Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Centrum przesiadkowe

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 14:56 #153981

Ratnik, tak z ciekawości, jak Ty widziałbyś ta koncepcje dworca przesiadkowego?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 14:59 #153982

Ta koncepcja pierwotnie powstała za Koja, właśnie z myślą o centrum handlowym, i jakoś inwestorów nie znaleziono mimo, że wizualizacje były znacznie bardziej "sprzedażowe".

Nie sądzę, żeby teraz na fali kryzysu łatwiej byłoby znaleźć inwestora na centrum handlowe pod przykrywką dworca.

Zgadzam się, że już lepszy jest wariant unijny.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 15:37 #153983

antonio napisał: Ratnik, tak z ciekawości, jak Ty widziałbyś ta koncepcje dworca przesiadkowego?


Na spokojnie tak jak jest (z poprawą aranżacji peronów), tylko więcej autobusów itp. Ostatnio przechodziłem przez dworzec i na czas mojego przejścia widok był taki: perony pełne ludzi, autobusu ani jednego na całym dworcu.

P.S. skąd wzięto pomysł na przebudowę dworca? Pasażerowie zgłaszali taką potrzebę?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 16:07 #153985

Ale obecna forma jest słaba pod katem wiatru, deszczu, zimna. Ja bym oczekiwał czegoś w przytulnym pomieszczeniu, ktore latem jest klimatyzowane, zima ogrzane, z 3 stron osłonięte, gdzie jest jasno, jest gdzie usiąść, kupić bilet, wypłacić pieniądze, załatwić w wc. Najlepiej, gdyby było cicho i bez spalin, np. Zeby autobusy (zakładając, ze w końcu bedą popularne hybrydy) wjeżdżają na prądzie do budynku dworca.

Jeśli kogoś interesuje moja koncepcja, to zgodziłbym sie usunąć hale peronowa i postawić kilkupiętrowy budynek, ktory byłby na poziomie 0 pociągiem, +1 busem, -1 tramwajem (na Zamlyniu), +2 i wyżej parkingiem? Mozna wtedy nie ruszać tramwajów, tylko przystanek na Zamlyniu wkomponować w budynek dworca i mamy na miejscu także podwózkę na Sikorskiego i żadne busiki po centrum nie sa potrzebne.
Tymczasem dworzec jest zintegrowany, bo poczekalnie mamy jedna wykorzystując obecny budynek PKP, gdzie mozna zaadoptować wszystkie jego pomieszczenia na kasy, ubikacje, a w miejscu parkingu dla pracownikow PKP parking rowerowy, przekłuć tunel pod peronami na Zamłynie, wszedzie ruchome schody i windy. Doprowadzić do takiej sytuacji, ze w ramach jednej windy możemy wsiąść na przystanku na Zamlyniu, na poziomie np.-1, wjechać na 0 i znaleźć sie na peronie dla pociągów, wjechać na 1 poziom i byc na dworcu autobusowym, a na 2, 3 i na dachu szukać swojego auta.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 16:13 #153986

antonio napisał: Ale obecna forma jest słaba pod katem wiatru, deszczu, zimna. Ja bym oczekiwał czegoś w przytulnym pomieszczeniu, ktore latem jest klimatyzowane, zima ogrzane, z 3 stron osłonięte, gdzie jest jasno, jest gdzie usiąść, kupić bilet, wypłacić pieniądze, załatwić w wc. Najlepiej, gdyby było cicho i bez spalin, np. Zeby autobusy (zakładając, ze w końcu bedą popularne hybrydy) wjeżdżają na prądzie do budynku dworca.


I nie można po prostu w tym celu wykorzystać obecnego dworca PKP, który stoi pusty i po prostu przesunąć przystanki autobusowe bliżej PKP?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 16:34 #153988

Rozumiem, że na doprowadzenie tramwajów do przyszłego dworca zintegrowanego mogę już nie liczyć? Jak wygląda ta kwestia? Po zakończeniu całej inwestycji ulice Powstańców Warszawskich i Kolejowa będą dwukierunkowe?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 16:40 #153990

No właśnie o tramwajach nic tu nie widać. Kolejny skandal.

Na obrazku MZDiMowym Kolejowa ma 3 pasy w jednym kierunku :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 16:47 #153991

Skoro dworzec zintegrowany, to proponowałbym przerzucenie całego ruchu z Pl. Sikorskiego właśnie w to miejsce. Wiem, że jest to mało realne, ale teraz będzie jedyna taka okazja. Plac Sikorskiego zasługuje na przywrócenie swojego dawnego wyglądu, a możliwe jest to tylko i wyłącznie dzięki wyrzuceniu z niego tramwajów. Jeśli nie zrobimy tego teraz przy okazji budowy nowego dworca zint., to taka okazja nie pojawi się prędzej jak za jakieś 30 lat.

