Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Centrum przesiadkowe

Centrum przesiadkowe 2015/01/02 22:34 #153942

Całkiem ładnie to wygląda ale tak jak pisałem wcześniej darmowy parking w ścisłym centrum nie wróży nic dobrego dla komunikacji miejskiej a raczej będzie to jej gwoździem do trumny. Widzę ze wjazd na becetkę zarówno od Chrzanowskiego jak i z Kolejowej. Z jednej strony to dobrze bo z południowych dzielnic szybciej na porodówkę ;-)
PKM Bytom Sp. z o.o.ma jakiś teren w okolicy dworca że ma uwzględnione miejsce pod tym nowym węzłem przesiadkowym czy znowu ktoś mądry wskrzesza umarłe PKM Bytom S.A. ?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/02 23:03 #153948

Moje wątpliwości budzą rozwiązania ruchu pieszego. Pokazują one, że w tej inwestycji wcale nie chodzi o usprawnienie komunikacji zbiorowej, tylko o wybudowanie wielkiego parkingu dla samochodów. Podczas gdy na zachodzie odchodzi się od budowania w centrach miast kładek i przejść podziemnych, my stworzymy kolejne. Miasta powinny być wygodne przede wszystkim dla LUDZI, a nie dla aut. Skoro dla uspokojenia ruchu planuje się budowę rond, to nie widzę powodu, dlaczego przejścia dla pieszych nie miałyby być wykonane na poziomie jezdni zamiast pod nią. Kierowcy i tak będą musieli zwolnić lub nawet zatrzymywać się przed wjazdem na rondo.

Koncepcja układu komunikacyjnego to jakiś koszmarek. Poza przejściem podziemnym na wysokości Simply nie zaplanowano ŻADNYCH innych przejść dla pieszych aż do samego dworca PKP (jakieś 250m). Dla samochodu taki dystans jest krótki, ale dla pieszego to jakaś masakra (nie wspominając tu o osobach z ograniczeniami ruchowymi). Tam brakuje co najmniej dwóch przejść na wysokości ul. Powstańców Warszawskich, tak jak jest to obecnie.

Na razie nie dokopałem się do informacji na temat liczby miejsc parkingowych, ale na podstawie gabarytów obiektu sądzę, że będzie ona wynosić przynajmniej połowę pojemności parkingu Agory. Jeśli oba te obiekty mają być jakoś racjonalnie zapełnione, to liczba miejsc w Strefie Płatnego Parkowania powinna zostać ograniczona. Na ulicach gdzie postój samochodów jest uciążliwy dla pieszych, tam powinny stanąć zakazy zatrzymywania. Myślę tu m.in. o ul. Moniuszki na odcinku od Powstańców Warszawskich do Jagiellońskiej, ul. Sądowej, Webera i wszystkich uliczkach odchodzących od Rynku. Posiadając dwa duże parkingi piętrowe w ścisłym centrum, to przy tak wąskich uliczkach powinien być dozwolony na czas nie dłuższy, niż 15-20 minut.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/02 23:04 #153949

igor napisał: Całkiem ładnie to wygląda ale tak jak pisałem wcześniej darmowy parking w ścisłym centrum nie wróży nic dobrego dla komunikacji miejskiej a raczej będzie to jej gwoździem do trumny.


Żeby spłacić dworzec zmienią cenę godziny parkowania w SPP na 6 zł za h ;).
Poza tym mikrobusy mają być, ej ;););)

Widzę ze wjazd na becetkę zarówno od Chrzanowskiego jak i z Kolejowej. Z jednej strony to dobrze bo z południowych dzielnic szybciej na porodówkę ;-)


Oj to się mieszkańcy Chrzanowskiego nie ucieszą (no chyba, że na wjeździe postawią kilka ograniczeń- np.do 3,5 t, ograniczenie prędkości do 30 km/h itd.)

PKM Bytom Sp. z o.o.ma jakiś teren w okolicy dworca że ma uwzględnione miejsce pod tym nowym węzłem przesiadkowym czy znowu ktoś mądry wskrzesza umarłe PKM Bytom S.A. ?


