znaleźć miejsca na ich parkingu. Każdy poziom zawalony, dopiero wjechałem na 4, ktory był niemalże pusty:) mamy wiec czym zwabiać ludzi do centrum, a bez takich miejsc parkingowych raczej nikt by nie przyjechał, jeśli miałby sie tłuc autobusami.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/28 13:41 #153792

antonio napisał: [...]kiedy zainwestowałem w pierwsze autko. Wtedy dalej byłem troche fanem zbiokomu, do października, kiedy juz skończyły sie ulgi na bilety. Komunikacja jest tak tragicznie droga, ze nie opłaci sie moim zdaniem nią jeździć.

Dlaczego cały czas podkreślasz komunikację miejską przez pryzmat obecnej beznadziejnej oferty KZK GOP. Czy Ty w ogóle masz jakieś porównanie do funkcjonowania komunikacji miejskiej w innych aglomeracjach. Może byłeś w Berlinie, który stawiany jest za wzór w rozwiązaniach komunikacyjnych.

Chcemy mieć czyściej? To ustawmy zakazy wjazdu do centrum dla aut, ktore powodują nadmierny hałas, czy maja duża emisje spalin. Postawiajmy gniazdka dla aut elektrycznych i otwórzmy salon tesli.

Jak sądzę będziesz pierwszym klientem w tym salonie "D Już nie popadajmy w takie niuanse bo nasze społeczeństwo jest społeczeństwem biednym i większość jeździ autem na jakie nas stać.

Jednak nie wymyślajmy sztucznych barier dla aut, zeby zniechęcać do korzystania z nich. Realizujmy politykę zachęcania do korzystania z KM i niech to idzie ta droga.

No to skoro tak to dlaczego chcesz by w miejscu obecnego centrum przesiadkowego powstały parkingi. To jest najważniejsze w polityce zachęcania do korzystania z KM?

Jaki zysk dla miasta, ze korzystam z darmowego parkingu? A jadę na zakupy do centrum, gdzie pójdę pózniej cos zjeść, sie czegoś napić (bez%oczywiscie) i zostawię byc moze z kilkaset złotych przedsiębiorca w centrum, a nie np. W jakimś blaszaku na przedmieściach. Mało? Byłem wczoraj w kinie w Agorze i nie mogłem znaleźć miejsca na ich parkingu. Każdy poziom zawalony, dopiero wjechałem na 4, ktory był niemalże pusty:).

Nie ma to jak porównywać jednego marketu do drugiego bo tam inne sieciówki są.

mamy wiec czym zwabiać ludzi do centrum, a bez takich miejsc parkingowych raczej nikt by nie przyjechał, jeśli miałby sie tłuc autobusami

To jest oferta galerii handlowej a nie miasta więc nadal nie rozumiem do czego się odnosisz. Kto potrzebuje ten przyjeżdża a galeria handlowa funduje darmowy parking choć czy Agora ma darmowy to już inna kwestia.

Antonio widzę że nadal nie rozumiesz o co mi chodzi. Tu nie chodzi że Ty masz się zdecydować albo samochód albo komunikacja. Tylko móc korzystać z tego i z tego w zależności od potrzeb czy chęci. Nie możesz patrzeć przez pryzmat obecnej beznadziejnej oferty. Chcesz jechać do pubu napic się piwa w centrum z kolegami korzystasz z dobrej km. Obecne standardy komunikacji miejskiej są dużo wyższe niż to co wymaga KZK GOP, który zatrzymał się w latach 90 kiedy wprowadzano autobusy niskopodłogowe. Teraz dla ludzi wygodnych dostępność Wi-Fi w autobusie, gniazdka USB do ładowania telefonów a już o klimatyzacji nie wspominając może być dobrą alternatywą od podróży samochodem. Ja też jeżdżę samochodem i komunikacją miejską. Obecnie robię to przez bilans opłacalności bo nie w każdym przypadku komunikacja jest droższa od samochodu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/28 13:51 #153795

Przestańcie pisac o komunikacji która jest gdzieś tam albo byc moze będzie kiedyś u nas.Antonio ma rację .Komunikacja na Śląsku lezy i kwiczy.I długo to się nie zmieni.Niestety jest to przykre ale tak jest sytuacja.I nawet to,ze takie Katowice rano czy po południu sa zatkane nie odstrasza ludzi od jazdy autami.Jest to szybsze,wygodniejsze i często tańsze.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/28 14:41 #153797

georg11 napisał: Przestańcie pisac o komunikacji która jest gdzieś tam albo byc moze będzie kiedyś u nas.Antonio ma rację .Komunikacja na Śląsku lezy i kwiczy.I długo to się nie zmieni.Niestety jest to przykre ale tak jest sytuacja.I nawet to,ze takie Katowice rano czy po południu sa zatkane nie odstrasza ludzi od jazdy autami.Jest to szybsze,wygodniejsze i często tańsze.

