Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Centrum przesiadkowe

Centrum przesiadkowe 2014/12/24 08:51 #153733

Lokalizacja w budynku to już sprawa drugorzędna, ale uważam że poczekalnia powinna być wspólna. Wychodzisz z pociągu/ wchodzisz na dworzec i widzisz na jednej tablicy autobus za 3 minuty, tramwaj za 15 minut. Siadasz i czekasz, idziesz coś zjeść, do sklepu po zakupy.

Co do "budynku" dworca autobusowego to wg mnie powinna być to tylko jakaś rodzaju wiata, która chroni od deszczu, śniegu i wiatru z wejściem do poczekalni na dworcu. Coś jak w Tarnowskich Górach, pytanie tylko jak to chroni przed wiatrem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/24 09:16 #153734

Zapominacie o jednej rzeczy, na dworcu są najemcy : sklep z ubraniami, apteka, piekarnia itd. spółka odpowiadająca za dworzec ( bo nie wiem czy to dalej Dworzec Polski który był w permanentnej upadłości czy może teraz PKP kosze na śmieci lub PKP ławki dworcowe ) nie wyrzuci najemców dzięki którym ma wpływy z czynszów tylko po to żeby zrobić dobrze miastu. Nawet w czasie kiedy dworzec był obrazem nędzy i rozpaczy, przynosił znacznie mniejsze wpływy bo w ówczesnym czasie kilku najemców nie było a wymagał dużych nakładów na choćby remont poczekalni nie dało się dogadać z właścicielem w temacie przejęcia przez miasto budynku. Z tego co wiem właściciel stał na niezmiennym stanowisku że w grę wchodzi jedynie zakup po cenie rynkowej.
Dlatego można snuć sobie wizje wykorzystania pomieszczeń obecnego dworca pod centrum przesiadkowe ale są to jedynie wizje z których raczej nic nie wyjdzie, ponieważ miasto nie jest właścicielem obiektu a ze spółkami PKP nie potrafi się dogadać tak duże miasto jak Warszawa a co dopiero znacznie mniejszy Bytom.

Poza tym ta huczna nazwa " centrum przesiadkowe" najprawdopodobniej oznacza jedynie przebudowę dworca autobusowego, żeby stworzyć prawdziwe centrum przesiadkowe należało by w tym miejscu zmieścić dworzec: kolejowy, autobusowy, tramwajowy, kom. międzynarodowej , przystanek PKS i plac postojowy dla autobusów a wszystko to w takiej wielkości żeby w godzinach szczytu się nie zakorkowało, dodatkowo trzeba by przebudować układ komunikacyjny kolejowa-powstańców-miarki.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/24 09:56 #153736

No tak, łatwiej urzędnikom wydawać miliony z pieniędzy obywateli, niż pokonać formalności między państwowymi instytucjami.

Co do dworca przesiadkowego, to zdaje się już tam PKS, Międzynarodowe, Miejskie autobusy są, nie ma tylko tramwajów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/24 10:07 #153737

PKS jest, ma jedno stanowisko i powiedzmy że wystarczające, autobusy międzynarodowe zatrzymują się na dziko, stają gdzieś na obrzeżach lub przy wysepce oddzielającej ulice nie ma ani porządnego przystanku ani wyznaczonego peronu, skądinąd dzisiaj nawet nie ma gdzie go upchnąć.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/24 10:43 #153739

miras napisał: Poza tym ta huczna nazwa " centrum przesiadkowe" najprawdopodobniej oznacza jedynie przebudowę dworca autobusowego, żeby stworzyć prawdziwe centrum przesiadkowe należało by w tym miejscu zmieścić dworzec: kolejowy, autobusowy, tramwajowy, kom. międzynarodowej , przystanek PKS i plac postojowy dla autobusów a wszystko to w takiej wielkości żeby w godzinach szczytu się nie zakorkowało, dodatkowo trzeba by przebudować układ komunikacyjny kolejowa-powstańców-miarki.

