Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Centrum przesiadkowe

Centrum przesiadkowe 2015/01/06 15:50 #154097

Takt da się zmienić ale potrzeba remontów na 9 które ponoć mają być. Po za tym takt 15-minutowy na dziewiątce już kiedyś był ale nie mówię o tym okresie kiedy to fatalnie funkcjonowało. Najlepszym połączeniem na trasie Bytom - Wirek jest tramwaj mimo tego że nie jedzie zbyt szybko. 146 dość że na Godulę jedzie dłużej niż 9 to jeszcze z przesiadką, a autobusy na Goduli jeżdżą średnio co 30 minut. Tam nie ma za wielkiej oferty dla jazdy z przesiadkami.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/06 16:34 #154099

Jakim autobusem dojadę z Bytomia do Lipin , czy jest jakiś bezpośredni.
Rys

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/06 16:43 #154100

autobus 201

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/06 21:07 #154104

Rys napisał: Jakim autobusem dojadę z Bytomia do Lipin , czy jest jakiś bezpośredni.


www.jakdojade.pl - na przyszłość.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/09 00:04 #154224

ArchiBytom na FB napisał: Ruszyła procedura przetargowa na projekt Centrum Przesiadkowego w Bytomiu. Przeprowadziliśmy analizę projektu koncepcyjnego. GŁÓWNA UWAGA: Powstaje przestrzeń nieprzyjazna człowiekowi, a sama inwestycja zamiast rozwiązywać problemy przestrzenne i komunikacyjne miasta tylko je potęguje.

Zapraszamy do komentowania naszych uwag i samej koncepcji.



Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/09 08:23 #154230

A jest może troszkę "lepsza" wersja tej? Bo czytelność ze względu na złą jakość jest bardzo kiepska.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/09 08:40 #154233

Troszkę się doczytałem tego co jest tam napisane.

Nie zgadzam się z krytyką parkingu z którego na pewno niejednokrotnie skorzystam. Ponadto nie będzie on służył jedynie (o ile w ogóle) do obsługi miasta i dworca autobusowego, ale również kolejowego. Brak parkingów przy dworcach kolejowych jest ich największą bolączką... Również krytyka parkingu rowerowego wydaje się mi troszkę przesadzona. Fakt, polityka rowerowa miasta jest zła, ale trzeba liczyć na to, że kiedyś to się zmieni... Zresztą od czegoś trzeba zacząć, nie można jednym pstryknięciem palca zrobić wszystkiego. To może lepiej niczego nie robić. Zresztą dla mnie mniejszym problemem jest dojechanie gdzieś na rowerze nawet bez ścieżek rowerowych, niż pozostawienie roweru w miejscach do tego nieprzystosowanych.

Co do reszty trudno mi się odnieść, bo nie mogę się rozczytać i ogarnąć schemat.

Szkoda jednak, że przy takiej inwestycji nie doprowadzi się tam tramwaju... zwłaszcza, że nie wydaje się to być karkołomnym zadaniem, a kilkadziesiąt lat temu tramwaj tam dojeżdżał... trudno to nazwać "centrum przesiadkowe" bo tak naprawdę niewiele się zmieni prócz tych parkingów. Dwa dworce koło siebie tak jak były tak będą, tyle że dalej... Aby centrum przesiadkowe mogło być prawdziwym centrum przesiadkowym powinno się do niego doprowadzić wszystkie dostępne w mieście środki transportu.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/09 09:59 #154242

fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-a...58474204974461_o.jpg - większa wersja

@Oskar Bochynek
Parking dla aut powinien oczywiście jakiś być ale jego rozmiary są przesadzone. Miejsce na 100 aut by tak nie zachęcało do wjazdu do centrum jak blisko 1000. Ja często zostawiam auto blisko Kauflanda na Szombierkach i idę pieszo lub podjeżdżam do centrum żeby nie ładować się tam autem, ale taki duży parking z dogodnym łącznikiem nawet mnie jako wielkiego zwolennika komunikacji miejskiej i parkingów P&R przyciągnąłby do tego miejsca. Parking powinien być okrojony a dodatkowo inwestować w parkingi poza ścisłym centrum aby tam zostawiać auta i podjeżdżać KM.