Każdy może pisać o czym chce więc pozwól że ja będę pisał o komunikacji jak powinna wyglądać. Przestrzeń publiczna ma pewne ograniczenia. Nie da się wiecznie poszerzać dróg i budować parkingów a na tym jednym parkingu za 90 mln się nie skończy. To będzie tylko dalszy gwóźdź do trumny dla obecnej komunikacji więc zamiast poprawiać dalej będziemy ją uśmiercać to jest wyjście rozwojowe?

Zwiększeni liczby pojazdów w centrum miast, rezygnacja z przejazdów komunikacją miejską ->
potrzeba większej ilość miejsc parkingowych w centrum miasta ->
spadek pasażerów komunikacji miejskiej ->
droższe bilety ->
zwiększenie liczby pojazdów w centrum miast, rezygnacja z przejazdów komunikacją miejską->
itd

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/28 15:24 #153798

antonio napisał: Byłem wielkim fanem komunikacji miejskiej do lipca 2014, kiedy zainwestowałem w pierwsze autko. Wtedy dalej byłem troche fanem zbiokomu, do października, kiedy juz skończyły sie ulgi na bilety. Komunikacja jest tak tragicznie droga, ze nie opłaci sie moim zdaniem nią jeździć. Zwłaszcza, kiedy do pracy ma sie ok. 4 km w jedna stronę, a lubi sie częste wypady za miasto, gdzie nie dojechałyby, na bilecie Kzk, wiec wydatki na miesięczne to by było nie wszystko. Dlatego uważam, ze nie ma co robic lobby prozbiorkomowe, ani prosamochodowe. Każdy wybierze rozsądna dla siebie ofertę, a miasto niech znajduje kompromis dla obydwu.
Jak mam mieć centrum przesiadkowe z dała od centrum, gdzie musze zajechać i do tego kupić jeszcze tragicznie drogi bilet za przejechanie 1km, to jaki w tym interes? Ani to dla mieszkanca, któremu sie utrudnia zycie i rujnuje portfel, ani to dla miasta, ktore pompuje miliony w budowę jakiegoś dziwnego centrum przesiadkowego.
Chcemy mieć czyściej? To ustawmy zakazy wjazdu do centrum dla aut, ktore powodują nadmierny hałas, czy maja duża emisje spalin. Postawiajmy gniazdka dla aut elektrycznych i otwórzmy salon tesli.
Jednak nie wymyślajmy sztucznych barier dla aut, zeby zniechęcać do korzystania z nich. Realizujmy politykę zachęcania do korzystania z KM i niech to idzie ta droga.

Jaki zysk dla miasta, ze korzystam z darmowego parkingu? A jadę na zakupy do centrum, gdzie pójdę pózniej cos zjeść, sie czegoś napić (bez%oczywiscie) i zostawię byc moze z kilkaset złotych przedsiębiorca w centrum, a nie np. W jakimś blaszaku na przedmieściach. Mało? Byłem wczoraj w kinie w Agorze i nie mogłem znaleźć miejsca na ich parkingu. Każdy poziom zawalony, dopiero wjechałem na 4, ktory był niemalże pusty:) mamy wiec czym zwabiać ludzi do centrum, a bez takich miejsc parkingowych raczej nikt by nie przyjechał, jeśli miałby sie tłuc autobusami.


Antonio, już po pierwszym rzucie oka możesz się domyślać, że taniej jest wieźć "hurtem" niż "detalicznie".
Jazda własnym samochodem nie może być tańsza a że dla Twojego portfela jest, to wynika z organizacji KZK GOP oraz z tego, że koszty transportu własnymi samochodami przerzuca się na otoczenie. Takim kosztem jest np. dewastacja życia w centrum:


Widzisz opustoszałe mieszkania, zamurowane witryny, szczerby po kamienicach? Kto tam jeszcze mieszka i wymienił okno, zrobił to bez względu na to czy to okno pasuje do reszty z zewnątrz. Nie obchodzi go zewnętrzne dopasowanie, bo na zewnątrz nie ma życia; tam nawet chodzić trudno a co dopiero bawić się czy spotykać z sąsiadami. Oczywiście podobnych miejsc w Bytomiu jest więcej i są różne czynniki takich sytuacji, ale ruch samochodowy jest jednym z najważniejszych a dla tego konkretnie miejsca ruch samochodowy jest podstawowym czynnikiem destrukcji.