Każdy inaczej interpretuje pojęcie centrów przesiadkowych. Moim zdaniem to ogólna oferta do przesiadki powinna być tu wyznacznikiem. Dla pasażera ważne są możliwe kierunki do przesiadki a środki transportu są tu mało istotne choć oczywiście w przypadku agonalnej oferty bytomskiego dworca kolejowego to niektóre to sprawa oczywista jak połączenia międzynarodowe i regionalne. W komunikacji stricte miejskiej trzeba mieć przede wszystkim pomysł na skonstruowanie sensownej siatki połączeń i zachęcić ludzi do przesiadek w jakiejś sensownej taryfie.
Wczoraj czytałem o łódzkim pomyśle. infobus.pl/text.php?from=main&id=68495

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/24 13:42 #153740

Ratnik napisał: No tak, łatwiej urzędnikom wydawać miliony z pieniędzy obywateli, niż pokonać formalności między państwowymi instytucjami.

Co do dworca przesiadkowego, to zdaje się już tam PKS, Międzynarodowe, Miejskie autobusy są, nie ma tylko tramwajów.


Podobno w miejskiej pracowni urbanistycznej istnieje/ła koncepcja doprowadzenia tramwajów na plac Wolskiego i zrobienia "dworca tramwajowego" na wydzielonej części hali peronowej PKP.

Powtarzam - ten temat jest zbyt poważny, żeby zostawić go "ekspertom" z MZDiMu bez debaty publicznej.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/24 16:21 #153744

To by był bardzo fajny pomysł, ale w obliczu przeprowadzonych juz remontów przez TŚ, ktore w ogóle nic takiego nie przewidywały chyba nie wypadnie. Bardzo wielkie nakłady kasy by były potrzebne.
Ja bym to tak właśnie widział, tramwaj doprowadzony jakoś na dworzec PKP, w miejsce kiosków, biura Kzk i tych cukierni zostałyby przeniesione stanowiska autobusowe, a przez dworzec przestrzelone jakies przejście z autobusów do hali, ktora została niedawno wyremontowana. Do tego ruch samochodowy wsadzić pod ziemie od np. Kolejowej i skrzyżowania ze światłami, do skrzyżowania z Jagiellonska, ktore byłoby juz na powierzchni, a pod ziemia tez czesc Powstańców Warszawskich, ze skrzyzowanie tych ulic tez wylądowałoby pod ziemia. W ten sposób uzyskalibyśmy faktycznie plac, bez samochodów, sama komunikacja miejska, duzo zieleni:) z tym, ze taka koncepcja pochłonęłaby multum pieniędzy:(

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/24 16:29 #153745

Jakiś zarys koncepcji znajdziemy tutaj:
zyciebytomskie.pl/index.php/ZB/arch_art/...ntrum-bez-samochodow
... trochę to skomplikowane :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/25 11:43 #153746

Ten pomysł z mikrobusami uważam za jakiś kosmos. Po co coś takiego?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/25 12:33 #153747

Podobno w miejskiej pracowni urbanistycznej istnieje/ła koncepcja doprowadzenia tramwajów na plac Wolskiego i zrobienia "dworca tramwajowego" na wydzielonej części hali peronowej PKP.


Bardzo ciekawa koncepcja, zasadniczo dla ruchu kolejowego wystarczyłby jeden peron z dwoma torami, w Zabrzu ruch kolejowy jest znacząco większy i jeden peron w zupełności daje radę. Peron pierwszy jako peron tramwajowy a reszta hali jako przelotowe stanowiska autobusowe i mamy centrum przesiadkowe w hali peronowej :-P Samą halę można by przedłożyć, wjazd do hali od strony Kolejowej z wyjazdem trzeba by trochę pokombinować ale dla chcącego nic trudnego :-P Plac postojowy dla autobusów w okolicach dzisiejszego autoszrotu i w bonusie uwalnia nam się teren dzisiejszego dworca autobusowego (nie myślę tutaj o kolejnym centrum handlowym) No ale to tak samo prawdopodobne jak to że w przeciągu 10 lat zostaniemy stolicą województwa.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/25 13:45 #153748

Daro85 napisał: Ten pomysł z mikrobusami uważam za jakiś kosmos. Po co coś takiego?