Mimo, że powyższe możemy schować do szuflady z napisem "marzenia", bardziej realną opcją byłoby chociażby częściowe doprowadzenie linii tramwajowej na nowy dworzec. Czy aż tak wielkim kosztem byłaby budowa kilkuset torów tramwajowych od skrzyżowania ulicy Powstańców Warszawskich/Moniuszki w kierunku dworca? Czy to jest aż taka fantazja?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 17:09 #153992

Geniusze z bytomskiego MZDiMu chcą nam wystawić absurd w stylu poznańskim.

www.tvn24.pl/poznan,43/bedzie-zebra-przy...obelnego,503099.html

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 19:25 #153995

plac Wolskiego nowy układ drogowy.


Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 19:38 #153996

Ten drugi wariant to przecież jakiś "potworek", mam nadzieję, że ta radosna twórczość pozostanie tylko na papierze.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 19:48 #153998

mk1992 napisał: Skoro dworzec zintegrowany, to proponowałbym przerzucenie całego ruchu z Pl. Sikorskiego właśnie w to miejsce. Wiem, że jest to mało realne, ale teraz będzie jedyna taka okazja. Plac Sikorskiego zasługuje na przywrócenie swojego dawnego wyglądu, a możliwe jest to tylko i wyłącznie dzięki wyrzuceniu z niego tramwajów. Jeśli nie zrobimy tego teraz przy okazji budowy nowego dworca zint., to taka okazja nie pojawi się prędzej jak za jakieś 30 lat.


He, ale ten stan o którym mówisz został zmieniony ze 110 lat temu. Wtedy niektóre budynki jakie obecnie tworzą Plac tam jeszcze nie stały ;).

Mimo, że powyższe możemy schować do szuflady z napisem "marzenia", bardziej realną opcją byłoby chociażby częściowe doprowadzenie linii tramwajowej na nowy dworzec. Czy aż tak wielkim kosztem byłaby budowa kilkuset torów tramwajowych od skrzyżowania ulicy Powstańców Warszawskich/Moniuszki w kierunku dworca? Czy to jest aż taka fantazja?


Tramwaj powinno się doprowadzić. Choć trzeba to zrobić z pomysłem, by nie spindolić układu linii.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 23:07 #154001

adrian1981 napisał: Ten drugi wariant to przecież jakiś "potworek", mam nadzieję, że ta radosna twórczość pozostanie tylko na papierze.

dlacEgo niby? Jak sie wnikliwie przyjrzeć możliwością zmiany kierunku jazdy, to wydaje sie byc rozsądniejsza i tańszą opcją.
Choc ja bym preferował polaczenieonydwu koncepcji, tj. W drugiej koncepcji zmienic bieg drogi do dworca, zeby od razu wchodziła w becetke, jak w 1 koncepcji.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 23:35 #154002

Daro85 napisał:
Tramwaj powinno się doprowadzić. Choć trzeba to zrobić z pomysłem, by nie spindolić układu linii.


Po przemyśleniach kilku stwierdzam, że niestety najlepszą opcję wg mnie zmarnowano, bo zamiast robić remont torowiska w ul. Moniuszki trzeba było "wypruć" z niej torowisko pomiędzy ul. Powstańców Warszawskich a ul. Jagiellońską a w zamian położyć nowy odcinek wzdłuż ul. Powstańców Warszawskich aż do pl. Wolskiego gdzie mógłby być dodatkowy tor postojowy albo i dwa i dalej wzdłuż dworca kolejowego jeden tor w jezdni aż do skrzyżowania z ul. Jagiellońską. Dodatkowo też z ul Sądowej potrzebny byłby łuk w stronę dworca. Przy takim wariancie np. linie 6 i 19 zajeżdżały by pod sam dworzec jadąc w kierunku Katowic, w drugą stronę byłby już problem większy przy obecnych relacjach tych linii. Gdyby jeszcze dobudować brakujący łuk z ul. Piekarskiej w prawo w ul. Sądową o którym nie pomyślano przy budowie Agory (wybrano tylko wariant odtworzeniowy) pod dworzec mógłby dojeżdżać też 38, który robiłby taką małą prawie pętlę ul. Piekarska --> ul. Powstańców Warszawskich --> dworzec --> ul. Jagiellońska --> pl. Sikorskiego --> ul. Piekarska. Można by też zrobić relację np. 41 Bytom Politechnika (docelowo os. Miechowice) - Bytom Dworzec i wiele innych zmian.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 23:50 #154004

To by było dobre rozwiazanie. Zwłaszcza linia 38 mogłaby zwiekszyć w przyszłości zakres swojego "działania" i służyć komunikacji wyłącznie po centrum, ale w większym zakresie, niz teraz.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.