- Ruch samochodowy kosztuje bardzo dużo miejsca, zarówno do jazdy jak i do postoju (powiedzmy 80% szerokości ulicy jest dla RS) - płaci za to otoczenie.
- RS powoduje, że ludzie odcinają się od otoczenia ("obchodzi ich tylko zielone światło") - płaci za to środowisko społeczne.
- RS wymaga budowy infrastruktury, wielkiego zaangażowania instytucji (np. policji)
- RS: koszty ekologiczne, zdrowotne, tysiące zabitych i kalekich, uzależnienie finansowe... dużo by wymieniać.

W obecnej sytuacji łatwo bronić jazdy prywatnym samochodem, bo jest ona wygodniejsza, poza tym jest też determinacja - jeśli opłaciłeś sobie samochód, to przecież nie po to, żeby nim nie jeździć.

Co do tego całego biznesu, jaki ma Bytom na tych, co do miasta autami przyjeżdżają, przypomnij sobie przedwojenne zdjęcia i zastanów się, czemu wtedy w Bytomiu było tak ładnie, mimo że ludzie nie mieli samochodów. "Mimo"? Ja mogę udowodnić, że właśnie (między innymi) dlatego.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/28 15:55 #153799

Dobrych parę postów wcześniej postulowałem rozkręcenie dyskusji o centrum przesiadkowym i cieszę się, że ta dyskusja się rozkręciła.

Dla mnie jest jasne, że nie można dyskusji o centrum przesiadkowym prowadzić w oderwaniu od całej polityki transportowej śródmieścia, miasta i konurbacji.

1. Ruch indywidualny i zbiorowy to są naczynia połączone. Jak do jednego wlewamy to w drugim ubywa. Jeżeli chcemy wspierać zbiorkom, który jest w ostatecznym rachunku tańszy, zdrowszy i mądrzejszy, to nie możemy inwestować jednocześnie w większą przepustowość dróg czy budowanie dużych parkingów w śródmieściu. Jednym z elementów inwestowania w zbiorkom jest spowalnianie i uspokajanie ruchu indywidualnego w śródmieściu. Ulice Karola Miarki, Piłsudskiego, Powstańców Warszawskich i Plac Wolskiego to dla mnie ścisłe centrum miasta, gdzie nie powinno być tak patologicznie nasilonego ruchu aut a istnieje niebezpieczeństwo, że projekt tzw. centrum przesiadkowego obecną patologię jeszcze zacementuje.

2. Bardzo prawdopodobne, że tzw. centrum przesiadkowe na placu Wolskiego powstanie, dlatego ważne jest, żeby aby można było zapoznać się z jego koncepcją tak aby móc dyskutować o konkretach.

W załączeniu otoczenie dworca w Rawennie (północne Włochy). W tle dworzec kolejowy, z tyłu po prawej przystanki autobusowe, w centrum parking do 15 min. dla kilkudziesięciu samochodów, a po lewej zadaszony parking na kilkadziesiąt rowerów (jeden z dwóch). Rawenna ma 150 tyś mieszkańców. Naprawdę nie rozumiem dlaczego Bytom potrzebuje czegoś większego niż to coś w Rawennie.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/28 16:37 #153800

Pniewatpliwe każdy ma tu duzo racji, zwłaszcza pisząc o psuciu przestrzeni publicznej w centrum. Choc ja pustych lokali nie obwinialbym akurat szeroka jezdnia pod oknem, tylko wieloma czynnikami, ktore spowodowały, ze nikt tam nie chce mieszkać.
Igor, ok to jest oferta galerii, ale nie tylko. Miasto bedzie żyło, jak bedą jego ulicami chodzić ludzie, duzo ludzi, ktorzy bedą korzystać z oferty sklepów zlokalizowanych przy ulicach.