Nie- chyba zdaniem twórcy projektu PKM to Prywatna Komunikacja Miejska :P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 01:15 #153958

Daro85 napisał:

igor napisał: Całkiem ładnie to wygląda ale tak jak pisałem wcześniej darmowy parking w ścisłym centrum nie wróży nic dobrego dla komunikacji miejskiej a raczej będzie to jej gwoździem do trumny.

Żeby spłacić dworzec zmienią cenę godziny parkowania w SPP na 6 zł za h ;).
Poza tym mikrobusy mają być, ej ;););)

Raczej nie sądzę prędzej właśnie bilet km będzie za 6 zł. Co do mikrobusów to naprawdę nie rozumiem tego pomysłu. No to jeden busik pod Urząd Miasta co by urzędnicy mieli wygodnie z parkingu, drugi pod Agorę by czasem żaden wędrowiec nie stąpał po ulicy Dworcowej (może przy zmniejszonym ruchu pieszych będzie można przy okazji przyspieszyć cykl świateł) a trzeci to już chyba bardziej sensownie na Pl. Sikorskiego

Widzę ze wjazd na becetkę zarówno od Chrzanowskiego jak i z Kolejowej. Z jednej strony to dobrze bo z południowych dzielnic szybciej na porodówkę ;-)Oj to się mieszkańcy Chrzanowskiego nie ucieszą (no chyba, że na wjeździe postawią kilka ograniczeń- np.do 3,5 t, ograniczenie prędkości do 30 km/h itd.)

W sumie nie wiem z jakiego powodu miałyby tam jeździć większe pojazdy. Co do prędkości to Straż Miejska ustawi fotoradar :D

Nie- chyba zdaniem twórcy projektu PKM to Prywatna Komunikacja Miejska :P

No tak, nie brałem pod uwagę takiego skrótu i to pewnie chodzi o plac busików rozwożących ludzi z centrum Bytomia po centrum Bytomia o których już pisałem wyżej.
Bytom a raczej właśnie wspomniany PKM Bytom już wielokrotnie w przeszłości narażał się kompetencjom KZK GOP więc nie wiem czy użycie w tym skrócie komunikacja miejska nie jest wejściem w kompetencje KZK GOP :P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 09:39 #153959

Wiem, że to narazie tylko koncepcja, ale czytam opis:

Tereny obsługi urządzeń komunikacji ( w tym teren zintegrowanego
dworca komunikacji zbiorowej oraz tere stacji przesiadkowej)
Przeorganizowanie obecnego dworca autobusowego na
zintegrowany dworzec komunikacji zbiorowej mieszczący w
programie następujące funkcje:
- dworzec autobusowy
- dworzec tramwajowy
- postój taksówek
- parking
- elementy architektury związane z wyżej wymienionymi funkcjami

To jak to w końcu z tymi tramwajami?? Bo na planach sytuacjnych nic a nic nie ma ;) Brakuje mi dworca kolejowego...

Ogólne zestawienie powierzchni :
- Dworzec autobusowy , stanowiska minibus , postój Taxi , pomieszczenia zaplecza socjalno
administracyjnego , technicznego . 10,230 m2
- Parking rowerowy - 330 m2
- Parking samochodów osobowych 31,800 m2 / 936 staowisk parkingowych w tym 15
dla samochodów osób niepełnosprawnych /
- Powierzchnie użytkowe / pomieszczenia adm – socjal., biurowe , techniczne , poczekalnie,
obsługi turystycznej , policji , kasy itp. / 3,370 m2
- Taras widokowy 690 m2

Czyli więcej miejsc parkingowych niż w Agorze (w Agorze jest 800 miejsc - źródło www.agorabytom.pl ). Podoba mi się pozycja Taras widokowy :cheer:

Szacunkowy koszt realizacji inwestycji. - Budowa dworca przesiadkowego w rejonie
Wolskiego w Bytomiu wraz z przystosowaniem układu komunikacyjnego.

A / Budynek dworca przesiadkowego 40,000,000 zł / brutto/
- obiekt kubaturowy .