Tak niektórzy w magistracie traktują komunikację. Zróbmy marszutki jak we Lwowie.

miras napisał: Bardzo ciekawa koncepcja

Tylko w jednej kwestii jest ciekawa bo zmniejsza się niepotrzebne kółko dla linii autobusowych z Szombierek. Szkoda że o rondach nie pomyślano przy demontażu kładki.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/25 19:25 #153750

Szczepan napisał: Co do "budynku" dworca autobusowego to wg mnie powinna być to tylko jakaś rodzaju wiata, która chroni od deszczu, śniegu i wiatru z wejściem do poczekalni na dworcu. Coś jak w Tarnowskich Górach, pytanie tylko jak to chroni przed wiatrem.

Wiata w Tarnowskich Górach bardzo słabo chroni przed wiatrem. Nawet nie bardzo chroni przed deszczem/śniegiem.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/27 16:50 #153772

Paliusz napisał:

Szczepan napisał: Co do "budynku" dworca autobusowego to wg mnie powinna być to tylko jakaś rodzaju wiata, która chroni od deszczu, śniegu i wiatru z wejściem do poczekalni na dworcu. Coś jak w Tarnowskich Górach, pytanie tylko jak to chroni przed wiatrem.

Wiata w Tarnowskich Górach bardzo słabo chroni przed wiatrem. Nawet nie bardzo chroni przed deszczem/śniegiem.

Jak jest mocny wiatr i deszcz to mało która wiata potrafi skutecznie ochronić. Przy normalnym deszczu/śniegu jest spoko. Ale z wiatrem to potwierdzam, jest okropnie. Ale od tego jest poczekalnia i dupny ekran odjazdów.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/27 16:57 #153773

Tutaj jeszcze jeden artykuł o planowanym centrum przesiadkowym na pl. Wolskiego.

bytom.naszemiasto.pl/artykul/dworzec-na-...153,art,t,id,tm.html

Cyt.
"Ma tu powstać także duży parking dla kierowców samochodów osobowych, z którego ci będą przesiadać się do komunikacji miejskiej i nią poruszać po centrum.
- Będą to mikrobusy o napędzie ekologicznym - mówi Józef Butrym, zastępca dyrektora ds. technicznych Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu. W każdym z nich będzie od 7 do 10 miejsc siedzących. Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się w wielu europejskich krajach."

Jak to skomentujemy? ;)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2014/12/27 17:05 #153776

Robot napisał: Tutaj jeszcze jeden artykuł o planowanym centrum przesiadkowym na pl. Wolskiego.

bytom.naszemiasto.pl/artykul/dworzec-na-...153,art,t,id,tm.html

Cyt.
"Ma tu powstać także duży parking dla kierowców samochodów osobowych, z którego ci będą przesiadać się do komunikacji miejskiej i nią poruszać po centrum.
- Będą to mikrobusy o napędzie ekologicznym - mówi Józef Butrym, zastępca dyrektora ds. technicznych Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu. W każdym z nich będzie od 7 do 10 miejsc siedzących. Takie rozwiązanie świetnie sprawdza się w wielu europejskich krajach."

Jak to skomentujemy? ;)

Mamy tak blisko placu Wolskiego tramwaj, a oni kurde cudują z busikami.. Gdzie niby ten busik dojedzie gdzie autobusu/tramwaj nie może? Już widzę jak dają kasę na to żeby takie busiki odjeżdżają co 5 min w każdy rejon miasta. Jedna większa rodzina się zmieści do takiego busika. Przepustowość ogromna : P

Uwolnienie od stref płatnego parkowania, hmmm... ale to nie wiąże się z całkowity zakazem parkowania? Oni myślą ze to się uda? :P Tym bardziej będą parkować na siłę w centrum bo za darmo. Komu by się chciało jeździć w przepełnionych busikach jak ma auto.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.