Ja uważam, ze dworzec połączony z parkingiem to dobry pomysł. Chętnie wsadziłem cały ruch od Kolejowej do Wiaduktu kolejowego przy Jagiellonskiej pod ziemie, tam byłoby skrzyzowanie tez z Powstańców i wlotem na parking. Na gorze zieleń, pojedyncze pasy dla autobusów, ławki, fontanny i inne szmery-bajery:)
Na gorze autobusy, najlepiej hybrydowe, chciałbym tez tam tramwaj, ale szczerze mowiac to by była bardzo trudna koncepcja przebudowy w obliczu juz dokonanych remontów tramwajów slaskich, ktore nijak maja sie do zmiany przebiegu torowisk na pl.Wolskiego. Widze tez miejsce dla najemców w hali dworca. Ale mam tu na myśli restauracje, fastfoody, kioski z prasą, biuro promocji miasta, posterunek straży miejskiej i miejskie toalety. Nie obraziłbym sie tez na mini market pokroju fresh market. Nie widze tam natomiast miejsca dla hm, diverse i innego badziewia, ktore gdzie sie da ma swoj lokal. To nie jest dobre miejsce dla takich sklepów, na dworcu spełnia y potrzeby podróżnych do ogrzania sie, zjedzenia czegoś na szybko, kupienia gazety, skorzystania z wc, czy zrobienia małych zakupów spożywczych.
Chciałbym tez, zeby powstał system rowerów miejskich i utworzenie Kontrapasów na drogach jednokierunkowych, czy wytyczenie wielu szlaków na obecnych drogach zamiast parkowania. Stacje z rowerami w dzielnicach , a rower tańszy od komunikacji. Trzebaby jeszcze ucywilizować podstawowe szlaki rowerowe, ktore moim zdaniem powinny biec i cześciowo juz biegną na lini Sucha Gora - centrum wzdłuż Strzelcow, Miechowice - centrum wzdłuż Miechowickiej i Wrocławskiej, Łagiewniki Centrum wzdłuż Lagiewnickiej i wzdłuż Chorzowskiej. Najgorzej sytuacja wyglada w centrum, gdzie trzebaby wszedzie wytyczyć drogi zważając jezdnie, lub usunięcie niektórych miejsc parkingowych.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/28 17:07 #153801

1. W psuciu przestrzeni publicznej, powstawaniu pustostanów, spadku wartości nieruchomości DECYDUJĄCE ZNACZENIE ma szeroka jezdnia pod oknem. Wszystkie inne czynniki - zaniedbanie budynków, problemy społeczne mieszkańców, patologia, górnictwo mają znaczenie mniejsze lub wtórne.

Większość kamienic w śródmieściu wyburzono tam gdzie przebiegają główne trasy tranzytowe - ul. Piłsudskiego (ostro wyszczerbiona), Witczaka, Chorzowska w stronę Piłsudskiego (prawdziwa apokalipsa m.in. kamienica Pani Gluck), Strzelców Bytomskich (Dąbrowa Miejska).


2. Śródmieście absolutnie NIE POTRZEBUJE segregacji ruchu rowerowego od samochodowego w postaci wydzielonych ścieżek rowerowych. Jeśli uspokoi się auta wszędzie do 40km/h to nie trzeba będzie wybudować ani kilometra ścieżki rowerowej. Tak jak napisał Antonio wydzielone ścieżki rowerowe są potrzebne tylko na trasach prowadzących do centrum (Wrocławska, Strzelców, Łagiewnicka, Chorzowska, Zabrzańska)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/28 20:34 #153803

Ale na Miarki, Piłsudskiego, Powstancow Warszawskich przydałoby sie wydzielić troche pasa dla rowerzystów, choc głownie mam na myśli kontrapas pod prąd, a takie powinny byc na każdej jednokierunkowej w mieście. Napisałem niedawno do radnej Pakosz w sprawie Kontrapasów na Stroszku na Tysiąclecia i Rydza. Napisała interpelacje, moze cos z tego bedzie. Z moich obserwacji wynika, ze jeśli kierujący ma dobrze oznaczona drogę w kwestii oznakowania poziomego, wtedy lepiej i przewidywalnej sie zachowuje, zaś w przypadku szerokiej drogi jeździ sie wolniej. Ja zawsze ubolewalem nad tym, ze u nas w mieście większość drog w centrum nie ma oznakowania poziomego, a ja uważam, ze każda jedna powinna je mieć. Kazde miejsce parkingowe oznakowane, każda ddr, krawędź jezdni linii ciągłej przy skrzyżowaniach, zeby zaznaczyć, ze tu nie mozna parkować, linie wyznaczające pasy ruchu. Jak mamy drogę, gdzie jest miejsce na dwa pasy ruchu i jeszcze mały margines po bokach, a nie ma oznakowania, to zauważyłem, ze większość jedzie środkiem i pozwala sobie na szybsza jazdę, niz kiedy ma wyznaczone swoje (a w domyśle Możliwie WĄSKIE pasy ruchu) miejsce na jezdni.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.