B/ Układ komunikacyjny - drogowy 40,000,000 zł / brutto

C/ Modernizacja dworca kolejowego PKP 10,000,000 zł / brutto

Razem 90,000,000 zł / brutto

Projektowane rozwiązania w zakresie modernizacji istniejącego dworca kolejowego.
Koncepcja zakłada działania w zakresie modernizacji elewacji północnej i zachodniej budynku głównego. Koncepcja projektu zmiany elewacji poprzedzona została analizą zmian kształtujących elewacje na przestrzeni lat jego istnienia tj od roku budowy 1927- 1929 do czasów współczesnych.
Projektowana elewacja północna / frontowa / poprzez zastosowane materiały wykończeniowe nawiązuje do pierwowzoru / cegła klinkierowa / z jednoczesnym nawiązaniem do podziałów wprowadzonych w nowo projektowanym obiekcie. Ostateczne rozwiązania wymagać będą konsultacji szczegółowej z konserwatorem zabytków.

Czy nie warto by było zainteresować się przejęciem dworca PKP? Z jednej strony chcemy inwestować kasę 10 mln w elewację, a z drugiej ponieważ wciąż jest to własność PKP, projekt centrum przesiadkowego nie może określać dla niego żadnych nowych funkcji, a które to funkcje śmiało mógłby pełnić - np. usługowe, czy biurowo-administracyjne.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 12:55 #153965

Czy ten budynek nie jest trochę przesadzony? Wolałbym, gdyby go lekko uszczuplić, a cały nowy układ komunikacyjny walnać pod ziemię i tam znalazłby się parking.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 13:15 #153966

Ten projekt spłodził bytomski MZDiM. - ta sama instytucja, która zaledwie 5 lat temu przebudowała gruntownie układ drogowy w tym miejscu za kwotę bodajże 5 milionów złotych.

Cyt... "głównym powodem likwidacji kładki był jej zły stan techniczny. Ponadto inwestycja ma ułatwić przejście na drugą stronę jezdni matkom z wózkami oraz osobom starszym i niepełnosprawnym."

Teraz planuje się odbudowanie kładki.

I pomyśleć, że Bytom jest biednym miastem, które podobno rujnuje kopalnia. Ja dostrzegam większego szkodnika.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 13:19 #153967

www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=460732&page=136













Mzdim ogłosił przetarg na projekt zintegrowanego centrum przesiadkowego na pl. Wolskiego. Wizualizacje:

Czyli dawna dyrekcja pkp do rozbiórki?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 13:30 #153968

Zamiast komentować wystarczy zacytować to co piszą na syscrapercity.com:
Czlek
"A tak na poważnie - jeśli te plany rzeczywiście przejdą, to znaczy, że cofamy się w rozwoju i wrócił PRL w kwestii planowania miast. Tym bardziej, że jeszcze nie tak dawno udało się zlikwidować paskudną kładkę przy dworcu i zrobić zwykłe przejścia dla pieszych i mimo obaw lobby motoryzacyjnego żadnych korków nie ma, wszystko pracuje z dobrą synchronizacją. Poza tym Bytom już zdążył sobie zbudować obwodnicę, tymczasem okazuje się, że wielkie plany rewitalizacji miasta będą polegały na stworzeniu Motor City i wprowadzeniu dodatkowego ruchu do centrum miasta. Trasa BCT powinna być zachodnią obwodnicą centrum, która łączy się z układem drogowym gdzieś na wysokości dzielnicy Karb, a nie kolejny generator ruchu z odnogami w centrum, bo to tylko następny etap promowania transportu indywidualnego kosztem spokoju w mieście..."

"Organizacja ruchu pieszego wg tych planów to jakaś kompletna kpina. Tak jakby w mieście w ogóle nie mieszkali ludzie, a projektant dostał za zadanie zaplanować skrzyżowania na odludziu przy jakimś węźle autostradowym... Przecież będąc po wschodniej stronie Kolejowej albo zachodniej stronie Powstańców Warszawskich tam nie ma ani jednej możliwości legalnego przedostania się pod dworzec bez nadkładania kilkuset metrów poza obszar, który obejmuje koncepcja (pod warunkiem, że tam też w ramach polepszania św. przepustowości nie polikwidują przejść).