Też trochę nie rozumiem krytyki parkingu rowerowego bo jeśli się już coś buduje konkretnego to trzeba zadbać o wszystko, jednak zaznaczają co jest najważniejsze w tej kiepskiej koncepcji że taki parking powinien powstać bliżej ciągów pieszych.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/09 11:16 #154246

Właściwie parking simply moze do tego dzis posluzyc. Jest mały, a miejsca starczy dla każdego. Popieram, ze to za duże, tak samo wkurza mnie brak koncepcji dla ddr i wywalenie parkingu dla rowerów od d... Strony. Poza tym zgodzę sie z innymi opiniami o niepotrzebnej megarzepustowosci i zmieniłbym to tak,,zeby wszedzie dało rady zrobic pasy dla pieszych z azylem na środku, czyli dla aut po 1 pasie w każda stronę, w pasie rozdzielającym jakas ciekawa, nie"autostradowa" zieleń. Co do wizerunku budynku, to akurat mysle, ze moze byc ciekawy, bo w swiz jest mowa cegle klinkierowej na elewacji.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/09 11:40 #154247

Nikt nie ma nic przeciwko temu, żeby przy dworcu powstał parking, ale na 50-100 miejsc (to i tak dużo jak na centrum miasta) a nie 1000!!!!

Nikt nie bierze po uwagę kosztów budowy takiego molocha (Unia daje więc nie ważne ile to będzie kosztować). Nikt także nie bierze pod uwagę kosztów utrzymania - sprzątanie, ochrona, wentylacja. To będą potężne kwoty co miesiąc. Czy ktoś to policzył?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/09 13:30 #154253

Wiem, że ta wizualizacja jest nieadekwatna, ale mam nadzieję, że projektanci uwzględnią np, wjazd autobusów piętrowych na nowy dworzec. Na wizualizacji nie wygląda żeby się miały zmieścić : P I te np 100 miejsc parkingowych byłoby super żeby odebrać ludzi z dużymi bagażami z podróży. W ciągu pół godziny potrafi zajechać kilkanaście autokarów dalekobieżnych, też jestem ciekaw gdzie one będą stawać, bo miejsca na postoje dla samej km raczej dużo nie będzie, a przed szczytem to kolejne kilkanaście autobusów które muszą gdzieś stać. Albo będzie jak w Katowicach, autobusy jadą na postój poza dworzec.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/06/22 16:10 #159893

Natrafiłem dziś na zdjęcia wyremontowanego dworca kolejowo-autobusowego za 15 mln w Płocku. Wygląda to bardzo przyjemnie dla oka. Trudno coś takiego większego postawić za góra 40 mln u nas? Poczekalnia, mała gastronomia, czego chcieć więcej. No tak, parkingu i CH, żeby zapchać centrum na amen. Ładnie i dobrze wyprofilowany dach nad peronami potrafi już zrobić pozytywne wrażenie, lepsze niż ten planowany kloc za 100mln.
www.rynek-kolejowy.pl/55063/nowy_dworzec...w_plocku_zdjecia.htm

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/06/23 18:54 #159926

Nawet dworzec w TG lepiej prezentuje się, chociaż kosztował 20 mln zł (oczywiście bez dworca kolejowego).

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/06/23 23:02 #159928

Paliusz napisał: Nawet dworzec w TG lepiej prezentuje się, chociaż kosztował 20 mln zł (oczywiście bez dworca kolejowego).

Akurat w bytomskim centrum przesiadkowym prace związane z dworcem kolejowym będą znikome, bo projekt obejmuje w zasadzie tylko remont dwóch (!) elewacji. Największe pieniądze pójdą na absurdalnie wielki parking i przebudowę układu komunikacyjnego na pl. Wolskiego. Centrum przesiadkowe w tym przypadku jest tylko przykrywką, żeby zrobić dobrze kierowcom samochodów. Pasażerowie autobusów i pociągów na tej inwestycji tylko stracą.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.