To jest proszenie się o wypadki, bo wiadomo, że ludzie będą przebiegali w miejscach niedozwolonych. Tak samo było jak istniała kładka i ludzie przebiegali dołem. Od takich rozwiązań się odchodzi również ze względu na niedostępność dla niepełnosprawnych, bo wówczas trzeba budować windy itp. Tymczasem tutaj wpakowano przejście podziemne, które dzięki temu pociągnie za sobą koszt setek tysięcy zł tylko po to, żeby nie naruszać św. przepustowości zamiast namalować zwykłe pasy."

Nową drogę pieszą na dworzec autobusowy zaznaczyłem na różowo. Stara droga piesza na zielono



Nic dodać nic ująć.
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 13:46 #153970

Andrzej, spójrz kilka postów wyżej... Przekleiłem to stąd na SSC, a Ty przeklejasz z powrotem tutaj....

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 14:13 #153975

No tak... SUVy, widać, co wizjoner ma w głowie.



Jest też zieleń na dachu... ciekawe czy to modny "urban gardening" czy to popularne w Bytomiu samosieje.

Wizualizacje obiektu nie uwzględniają kontekstu, w jakim się znajduje, czyli nie ma np. innych budynków. Przypuszczalnie więc obiekt do miejsca będzie pasował jak pięść do oka.

Mimo budowy wiaduktu odciążającego drogę na Szombierki, do Łagiewnik, na DTŚ i gdzie tam jeszcze, liczby pasów koło dworca (gdzie miał się przez to zmniejszyć ruch) nie ubywa:


Ruch więc się nie zmniejszy.

Mnie to coraz bardziej przeraża. Jak przeciw temu protestować? Przecież to będzie massakra. Im więcej pieniędzy ci ludzie dostają do ręki, tym bardziej są niebezpieczni. Trzeba ich jakoś obezwładnić.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 14:31 #153976

Jeśli UE nie da forsy to tam nic nie powstanie.

Czy ktoś wie czy w tej procedurze są przewidziane jakiekolwiek konsultacje społeczne (mamy 2015 r., 26 lat "demokracji" w Polsce)?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 14:37 #153977

Robot, przyjrzyj sie projektowi, nowa droga dla pieszych jest tez na zielono. Masz przejście z ruchomymi schodami.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 14:47 #153979

To, że Bytom dostanie 100mln Bieńkowskiej nie oznacza, że dowolny projekt zgłoszony przez UM Bytom zostanie sfinansowany.

Przykładem było spotkanie nowego marszałka z Bartylą, w którym nasz prezydent został poinformowany, że "na stadion nie dostaniecie kasy".

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Centrum przesiadkowe 2015/01/03 14:53 #153980

Robot napisał: Jeśli UE nie da forsy to tam nic nie powstanie.

Czy ktoś wie czy w tej procedurze są przewidziane jakiekolwiek konsultacje społeczne (mamy 2015 r., 26 lat "demokracji" w Polsce)?


Myślę, że nie ma co oczekiwać konsultacji, jeśli nawet będą to nie wiadomo na którym etapie prac nad tą budową.

Niezgoda (przynajmniej moja) na tę budowę jest na poziomie fundamentalnym, więc jakikolwiek postęp prac nad nią, to o każdy krok za dużo.

Nie da kasy UE? To więcej pieniędzy będą musieli dać inwestorzy a przecież inwestor nie daje po to, żeby inwestycja służyła ludziom, tylko jemu, co zwykle znaczy konflikt interesów (np. lepsi są klienci zmotoryzowani niż piesi, więc trzeba będzie wybudować szersze płynne jezdnie jak najbardziej kosztem pieszych. Autobusy też powinny z rzadka odjeżdżać, żeby pasażerowie (choćby z nudów) więcej czasu spędzali w supermarkecie., gdzie zresztą i tak pójdą z braku miejsc w poczekalni itd.). To już lepsza UE.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Moderatorzy: olowpbFantusGhost


bytomski logo pelen kolor beta



najpopularniejszy serwis internetowy w mieście, posiadający największe forum dyskusyjne, a także kalendarium imprez, ogłoszenia drobne i wiele innych.